וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים הפסידה 86:84 לוולנסיה

סגנית האלופה חזרה כבר מפיגור 18 ברבע השלישי, אבל לא הצליחה להימנע מהפסד חמישי רצוף בכל המסגרות. דייסון קלע 17 לירושלים, שעדיין לא הצליחה להבטיח את השלב הבא ביורוקאפ

תקציר המשחק: באדיבות ערוץ 20

צפו בתקציר המשחק באדיבות ערוץ 20

אנטואן דיו ולנסיה מול קרטיס ג'רלס הפועל ירושלים. ברני ארדוב
חגג על ההגנה של ירושלים. אנטואן דיו/ברני ארדוב

הפועל ירושלים הפסידה הערב (רביעי) לוולנסיה 86:84 במסגרת המחזור השישי בשלב הבתים של היורוקאפ. הקבוצה של פיאניג'אני הצליחה כבר לחזור מבור של 18 נקודות בזכות רבע שלישי אדיר, אבל לא הצליחה להימנע מהפסד חמישי רצוף בכל המסגרות.

אז נכון, השורה התחתונה היא שירושלים שוב מפסידה, אך בדומה למשחק בהיכל מול מכבי תל אביב, האדומים הציגו הפעם יכולת משופרת, בעיקר במחצית השנייה כשמי שמנצחים על הקאמבק ברבע השלישי היו ג'רום דייסון, ליאור אליהו, טראוויס פיטרסון וגם דיז'ון תומפסון שרשם הערב את הבכורה המחודשת באדום.

סימונה פיאניג'אני, המאמן האיטלקי של ירושלים, מרגיש את הלחץ מתגבר אבל יכול להיות מעודד בעיקר מהיכולת של ליאור אליהו, שנתן הערב משחק מצוין עם 16 נקודות, 7 ריבאונדים וחמישה אסיסטים. ג'רום דייסון הוסיף 17 לירושלים, כולל הסלים המכריעים ברבע הרביעי כשיותם הלפרין מוסיף 9 אסיסטים, אבל הערב הזה היה שייך לאנטואן דיו הרכז הצרפתי של האורחים שהצטיין עם 21 נקודות, כולל 4 מ-6 מחוץ לקשת ו-6 אסיסטים. פרננדו סאן אמטריו הוותיק הוסיף 12 לספרדים שהבטיחו את העפלתם עוד לפני המשחק הזה ונקמו בירושלים על ההפסד היחיד שהנחילה להם בסיבוב הקודם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
סימונה פיאניג'אני מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הפסד חמישי רצוף. פיאניג'אני/ברני ארדוב

שתי הקבוצות פתחו את המשחק בצורה הססנית והרבו להחטיא, אבל בר טימור הציג יכולת טובה עם חמש נקודות מהירות, כשבצד השני אנטואן דיו קלע שלשה ואחרי שש דקות ברבע התוצאה עמדה של 9:9. הספרדים הפגיזו ללא הכרה מבחוץ עם עוד שלשה של וויל תומאס, אבל ליאור אליהו קלע סל אופייני מנגד וקבע 11:12 לוולנסיה. בשלב הזה ירושלים נתקעה בהתקפה והספרדים ניצלו את זה כדי לברוח ל-11:16 עם סלים של אוריולה וסאטו. הבריחה של ולנסיה נמשכה עם עוד שלשה של סיקמה ונקודות עונשין של גויילם שהשלימו ריצת 0:9 והעניקו לאורחים יתרון שיא של 11:21 בסוף הרבע הראשון.

הבצורת של ירושלים הסתיימה חצי דקה בתוך הרבע השני עם שלשה של טראוויס פיטרסון, שקלע שלשה נוספת וצימק את הפיגור הירושלמי לחמש נקודות. אולם, הספרדים הגיבו עם ריצת 0:10 בזכות שלשות של דיו וסאטו ופתחו פער שיא: 21:34 כשאנחנו ארבע דקות ברבע. ירושלים נראתה כבויה לחלוטין והיחיד שתפקד היה טראוויס פיטרסון ששלשה שלישית שלו צימקה את הפיגו של המארחים ל-44:31 כשעוד סל של אליהו קובע 34:43 במחצית.

דיז'ון תומפסון הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הופעת בכורה באדום. דיז'ון תומפסון/ברני ארדוב

גם פתיחת הרבע השלישי לא בישרה טובות לירושלים. ליאור אליהו זרק איירבול ומנגד קראבצוב וסאן אמטריו דייקו כדי להריץ את הספרדים ליתרון 15. אבל ירושלים לא נכנעה כל כך מהר כשאליהו, פיטרסון ודייסון ניצלו החטאות של הספרדים והשלימו ריצת 0:8 שקבעה 42:48 בלבד לספרדים, שלוש דקות בתוך הרבע. המומנטום האדום נמשך בזכות הגנה משופרת כשמנגד קראבצוב ביצע עבירה בלתי ספורטיבית שתורגמה לנקודה בלבד של ירושלים אבל הקיזוז נמשך. ולנסיה לפתע לא הצליחה לעשות סל ושתי נקודות עונשין של ג'רלס צימקו את הפיגור הירושלמי ל-45:48.

ולנסיה קלעה מהעונשין, אבל דיז'ון תומפסון המצטרף הטרי תפר שלשה שקבעה 52:51 בלבד לאורחים. סיקמה קלע מקרוב בצד השני, אך הקאמבק הושלם לחלוטין עם עוד שלשה של ג'רלס שקבעה שוויון 54 וסל נוסף של ג'רלס העלה את ירושלים ליתרון 54:56 וקבע 10:23 מדהים לירושלים ברבע. ליאור אליהו, שהיה פעיל מאוד בירושלים העלה אותה ליתרון 55:58, אבל סטודמאייר עצר מעט את המומנטום הירושלמי עם עבירה טכנית שאותה ניצלו הספרדים לשתי קליעות עונשין. אבל ולנסיה המשיכה לעשות שטויות, ואן רוסום החטיא שלשה ממרחק וקראבצוב ביצע עבירה על ג'רלס שהחטיא פעמיים מהקו ובסיום הרבע: 57:60 לירושלים.

תקציר: הפועל ירושלים - ולנסיה 86:84. ברני ארדוב
הפסד כואב. פיטרסון עם הלפרין וסטודמאייר/ברני ארדוב

אחרי רבע שלישי מחפיר שלה, ולנסיה פתחה את הרבע הרביעי בצורה הרבה יותר אגרסיבית וחזרה להוביל עם שלוש נקודות עונשין של דיו ועוד חדירה של סאן אמטריו. סטודמאייר החזיר את היתרון לירושלים עם סל ועבירה, אבל שוב החטיא מהקו והספרדים הענישו עם האלי הופ של קראבצוב וסל נוסף של סאן אמטריו אחרי החטאת שלשה של הלפרין. היתרון של ירושלים צמח עם עוד שלשה של דיו, אבל ירושלים הגיבה עם שני סלים של פיטרסון ואליהו שקבעו 70:72 בלבד, 4:20 דק' בתוך הרבע.

הדרמה הגיעה לשיא 2:35 דק' לסיום המשחק. דייסון קלע פעמיים מהקו והוסיף עוד ליי אפ אחרי הטעה ספרדית וקבע 76:77 בלבד לירושלים, שתי דקות לסיום, אבל סאסטרה הגיב עם שלשה בדיוק בזמן עבור הספרדים כשמנגד פיטרסון ניסה להגיב עם שלשה אבל זרק איירבול. אבל ולנסיה לא ניצלה את זה ואיבדה כדור. פיאניג'אני לקח פסק זמן וחזר איתו עם שלשה של דייסון שקבעה 80:79 בלבד לספרדים, שאיבדו כדור אבל דייסון איבד בצד השני וירושלים עשתה עבירה על דיו, שקלע רק אחת מהקו וירושלים לקחה פסק זמן כשנותרו 13 שניות לסיום ויתרון 79:81 לוולנסיה. אולם, יותם הלפרין איבד כדור בהוצאת חוץ וירושלים נאלצה לעשות עבירה כשתומאס לא התרגש וקלע פעמיים מהקו וקבע 79:83 לוולנסיה. הספרדים עשו משום מה עבירה ודייסון קלע פעמיים מהקו בצד השני. דיו קלע פעמיים מהקו והעניק 4 הפרש לספרדים, אבל דייסון קלע שלשה בלתי אפשרית וקבע 85:84 כשנותרו שתי שניות לסיום. דייסון ביצע עבירה על סאסטרה שקלע אחת מהקו ובסיום: 84:86 לוולנסיה.

אמארה סטודמאייר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
12 נקודות לא הספיקו. סטודמאייר/ברני ארדוב

קלעו להפועל ירושלים: ג'רום דייסון 17 (3 מ-6 ל-3), ליאור אליהו 16, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, טראוויס פיטרסון 14 ו-6 ריבאונדים, אמארה סטודמאייר 12 ו-8 ריבאונדים, קרטיס ג'רלס 10, דיז'ון תומפסון 7, בר טימור 5, יותם הלפרין 3 ו-9 אסיסטים. שון ג'ונס שותף (3 דקות) ולא קלע.

קלעו לוולנסיה: אנטואן דיו 21 (4 מ-6 ל-3) ו-6 אסיסטים, פרננדו סן אמטריו 12 ו-8 ריבאונדים, ויאצ'סלב קרבצוב 11, חואן ססטרה 10, רומיין סאטו 8, לוק סיקמה 8, וויל תומאס 7, גיים ויווס 5, פייר אוריולה 4. סם ואן רוסום שותף (10 דקות) ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully