וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחי: "גם באלבניה היו תמיד שחקנים מוכשרים שאף פעם לא הצליחו כנבחרת"

8.11.2016 / 10:11

"ישראל צריכה מאמן קשוח שיירד לפרטים הקטנים. מאמנים בישראל לא עובדים על זה. אין באמת הבדל ברמת השחקנים בין ישראל ואלבניה. אבל הגיע אלינו מאמן שהבין שצריך להתמקד בלבנות קבוצה". חמדי סליחי. האלבני הכי ישראלי, מסביר בראיון למה הם הגיעו ליורו ואנחנו לא קרובים

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: מתן חדד

בווידאו: אלישע לוי מתכונן למפגש עם אלבניה

ביום שבת, כשנבחרת ישראל תעלה למשחק מול אלבניה במוקדמות המונדיאל, יישב ביציע או לכל הפחות מול המרקע באלבניה שחקן אחד שמכיר מצוין את שתי הנבחרות, חמדי סליחי שמו. החלוץ שרשם קדנציות נהדרות בהפועל עכו והפועל חיפה חזר לליגה האלבנית וסיים את העונה שעברה כמלך השערים. הגעתה של הנבחרת לאלבניה מציפה בו געגועים לישראל. בראיון מיוחד לוואלה! ספורט הוא מספר על ההתקדמות האלבנית, מסביר מה חסר לנבחרת הישראלית, מדבר על ערן זהבי ועל דודו גורש וגם משוכנע שהקבוצה שלו יכולה להסתכל בלבן של העיניים להפועל באר שבע ומכבי תל אביב.

עוד בנושא

אלישע לוי: "זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שאבי לוזון מדבר"
מאמן אלבניה: "ישראל חזקה, מי שלא מבין בכדורגל יגיד שאנחנו פייבוריטים"

חמדי סליחי שחקן הפועל עכו חוגג. אדריאן הרבשטיין
"חזרתי עם רשמים טובים מישראל". סליחי חוגג במדי עכו/אדריאן הרבשטיין
"אם אני צריך להשוות את סקנדרבג לקבוצות בארץ אז אני משוכנע שבליגה הישראלית היא תהיה בין ארבע הראשונות"

חמדי, רגע לפני שאנחנו נוגעים בנבחרות, בוא נדבר על כך שסיימת עונה עם 27 שערים בסקנדרבג.

"אנחנו אלופים כבר שש שנים באלבניה. זו הקבוצה הגדולה באלבניה בעשורים האחרונים. כיף לשחק בבית וזה תמיד טוב, הייתה לי עונה מצוינת במהלכה העפלנו לשלב הבתים של הליגה האירופית וזכינו באליפות. הייתי מלך השערים וזה היה מדהים. כרגע אנחנו במקום הראשון בליגה ואני מקווה שניקח שוב אליפות".

התחושה בארץ היא שהליגה באלבניה נחותה משמעותית מהליגה בישראל.

"שתי הליגות שוות בערך ברמתן. גם כאן יש שלוש-ארבע קבוצות שנלחמות על האליפות וכל השאר נאבקות כדי להישאר בליגה. אם אני צריך להשוות את סקנדרבג לקבוצות בארץ אז אני משוכנע שבליגה הישראלית היא תהיה בין ארבע הראשונות. זה מועדון מצוין עם שחקנים מוכשרים וטובים שיכולים לעשות עונה טובה גם בישראל. אני יכול באמת להגיד שהרמה מאוד דומה".

אתה חושב שאלבניה פייבוריטית במשחק הקרוב מול ישראל?

"ברור שבשנים האחרונות אלבניה עשתה התקדמות ענקית. היא מעט פייבוריטית בשל העובדה שהיא מארחת את המשחק, אבל דיברתי עם חברים בנבחרת וגם עם עיתונאים כאן באלבניה ואמרתי להם שלישראל יש נבחרת טובה ובעיקר שחקנים טובים. אם הם יהיו ביום טוב וישחקו כמו שהם יודעים יהיה קשה מאוד לאלבניה לנצח. אני חושב שגם הנבחרות די שוות ברמתן".

מה הביא להתקדמות הגדולה של אלבניה ומה חסר לישראל כדי לעשות דבר דומה?

"כמו ישראל, גם באלבניה היו תמיד שחקנים מוכשרים וטובים ברמה האישית אבל בנבחרת אף פעם לא הצליחו. הגיע מאמן שמהרגע הראשון עשה שינוי והבין שצריך להפסיק להסתכל על השחקנים כיחידים ולהתמקד בלבנות קבוצה. הוא שם דגש על הפרטים הקטנים מאוד ומכין את הנבחרת לכל משחק בעזרת ידע אדיר על היריבה ברמות הכי מעמיקות שיש כמו מצבים נייחים, תרגילי קרנות ואפילו הוצאות חוץ. זה מביא הרבה נקודות ובסופו של דבר זה מה שהביא את ההצלחה. כמובן שצריך גם מזל לצדך, אבל השילוב בין שני הגורמים הביא את אלבניה להגשים את החלום ולהעפיל ליורו. בישראל הבעיה דומה. יש הרבה שחקנים טובים, אבל אין פוקוס על הנבחרת כקבוצה. אין שם עבודה ודגש על הפרטים הקטנים ועל הכנות לכל משחק ומשחק ברמות הדקדקניות. ברגע שישימו על זה דגש ויבנו באמת קבוצה אז היכולת האישית של השחקנים תביא להישגים".

מאמן נבחרת אלבניה ג'אני דה ביאזי. רויטרס
שינה מהרגע הראשון. ג'אני דה ביאזי/רויטרס
"אני לא חושב שיש לשחקן הישראלי בעיה. אני חושב שלישראל יש באמת המון שחקנים טובים, וכשהם הולכים לאירופה אתה רואה שרובם טובים מאוד ומצליחים"

מה הבעיה של השחקן הישראלי?

"אני לא חושב שיש לשחקן הישראלי בעיה. אני חושב שלישראל יש באמת המון שחקנים טובים, וכשהם הולכים לאירופה אתה רואה שרובם טובים מאוד ומצליחים. יש להם יכולות אבל כשהם מגיעים לנבחרת הם מתקשים להציג אותן. ברור שחסרה משמעת, אבל חלק גדול מהבעיה נופל על המאמן כי הוא צריך לחבר את כל האיכויות הללו ביחד. זה לא שלאלבניה יש שחקנים טובים יותר באופן משמעותי. ברמה האישית השחקנים די זהים. השחקנים האלבנים גם משחקים בליגות יותר גדולות באירופה וזה כמובן עוזר להם ברמה המנטלית ומבחינת משמעת, אבל זה חלק קטן. החלק הגדול הוא ירידה לפרטים קטנים וזו העבודה של המאמן, כי הוא צריך להבין איך להשתמש באיכויות של השחקנים הישראלים".

אז אולי ישראל צריכה לחזור שוב לאופציית המאמן הזר?

"קשה לי לקבוע איזה מאמן יכול לעשות את ההבדל. אם אפשר היה לדעת מי יצליח כמובן שההתאחדות הישראלית הייתה מביאה אותו לאמן. התאמנתי תחת מאמנים טובים מאוד בישראל, אבל זה לא אומר שהם מתאימים לנבחרת. אתם יכולים להביא מאמן זר שהצליח במועדונים באירופה והוא לא יצליח בנבחרת או מאמן ישראלי שמצליח מאוד וגם הוא לא יהיה מתאים לנבחרת. ממה שראיתי אני חושב שצריך מאמן קשוח עם משמעת גבוהה שיעבוד על הפרטים הקטנים. בישראל יש מאמנים טובים שעובדים טקטית בצורה טובה, אבל רוב המאמנים שראיתי לא עובדים על הדברים הקטנים מבחינת עמדות של שחקנים בכל רגע ורגע, הוצאות חוץ, או תרגילים במצבים נייחים. אתם חייבים למצוא את המאמן הנכון ולא משנה אם הוא זר או ישראלי".

יש הטוענים שהבעיה היא עליית המשכורות בארץ שהפכה כל שחקן צעיר עם חצי עונה טובה לטאלנט.

"אני לא מסכים עם זה שאומרים שהצעירים מקבלים חוזים גבוהים מדי. ברגע שאתה מקבל חוזה גבוה זה מעניק לך יותר ביטחון וגם יותר מוטיבציה להצליח ולהשיג חוזים אפילו גבוהים יותר. ברור שזה תלוי גם בשחקן עצמו, אבל לדעתי זו לא בעיה בכלל. המועדונים מבינים שהם צריכים את השחקנים האלה בייחוד כשהם צעירים, כי הם מבינים גם שזו השקעה לעתיד ושהם יוכלו למכור אותם. השחקנים עצמם צריכים לקבל יותר ויותר מוטיבציה ממשכורות גבוהות".

חמדי סליחי במדי נבחרת אלבניה. AP
"נגמר עבורי הפרק בנבחרת". סליחי במדי אלבניה/AP
"לישראל יש שחקנים טובים כמו תומר חמד וטל בן חיים אבל עבורי ערן זהבי הוא השחקן הטוב ביותר וזה שיכול באמת לעשות את ההבדל"

באופן אישי, אולי הקבוצות הגדולות פספסו אותך?

"קל יותר, בייחוד לחלוץ, לשחק בקבוצה גדולה. נהניתי בקבוצות בהן שיחקתי וחזרתי לאלבניה רק עם רשמים טובים מישראל, יש לי רק דברים חיוביים להגיד על המדינה ועל הכדורגל בישראל".

אתה בעד יציאה של שחקנים ישראלים לאירופה או שלטובת הנבחרת עדיף שהם יישארו בארץ?

"לשחק בליגות טובות מביא יותר משמעת, כמו שאמרתי, ואני חושב שעבור הנבחרת הלאומית עדיף שכמה שיותר שחקנים ישראלים ייצאו לאירופה. עם זאת, יש הבדל בין הישראלים לאלבנים כי השחקנים האלבנים ברובם גדלו או נולדו במדינות אחרות. הרבה שחקנים גדלו בגרמניה או בשוויץ שם רכשו את המנטליות הזו, ככה שזה שונה, אבל ברור שלשחק בליגות בכירות עושה אותך טוב יותר, מקצוען יותר ובעל משמעת".

מי הם שחקני המפתח של ישראל במשחק הקרוב?

"לישראל יש שחקנים טובים כמו תומר חמד וטל בן חיים, אבל עבורי ערן זהבי הוא השחקן הטוב ביותר וזה שיכול באמת לעשות את ההבדל. הוא מסוגל לבדו לעשות הבדל. במשחק נגד אלבניה לטעמי זהבי ודודו גורש, ששמחתי מאוד שהוא בנבחרת, הם נקודות המפתח. דודו ראוי כבר הרבה זמן להיות השוער הראשון והוא חשוב מאוד לישראל במשחק נגד אלבניה".

כבר הפכו אותך למרגל בנבחרת האלבנית?

"אף אחד מהצוות המקצועי לא דיבר איתי, אבל הם לא צריכים אותי. תאמין לי שיש להם את כל הנתונים והם יודעים כל פרט קטן על כל שחקן בישראל ומכינים את הנבחרת לזה. אחרי ששיחקתי הרבה מאוד שנים בנבחרת לא זכיתי להיות איתה ביורו, וכנראה שנגמר עבורי הפרק בנבחרת. היה יכול נחמד לשחק מול ישראל ובמיוחד נגד דודו שהוא חבר טוב, אבל אני לא מתעסק בזה אלא רק בקבוצה שלי. אני כרגע לא חושב לפרוש, אני בכושר טוב וכובש הרבה שערים. אני באמת מקווה שתהיה לי עוד קדנציה בישראל".

אז איך ייגמר המשחק?

"אם אני צריך להמר, אני חושב שהמשחק יסתיים ב-1:1"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully