וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלם הטוב בהיסטוריה ברחבת היריב: הגדולה של סרחיו ראמוס

4.12.2016 / 8:00

שער בדקה ה-93 בגמר ליגת האלופות, שער בדקה ה-93 בסופר קאפ האירופי, ועכשיו גם שער בדקה ה-90 בקלאסיקו שמשאיר את ריאל מדריד פייבוריטית לאליפות. הבלוג של יוכין מסביר איך קפטן ריאל מדריד הפך לסקורר שכבר כבש 75 שערים בקריירה, ותמיד נמצא שם ברגעים החשובים

one

בווידאו: צפו בתקציר הקלאסיקו

זה היה ברור גם קודם, אבל שער השיוויון הדרמטי בקלאסיקו אתמול שם את החותמת הרשמית על הקביעה. סרחיו ראמוס הוא הבלם הטוב ביותר בתולדות הכדורגל מבחינת כיבושים מתוך הרחבה. אין ולא היה בלם עם יכולות כה פנומנליות ליד שער היריב. קפטן ריאל מדריד הוא השחקן אליו נושאים האוהדים את עיניהם כאשר הקבוצה במצוקה ברגע האמת, והוא בדרך כלל מספק את הסחורה.

ראמוס הוא הבלם היחיד שכבש בשני גמרים של ליגת האלופות. בלעדיו, ריאל לא היתה זוכה בגביע העשירי הנכסף ב-2014, אבל הוא היה במקום הנכון בזמן הנכון כדי לנגוח את שער השיוויון לרשת אתלטיקו מדריד בדקה ה-93 מכדור קרן של לוקה מודריץ'. "בריאל אנחנו נלחמים עד הסוף. זה רגע בלתי נשכח, ואראה את השער הזה לנכדיי", הוא אמר. גם תרומתו ההתקפית בדרך לגמר ההוא היתה כבירה – הרי ראמוס הבקיע צמד לרשת באיירן מינכן ב-0:4 המיתולוגי באליאנץ ארנה בחצי הגמר. הראשון היה בנגיחה מקרן של מודריץ', השני אחרי הסטה של פפה מכדור חופשי של אנחל די מריה.

עוד בנושא

צפו בתקציר: סרחיו ראמוס כבש בדקה ה-90 וקבע 1:1 בקלאסיקו בקאמפ נואו
המספרים, התגובות והציוצים אחרי הקלאסיקו, כולל המפגש של מסי ורונאלדו
קרבחאל סימן אצבע משולשת לאוהדי ברצלונה, לואיס אנריקה תחת מתקפה

איקר קסיאס, סרחיו ראמוס עם גביע אירופה של ריאל מדריד. רויטרס
הבלם היחיד שכבש בשני גמרים של ליגת האלופות. סרחיו ראמוס בגמר 2014/רויטרס

גם זידאן בישל לו

איך שלא תסתכלו על זה, הוא המלך האולטימטיבי במצבים נייחים, והשנה זה בא לידי ביטוי ביתר שאת. בגמר ליגת האלופות, שוב מול אתלטיקו, הוא דחק פנימה כדור חופשי של טוני קרוס שהוסט לעברו על ידי גארת בייל. בערבוביה בתיבת השוער, הרגיש ראמוס כמו חלוץ קלאסי. בסופר-קאפ האירופי מול האקסית סביליה, כאשר ריאל היתה על סף הפסד בזמן פציעות, שוב היה זה ראמוס שנגח פנימה שער שיוויון מתיבת השוער, והלבנים ניצחו בהארכה. והנה לכם, גם אתמול, כאשר ברצלונה היתה קרובה מאוד להשיג ניצחון קריטי כל המבחינות, לצמק את הפער מהמובילה לשלוש נקודות ולהחזיר את הביטחון העצמי שהלך לאיבוד בשבועות האחרונים, צץ ראמוס. שוב כדור חופשי של מודריץ', שוב נגיחה של חלוץ על.

זה כבר השער הרביעי של ראמוס בקלאסיקו. ראמוס הרשית כבר בתיקו 3:3 המפורסם ב-2007 בקאמפ נואו, שזכור בעיקר בזכות השלושער של ליאו מסי. הוא הבקיע גם את שער הניצחון בדקה ה-82 בסנטיאגו ברנבאו, במרץ 2013. גם אז, אגב, היה חתום מודריץ' על הבישול. והמנהג לכבוש שערים מכריעים בדקות הסיום החל כבר בעונתו הראשונה במדים הלבנים. באפריל 2006 נגח ראמוס את ה-1:2 לרשת מלאגה בדקה ה-87 מכדור קרן. המבשל היה, איך לא, זינדין זידאן. אז זיזו יודע הכיר את העוצמה של הבלם עוד מימיו כשחקן. "היא תמיד נמצא שם, כי הוא לא מפסיק להאמין", אמר אתמול המאמן.

השבחים האלה זורמים לעברו של הקפטן כבר זמן רב. ראול הגדיר אותו כ"שילוב מופלא בין בלם לחלוץ". קרלו אנצ'לוטי, שזכה בזכותו בליגת האלופות, טען אז: "ראמוס מזכיר את מאלדיני, עם האישיות, האיכות הטכנית, היכולת להנהיג על המגרש ובחדר ההלבשה. מעולם לא הישוויתי איש למאלדיני, אבל כרגע ראמוס הוא הבלם הטוב בעולם". ואם ההשוואה נשמעת לכם מופרכת, הרי שקפטן מילאן בכבודו ובעצמו אמר עוד ב-2009: "ראמוס יהיה היורש שלי. יש לו הכל – הוא מהיר, חזק וטכני. והוא גם צעיר, כל הקריירה לפניו". כיום הוא כבר ותיק, אבל רק בן 30, ויש לו עוד שנים ארוכות לנצח את היריבות בשתי הרחבות.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. AP
שער רביעי בקלאסיקו. סרחיו ראמוס אתמול/AP

קמאן, בקנבאואר והיירו הצטיינו מחוץ לרחבה

כאשר מסתכלים על מספרים נטו, ראמוס הוא לא הבלם הפורה בהיסטוריה. יש לו 62 שערים בריאל, 65 בקבוצות ספרדיות אם מחשיבים את העונה בסביליה, ו-75 אם לוקחים בחשבון את הנבחרת. רונאלד קומאן, למשל, הבקיע 254 שערים לאורך הקריירה. ואולם, ההולנדי הצטיין בעיקר בבעיטות מטווחים ארוכים ובכדורים חופשיים, כמו בגמר ליגת האלופות בין ברצלונה לסמפדוריה ב-1992. כמו כן, רבים משעריו נכבשו בפנדלים. באשר לניהול ההתקפות מאחור, מסירות ארוכות ואיומים על השער במצטבר, ברור שקומאן עולה על ראמוס בפער ניכר.

וזה לא רק קומאן. לאורך ההיסטוריה, היו בלמים שניווטו התקפות והצטרפו אליהן טוב הרבה ממנו, כמו דניאל פסארלה הארגנטיני, ובמיוחד פרץ בקנבאואר ומתיאס זאמר – שני גרמנים שהחלו את הקריירה כקשרים ועברו הסבה. סינישה מיכאילוביץ' האימתני כבש את רוב שעריו בבעיטות חופשיות, וגם הוא החל את דרכו כקשר. ואם רוצים להזכיר באותה נשימה את פרננדו היירו, חשוב לציין כי חלק ניכר מ-127 השערים שהבקיע עבור ריאל היו בעונות בהן תופקד במרכז המגרש. קפטן העבר האגדי הועבר להגנה על ידי חורחה ולדאנו רק ב-1994, ומאז הגיע באף עולה למספר דו ספרתי של כיבושים. וגם הוא הצטיין בבעיטות ממרחק ובפנדלים.

הקשר של ראמוס עם הנקודה הלבנה שונה בתכלית. הוא אולי יודע לכבוש סטייל פאננקה, אבל את הכדור שלו בדו קרב הפנדלים מול באיירן מינכן ב-2012 חיפשו על הירח, וגם ביורו האחרון הוא החמיץ נגד קרואטיה. פנדליסט הוא לא, אבל סקורר נדיר ברחבה בהחלט כן. כאן אין לו מתחרים. אוהדי צ'לסי יזרקו, כמובן, את שמו של ג'ון טרי, אבל הממוצע של ראמוס טוב הרבה יותר. לאנגלי 66 שערים ב-710 משחקים במדי הכחולים, לספרדי 62 ב-490 הופעות בלבד בריאל. וגם חשיבות השערים כלל לא ניתנת להשוואה. ראמוס הוא מלך הגמרים בליגת האלופות. טרי זכור ב-2008 בגלל ההחלקה הגורלית ההיא. אין מה לעשות, גם הוא לא פנדליסט.

ג'ון טרי שחקן צ'לסי. Clive Rose, GettyImages
גם הוא לא פנדליסט. ג'ון טרי/GettyImages, Clive Rose

ותודה לארדה טוראן

אז אתמול היה ראמוס שוב הגיבור הגדול, בקלאסיקו מאכזב למדי שלא התעלה לרמה גבוהה. ברצלונה לא הצליחה לתרגם את אחוזי החזקת הכדור למצבים, וטבעי כי השער של לואיס סוארס הגיע ממצב נייח, אחרי הגבהה אמנותית של ניימאר. ריאל יכולה היתה להרגיש מקופחת בשלב זה לאור מאזן הכוחות על המגרש, אבל הכניסה של אנדרס אינייסטה שינתה את הכל. בחצי השעה האחרונה, עם המאסטרו על המגרש, הקטלונים בהחלט היו ראויים לניצחון. היה זה אינייסטה שהינדס את המהלך שהוביל למבצע אישי והחמצה של ניימאר. הוא גם בישל מצב פנטסטי למסי, אבל הארגנטינאי החמיץ ברשלנות לא ממש אופניינית. אנדרס הקדוש היה איש המשחק, למרות ששיחק 30 דקות בלבד. כלומר, הוא היה אמור להיות איש המשחק, עד שהגיע ראמוס. וגם ארדה טוראן.

כי הרי היה ברור כשמש שאסור לתת לריאל כדור חופשי במתנה בזמן פציעות. ראמוס כבר היה קרוב להשוות בדקה ה-87, ובעוד בארסה מצליחה לשמור היטב על כריסטיאנו רונאלדו נותרו המצבים הנייחים הנשק העיקרי של האורחים. ארדה, כמו כל יתר חבריו, קיבל על כך תדרוכים מלואיס אנריקה, וגם מעוזרו חואן קרלוס אונסואה, המומחה לבעיטות חופשיות וקרנות. ובכל זאת, הטורקי ביצע עבירה מטופשת ומיותרת – והיא הרסה לבארסה את הכל. במקום לקטוע לריאל רצף של 32 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות ולחזור בגדול לקרב על האליפות, ברצלונה חשה מובסת. "כאילו שפכו עלינו דלי של מים קרים", אמר המאמן המאוכזב.

ראמוס רגיל לשפוך דליים כאלה. ז'וזה מוריניו נלחם בו וניסה לגרשו. ב-2015 לא היה רחוק ראמוס ממעבר למנצ'סטר יונייטד ושקל אותו ברצינות, אך לבסוף ניצל את ההצעה על מנת לשפר את חוזהו החדש בסנטיאגו ברנבאו. והנה לכם צחוק הגורל – השדים האדומים קיבלו דווקא את מוריניו, ומצבם לא מזהיר בימים אלה. ראמוס נשאר במדריד, והוא דוהר לאליפות רביעית בקריירה.

אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה (משמאל) מול כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. GettyImages
היה אמור להיות איש המשחק. אנדרס אינייסטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully