וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיירון לו בסדרת חינוך לכוכבי קליבלנד, ריברס זועם על השופטים

לילה נדיר ומיוחד ב-NBA: כל הקבוצות בעלות המאזן הפחות טוב ניצחו. מאמן הקאבס סיפסל את שחקני החמישייה כולל לברון כדי להעביר מסר, מאמן הקליפרס עלול לספוג הרחקה. וגם: הטעות המוזרה של ג'יי אר סמית'

מאמן קליבלנד קאבלירס טיירון לו. AP
צעד חריג. טיירון לו/AP

מחזור נדיר ומיוחד ב-NBA: כל המשחקים שנערכו הלילה (בין שלישי לרביעי) הסתיימו בניצחון של הקבוצה בעלת המאזן הפחות טוב, דבר שקרה בפעם השנייה בלבד בתולדות הליגה. כדי לחזור לפעם האחרונה שתרחיש כזה התממש, צריך לחזור עד 7 בינואר 1969. בין היתר, הפסידו שלוש מהקבוצות היותר מרשימות בפתיחת העונה - קליבלנד (118:101 מול מילווקי), סן אנטוניו (95:83 נגד אורלנדו) והקליפרס (127:122 מול ברוקלין).

האירוע המוזר של הלילה, ללא ספק, היה רשום על שמו ג'יי אר סמית'. 2:57 דקות לסיום הרבע השני, אחרי פסק זמן, השוטינג גארד של האלופה ירד להגנה וראה לפתע את ג'ייסון טרי. על אף העובדה שהמשחק משוחק, סמית' ניגש לספסל של הבאקס כדי לחבק את טרי, ומילווקי ניצלה את לדאנק קל של טוני סנל. "לא שמתי לב, אני אפילו לא זוכר את זה", אמר סמית' המבולבל בסיום. "על איזה מהלך אנחנו מדברים? אני מודה שבאותו רגע אפילו לא שמתי לב שהייתי על המגרש. זה בטח היה האלטר אגו שלי. אני מתנצל". המקרה המשונה מצטרף לפתיחת העונה החלשה של סמית', שנמצא ככל הנראה בכושר הקליעה הגרוע בקריירה. הלילה הוא סיים עם 6 נקודות כולל 2 מ-7 מהשדה, ומפתיחת העונה הוא עומד על 30 אחוז מהשדה ו-32 אחוז מחוץ לקשת.

עוד בנושא:
לילה של הפתעות ב-NBA: קליבלנד, סן אנטוניו והקליפרס הפסידו
ווסטברוק עם ממוצע של טריפל דאבל: "מה שהוא עושה זה היסטורי"

ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד. GettyImages
מה עובר עליו? ג'יי אר סמית'/GettyImages

הקאבס סבלו מיום חלש, נקלעו לפיגור גדול מאוד, וטיירון לו הגיב עם צעד קיצוני למדי, כשספסל את כל שחקני החמישייה עוד ברבע השלישי, אולי מתוך רצון להעביר להם מסר. "עשיתי את זה כי זה מה שרציתי, זה עד כדי כך פשוט", אמר לו בסיום, בעוד לברון ג'יימס נתן לו קרדיט ואמר: "הוא המאמן שלנו והוא הרגיש שאנחנו לא מתאמצים כמו שאנחנו צריכים להתאמץ. הוא עשה צעד נכון. לפחות שחקני הספסל נתנו את כל כולם".

גם קיירי אירווינג גיבה את לו. "אם הייתי המאמן, כנראה שהייתי נוהג בדיוק כמוהו. היינו זקוקים לזה. הם קלעו עלינו סלים קלים והוא היה צריך להוכיח פה נקודה. יש יותר ממאמן אחד בליגה שהיה נוהג כמו טיי. פופוביץ' בטוח היה עושה את אותו דבר בדיוק", אמר. "אני מקווה מאוד שלא נזדקק לדבר כזה פעם נוספת, שניתן את כל כולנו בכל משחק. אני, לברון, קווין לאב, אנחנו המנהיגים של הקבוצה הזאת ואנחנו צריכים לוודא שכולם דרוכים כל הזמן".

כוכב המשחק היה יאניס אנטטוקומפו, שעמד בכבוד במאצ' אפ מול לברון ג'יימס ואפילו ניצח בו. הגריק פריק השווה את שיא הקריירה שלו עם 34 נקודות וסחט מחמאות מג'ייסון קיד. "הוא משתפר מיום ליום, העבודה הקשה שהוא משקיע משתלמת. היום הוא הלך ראש בראש עם השחקן הטוב בעולם והראה שהוא יכול לו, וזה חתיכת אתגר לא פשוט", אמר מאמן הבאקס בסיום.

מאמן לוס אנג'לס קליפרס דוק ריברס מורחק. AP
התפרץ על השופטים. ריברס/AP

גם המשחק בין הקליפרס לברוקלין היה רווי אמוציות. שון קילפטריק המשיך את עונת הפריצה עם שיאי קריירה בנקודות (38) וריבאונדים (14) והוביל את הנטס לניצחון 122:127 אחרי שתי הארכות, כשהקליפרס נוחלים הפסד שלישי ברציפות. 18 שניות לסיום ההארכה הראשונה, מאמן הקליפרס דוק ריברס התפרץ למגרש כדי להתווכח עם השופטת לורן הולטקאמפ על עבירה שלא נשרקה לזכות קבוצתו. אחרי שנשרקה לחובתו עבירה טכנית משופט אחר, המאמן המשיך להשתולל, ספג טכנית שנייה, הורחק, וירד מהפרקט רק לאחר ששחקני הקליפרס מנעו בעדו להתקרב פיזית לאיש עם המשרוקית. "זו הייתה החלטה איומה של השופט. התלוננתי על אחת השריקות, לורן אמרה לי 'אתה צודק', אבל משום מה השופט השני החליט שמגיע לי עבירה טכנית על זה. אפילו לא התווכחנו".

על האפשרות שיורחק מכמה משחקים בשל ההתפרצות אמר ריברס כי "הליגה תחליט מה שתחליט. התעצבנתי כי קיבלתי עבירה טכנית בלי סיבה נראית לעין, זה מה שצריך להטריד אותם".

כך או כך, הקליפרס ממשיכים בירידה אחרי פתיחת עונה מרשימה מאוד. דיאנדרה ג'ורדן אמר בסיום ש"התלהבנו מעצמנו קצת יותר מדי. עדיין לא עשינו שום דבר. שום דבר. היינו מקום ראשון במערב לכמה ימים? זה לא אומר כלום. לקחנו את זה כמובן מאליו, חשבנו שאנחנו טובים יותר ממה שאנחנו באמת. צריך לכבד את כל הקבוצות בליגה".

שחקני סן אנטוניו ספרס קוואי לאונרד, למרכוס אולדריג'. AP
נטייה משונה. אולדריג' ולאונרד/AP

* המופתעת השלישית של היום, סן אנטוניו, מתקשה להסביר את ההבדלים הגדולים בין היכולת שלה במשחקי בית וחוץ. באופן מפתיע למדי, הספרס מציגים יכולת חלשה בהרבה דווקא באולם הביתי. הלילה הם נוצחו 95:83 על ידי אורלנדו. "בדרך כלל קבוצות טובות יותר בבית, אבל אנחנו טובים יותר בחוץ. אני פשוט לא מצליח לשים את האצבע ולהסביר למה, אבל חייבים להבין מה קורה לנו", אמר למרכוס אולדריג'.

* סטף קרי התראיין לוול סטריט ג'ורנל ופחות או יותר ביטל את האפשרות שיעזוב את גולדן סטייט בקיץ, אז יסיים חוזה ויהפוך לשחקן חופשי. "אני מתקשה לדמיין את עצמי משחק בקבוצה שהיא לא הווריירס".

* שאקיל אוניל משוכנע שהאבולוציה של הביג-מן המודרני, שהיום יותר מתמיד קולע גם מבחוץ, היא תגובה לדומיננטיות שלו כשחקן. "אני הסנטר הכי דומיננטי בכל הזמנים. ווילט צ'מברליין שני, נקודה. כשמדברים על שחקנים היסטוריים, צריך להשוות בהתאם לעמדות. קשה להשוות ביני לבין ג'ורדן, או ביני לבין קובי. ואם חושבים על זה, אני בלי ספק הסנטר הכי גדול. אין לי מתחרים. בזמני כשחקן סנטרים היו צריכים ללכת לצבע וללכלך את הידיים, אבל כל אחד והיתרונות שלו. אם הסנטרים היום זורקים יותר שלשות, זה גם בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully