וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל פרנקל: "צריכים לדחוף קבוצות מהפריפריה, ולא להוריד את הקבוצות הגדולות"

1.12.2016 / 19:50

מנהלת הליגה קיימה מסע"ת לאחר ישיבת הדירקטוריון בה הוצג הדוח של חברת דלויט שהציעה תוכנית אסטרטגית לחמש שנים למנהלת. בין המטרות: הגדלת כמות הצופים, הגדלת ההכנסות וחיזוק הקשר עם הקהילה. הדוח חשף: ליגת העל בצמיחה הגדולה ביותר באירופה מבחינת כמות הקהל

יושב ראש מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל עם המנכ"ל עדלי מרכוס, אורן מדלויט. מגד גוזני
פרנקל/מגד גוזני

דירקטוריון מנהלת ליגת העל התכנס היום (חמישי) בתל אביב לישיבה שדנה בדוח האסטרטגי שיצרה בשביל המנהלת חברת "דלויט", ולאחר ההצגה על ידי נציגי החברה נערך דיון בין חברי הדירקטוריון. הדוח השני שהיה אמור להיות מוצג, שהכין עו"ד מורן מאירי, לא הוצג בשל העובדה כי הוא לא מוכן, והמלחמה הצפויה בין חברי הדירקטוריון בשל הדוח, נדחתה למועד מאוחר יותר.

לאחר מכן הציג יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל את הדוח בפני התקשורת. "הצגנו את הדוח היום לדירקטוריון במשך כמעט שעתיים והיה קונזצנוס על העבודה שנעשתה. לא חושב שאי פעם נעשתה עבודה כזאת, אסטרטגיה לחמש-עשר שנים של המנהלת".

"מנהלת ליגת העל קיימת מזה 13 שנים, המנהלת הרימה את המנהלת לגבהים", המשיך ואמר היושב ראש, "לקחנו את דלויט כדי לראות איפה אנחנו עומדים ולאן רוצים להגיע. העבודה מצביעה שאנחנו אחת הליגות הטובות והמתקדמות באירופה. הצלחנו להקדים את צופי הכדורסל, המנויים ובולטות בתקשורת. כמעט מחצי הדקות משוחקות על ידי ישראלים. נמצאים בעמדת זינוק מצוינת ועומדים בפני הקמת עוד ארבע אולמות (ראשון לציון, אילת, הרצליה וקרית גת). האולמות שהוקמו עד היום עשו מהפכה מדהימה. שלחנו העונה חמש קבוצות לשחק באירופה, ונתנו להם תקציב שיאפשר להם לשחק באירופה מבלי שזה יפגע בקבוצה. אנחנו זקוקים לעוד ישראלים ברמה גבוהה, ובתקווה שהאיגוד יעשה מאמצים לגדל שחקנים ברמה גבוהה".

אורן מדלויט מחברת דלויט. מגד גוזני
שותף, מוביל תחום הספורט ב- Deloitte/מגד גוזני

פרנקל סיכם את דבריו ואמר: "נראה לי כי אחרי 13 שנים והחיכוכים שיש בדירקטוריון, שיש לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות. הכרזתי לפני ארבע שנים שיהיה היו"ר של כל הקבוצות, ומאמין שכך פעלתי. סבור שצריך להקשיב לכל הקבוצות, בעיקר לקבוצות הקטנות, אנחנו צריכים לדחוף קבוצות מהפריפריה ולא להוריד את הקבוצות הגדולות למטה".

אורן רוזמן, שותף, מוביל תחום הספורט ב- Deloitte, הציג את הדוח ואת פעילות דלויט בתקופה האחרונה בנושא זה. חברת דלויט עובדת עם הועד האולימפי הבינלאומי, פיב"א, אופ"א, דרך מועדוני ספורט וטורנירים שונים ביניהם ווימבלדון. העבודה על הדוח החלה במאי השנה, ונמשכה ארבעה חודשים, הסתכלה על פעילות הליגה, הכספים, מקורות ההכנסה, המהלכים שנעשו. נעשו עשרות ראיונות ונפגשו עם כל הקבוצות וגורמים שונים בשור הישראלי. כמו כן נעשה סקר אוהדים מעמיק בשביל להבין את תפיסת האוהדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

נתוני הליגה לפי הדוח

בחמש שנים האחרונות הייתה צמיחה של היקף הפעילות של המנהלת, ההכנסות גדול מ-18 מיליון, ל-40 מיליון צפי העונה. היה גידול בכל אחד ממרכיבי ההכנסה. 70 אחוז ההכנסה מגיע מהסכם השידור והספונסר הראשי - הטוטו ווינר. המטרה - להגיע עוד 3 שנים ל-50 מיליון הכנסה, ועוד 5 שנים - 60 מיליון הכנסה.

ממוצע הקהל בליגה עלה ב-25 אחוז בשנתיים האחרונות, ליגת העל צמחה בקרב היקף ליגות הכדורסל האירופאיות, והשנה צפוי המשך גידול בקהל. הרייטינג של המשחק המרכזי יציב סביב 4 אחוז. קיימים משחקים קרוב ל-10 אחוזים, כשאין משחקי כדורסל בליגות באירופה עם רייטינג כזה. אחת הסיבות המרכזיות לעלייה זה האולמות החדשים - הארנה, הדרייב אין, וחולון.

בתשע העונות האחרונות היו שש אלופות שונות - הגברת התחרותיות.
בסקר שבוצע - שלושת רבעי מהנשאלים אמרו שהם מתעניינים בכדורגל או בכדורסל, כשרוב האנשים שהצהירו שמתעניינים בכדורסל, הצהירו עליו כענף משני, ולא העיקרי. מספר האנשים שמתעניין בכדורסל לפי הסקר גדול יותר מהכדורגל.

כששאלו אנשים מה האסוסיאציות הראשונות שעולות לך בראש כשאומרים כדורסל: הראשית - מכבי תל אביב, נמצאת בפער מהתשובות האחרות. שאר התשובות עם קונוטציות כדורסל - ליגה טובה, תחרותיות, מקצוענות, משחקים מותחים. הקונוטציות השליליות נמצאים במספרים נמוכים.

64 אחוזים מאוהדי הספורט הציגו את עצמם כאוהדי קבוצה בליגת העל - 40 אחוזים מהם אוהדי מכבי תל אביב, לאחר מכן הפועל ירושלים ולאחר מכן הפועל תל אביב. בהמשך נמצאות יתר הקבוצות.

יושב ראש מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל עם אורן מדלויט מחברת דלויט. מגד גוזני
פרנקל במהלך האירוע/מגד גוזני

ההמלצות של הדוח

יש חסמים להמשך ההתפתחות - עיסוק רב של אנשי המנהלת בנושאים המנהלתיים, התעסקות רבה בקבלת ההחלטות וגם מיצוי מקורות הגידול המיידיים.

המטרות שהוגדרו: ארגון אפטקיבי, חיזוק החוסן הפיננסי - הקטנת התלות של הקבוצות בגורמים בודדים. קידום איכות והישגיות, פיתוח תרבות צריכה של כדורסל ישראלי, בניית תשתית ארוכת טווח.

כדי להשיג את התוכנית - ארבע תמות עיקריות - ראשונה - מבנה ניהולי ותהליכי קבלת החלטות - לבנות תהליכי עבודה ותהליכי קבלת החלטות שיתמכו בקידום יעיל ומקצועי.

השנייה - חיצוני - אוהדים - הרחבת בסיס אוהדים הליגה - דגש רב על העולם הדיגיטלי ועולם התוכן. חיבור של הליגה לקהילה.

השלישי - פיתוח תשתיות - סטנדרטיזציה של תפקוד הקבוצות.

הרביעי - דיאלוג מול בעלי עניין - קידום האינטרסים של הליגה מול כלל הגורמים באקו סיסטם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully