וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם מוכרים לנו מפעם: הכירו את יריבות הפועל ירושלים בטופ 16

14.12.2016 / 22:17

זניט מציגה את אחד הקלעים הגדולים ביבשת (ואת אמבקווה), ניז'ני תגיע ארצה בגרסה חלשה יותר ועם שני אקסים של ליגת העל ודייויד לוגן מככב בריטאס. יריבות האדומים, הפרטים המלאים

באדיבות ערוץ 20

זניט סנט פטרסבורג - כוח עולה באירופה

למי שהפריחה של זניט סנט פטרסבורג, מהקבוצות הטובות של הכדורסל הרוסי בשנים האחרונות, קצת מוזרה, כדאי לדעת שהיא הגיעה לעיר רק בשנת 2014. עד אז היא הייתה ידועה בתור דינמו מוסקבה האזורית, וטריומף מוסקבה, בה שיחק גם יובל נעימי, עד שבשנת 2014 החליטו בעלי הקבוצה לקחת אותה לסנט פטרסבורג ומצאו לה שם בית חם. בשנתיים בעיר רשמו הישגים נאים במסגרת ה-VTB וגם ביורוקאפ, שם נעצרו פעמיים בשמינית הגמר על ידי יריבות רוסיות אחרות.

זניט סיימה ראשונה את בית ב' שכלל את באיירן מינכן, מלאגה, מורסיה ובודצ'נוסט עם מאזן של שישה ניצחונות מול שני הפסדים, מאזן זהה לזה שיש לה בליגת ה-VTB. אם מישהו בירושלים בונה על ניצחון ברוסיה, הוא יכול בהחלט להיות מעודד מהעובדה שהרוסים לא הרשימו דווקא בבית שלהם, כשרשמו עד כה העונה כבר שני הפסדים בעירם למורסיה ביורוקאפ ולקאזאן ב-VTB.

הקבוצה מחזיקה בסוללה של שחקנים בכירים ומוכרים ביבשת. הכוכב הבלתי מעורער הוא הקלע הפנטסטי ריאן טולסון האמריקאי שהגיע מגראן קנאריה בעונה שעברה. טולסון רושם 23.7 נקודות למשחק כולל 4.4 שלשות למשחק ב-43 אחוזים. שם מעניין נוסף הוא הגארד סרגיי קראסב, בנו של המאמן ואסילי קראסב, שחזר העונה אחרי נסיון לא מוצלח בברוקלין נטס מה-NBA. קראסב הקטן פספס את רוב שלב הבתים הראשון בשל פציעה, אך חזר למשחק האחרון נגד מלאגה, בו הבטיחה זניט את ראשות הבית. מי שהצטרף לקבוצה לאחרונה הוא טרבור אמבקווה, ששיחק אשתקד במכבי תל אביב, אך נכון לעכשיו ממש לא מוצא את עצמו במדי זניט עם 3.8 נקודות ו-4.3 ריבאונדים למשחק בקצת פחות מ-16 וחצי דקות לערב.

הפורוורד יאניס טינמה הלטבי, שחקן ורסטילי שצפוי להגיע לרמות הגבוהות של היבשת בקרוב, רושם 18 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-3.7 אסיסטים לערב. שלושה שחקנים מובילים נוספים הם רכז נבחרת סרביה לשעבר סטפן מרקוביץ', הגארד האמריקאי ארון וויט שהגיע אחרי עונת רוקי מצוינת בטלקום בון והקנדי קייל לנדרי, מהשחקנים היציבים ביבשת בשנים האחרונות, עם 10.1 נקודות ו-6.5 ריבאונדים למשחק.

עוד בנושא:

יורוקאפ: הפועל ירושלים גברה בביתה 64:69 על אולם הגרמנית

טרבור אמבקווה שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול ניצן חנוכי שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
מחכה לאדומים. אמבקווה/ברני ארדוב

ניז'ני נובגורוד - ושוב איתכם, בגירסה חלשה יותר

אחרי שבעונה שעברה פגשה גם בהפועל ירושלים וגם במכבי תל אביב, ויצאה עם שלושה ניצחונות מארבעה מפגשים, ניז'ני נובגורוד מגיעה העונה בגירסה צנועה בהרבה ובהחלט בהפועל ירושלים יכולים לראות את עצמם כעדיפים על הקבוצה השנייה מרוסיה.

ניז'ני עלתה מהמקום השלישי בבית שלה, שהיה נחשב לבית החלש ביותר מבין כל הבתים המוקדמים, עם ארבעה ניצחונות מול ארבעה הפסדים, כששניים מהניצחונות הללו הושגו נגד MZT סקופיה החלשה מאוד, ושניים נוספים על ליטקבליס פנבזיס הליטאית. בליגת ה-VTB היא רושמת עונה חלשה מאוד עם ניצחון אחד, על קאלב/קארמו האסטונית, מול שבעה הפסדים.

שלושה שחקנים מובילים את ניז'ני העונה - שניים מהם בעלי עבר לא רחוק בליגת העל. הראשון הוא דיאנדרה קיין, שכיכב באילת אשתקד, ובמדי הרוסים רושם 15.9 נקודות, 7.6 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים ב-34 דקות למשחק. לצידו משחק הגארד האמריקאי קני בוינטון, ששיחק בגלבוע/גליל ובברק נתניה, ורושם 14.5 נקודות, 3 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים למשחק. את הקו האחורי משלים איבן סטרבקוב המקומי, גארד בן 25 שגדל בצסק"א מוסקבה ופרץ בניז'ני, כשהעונה הוא רושם 17 נקודות, 5.1 אסיסטים ו-3.7 ריבאונדים כולל משחק נהדר אחד שזיכה אותו בתואר ה-MVP של המחזור השמיני של היורוקאפ.

את ניז'ני מאמן העונה ארטוראס שטלברגס הלטבי שהיה עוזר המאמן בשנתיים האחרונות של הקבוצה. מלבד הכוכבים כדאי לשים לב גם לפורוורד נבחרת אסטוניה סים-סנדר וינה והסנטר פטר גובאנוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים (שמאל) מול דיאנדרה קיין שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
גם הוא שב ארצה. קיין מול אליהו/ברני ארדוב

ריטאס וילנה - אימפריה בדעיכה

עד לפני כמה שנים ריטאס וילנה הייתה קבוצת יורוליג וגם רשמה שם הישגים נכבדים, אך בשנים האחרונות היא איבדה מכוחה בעוד ז'לגיריס קובנה משוריינת ביורוליג, ורואה כיצד מספר קבוצות נוספות בליטא מאיימות לתפוס את מקומה כקבוצה השנייה הטובה ביותר.

ריטאס של העונה היא קבוצה טובה, אבל לא כזאת שאי אפשר לנצח. היא סיימה במקום הרביעי בבית שלה עם שלושה ניצחונות וחמישה הפסדים. כמעט כל ההפסדים שלה היו צמודים, ובטור הניצחונות היא יכולה להתגאות בניצחון הענק שהשיגה בסיבוב השני על חימקי מוסקבה. בליגה המקומית היא ממוקמת רק במקום השלישי, כשצברה כבר ארבעה הפסדים מ-15 משחקים. את ריטאס מדריך תומאס פצ'צ'אס, פעם רכז במכבי ראשון לציון, וכיום מאמן שנוי במחלוקת בכדורסל הליטאי.

למי שהתגעגע, דיוויד לוגן חוזר לישראל, בתור הכוכב הגדול של ריטאס. בגיל 34 לוגן רושם 19.1 נקודות למשחק לצד 6.7 אסיסטים ו-3.4 ריבאונדים, כשבלא מעט משחקים לקח אקס מכבי תל אביב ורמת השרון את הקבוצה על הגב בדרך לניצחון. שני אמריקאים נוספים שמככבים בקבוצה הם שחקן הפנים דרו גורדון, שאמנם רושם 14.4 נקודות לצד 7.3 ריבאונדים, אך עדיין לא באמת פרץ ברמה האירופאית, והרכז קורי פישר, שהיה על הכוונת של מכבי ראשון לציון עד לאחרונה.

לצד שחקני החיזוק, ריטאס מחזיקה לא מעט שמות מקומיים מעניינים - הבולט שביניהם הוא הסנטר ארטוראס גודאייטיס שהגיע מהיריבה הגדולה ז'לגיריס קובנה. הסנטר בן ה-23 הוא חלק מנבחרת ליטא, ועשוי להגיע הקיץ לישראל עם הנבחרת לאליפות אירופה, כשרושם 13.7 נקודות ו-8.4 ריבאונדים. לצידו מרשים הפורוורד דייוידס גאליוס עם 11.5 נקודות למשחק.

שחקן דינמו ססארי דייויד לוגן קולע לסל ריאל מדריד. GettyImages
התגעגעתם? לוגן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully