וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ללוחמה בטרור הוציא אזהרת מסע לאלבניה: "קיים איום משמעותי למימוש פיגועים"

8.11.2016 / 20:04

לאחר שהמשחק בין אלבניה לישראל הועתק לאצטדיון אחר בשל חשש לפיגוע, הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע: "ממליצים להימנע מלהגיע למשחק הנבחרת. המשחק ייערך באצטדיון אלבסן הסמוך לבירה טירנה

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: מתן חדד

בעוד נבחרות ישראל ואלבניה מתכוננות למפגש ביניהן במוקדמות המונדיאל (שבת, 21:45) איום ביטחוני גרם לדרמה לא קטנה ולהזזת המשחק ממיקומו המקורי בשקודר לאצטדיון אלבסן הסמוך לבירה טירנה. הכל החל כאשר הרשויות באלבניה עצרו ארבעה אנשים בחשד כי התכוונו לבצע פיגוע טרור במהלך המשחק, דבר שגרם לראשי ההתאחדות המקומית לפנות לפיפ"א בבקשה להעתיק את המשחק למיקום חדש.

מאוחר יותר, הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לאלבניה: "למרות המעצרים, בהתאם להערכת מצב, עדיין קיים איום משמעותי למימוש פיגועים בזירה", נמסר מהמטה. "המטה ללוחמה בטרור ממליץ להימנע מלהגיע למשחק הנבחרת הצפוי להתקיים ביום שבת ה-12 בנובמבר באלבניה. המטה ללוחמה בטרור מבהיר בזאת, שאזהרת המסע דלעיל היא המלצה בלבד ואילו ההחלטה על ביקור/שהייה במקום כלשהו בחו"ל נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ועל אחריותו הבלעדית תוך שהוא שוקל את משמעויות אזהרת המסע, סיכונים אחרים מלבד סיכוני הטרור (ראה אתר משרד החוץ) ומודע להוראות הדין הישראלי".

מעצר החשודים שחלקם אלבנים ואחרים מקדונים או קוסוברים, כולם ממוצא מוסלמי, התבצע בשבוע שעבר אחרי התרעה שהגיעה לרשויות האלבניות ישירות מה"מוסד" הישראלי, כך על פי דיווחים באלבניה. החשודים הואשמו בקשר עם דעא"ש. גורמים המעורים בפרטים סירבו לאשר את הפרטים אך גם לא הכחישו. על פי אותו דיווח, זהותם המלאה של העצורים לא פורסמה.

בנושא אחר, בהתאחדות האלבנית הודיעו לאוהדים שעליהם להימנע מהנפת שלטים נגד ישראל והזהירו שמי שיניף שלט כזה, ייעצר ויורחק מהאצטדיון.

שרת הספורט מירי רגב עודכנה בפרטי האירוע ועוקבת אחרי סידורי הביטחון והאבטחה. היא הבהירה כי ביטחון השחקנים ושאר חברי המשלחת הוא השיקול העיקרי ואמרה: "אני מאחלת לנבחרת הצלחה גדולה מול אלבניה".


עוד בנושא

אלישע לוי: "זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שאבי לוזון מדבר"
סליחי: "גם באלבניה היו תמיד שחקנים מוכשרים שאף פעם לא הצליחו כנבחרת"

כוחות שיטור, אוהדים באצטדיון אלבסן באלבניה. AP
הדרמה תעיב על ההכנות? אצטדיון אלבסן/AP
כוחות שיטור, אוהדים מחוץ לאצטדיון אלבסן באלבניה. AP
כוחות שיטור באלבסן/AP
כוחות שיטור מחוץ לאצטדיון אלבסן באלבניה. AP
אצטדיון אלבסן/AP
אוהדי נבחרת אלבניה מחוץ לאצטדיון אלבסן. AP
סביבת אצטדיון אלבסן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully