וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים תעמוד לדין על קריאות גזעניות וזריקת חפצים מהיציע

29.11.2016 / 13:32

בדו"ח של מנשה משיח אחרי המשחק מול בני סכנין צוין כי אוהדי הקבוצה מהבירה קראו "מוות לערבים" ו"מוחמד מת" והשליכו כוסות ובקבוקים. טביב ובן שמעון יקיימו שיחה, כרגע המאמן נשאר

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. עם שריקת הסיום אתמול (שני) בטדי, מיד אחרי ההפסד 1:0 לבני סכנין, כל העיתונאים התעניינו רק בדבר אחד - עתידו של רן בן שמעון. יש לחץ גדול על אלי טביב מצד הקהל ומצד חלק מהגורמים במועדון לסיים את ההתקשרות עם המאמן, אך אלו החלטות שטביב בדרך כלל מקבל לבד ובניתוק מוחלט מהסביבה. גם אתמול טביב כלל לא שוחח עם המאמן לאחר המשחק, כך גם בלילה שאחרי. הוא שוחח ארוכות עם משה דמאיו ולאחר מכן נסע לביתו. כהרגלו, טביב יראה את המשחק, ישוחח היום או מחר עם המאמן וינסה לקבל הסברים. לפעמים בשיחות הללו קורים דברים בלתי צפויים, אך כפי שזה נראה כרגע, רן בן שמעון יעמוד על הקוים כמאמן בית"ר ירושלים גם נגד מכבי חיפה באיצטדיון העירוני בחיפה בשבוע הבא. כך או כך, פסיכולוג הקבוצה אלעד אשכנזי יסיים את תפקידו.

עוד בנושא

בזכות גול אדיר של ספורי: בני סכנין ניצחה 0:1 את בית"ר ירושלים
אבוקסיס: "צריך יומיים לחשוב על העתיד שלי". הנהלת סכנין בהלם
מאות מאוהדי בית"ר ירושלים גידפו, רן בן שמעון: "זה מאוד לא נעים"
הדילמה של אבוקסיס, הזר שכולם רוצים: הטופ והפלופ של המשחק

רן בן שמעון מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"עדיין הליגה לא ברחה". בן שמעון/ברני ארדוב

2. בן שמעון הגיע לעמדת הראיונות אחרי שאיצטדיון שלם צועק לו להתפטר והוא מודע לרחשים סביב עתידו. "להפסיד בבית לסכנין זה לא משהו שקיווינו וציפינו אך אני מרגיש שהשחקנים עשו הכל", אמר המאמן, שהדאגה ניכרה על פניו, "יחסית לסוג משחק של סכנין הגענו למספיק הזדמנויות כדי לנצח אותו. זאת תקופה שכלום בה לא הולך, אני לא אנסה לפזר סתם אופטימיות, אך עדיין הליגה לא ברחה. אנחנו חייבים להתחיל לנצח וכרגע אנחנו מתקשים. שחקנים נלחמו, היה מגיע לנו פנדל שלא נתנו לנו, זה כואב וקשה, ננוח ונרים את כולם, אין לנו ברירה אחרת".

כשנשאל אם השחקנים שלו רוצים אך לא יכולים ענה: "לא חושב שזה יכולת אלא מזל. ששחקן מחמיץ מכמה מטרים או שהכדור יפגע בקורה זה יותר מזל שאין לנו. אני מרגיש שיש קבוצה טובה שכן מסוגלת לנצח בכל מגרש. אני רואה את כל הליגה, בית"ר קבוצה טובה שהתוצאות שלה רחוקות מזה. יש לנו בעיה עם הכרעה ושערים ונצטרך לעבוד על זה, זה מה שנעשה, אין דרך אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד מול שחקן בני סכנין חאלד חלאיילה. ברני ארדוב
השחקנים רצו, נלחמו, השקיעו, וגם זה לא הספיק. ורד/ברני ארדוב
התוצאה משקרת. בית"ר שלטה, בית"ר הכניסה 30 כדורים לרחבה, בעטה 16 פעם לשער אך רק פעמיים למסגרת. משמע: עבדה, רצתה אך לא הצליחה

3. צוות הסקאוטינג של מכבי חיפה הגיע לעקוב אתמול אחרי בית"ר. בסיום ההשגות שלהם מהמשחק היו ברורות - התוצאה משקרת. בית"ר שלטה, בית"ר הכניסה 30 כדורים לרחבה, בעטה 16 פעם לשער אך רק פעמיים למסגרת. משמע: עבדה, רצתה אך לא הצליחה. "מבחינת נתונים זה משחק של 0:3 לבית"ר", אמרו בצוות החיפאי. בנוגע ללחימה ורצון אכן הייתה אתמול בבית"ר שביעות רצון מהשחקנים. על חוסר הריכוז של חלק מהשחקנים בהגנה ובהתקפה נשמעה ביקורת אך היא הייתה בשולי הדברים. אם היה משהו שחסר לשחקני בית"ר זהו ביטחון ושקט עם הכדור, בעיקר בחלק הקדמי.

למען האמת השקט זה הדבר הכי חסר בבית"ר ירושלים, גם בהכנה למשחק. במהלך השבוע תורגל דוד קלטינס בשלישיית הבלמים אך לפני המשחק נתבשר שישחק כקשר אחורי. בעמדת המגן השמאלי תורגלו אודל ומגבו כאשר אפילו מרסל הייסטר הופתע לפני המשחק כשהוא בין ה-11. בבית"ר נשמעה ביקורת על המאמן בה נאמר: "מבחינת הרכב ועמידה על המגרש היה היום שינוי, השחקנים באו להילחם, אבל חבל שהכל נעשה קצת הפוך. אם החליטו שהייסטר פותח או שקלטינס קשר אחורי צריך לתרגל את זה במהלך השבוע, אי אפשר כל שבוע לקבל הרכב ומערך בהפתעה ברגע האחרון, לפחות לא בתקופה שהרבה שחקנים לחוצים וחסרי ביטחון".

ואם היה משהו שגרם לשחקנים להרגיש רע אתמול בלילה, היו אלה הודעות מהאוהדים, או כמו שאחד השחקנים סיפר: "אני מקבל הודעות מאוהדים שיודעים שנתנו הכל אבל הקבוצה מוגבלת, ועוד מסרים מהסוג הזה. זה הכי כואב, שכבר לא מאמינים בנו וחושבים שאנחנו מוגבלים וצריך כאן שחקנים אחרים. התקופה הקרובה היא גם על עתיד המועדון, וגם על הקריירה של כל אחד מאיתנו".

אגב, לפני המשחק השחקנים שוחחו ביניהם השחקנים על כך שתמיד בית"ר "עושה במכנסיים" נגד בני סכנין בטדי וכי צריך להראות מההתחלה מי בעל הבית: "כבר במנהרה ניסינו וראינו שסכנין חוששים, הם ראו שבאנו נחושים וגם בחצי השני הם הלכו אחורה וכבר ויתרו על ההתקפה, אבל גם כשצריך טיפת מזל אין לנו אותה".

שחקני בית"ר ירושלים דן איינבינדר, איתי שכטר. ברני ארדוב
זה החיים במקצוע הזה, לא מלקקים דבש. דברים הולכים פחות טוב. סכנין בועטים פעם או פעמיים לשער וזה נכנס ואצלנו זה להפך". איינבינדר/ברני ארדוב
לאיינבינדר היה חשוב להחמיא למאמנו: "כולם מאוד מאוד מאוכזבים, אבל חשוב לי מאוד לומר משהו - עברתי הרבה בכדורגל, יש לנו מאמן מצוין, מהטובים שאימנו אותי"

4. בסיום המשחק המאמן רן בן שמעון ועוז ראלי גערו על צוות השיפוט שלא נתן לבית"ר פנדל. דן איינבינדר שהוכשל העדיף להתייחס נטו למשחק: "כואב לנו מאוד. עכשיו אין אנרגיות וגם מחר לא יהיו אנרגיות אבל אחרי זה זה חלק מהכדורגל, נצטרך להרים את עצמנו. אנחנו מחויבים למועדון מאוד מאוד גדול ועוצמתי עם קהל אדיר מאחוריו ונצטרך להראות את זה כבר בשבוע הבא".

קפטן בית"ר נשאל על הקשיים תחת הלחץ הנוכחי ואמר: "זה החיים במקצוע הזה, לא מלקקים דבש. דברים הולכים פחות טוב. סכנין בועטים פעם או פעמיים לשער וזה נכנס ואצלנו זה להפך. נכשלנו בצומת הראשון אבל נצטרך לבוא ולנצח את מכבי חיפה בחוץ".

לאיינבינדר היה חשוב להחמיא למאמנו: "כולם מאוד מאוד מאוכזבים, אבל חשוב לי מאוד לומר משהו - עברתי הרבה בכדורגל, יש לנו מאמן מצוין, מהטובים שאימנו אותי. יש לי הרבה ניסיון, ועברתי הרבה מאמנים בליגת העל. כשלא הולך מחפשים אשמים אך האחריות עלינו. אנחנו השחקנים ניסינו ועשינו את המקסימום אך לא הצלחנו לנצח. גם בנוגע לאווירה, כולם שמחים להיות בבית"ר ירושלים ולהיות חלק מהמועדון הזה. זאת תקופה קשה ודברים לא נראים טוב אך רק אנחנו נוציא את המועדון מהמצב הזה".

אוהדי בית"ר ירושלים, לה פמיליה. ברני ארדוב
גזענות כמחאה נגד טביב? זה תירוץ. אוהדי בית"ר/ברני ארדוב
קריאות גזעניות? בכל פעם שזה קורה זה רק מרחיק את המועדון מלמצוא בעתיד בעלים או שותפים פוטנציאליים, ספונסרים ונותני חסות או איזשהו כיוון חיובי לעתיד. הגיע הזמן שאוהדי בית"ר יבינו את ההשלכות

5. בית"ר ירושלים תעמוד לדין בשל קריאות גזעניות וכמו כן חפצים שנזרקו אל עבר צוות השיפוט, לאחר שהדברים צוינו גם בדו"ח השיפוט של מנשה משיח. למעשה, לאחר השער של בני סכנין החלו אוהדי בית"ר במטר של קללות כלפי הבעלים אלי טביב ומיד לאחר מכן בצרור של קריאות גזעניות. זה משהו שהתרחש גם בשנה שעברה במהלך משחקי הפלייאוף כאשר סכנין עלתה ליתרון בטדי. זה הפך לטרנד: כעס ותסכול מפיגור לסכנין הופך היישר לקריאות גזעניות בטדי. אתמול התירוץ היה שזה נעשה כנגד הבעלים בשל חוסר ההשקעה והעובדה שנבנתה קבוצה חלשה.

התירוצים האלה נשמעים דומים לטענות של הנהלת בני סכנין כי לא עמדה בהמנון כי שרו להם "שיישרף לכם הכפר", תירוצים מנותקים מהמציאות. אוהדי בית"ר זכאים להרגיש מאוכזבים ולצפות להרבה יותר, זכותם לבוא בטענות ולמחות כנגד הבעלים, המאמן והשחקנים. אבל קריאות גזעניות? בכל פעם שזה קורה זה רק מרחיק את המועדון מלמצוא בעתיד בעלים או שותפים פוטנציאליים, ספונסרים ונותני חסות או איזשהו כיוון חיובי לעתיד. הגיע הזמן שאוהדי בית"ר יבינו את ההשלכות וימירו את דרך המחאה שלהם לכזאת שלא גורמת נזקים תדמיתיים שמבריחים כל אדם שפוי מלשים ידו במועדון. וכן, יש הרבה דרכים לגיטימיות למחות, והן גם הרבה יותר יעילות.

(עדכון ראשון 7:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully