וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורליצקי זכה לגיבוי בתום הישיבה הדחופה: "ההתנהלות שלו מול הפועל תל אביב הייתה יותר מסבירה"

18.12.2016 / 15:35

באופן מפתיע, יו"ר בקרת התקציבים זכה למחמאות על התנהלותו מול האדומים בפגישה דחופה שנערכה במשרדי ההתאחדות לכדורגל. גורם בהתאחדות בתום הפגישה: "אין לבקרה אפשרות לדעת לאן הולך הכסף שנכנס לקופה בכל חודש"

יוסי ציפקיס

יושב ראש הרשות לבקרת תקציבים, רואה החשבון עופר אורליצקי, סיפק הבוקר (ראשון) תשובות להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה בכל הקשור להתנהלות הבקרה מול הפועל תל אביב, לאישור התקציב שלה בתחילת העונה ולמעקב אחר ההכנסות שלה חודש בחודשו. מי שחשב שבתום הפגישה הזו, שהתקיימה היום בהתאחדות, יומלץ "לערוף" את ראשו של יו"ר הבקרה, הרי שלא כך הם פני הדברים.

גורם בהתאחדות אמר לוואלה! ספורט לאחר הפגישה עם אורליצקי: "ההתנהלות שלו מול הפועל תל אביב הייתה יותר מסבירה". מדובר אולי במחמאה הראשונה שמקבל אורליצקי מאז התפוצצה פרשת הפועל תל אביב ואמיר כבירי. יו"ר הבקרה נחבט על ידי כמעט כל הגופים ובראשם התקשורת, וגם הנאמנים החדשים של הפועל תל אביב מכוונים אליו את החיצים מדי יום, אבל בדוחות שהוא הציג לאנשי ההתאחדות והמנהלת, הוא הראה כי אישור תקציב הפועל תל אביב בתחילת העונה היה נכון ומוצדק, ומאז חודש יולי נכנסו לקופת המועדון כל הכספים שהיו אמורים להיכנס על פי ההתחייבויות שנתן כבירי. בפגישה נכחו גם מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, מנכ"ל מנהלת הליגות אורן חסון והיועצים המשפטיים של ההתאחדות לכדורגל, עורכי הדין אפרים ברק ויוחאי הורוביץ.

גורם בהתאחדות אמר בתום הפגישה: "אין לבקרה אפשרות לדעת לאן הולך הכסף שנכנס לקופה בכל חודש. הבקרה אחראית שהכסף ייכנס בכל חודש, אבל היא לא יכולה לדעת עד הדוח שמוגש בחודש פברואר, לאן עבר הכסף, ואת זה יצטרכו הנאמנים לבדוק. עורך הדין שאול קוטלר ובמיוחד רואה החשבון חן ברדיצ'ב צריכים לבדוק להיכן עברו הכספים שנכנסו בחודשים האחרונים לקופת הפועל תל אביב. זו המשימה הכי חשובה שלהם".

יחד עם זה, הביקורת שהופנתה לאורליצקי, נעוצה בעובדה שהוא לא מינה חשב מלווה לקבוצה. על פי תקנון הבקרה, היה צריך אורליצקי כבר בחודש ספטמבר, לאחר שהחלו להתפרסם ידיעות על עוד ועוד בורות כספיים שמתגלים בהפועל תל אביב, למנות ליד המועדון חשב מלווה מטעם הבקרה. זו הייתה האפשרות שעמדה בפני אורליצקי לפקח מקרוב אחר כל מה שיוצא מקופת המועדון, ואת זה הוא לא עשה, ועל כך ספג סוג של ביקורת במהלך הדיון.

בינתיים, לאור העובדה שהמנהל המיוחד שמונה להפועל תל אביב הודיע לפיפ"א על המצב המשפטי בו מצוי המועדון, פנתה פיפ"א להתאחדות לכדורגל בבקשה לקבל הבהרה בעניין.

עוד בנושא:

עופר אורליצקי סירב להחזיר צ'קים לאמיר כבירי ומתכוון להפקיד אותם
סערת הפועל תל אביב: האם אורליצקי עבר ביודעין על תקנון הבקרה?

עופר אורליצקי יושב ראש בקרת התקציבים. ברני ארדוב
המחמאה הראשונה מאז התפוצצה הפרשה. אורליצקי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully