וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק המיטש: שאלת מעורבותו של מיטש גולדהאר במכבי תל אביב

4.12.2016 / 14:30

אומרים שנגמרה לו התשוקה, מספרים שהבין שלא יוכל להשיג יותר. מחר ימלאו חמש שנים לפעם האחרונה בה מיטש גולדהאר פיטר מאמן, וחידת המעורבות והאכפתיות שלו מרחפת מעל מכבי תל אביב הרבה יותר מכל שאלה בנוגע לארבלדזה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

ג'ק אנגלידיס הוא אבי תורת הזרים במכבי תל אביב. תוך כדי תנועה רקח עורך הדין הממולח את התכנית להשתחרר מהניהול המקצועי הישראלי ולהעלות את המועדון על פסים לא מקומיים. אנגלידיס היה כאן כמעט מהיום בו רכש מיטש גולדהאר את מכבי תל אביב בקיץ 2009. אלא שרק אחרי פיטוריו של מוטי איוניר, יצאה לדרך הרכבת שהביאה לארץ את ג'ורדי קרויף ומכאן ההיסטוריה של מכבי תל אביב כבר ידועה.

באופן כמעט מצמרר פיטוריו של איוניר קרו לפני חמש שנים בדיוק, בחמישה בדצמבר 2011. זו היתה הפעם האחרונה בה התמודד גולדהאר עם שאלת פיטורי מאמן, אותה שאלה שמעסיקה אותו ממש עכשיו. אף שנראה כי היום המשבר של מכבי תל אביב חריף ועמוק יותר, הבור ההוא לפני חמש שנים היה אפילו אפל יותר. "נכון שהיתה אז תקווה שהתכנית של אנגלידיס להעלות את מכבי תל אביב על פס של זרים, תהפוך את פני המועדון", אומר גורם המקורב לגולדהאר. "אבל אז לא היו לגולדהאר שלוש אליפויות ביד והישגים כפי שיש לו היום. אז, בדצמבר 2011, הוא ישב עם מועדון שהוא השקיע בו הרבה יותר ממה שהשקיע למשל בקיץ של 2016 והוא חווה רק כשלונות. היום מיטש גולדהאר נמצא במקום שהוא כבר עשה משהו בכדורגל הישראלי. את החותם שלו על מכבי ועל ישראל הוא כבר השאיר, כך שגם אם בעיני רבים המשבר הנוכחי הוא החריף ביותר, הוא עדיין לא דומה לתחושות הקשות שהיו אז".

עוד בנושא

אורן יוסיפוביץ על הזרקור שעבר מארבלדזה לקרויף וגולדהאר
קרויף מחכה להבהרות מגולדהאר, פיטורי ארבלדזה "שאלה של זמן"
אוהדי מכבי תל אביב חיכו לשחקנים, ג'ורדי קרויף יצא דרך שער צדדי
באר שבע מתרחקת: רק 0:0 למכבי תל אביב מול הפועל אשקלון

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב עם המאמן מוטי איוניר. קובי אליהו
מחר יחלפו חמש שנים לפיטורין. איוניר עם גולדהאר/קובי אליהו
"באירופה זה כבר סיפור אחר. מיטש הבין שאין למכבי תל אביב סיכוי שם ובאיזשהו מקום זה גרם לו להוריד את הרגל מהגז"

שוטה ארבלדזה הוא הדילמה של מכבי תל אביב בשבוע האחרון, אבל הוא ממש לא הסיפור המרכזי של המועדון. מאמן הוא רק עובד של המערכת ואין שום בעיה להחליפו. העניין המשמעותי הוא מיטש גולדהאר ועתידו במכבי תל אביב. מזה זמן רב שגולדהאר לא פוקד את ישראל. העונה לא הגיע בכלל ובעונה שעברה קפץ רק מדי פעם למשחקים של מכבי תל אביב בליגת האלופות וזה כזכור היה בסוף שנת 2015. יתכן מאוד שאותם משחקים כושלים של מכבי תל אביב מול צ'לסי, פורטו ודינמו קייב חידדו אצל בעל הבית את ההכרה שאי אפשר לפרוץ את הגבולות הישראליים ואם היה לו חלום להגיע לטופ האירופי, הוא יכול לשכוח ממנו.

"ברמה המקומית מיטש השיג הכל", מנתח גורם המכיר היטב את גולדהאר מהימים שהקנדי הגיע לביקורים תכופים יותר בארץ. "בכל דבר שמיטש נגע בו, הוא רצה להוביל וכך היה גם במכבי תל אביב. לכל מי שהכיר אותו לא היה ספק, שהוא יביא את מכבי תל אביב לטופ בארץ אף שההתחלה היתה נוראית מבחינתו. אבל באירופה זה כבר סיפור אחר. מיטש הבין שאין למכבי תל אביב סיכוי שם ובאיזשהו מקום זה גרם לו להוריד את הרגל מהגז".

הורדת הרגל מהגז היא סוג של אמירה רזה ביחס למה שקורה בשנה האחרונה. גולדהאר עדיין שם הרבה כסף בקיץ האחרון והרכישה של וידאר קיארטנסון מדברת בעד עצמה, אבל במכבי תל אביב יש כאלה שחוששים כי התשוקה שלו התפוגגה. הדחף והכמיהה להמשיך ולהוביל את מכבי תל אביב להיות מעל כולם, כבר לא נמצאים במידה שהם היו בהתחלה. די אם נזכיר שבתחילת הדרך גולדהאר התעניין ברכישת דירה בתל אביב שתשמש אותו לביקוריו בישראל. בסופו של דבר הוא אפילו ויתר על מכונית ובכל פעם שהגיע דאגו לשכור לו אחת, מאוד צנועה אגב, שתשמש אותו בפרק הזמן שהוא כאן. מי שדיבר בתחילת הדרך אפילו על חיים בשתי מדינות, לא פוקד את ישראל כבר זמן מאוד ממושך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. יוסי ציפקיס
מאמן הוא רק עובד של המערכת ואין שום בעיה להחליפו. שוטה ארבלדזה/יוסי ציפקיס
יש כאלה שמעריכים כי גולדהאר ישנה אחרי כל כך הרבה אכזבות מהמאמנים הזרים האחרונים את משנתו ויחזור לאנשי מקצוע ישראלים, אבל זה לא יקרה

שאלת עתידו של גולדהאר במועדון מסקרנת מאוד את כל העובדים בקבוצה ולא רק השחקנים. יש כאלה שמשתעשעים במחשבה שאם מכבי תל אביב היתה משחקת הוקי קרח, ספורט שגולדהאר מתחבר אליו פי כמה, הוא כבר היה מגיע לכאן ועושה סדר. "האמת היא שהעובדה שמיטש אפילו לא מינה מנכ"ל מלמדת עוד קצת על התחושות שלו", סיפר גורם בקבוצה. "בסך הכל למרות אובדן האליפות בעונה שעברה, הוא האמין שהעונה יהיה אחרת ולא מצא לנכון אפילו למנות מישהו במקום מרטין ביין. הוא שלח פעמיים את ג'ק אנגלידיס לביקורים קצרים והרגיש שהכל מתנהל בסדר, אז לא צריך למהר ולהחתים איש ניהול נוסף".

יש כאלה שמעריכים כי גולדהאר ישנה אחרי כל כך הרבה אכזבות מהמאמנים הזרים האחרונים את משנתו ויחזור לאנשי מקצוע ישראלים, אבל זה לא יקרה. העובדה כי רק בקיץ האחרון נתן הוראה למנות איש זר, פטריק ואן ליוון, לניהול המקצועי של מחלקת הנוער, מלמדת שאין שום שינוי במגמה הזו וכל עוד הוא במכבי תל אביב, תהיה עדיפות כמעט טוטאלית לאנשים זרים אותם כידוע ניתן גם להרחיק מהתקשורת הישראלית, שהיא השחקן הלא אהוב כמעט תמידית במשחק הזה.


ספק אם גולדהאר עצמו יודע כעת מה תוכניתו לשנים הבאות. אז, כשפיטר את איוניר, הוא מינה למאמן את ניר לוין שהיה המנהל המקצועי של מחלקת הנוער. לא בטוח שהוא שוב יילך על אותה הצנחה וישים את ואן ליוון במקום ארבלדזה כאשר יחליט לפטרו, אבל מה שבטוח שההעדפה תהיה להעביר את העונה הזו ולהתכונן בניחותא לעונה הבאה. בכל מה שקשור לעסקיו, גולדהאר ידע להיות לא פעם מהיר מחשבה ומהיר החלטה. באשר לכדורגל, הוא תמיד התאפיין בהססנות ולקח לו הרבה זמן להחליט, בעיקר אחרי ההחלטות הנחפזות שהתקבלו בקיץ 2010 ובראשן אולי המהירות שבה טס לגרמניה כדי להחתים את רוברטו קולאוטי. גולדהאר יעדיף גם הפעם לקחת את הזמן ולנסות לרדת למדרון אחורי, בלשון הצה"לית, כדי לבנות משהו נכון יותר לעונה הבאה.

סלבישה יוקאנוביץ' מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. יוסי ציפקיס
הצטיין בבחירת מאמנים זרים, כשל לא אחת עם השחקנים הזרים. ג'ורדי קרויף/יוסי ציפקיס
אם גולדהאר יחליט בסופו של דבר לשנס מותניים ולצאת לקרב מחודש על ההגמוניה הישראלית, לא בטוח שקרויף יהיה האיש שיקבל את ברכת הדרך לשנות את פני המועדון

השאלה המרכזית לא פחות היא האם הוא ייתן את המפתחות לג'ורדי קרויף. ההולנדי רוצה להמשיך לעונה נוספת אפילו שבסביבתו מדווחים על קושי נפשי ואפילו פיזי להתמודד עם המצב הנוכחי. במכבי תל אביב יש כזו בדיחה שרצה ומושמעת לא פעם באוזניו של קרויף לפיה רק הוא מסוגל להוציא מגולדהאר בכל פעם את מה שהוא רוצה. אז נכון שבקיץ האחרון, ערן זהבי חמק מבין הידיים אפילו שקרויף התאבד להשאירו, אבל צריך לזכור עד לאן גולדהאר הגיע ולאילו סכומים הוא טיפס כדי להשאיר את הכוכב שלו, כדי להבין שלפחות עד עכשיו, קרויף קיבל בדרך כלל מה שביקש.

אם גולדהאר יחליט בסופו של דבר לשנס מותניים ולצאת לקרב מחודש על ההגמוניה הישראלית, לא בטוח שקרויף יהיה האיש שיקבל את ברכת הדרך לשנות את פני המועדון. התגברות הביקורת כלפי ההולנדי לצד הוכחות בשטח שהבחירות שלו היו לקויות, עשויות להביא את גולדהאר להחלטה כי הוא ממנה מנהל מקצועי אחר. במצב כזה סביר להניח שקרויף יידע את גורלו רק בתום העונה. "בין אם מיטש יחליט שג'ורדי ממשיך ובין אם הוא יחליט להחליף אותו, קרוב לוודאי שג'ורדי יידע את ההחלטה רק בחודש מאי", העריך גורם המקורב לבעל הבית. "זו ההתנהלות הרגילה של מיטש".

קרויף שהצטיין בבחירת מאמנים זרים, כשל לא אחת עם השחקנים הזרים. את ארבלדזה הוא רצה הרבה זמן ושפע עליו מחמאות מכאן עד טורונטו כשהציג את מועמדותו בפני גולדהאר. לא בכוונה קרויף הכשיל את ארבלדזה ולכן כל כך קשה לו ההחלטה לזרוק אותו. "הראיון שג'ורדי עשה לפני עשרה ימים לאתר הרשמי. אותן שלוש דקות מתברר היום שעשו נזק גדול", מדגיש גורם במועדון. "ג'ורדי תמיד גונן על השחקנים. תמיד הרחיק את התקשורת. תמיד דאג לתת לשחקנים הרגשה של מבצר בקרית שלום. אבל וזה האבל הגדול, זה תמיד היה כשמכבי תל אביב הצליחה או שחוותה רגעי נפילה קטנים. בפעם הראשונה בה מכבי תל אביב נכנסה למשבר אמיתי, ג'ורדי בא מול המצלמה והעביר ביקורת נוקבת על השחקנים ומאחר שהשחקנים תופסים את ג'ורדי ושוטה כמקשה אחת, הם הבינו שגם שוטה מעביר עליהם ביקורת פומבית והדבר יצר עוד יותר שסע בין הצדדים. בפעם הראשונה בה שחקנים כמו גל אלברמן, חאריס מדוניאנין, דור מיכה ואחרים היו צריכים גב חזק מהמערכת, בא ג'ורדי ואמר, שלא בכוונה, את האמת שלו והעמיק את הבור בו נמצאת מכבי תל אביב".

במכבי תל אביב נוהגים לא פעם לומר שאיש לא יודע מה מיטש גולדהאר יחליט. במשבר הנוכחי לא בטוח שקרויף וגולדהאר החליטו כבר מה עושים ואין גם במערכת איזה אנגלידיס כזה שיזרוק רעיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully