וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר רחימי: "אין בארץ מאמן שמחליט בעצמו מי השחקנים"

27.11.2016 / 13:00

פתיחת העונה המגומגמת ("לא גומרים משחקים"), הקידום מעמדת העוזר ("הציעו לי שלוש פעמים בעבר"), החברות עם רמי הדר ("עזרה לנו לעבור ימים קשים. רצו שאחליף אותו אחרי עונה אחת") והביקורת נגד ג'ף רוזן ("אחוזי ההצלחה שלו טובים משל המאמנים"). מאמן מכבי חיפה בראיון

one

שחקניה הזרים של מכבי חיפה תיכננו לחגוג ביום חמישי האחרון את חג ההודיה בארוחה מסורתית משותפת, אבל השריפה שהשתוללה בעיר קילקלה את התוכניות של כל אנשי הקבוצה. טוני מיטשל, ווילי וורקמן ואלכס פרס נאלצו לעזוב את דירתם והועברו למקום בטוח, עובדי המועדון פונו מהמשרד באולם רוממה, והאימון שהיה מיועד להתקיים באולם ביכורים בעיר בוטל. הירוקים צפו בטלוויזיה באורח חשוב מתארח באולמם הביתי: היה זה ראש הממשלה, שהגיע לחפ"ק המיוחד שהוקם ברוממה.

עופר רחימי מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
"אין ספק שהשריפות פגעו בהכנה". רחימי/ברני ארדוב
"אני לא מאלה שמתיפייפים ואומר שנעים וקל, זה לא הסגנון שלי. יש כאלה שמרכיבים את המסכה, ואומרים משפטים מוכנים מראש. לי אין את זה"

בתוך כל הצרות האלה, וכשתושבי עיר הכרמל עדיין אומדים את הנזקים ומנסים לעכל את מה שקרה להם, צריך גם לשחק כדורסל. הערב (ראשון, 21:05) תתארח מכבי חיפה אצל הפועל ירושלים, שבישרה כי כל תושבי חיפה שיגיעו לארנה יוכלו להיכנס באופן חופשי. "אין ספק שההכנה נפגעה", אומר מאמן הירוקים, עופר רחימי, בראיון לוואלה! ספורט. "אני לא רוצה להתבכיין, עשינו הכי טוב בתנאים שהיו לנו. אלה לא הכנות אופטימליות, זה ברור. אנשי הקבוצה דאגו לשחקנים, היו אחראים מאוד, לקחו אותם למקומות בטוחים, וכל הכבוד להם".

בניגוד לירושלים, שמגיעה למשחק הזה אחרי רצף של חמישה הפסדים בכל המסגרות, בחיפה נשמו מעט לרווחה בשבוע שעבר, אחרי שניצחו את מכבי אשדוד. כרגע, לשתי הקבוצות מאזן שלילי של 4:3. "כל הזמן שואלים אותי על הלחץ", מספר רחימי, שנמצא בעונת הבכורה שלו כמאמן בליגת העל. "אני לא מאלה שמתיפייפים ואומר שנעים וקל, זה לא הסגנון שלי. יש כאלה שמרכיבים את המסכה, ואומרים משפטים מוכנים מראש. לי אין את זה".

עוד בנושא

ליגת העל: ניצחונות חוץ להפועל תל אביב ולמכבי ראשון לציון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רמי הדר מאמן מכבי חיפה (שמאל) עם עוזרו עופר רחימי. ברני ארדוב
"אני לא מופתע מההצלחה של רמי". רחימי עם הדר/ברני ארדוב
"משני הצדדים הבנתי שהקשר בין חיפה לרמי מיצה את עצמו, וג'ף (רוזן) נתן לי את התחושה שהוא רוצה מאוד שאקח את התפקיד. הוא הביא אותי למיאמי ואמר לי שהוא סומך עליי"

זו עונתו הראשונה של רחימי (40) כמאמן בליגת העל, שבמשך חמש עונות שימש כעוזר מאמן בחיפה - עוד מהימים ששיחקה בנשר. לפני קצת יותר משנתיים, כשעבד תחת רמי הדר, הפסידו הירוקים בבית לבני הרצליה והידרדרו למאזן 7:3. הזעזוע כבר היה מוכן, וההערכה דיברה על כך שבתוך שעות, או לכל היותר ימים, המאמן ועוזרו יפוטרו. אלא שאז, באותו לילה, נעצרו שניים משחקני הקבוצה, דמונטז סטיט המנוח וג'ף אלן, לאחר שנתפסו ברשותם סמים; חיפה יצאה לחמישה ניצחונות בשבעה משחקים, הפכה את העונה והצילה את המשרות של הדר ורחימי. מאז פרחו השניים: המאמן דאז עומד על שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג עם מכבי תל אביב, ועוזרו לשעבר מפלס את דרכו כמאמן הראשי של מכבי חיפה.

"אני זוכר היטב את התקופה הזאת, רמי ואני נשארנו מאוד מחוזקים, החברות והקרבה עזרו לנו לעבור את הימים הקשים", מספר רחימי. "ג'ף (רוזן) הביא לנו את חנן קולמן, ויחד איתו ניצחנו בנהריה. הרבה שחקנים שהיו עד אותו ערב בשוליים התעלו, וזה מסר שלמדתי והפנמתי מאז".

כשמדברים עם רחימי על מה שקרה עם הדר במכבי תל אביב בתחילת העונה, הוא חש לא בנוח ולא רוצה להגיב. בגלל העובדה ששניהם מאמנים יריבים בליגה, ובשל העובדה שהשניים חברים קרובים, אבל לא רק: לרחימי יחסים קרובים גם עם ארז אדלשטיין, והוא שימש לתקופה קצרה כסקאוט של מאמן הנבחרת. "אני לא מופתע מההצלחה של רמי, כמו שלא הייתי מופתע שארז הצליח עם הנבחרת", הוא מסכים לומר.

- עבדת תחת חמישה מאמנים שונים עד שקיבלת סוף סוף את התפקיד הזה בעצמך.

"התפקיד הזה הוצע לי שלוש פעמים בעבר. האחרונה שבהן הייתה לפני שנה, אחרי העונה הראשונה של רמי הדר. הציעו לי להחליף אותו, אבל אמרתי שאנחנו צוות טוב ושאנחנו צריכים להמשיך ביחד, חשבתי מה טוב למועדון, וזה הוכיח את עצמו. השנה זה כבר הרגיש לי נכון. משני הצדדים הבנתי שהקשר בין חיפה לרמי מיצה את עצמו, וג'ף (רוזן) נתן לי את התחושה שהוא רוצה מאוד שאקח את התפקיד. הוא הביא אותי למיאמי ואמר לי שהוא סומך עליי".

- וכמה החיים כמאמן קשים יותר מחייו של עוזר?

"לא סבלתי בעמדת העוזר. יש עוזרים שכל הזמן רק מחכים ורוצים ודוחפים לעבור לקווים, וזה גורם לדברים לא טובים. נהניתי כעוזר, הרגשתי סיפוק והערכה".

הבעלים של מכבי חיפה ג'ף רוזן. ברני ארדוב
"הוא מקשיב ומתייעץ". ג'ף רוזן/ברני ארדוב
"אני מאוד מעריך את העוזרים שלי, ליאור אנגלמן ותומר שטיינהאור, לכל אחד יש ערך מוסף, ונסתגל למצב החדש. עשיתי חלוקת עבודה ברורה, הכל עדיין טרי ואני מקווה שזה יצליח".

מכבי חיפה עומדת בפני ביקורת תמידית על דרך התנהלותה. הבעלים ג'ף רוזן הוא זה שקובע את סגל השחקנים, מה שמעלה תהיות על מעמד המאמן במועדון. "זה נכון שמכבי חיפה עובדת שונה מאגודות אחרות, אבל במציאות הוא פחות מורגש", טוען רחימי. "אין מועדון בליגת העל שבו מאמן קובע את הסגל שלו באופן מוחלט. אני יודע את זה בוודאות. האחרון שעשה את זה היה ארז אדלשטיין בהפועל תל אביב. לא היה בשנים האחרונות מאמן שהחליט מא' ועד ת' מי יהיה בקבוצה. במכבי תל אביב רק הצוות המקצועי קבע? בבני הרצליה? בהפועל ירושלים? אפשר לעבור קבוצה קבוצה. אולי צביקה שרף במכבי אשדוד, אולי. במשך עשור שלם, ג'ף מזמין את הצוות המקצועי למיאמי כדי לבנות את הקבוצה. בסוף ההחלטה היא שלו, אבל הוא מקשיב ומתייעץ, ומרגיש שהצוות המקצועי משפיע".

על הסיטואציה המוזרה מוסיף רחימי בחיוך: "לפעמים טוב מאוד שג'ף מחליט ולא המאמנים, כי אחוזי ההצלחה שלו ושל פדריקו (ברודצקי, יועצו המקצועי) גדולים יותר משל המאמנים, כולל האחוזים שלי. זאת עובדה. בוא נקרא מה היה כתוב על דונטה סמית' ופול סטול לפני שהגיעו לכאן, וגם על אייק אופייבו, גרגורי ורגאס, וויל גרייבס ורנה רוז'ו. אני מדבר עם ג'ף ופדריקו על בסיס יומי, ואומר להם את דעתי, אבל אני באמת מתעסק כל כולי בלאמן את הקבוצה ולשפר אותה".

לפני כשבועיים הונחת בחיפה עוזר מאמן מוונצואלה, דניאל סאונה שמו. בקרבת המועדון יש כבר את אלה שקובעים שזה המהלך שהופך את שעון החול של רחימי, שצוחק ומספר את מה שקורה באמת, לדבריו: "דניאל הוא איש מקצוע טוב שהיה בקשר איתי גם בקיץ, אבל אז זה לא הסתדר שהוא יגיע. העדפתי עוזר ישראלי. אני מאוד מעריך את העוזרים שלי, ליאור אנגלמן ותומר שטיינהאור, לכל אחד יש ערך מוסף, ונסתגל למצב החדש. עשיתי חלוקת עבודה ברורה, הכל עדיין טרי ואני מקווה שזה יצליח".

מאמן מכבי חיפה עופר רחימי עם דניאל קופרברג, אופק אביטל, ניר שריד. ברני ארדוב
רוצה להישאר בחיפה הרבה שנים". רחימי/ברני ארדוב
"אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הכי טובות בארץ ,עם צוות מקצועי מאוד מנוסה. כדי שנהיה במשחק, עם שבעה שחקנים, נצטרך לשחק טוב מאוד"

חיפה פתחה את העונה הנוכחית לא טוב, הפסידה במשחקים צמודים שהציבו אותה בתחתית, אבל זה לא שובר את רוחו של המאמן החדש שלה, שמאמין ברכז הלא מנוסה שלו אלכס פרס. "הייתה לנו בעיה שאנחנו לא גומרים משחקים כמו שצריף, ואני מקווה שהיא נפתרה. אנחנו משתפרים בקבלת ההחלטות".

- לפני שנתיים פגשתם את ירושלים בארנה והנחלתם לה הפסד חמישי ברציפות. הערב תרצו להדביק לה הפסד שישי. זה זמן לתפוס אותה, כשהיא במשבר?

"אני לא יודע, אין לזה חוקים. אני יודע רק שאנחנו צריכים לשחק טוב מאוד בשביל לתת פייט. אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הכי טובות בארץ ,עם צוות מקצועי מאוד מנוסה. כדי שנהיה במשחק, עם שבעה שחקנים, נצטרך לשחק טוב מאוד. אני לא מתעסק במצב של היריבה".

- איפה אתה רואה את עצמך בעונה הבאה, ולאחריה?

"אני רוצה לראות את עצמי במכבי חיפה להרבה שנים. לא יהיה מאושר ממני אם אצליח להישאר מאמן מכבי חיפה לאותו פרק זמן שבו הייתי עוזר. מבחינתי, אמשיך כאן כל עוד ירצו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully