וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורגן קלינסמן פוטר מאימון נבחרת ארצות הברית

הגרמני יעזוב את את הנבחרת לאחר חמש שנים בתפקיד. נשיא ההתאחדות האמריקאית, הודיע על הפיטורים: "נפלה היום החלטה קשה מאוד. אנחנו רוצים להודות ליורגן על העבודה והמחויבות". ברוס ארנה צפוי להחליפו

יורגן קלינסמן מאמן נבחרת ארצות הברית. AP
מסיים את תפקידו. קלינסמן/AP

יורגן קלינסמן פוטר היום (שני) מאימון נבחרת ארצות הברית. הגרמני שאימן את האמריקאים מאז יולי 2011, פתח את שלב המוקדמות הסופי של מרכז אמריקה לקראת המונדיאל עם שני הפסדים, וכרגע ארצות הברית ניצבת במקום האחרון בבית. יש לציין שההפסד האחרון של האמריקאים, 4:0 לקוסטה ריקה, היה הקשה ביותר שספגו מאז שנת 1957. ביממה האחרונה קלינסמן התייחס לביקורות נגדו ולחרושת השמועות בנוגע לפיטוריו: "אני לא מפחד שיפטרו אותי. אנשים מגיעים למסקנות בלי לדעת כלום על מה שקורה בנבחרת. יש דיבורים של אנשים שלא מבינים בכדורגל".

למרות דבריו של הגרמני, נשיא ההתאחדות לכדורגל בארצות הברית, סוניל גולאטי, הודיע כי נפלה ההחלטה שקלינסמן יסיים את תפקידו. בהצהרה הרשמית נאמר: "היום קיבלנו החלטה קשה מאוד, להיפרד מיורגן קלינסמן, המאמן והמנהל הטכני של נבחרת ארצות הברית. אנחנו רוצים להודות לו על העבודה הקשה והמחויבות שלו במשך חמש השנים האחרונות. הוא הביא לנבחרת גאווה והביא הישגים במהלך הזמן הרב שעבד כאן".

"מלבד ההישגים על המגרש, אנשים לא מודעים לעבודה שלו מאחורי הקלעים. הוא הצליח לאתגר את כולם בקהילת הכדורגל שלנו ועזר לנו לחשוב על דברים חדשים בצורה אחרת. הודות למאמצים שלו, גדלנו כארגון ואין ספק שעבודתו כאן נתנה לנו יתרונות רבים. הוא אמנם היה מלא ביטחון כי יש לנו את האיכויות להגיע למונדיאל 2018, אך קצב הצמיחה עד כה הוכיח לנו כי על הצדדים להיפרד".

קלינסמן החל את תפקידו בקיץ 2011, והוביל את ארצות הברית לשמינית גמר מונדיאל 2014, שם הודחה על ידי בלגיה בהארכה לאחר 0:0 ב-90 דקות. בקופה סנטנריו בקיץ החולף, קלינסמן והאמריקאים הגיעו עד חצי הגמר, אך הובסו 4:0 על ידי נבחרת ארגנטינה.

ברוס ארנה, שאימן את נבחרת ארצות הברית בשנים 1998-2006 ומשמש כיום בתור המאמן הראשי של לוס אנג'לס גלאקסי, צפוי להחליף את קלינסמן בתפקיד ולחזור לקדנציה נוספת בנבחרת, כאשר המינוי עשוי להפוך לרשמי כבר מחר.

למה קלינסמן היה חייב ללכת הביתה? יוכין מסביר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully