וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחה מכאן: היכן יסתיים הפרק החדש בקריירה של בן חיים ובוזגלו?

3.11.2016 / 14:00

שניהם בעונה בלתי נשכחת. שניהם הישראלים הטובים בליגה מבחינה התקפית. רק שאחד מאכזב את מאמנו בצד ההגנתי והשני רץ הרבה יותר פר משחק והופך לשחקן שחלמו שיהיה. איפה יסתיים הפרק החדש בקריירה של טל בן חיים ומאור בוזגלו? כנראה בכסף הגדול של סין. בלוג הליגה האירופית

יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת אלקמאר

לפני כחודשיים, במחזור השלישי בליגת העל, בית"ר ירושלים הגיעה לנתניה למשחק חוץ נגד מכבי תל אביב. בתדרוך הטקטי של רן בן שמעון נאמר לשחקני האגף: "הכנפיים של מכבי תל אביב מזייפים בעזרה להגנה, בעיקר טל בן חיים. תדעו לנצל את זה ולהצטרף".

המשחק מתחיל. דקה 20. בבית"ר מרגישים שטב"ח כמעט ולא יורד לעזור ונותנים הוראה למגן עוז ראלי לשחק יותר למעלה ודוד קלטינס יחפה עליו. דקה 39. כדור מוגבה משמאל לימין. ראלי על קו רחבת ה-16 מוריד לאיתי שכטר, שמבשל לעידן ורד בדרך ל-0:1. עומרי בן הרוש עוד מנסה להגיע לראלי, וטל בן חיים? הוא נמצא קרוב יותר למחצית המגרש. בירידה לחדר ההלבשה שחקני ההגנה של מכבי תל אביב מנסים להבין מה קרה בשער ובן הרוש אומר להם: "אני לבד, אם אני הולך על ראלי אז עידן ורד חופשי, אף אחד לא נכנס איתו".

את העזרה המינימלית על ראלי, בן הרוש היה אמור לקבל מטל בן חיים. בתוך כל הביקורת על התנהגות הקשר-חלוץ וסדרת החינוך שכביכול נעשתה לו במכבי, מפספסים את העובדה כי שוטה ארבלדזה מצפה מהכוכב שלו להרבה יותר עבודה. זו סיבה שחייבים לקבל בחשבון כאשר מנסים להבין מה קרה לשחקן מספר 1 של מכבי תל אביב העונה. בן חיים מקבל הנחות וחופש, אבל עד גבול מסוים.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב מארחת את אלקמאר (20:00, ספורט2)
הפועל באר שבע מתארחת אצל ספרטה פראג (22:05, ספורט1)
מאור מליקסון ייצא לניתוח לאחר המשחק מול הפועל אשקלון

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה עם טל בן חיים החלוץ. ברני ארדוב
"שוטה לא מטומטם, זאת הייתה החלטה טקטית". שוטה ארבלדזה עם טל בן חיים/ברני ארדוב

שחקן במכבי תל אביב ניסח זאת מצוין אחרי ההפסד למכבי חיפה: "אם אנשים חושבים שארבלדזה הוציא את טל בן חיים רק כי היה חלש בהתקפה, אז אין להם מושג. שוטה לא מטומטם ולא מוציאים את הכוכב במצב כזה. זה לא קשור למה שעשה או לא עשה בחלק הקדמי. זאת פשוט הייתה החלטה טקטית, גם לפי ההוראות במחצית".

טל בן חיים נמצא בפתיחת עונה פנטסטית, אבל הגיע לאיזושהי צומת דרכים כשבמכבי תל אביב לא מוכנים לכך שיעשה מה שהוא רוצה. מקצועית ולא מקצועית. הוא לא לבד. מנגד, ישנו מאור בוזגלו, ששדרג את עצמו הקיץ, בעיקר ברמת העבודה וההשקעה והגיע לשיאו המקצועי בשנת חוזה. המשותף לשניים הללו? שניהם מכוונים לסין ו/או הכסף הגדול מחוץ לישראל. וכמה שיותר מהר. שניהם תמיד תחת ענן של פרובלמטיות מסביבם. אצל בוזגלו זה האבא ואצל בן חיים זה האישיות שלא מייצרת אף פעם שקט סביבו. שניהם בעונה אדירה עד עתה וללא ספק מדובר בשני שחקני התקפה הישראליים המשמעותיים ביותר בעונה זאת. לאן פניהם מועדות?

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע (שמאל) מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תמיד תחת ענן של פרובלמטיות. טל בן חיים מול מאור בוזגלו/ברני ארדוב
"שמונה גולים בליגה. בישולים נגד ספליט וזניט. הגול הראשון בפנדורי ששינה את המשחק. שני גולים בנבחרת נגד איטליה ואלבניה, כל אחד יותר יפה מהשני. לאיזה ישראלי יש מספרים וקבלות כאלה?"

כמו רבים מסביבו, בן חיים יודע שהוא השחקן הטוב ביותר במכבי תל אביב. בדיוק כמו ערן זהבי שהיה לפניו, הוא מצפה לריספקט דומה כשחקן במעמד הזה, מה שלא באמת קורה - לא מהקהל, לא מהמועדון וגם לא מהתקשורת. האכזבה מכך מייצרת אצל השחקן לא מעט אנרגיות שליליות, כאלו שברגע שהתנגשו עם חוסר שביעות רצון של הצוות המקצועי הובילו למשברון שפקד את הצדדים בשבועיים האחרונים. משברון טבעי שלא צריך להתרגש ממנו יותר מדי, אבל גם צריך להבין אותו לעומק.

לחלק הפחות מוכר במשברון קוראים – המשמעת ההגנתית של בן חיים. קודם לכן הזכרנו מספר מקרים במכבי תל אביב, אבל גם במשחק הנבחרת מול איטליה, בו בן חיים כבש שער מרהיב, היו טענות דומות נגד הקשר. או כמו שאמרו בנבחרת: "אלישע נתן לו חופש מסוים, אבל יש מצבים שאין שיקול דעת של שחקן. במשחק מול נבחרת כמו איטליה, כשרואים את אנטונלי מצטרף, אתה הולך איתו. זאת אחריות מינימלית של שחקן. האחריות של בן חיים לשער גדולה יותר מזאת של בן ביטון, שספג את כל הביקורת".

וארבלדזה מודע לכך. שחקני מכבי תל אביב מעידים שלשוטה ארבלדזה יש שתי שיטות להביע חוסר שביעות רצון משחקן. אחת היא על ידי הרבה הערות קטנות ואחת היא על ידי שקט שמשדר אכזבה. במכבי העריכו השבוע שזאת בעיקר אכזבה, כי הכוכב יודע מה מצפים ממנו ולעתים מעדיף להתעלם, לא רק ברמה הטקטית. לכך חשוב להוסיף את התקרית בהולנד בה בן חיים התווכח עם עוזר המאמן.

בימים האחרונים מנסים במכבי תל אביב לשדר עסקים כרגיל עם בן חיים. ארבלדזה חזר ואמר אתמול (רביעי) במסיבת העיתונאים כי מדובר בשחקן הטוב ביותר בקבוצה ולא מן הנמנע שיחזיר אותו ל-11 הערב. אולי גם הוא מבין את מה שטוענים שחקני מכבי תל אביב, כולל אלה שמספרים לנו על בעיית המוסר ההגנתית של בן חיים: לא משנה כמה בן חיים לא עוזר בעורף, במשחק עונה לא מוותרים עליו.

"טל היה חייב לפתוח בבאר שבע", אומרים בקבוצה. "שיגידו פרובלמט, שיגידו חוצפן, מה השורה התחתונה? שמונה גולים בליגה. בישולים נגד ספליט וזניט. הגול הראשון בפנדורי ששינה את המשחק. שני גולים בנבחרת נגד איטליה ואלבניה, כל אחד יותר יפה מהשני. לאיזה ישראלי יש מספרים וקבלות כאלה? איפה מכבי השנה בלי מה שהוא נתן?".

מאור בוזגלו עם מהראן ראדי שחקני הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
רץ העונה קילומטר יותר בממוצע למשחק. מאור בוזגלו/יוסי ציפקיס
יעקב בוזגלו פתח דף פייסבוק, משתף שם במה שהוא מרגיש לפני המשחקים של קשר באר שבע ושל שאר ילדיו, ואפילו מנהל דיון ער עם בתיה סהר על התנהלות התקשורת בישראל

אצל מאור בוזגלו הדברים די הפוכים, למרות הדמיון בפתיחת העונה. האב ממשיך לומר את אשר על לבו, והאמת? לאט לאט מתרגלים לזה ומבינים שזה לא כזה נורא כל עוד הוא לא עובר את הגבול. יעקב בוזגלו פתח דף פייסבוק, משתף שם במה שהוא מרגיש לפני המשחקים של קשר באר שבע ושל שאר ילדיו, ואפילו מנהל דיון ער עם בתיה סהר על התנהלות התקשורת בישראל. כן, בדיוק כך. מדובר בעמוד קאלט בו אבא בוזגלו מתגלה הרבה פחות נורא ממה שמנסים לצייר.

והילד? פורח. כל כך הרבה סופרלטיבים בוזגלו מקבל השנה, כאלה שהוא לא זכה להם לאורך הקריירה. הכישרון והמספרים תמיד היו שם, אך בבאר שבע של העונה שעברה רמת העבודה הנדרשת משחקן אחרת לגמרי ובוזגלו יישר בסוף קו. רוצים את זה במספרים? בוזגלו רץ העונה קילומטר יותר בממוצע למשחק, לעומת השנה שעברה. בחלק מהמשחקים הוא גם התקרב לשני קילומטר יותר. עיקר השיפור בניידות נמצא בחזרה אחורה ובתנועה לעומק. כשעושים את זה, מגיעים ראשונים לכדור, זוכים בהרבה יותר כדורים בפעולות לחימה וקרבות מגע והופכים לשחקן שהוא לא "חור טקטי". תוסיפו לזה את רמת הכישרון ותקבלו את היהלום של באר שבע.

כמו בן חיים, הוא נמצא בשיא הקריירה ושניהם מכוונים לרמת שכר אחרת. אירופה זה נחמד, אך השכר שיקבלו שם לא יהיה גבוה יותר ממה שיוכלו להשיג כאן בישראל. הארגזים שערן זהבי ממלא בסין מטריפים את ההורים, הסוכנים והשחקנים וקשה שלא לרצות גם. כל מחזור בשלב הבתים בליגה האירופית מהווה הזדמנות נוספת עבור השניים לשדרג את כרטיס הביקור ואת החוזה העתידי. אם יצליחו להעלות את באר שבע ו\או מכבי תל אביב לשלב הבא בליגה האירופית זה יהיה פוש נוסף עבורם. הערב שניהם עם עוד צעד בדרך לפנטזיית המזרח הרחוק.

שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי, מאור בוזגלו. ברני ארדוב
כולם רוצים לסין. ערן זהבי עם מאור בוזגלו במדי הנבחרת/ברני ארדוב

השאלות החשובות לקראת משחקי הערב

1. האם באר שבע שווה נקודות במשחקי חוץ בשלב הבתים ללא אנתוני וואקמה?

2. האם אוסקר סקאריונה יחזיר למכבי תל אביב את החוב ממשחק הצמרת בבאר שבע?

3. וידאר קיארטנסון הגיע בעיקר בשביל משחקים כמו אלה בטרנר ובליגה האירופית. האם הוא יופיע?

4. האם בחצות לשתי קבוצות ישראליות יהיו סיכויים גבוהים לעלות לשלב הבא?

5. האם מכבי תל אביב שכחה את טראומת זניט ב"בית" בנתניה?

אוסקר סקאריונה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יחזיר את החוב? אוסקר סקאריונה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully