וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון הכי מפחיד של הפועל באר שבע: אורן יוסיפוביץ על ה-1:3 מול בית"ר ירושלים

לא מול אינטר, לא נגד מכבי ת"א ולא מול סלטיק. במושבה, מול בית"ר, אחרי ההיי האנגלי, בלי הבלם הטוב בישראל (ובלי מליקסון ובלי ברדה), ללא אנרגיה וללא מוטיבציה, עם עצבים ולמרות פיגור. אורן יוסיפוביץ מסכם משחק שאמור לגרום לכל יריבותיה של הפועל באר שבע לאבד תקווה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ועדת ביקורת

מספר 1: מאור בוזגלו

מה היתה הדקה: 14. מיגל ויטור הוחלף, ובשבועות של ריחוף מעל לעננים, זה היה רגע קודר עבור הפועל באר שבע - שאיבדה (היום בטח נגלה לכמה זמן) את השחקן הכי חסר תחליף במועדון כיום.

הכי צפוי שיש: הגול של קלאודמיר. "היה באוויר" זה אנדרסטייטמנט.

עוד בנושא

הפועל באר שבע ניצחה 1:3 את בית"ר ירושלים במושבה
באר שבע ממתינה בדריכות לממצאי הבדיקה של מיגל ויטור
בית"ר מעודדת מאריק סאבו, אבוחצירה מתוסכל ממעמדו

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ציוץ המשחק:

שחקן הפועל באר שבע ג'ון אוגו מול שחקן בית"ר ירושלים דן איינבינדר. ברני ארדוב
הפתיחה היתה שונה. אוגו/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

הייתם צריכים לראות את הפרצוף של איתן עזריה, היועץ המנטלי של הפועל באר שבע, ביציאה מאיצטדיון המושבה. גם הוא ידע:

זה היה הניצחון הכי מרשים של הפועל באר שבע העונה.

מצחיק, הא? הקבוצה הזו ניצחה העונה את אינטר במילאנו ואת אינטר אחרי 2:0, ואת מכבי תל אביב, ואת אולימפיאקוס ואת סלטיק, והיא דפקה שלוש חמישיות בסיבוב אחד, וזה - 1:3 על בית"ר ירושלים, מקום חמישי בליגת העל - הניצחון הכי מרשים?

כן. זה בדיוק מה שזה היה.

בהפועל באר שבע נדבקה לאחרונה, בגלל התוצאות ובגלל הסיפור ובגלל האנשים ובעיקר בצדק, תווית "המאמי הלאומית". מחמיאים לה על כל דבר קטן, מקטרים. כותבים עליה רק טוב וטוב וטוב, מאשימים. אז הנה, קצת שלילי:

הפועל באר שבע לא נחתה מאירועי סאות'המפטון. לא פיזית ולא מנטלית. אתמול מול בית"ר ירושלים היתה גם רדומה וגם עצבנית - בקיצור, היתה קראנקית. היתה Off. לחזור ממשחק באירופה אל הליגה שלנו זה אף פעם לא דבר קל. בטח שלא אחרי משחק חוץ. בטח שלא אחרי היי כזה. "לא קל להתמודד עם האופוריה", הסביר ברק בכר. "זה קשה - גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה מנטלית וגם מבחינה פיזית", אישר שיר צדק.

כך שהמשחק הרפוי של הנגביים היה אתמול צפוי. בית"ר ירושלים, מנגד, פתחה באלימות טובה. לאורך רוב שלבי המשחק היה נראה שהצהובים-שחורים פשוט רוצים את זה יותר. גם מקצועית, הלחץ של בית"ר היה יעיל, ושחקני באר שבע טעו כמו שהם בדרך כלל לא טועים. בית"ר היתה מוכנה לכל תרחיש, באר שבע נראתה מופתעת.

ואז נפצע מיגל ויטור.

שחקני הפועל באר שבע מיגל ויטור, מאור בוזגלו, לוסיו. ברני ארדוב
הוריד את הלב של אנשי קבוצתו ואוהדיו אל מתחת לדשא. מיגל ויטור/ברני ארדוב

כמעט תמיד, משחקים נוראיים, אירועים שזוכרים, מלווים באיזו תקרית ראשונית שמסמלת. הפציעה של מיגל ויטור היתה תמרור האזהרה לכך שערב רע עומד לעבור על האלופה. ויטור נפל, החזיק את ברכו, הוריד את הלב של אנשי קבוצתו ואוהדיו אל מתחת לדשא, וירד בעצמו.

ואז קלאודמיר עשה 0:1, בשער שכולו עייפות אורחת. רכות בקישור שחברה לטעות הגנתית שחברה לשגגה של דודו גורש. אכן, ערב נורא לפנינו - לבטח חשבו בבירת הנגב.

והעצבים רק עלו. הנה, הם אנושיים, וזה בסדר. כמה אפשר להרשים? ושחקני באר שבע, קראנקים, כבר אמרנו - החלו להתווכח האחד עם השני. בהזדמנות אחת היו אלו צדק ואוגו, באחרת וואקמה ולוסיו, בשלישית ראדי ואוחנה. ואף שחקן לא באמת התעלה, רק הטורים והעצבים.

אבל זה בסדר, באמת. כי כמה אפשר לנצח? ובאמת, אם יש משחק קשה בלו"ז של הפועל באר שבע העונה - זה היה המשחק הזה. מוקש מארץ המוקשים. משחק חוץ, מול הקישור השני הכי אגרסיבי בישראל כרגע, אחרי משחק חוץ באירופה, בלי ויטור, בלי ברדה, בלי מליקסון, וכאמור - ההיי הזה. כך שכוח לא היה ומנטליות לא נראה וגם מקצועית היה מן שובע רגעי. ועשר (אז עוד שבע) נקודות הפרש בטבלה - כמה מוטיבציה אפשר לשאוב?

גם השער של טוני וואקמה לא שלל את התזה. מבצע יחיד, על שלושים סנטימטר, של פריק טבע, הר אדם שתלוי אך ורק בעצמו. בסדר, קרה.

אבל אז קרו גם הפנדל (לוסיו עם עקב א-לה גדיר מול אינטר) והפיניש של מאור בוזגלו. ופתאום התעוררת, וערב רע לבאר שבע נגמר ב-1:3 על בית"ר, מחוץ לטרנר. לפתע קצת, וגילית שלא בהפסד עסקינן כאם בשלישייה. ואתה מגרד בראש ותוהה - איך לעזאזל זה קרה?

זה פשוט קרה. וזה מה שמפחיד.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. ברני ארדוב
לא צריכים מוטיבציה. שחקני באר שבע/ברני ארדוב

כי שום דבר בערב הזה לא הלך לכיוון ניצחון אדום, אבל ככה הערב הזה נגמר. אי אפשר לשחק כל כך 'עייף' יותר מול קבוצה כל כך קשוחה, אבל ככה זה נגמר. בלי הבלם, אחרי פיגור. מפחיד. מפחיד אם אתם מכבי תל אביב ואם הפועל אשקלון, אם כפר סבא ואם מכבי חיפה.

כי מתי ואיפה באר שבע תפסיד, אם לא אתמול ובמושבה?

ותם סיבוב. סיבוב בו באר שבע העפילה לשלב בתים אירופי, וצלחה אותו, ובמקביל שיחקה 13 משחקים בליגה - 11 ניצחונות, 6:38 בשערים, 87% הצלחה. היא סיימה את הסיבוב עם תשעה ניצחונות רצופים - שיא מועדון - בהפרש שערים בדיוני של 3:32. ובסיבוב הבא היא מארחת את הפועל תל אביב, מכבי חיפה, קרית שמונה, כפר סבא ובית"ר. משחק החוץ הקשה היחיד הוא מול מכבי תל אביב, ולפי אחוזי ההצלחה של הצהובים בנתניה וכיוון הרוח, באר שבע תגיע אל המשחק הזה כפייבוריטית. ואין אירופה עכשיו. זמן לנוח, להתפקס, לרסק. ואם חייבים להמר אודות הפער בתום הסיבוב הבא, האם יהיה גבוה מ-10 או נמוך, העין תתעקש על גבוה.

כי אתמול הוכח שבאר שבע כבר לא צריכה מוטיבציה או לחץ או כושר שיא או רעננות. היא לא צריכה כלום. היא פשוט מנצחת, בלי לרצות ובלי להתכוון. והיא האלופה המכהנת. ואין יוצאת, ואין נכנסת.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully