וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש קבוצות בליגת העל פנו לאיגוד בדרישה לפזר את מנהלת הליגה

11.12.2016 / 12:22

מכבי תל אביב, הפועל ירושלים, מכבי קרית גת, הפועל חולון ומכבי חיפה דורשות לפזר את דירקטוריון המנהלת ולהקים מנהלת חדשה: "אין מנוס מהקמת גוף שיפעל באופן הוגן ואובייקטיבי"

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
דרישה חריגה. שמעון מזרחי/יוסי ציפקיס

כמחצית מקבוצות ליגת העל בכדורסל פנו היום (ראשון) לאיגוד הכדורסל בדרישה לפיזור דירקטוריון מנהלת הליגה והקמת מנהלת חדשה - עם סמכויות וללא התערבות של נציגי הקבוצות ובעלי ניגוד עניינים, אלא ניהול תקין באמצעות הענקת רוב לנציגי הציבור.

חמש קבוצות מליגת העל - מכבי חיפה, הפועל חולון, מכבי קרית גת, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב חתומות על המכתב שנשלח ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי בבקשה להקים מנהלת חדשה לליגת הכדורסל. כאמור, כמחצית מקבוצות ליגת העל כבר חתמו על הבקשה, וקבוצות נוספות הביעו את תמיכתן.

כוונת הקבוצות, שבתוכן נמצאת גם מכבי אשדוד שמטעמים בירוקרטיים לא חותמת על המסמך, היא לא לפזר את הליגה, אלא רק לשנות את מנגנון קבלת ההחלטות. המנגנון הזה נתמך בדוח שהכין עו"ד מורן מאירי למנהלת הליגה. הקבוצות לא מאיימות לפרוש מהליגה, אלא דורשות להקים מנהלת חדשה.

במכבי תל אביב הבהירו ש"אנחנו רוצים פיזור של דירקטוריון המנהלת, לא המנהלת עצמה. אין לנו בעיה עם הנהלת המנהלת הנוכחית, הבעיה שהיא חסרת סמכויות והדירקטוריון שלה - בעלי הקבוצות - קובע הכל".

- יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. יוסי ציפקיס
הדרישה לא אמורה לפגוע במעמדו. פרנקל/יוסי ציפקיס

בהודעה לעיתונות מטעם הקבוצות נכתב כי "איגוד הכדורסל בישראל מפעיל את הליגות התחרותיות ומכאן שהוא הכתובת הטבעית לפנייתנו. מזה זמן רב מתנהל דיון בתוך מנהלת הליגה לגבי אופן קבלת ההחלטות, אך ללא כל הסכמות. במקביל לכך הוצגה סקירה נרחבת של חברת רואי החשבון "דלויט" שהוזמנה על ידי המנהלת המכהנת, ולפיה ישנו קונצנזוס בקרב המרואיינים הרבים כי קיימת בעייתיות במבנה המנהלת ובתהליכי קבלת ההחלטות, סדר העדיפויות וההחלטות המקצועיות.

"עוד קובע הדו"ח כי "קיים קושי בקבלת ההחלטות, עיסוק רב בנושאים ארגוניים, חוסר יעילות ואי הסכמה בישיבות הדירקטוריון.

"המסקנות הנוגעות למנגנוני קבלת ההחלטות כלל לא עלו וגם לא יעלו לדיון במנהלת הנוכחית, המעוניינת בעיקר בשרידותה ובשימור כוחה כפי שהוא כיום. לפיכך, אין מנוס מהקמת מנהלת ליגה חדשה, אשר תפעל באופן הוגן ואובייקטיבי, ומעל הכל תפעל לטובת הכדורסל הישראלי ואוהדיו הרבים".

במכתב עצמו נכתב מטעם הקבוצות כי: "לדעתנו המנהלת הגיעה אל סוף דרכה במתכונתה הנוכחית. ספק רב אם נותר בסיס חוקי לפעילותה, בין היתר, נוכח הודעת המנהלת על ביטול ההסכם להקמתה שנחתם בינה לבין האיגוד. כך או כך, המנהלת כושלת בתפקודה ואינה מסוגלת עוד למלא את המטרות שלשמן הוקמה, וביניהן הניהול המקצועי, השיווקי והכלכלי של ליגת העל במסגרת האיגוד, ואינה עומדת בכללי מנהל תקין".

עיקר הטענות הן כלפי מבנה המנהלת: "מבנה זה יוצר ניגודי עניינים אינהרנטיים שאינם ניתנים לגישור בין טובת הליגה בכללותה לטובתן של קבוצות ספציפיות ומעקר מכל תוכן את סמכויות הנהלת המנהלת. מתוך 15 חברי דירקטרויון המנהלת, 12 חברי דירקטוריון הם נציגי הקבוצות שמרביתם מונעים משיקולים צרים של טובת שולחיהם. הלכה למעשה, הדירקטוריון הוא מי שמנהל בפועל את המנהלת ומכתיב את התנהלותה בכל דבר ועניין. מזה תקופה שבדירקטוריון המנהלת התגבש רוב המונע מהמנהלת למלא את מטרותיה. דובריו אינם מסתירים כי הם פועלים על בסיס שיקולים זרים, מתוך אינטרס אישי של קבוצותיהם ובמטרה לפגוש נקודתית בקבוצות אחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

המכתב המלא שהועבר למנהלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברצון הקבוצות כאמור להקים מנהלת חדשה: "הליגה החדשה תעניק סמכויות ניהול ברורות וחופש פעולה נרחב להנהלה מקצועית חזקה, במודל של קומישינר כמקובל בעולם ובאמצעות המנהלים הקיימים. הנהלת הליגה החדשה תשוחרר מלחצי הקבוצות ומתהערבותן המתמדת בעבודתה, ותוכל להתמקד כראוי בקידום טובת הליגה בכללותה. בליגה החדשה, ייצוג הקבוצות בדירקטוריון הליגה יקטן משמעותית, כך שרוב חברי הדירקטוריון יהיו נציגי ציבור בלתי תלויים. בליגה החדשה, הן הנטל והן ההכנסות יחולקו בין הקבוצות באופן שקוף והוגן, על בסיס קריטוריונים שיקבעו על ידי גורמים ללא ניגודי עניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully