וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: אנגלידיס עזב, ג'ורדי קרויף נותר עם סימני השאלה

12.12.2016 / 7:32

גם הניצחון לא הרגיע את הצהובים: ארבלדזה שזעם על השחקנים ממשיך לשרוד, המנהל המקצועי עדיין לא יודע מה גולדהאר ייתן לו לעשות בינואר, אלברמן רוצה להיות מעורב יותר, ומה עם בניון?

ברני ארדוב
המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
סימני השאלה נותרו כשם שהיו. קרויף/ברני ארדוב

1. הכעסים של ארבלדזה

ארבלדזה: "אני עדיין לא מצליח להבין למה אנחנו משתנים תוך כדי משחק וזה קורה לנו בכל משחק. שינויי היכולת שלנו הורגים אותנו"

"התפקיד שלי הוא לדבר עם השחקנים". שוטה ארבלדזה ניסה לא לעשות עניין מכך שהושיב את שחקני מכבי תל אביב במשך כמעט עשר דקות בחדר ההלבשה אחרי המשחק מול הפועל חיפה ובמהלכן שטח בפניהם את כל מה שמעצבן אותו כבר זמן רב בקבוצה. בכדורגל, זה הרי כלל ידוע, אין כמו להעביר שטיפה אחרי ניצחון. דווקא בימי ההפסדים והבצורת, ארבלדזה היה מאחורי השחקנים וכמעט לא כיבס את הבגדים המלוכלכים מול התקשורת שחיפשה בכל דרך לשמוע אותו מפרק את הבחורים, כפי שהוא אוהב לכנותם. אמש (ראשון), דווקא אחרי רביעייה לרשת של הפועל חיפה במשחק חוץ, הוא הוציא את הכעסים.

כעסים על כך שהוא מרגיש כבר הרבה זמן שהוא מאמן שתי מכבי תל אביב. כעסים על כך שבהרבה מאוד דקות השחקנים שלו מאבדים את הראש ואת המשחק, כעסים על כך שמכבי תל אביב לא מצליחה להרים את רמת המשחק שלה. גם לשחקנים אמר את מה שמפריע לו וגם מול התקשורת היה מאוד ישיר הפעם. אם אחרי ההפסד לזניט בסנט פטרסבורג, הוא התחיל לאבד את הסבלנות וביקר בעיקר את פרדראג ראיקוביץ' ושורה אובארוב, הפעם הוא כבר היה הרבה יותר כללי והקיף את כל החלקים.

"זו לא התקפה או הגנה, אלא כל הקבוצה בדקות מסוימות במחצית השנייה שפשוט הפסיקה לשחק ואפשרה להפועל חיפה לחזור לתיקו 2:2. אני עדיין לא מצליח להבין למה אנחנו משתנים תוך כדי משחק וזה קורה לנו בכל משחק. שינויי היכולת שלנו הורגים אותנו", לא היה יכול להיות יותר ישיר מזה. "אנחנו עדיין מחפשים את עצמנו", אמר מאוחר יותר ארבלדזה כשנרגע מעט. "זה הניצחון השני ברציפות אחרי זה שהשגנו באירופה והוא יאפשר לנו קצת אוויר כדי לראות לאן אנחנו הולכים. מה שבטוח, מכבי תל אביב לא הרימה ידיים בנוגע לעונה הזו. מכבי תל אביב לא יוצאת לחופש חצי שנה לסיום העונה. יהיו לנו שלושה מפגשים עוד מול באר שבע ובכל שבוע נבוא כדי לנצח. מכבי תל אביב זה לא מועדון שמרים ידיים והולך אחרי מישהו. מכבי תל אביב זה מועדון שצריך לקבל החלטות ולהוביל והתפקיד שלי לגרום שזה יקרה".

עוד בנושא:

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את הפועל חיפה 2:4
למרות הניצחון: שוטה ארבלדזה כינס את שחקני מכבי תל אביב לאסיפה

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. ברני ארדוב
"תל אביב לא הרימה ידיים בנוגע לעונה הזו". ארבלדזה/ברני ארדוב
seperator

2. הספדתם אותם?

אלברמן: "לאחרונה אני זוכה לפחות דקות. זה לא נעים אבל הייתי כבר בקריירה שלי בכל כך הרבה סיטואציות ואתה צריך להיות מוכן להתמודד עם כולן"

שני אנשים שמרו את מכבי תל אביב בתמונה אחרי שהפועל חיפה השוותה. שני האנשים, אולי, הכי מושמצים בשבועות האחרונים: גל אלברמן ופרדראג ראיקוביץ'. הסרבי שספג אמנם פעמיים דאג בשתי הצלות אדירות למנוע מהפועל חיפה את השלישי. מנגד היה זה אלברמן בשער לא אופייני שהחזיר את היתרון למכבי תל אביב. אלברמן עשה את זה בסטייל, קצת כמו שהאריס מדוניאנין, שמקבל הרבה יותר קרדיט ממנו בשל הבעיטות שלו, מייחל לו. אין הרבה שערים לאלברמן בקריירה אבל בדרך כלל הוא חוגג אותם בבריחה מכל השחקנים, כמעט בלי לחייך. הפעם הגיב אחרת. שתי אצבעות לשמיים ודיבורים עם בורא עולם, תגובות שראינו בעבר מערן זהבי או איציק זוהר.

"הרגשה טובה להבקיע, בוודאי כשזה עוזר לקבוצה להביא נקודות", אמר אלברמן בסיום. "למרות יכולת לא טובה בהרבה דקות, ידענו לקחת את הנקודות. בנוסף לזה שאנחנו חייבים לאגור יותר נקודות, אנחנו צריכים להעלות את רמת המשחק שלנו כי היא לא מספיק טובה. אנחנו נמצאים היכן שאנחנו נמצאים לא במקרה. אנחנו רוצים לחזור לתקופה בה היינו בתחילת העונה". אלברמן הודה אמש שהוא רוצה להיות שותף יותר. "לאחרונה אני זוכה לפחות דקות. זה לא נעים אבל הייתי כבר בקריירה שלי בכל כך הרבה סיטואציות ואתה צריך להיות מוכן להתמודד עם כולן. אני לא מתבייש להגיד שאני מאוכזב כאשר אני יושב על הספסל אבל אסור לתת לרגשות להשתלט". את הפאנץ' שמר אלברמן לסוף ואמר: "אני שחקן עם הרבה מאוד ניסיון ואין לי ספק שמכבי תל אביב תצטרך אותי".

שחקן מכבי תל אביב גל אלברמן. ברני ארדוב
חגיגות סטייל איציק זוהר וערן זהבי. אלברמן/ברני ארדוב
seperator

3. המועקה של יוסי בניון

ברור לפי ההחלטות של ארבלדזה שבניון הוא לא הקלף המנצח שלו. בניון יצטרך לחשוב היטב לקראת ינואר מה הוא רוצה לעשות בהמשך העונה

יוסי בניון שוב לא שותף אתמול והדבר כבר מתחיל להיות מעיק מבחינתו. שוטה ארבלדזה הרגיש את זה כנראה מבעוד מועד וכבר לפני המשחק הוא קרא לבניון לשיחה במהלכה ניסה להסביר לו מדוע הוא לא משחק יותר, אבל בעיקר ניסה לחזק אותו על ידי אמירה שהוא מודה שמגיע לבניון יותר. יותר או פחות, ברור כבר לפי ההחלטות של ארבלדזה שבניון הוא לא הקלף המנצח שלו. בניון יצטרך לחשוב היטב לקראת חודש ינואר מה הוא רוצה לעשות בהמשך העונה. שגיב יחזקאל נכנס לעניינים וזה פחות או יותר התפקיד שלו. דור מיכה הכי טוב בקבוצה בשני המשחקים האחרונים וגם טל בן חיים חוזר לעצמו.

"מגיע ליוסי יותר", אמר אתמול ארבלדזה עם הרבה כבוד לבניון, "אבל יש סיטואציות במשחק שאני צריך להגיב להן ולכן יוסי לפעמים לא נכנס". עכשיו כשאין אירופה ואין גביע הטוטו, האפשרויות לשחק עוד יותר מצטמצמות ויהיה קשה לבניון לקבל את הדקות להן הוא מייחל, לכן החודש הקרוב יהיה מאוד מכריע מבחינתו ויקבע מה הוא רוצה לעשות עם עצמו.

שחקן מכבי תל אביב, יוסי בניון. ברני ארדוב
החודש הקרוב יכריע? בניון/ברני ארדוב
seperator

4. שאלת מיליון הדולר

אנגלידיס כבר עזב חזרה לקנדה, ארבלדזה כנראה שרד את המשבר אבל ספק אם קרויף קיבל תשובה לשאלת מיליון הדולר - מה נותן לו מיטש גולדהאר לעשות בחלון הקרוב

לפני המשחק אתמול, בלובי היציאה מחדרי ההלבשה לכיוון משטח הדשא, עמדו ג'ורדי קרויף וניר קלינגר ושוחחו ארוכות בחמימות. היכרות לא רעה בכלל יש ביניהם, אבל ייתכן שהיום יותר מתמיד, גם על רקע ההצלחה של ברק בכר בבאר שבע, למד ההולנדי להעריך את המאמן הישראלי, בטח את זה שלקח אליפות עם מכבי תל אביב. ג'ק אנגלידיס כבר עזב חזרה לקנדה, שוטה ארבלדזה כנראה שרד את המשבר אבל ספק אם קרויף קיבל תשובה לשאלת מיליון הדולר - מה נותן לו מיטש גולדהאר לעשות בחלון הקרוב.

למרות השער שכבש, וידאר קיארטנסון רשם עוד משחק שגורם לך להאמין שאם ברק יצחקי היה מקבל את הדקות שלו, הוא היה מבקיע הרבה יותר; הצמד נוסא איגייבור והאריס מדוניאנין שוב סיימו משחק בלי להשפיע לטובה. את הסיבוב הראשון מכבי תל אביב מסיימת עם ניצחון, אבל עם ציון של עובר בקושי. קרויף רוצה לבנות מחדש. האור הצהוב עדיין לא התחלף לירוק והוא עדיין מחכה לאיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully