וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהמי פינת אדלשטיין: מאמן הפועל תל אביב סוגר שנה כנגד כל הסיכויים

31.10.2016 / 13:30

"אנחנו נפרדנו מאדלשטיין אחרי 3 שנים, לא 3 חודשים", אומר ידידיה רפפורט מהנהלת הפועל תל אביב. רפפורט זוכר שאחר כך "הצבא הקטן של אדלשטיין יצא נגדנו בצורה חסרת תקדים". ועדיין, בפער בין יחס האדומים למאמן הנבחרת לצהובים, מגלים איך מאפשרים לשרון אברהמי לעבוד

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר באולפן וואלה! NEWS לקראת הדרבי התל אביבי

רפפורט: "אדלשטיין שמע מאיתנו ביקורות כל יום וכל היום, אבל השארנו את זה בפנים, בתוך המועדון. למה זה צריך להיות בתקשורת? גם לאברהמי אומרים בחדר סגור וממשיכים הלאה. לא צריך לשתף את כל העולם"

ביום ראשון שעבר, ערב שמחת תורה, כשקמו בכירי הפועל תל אביב לקול ההודעות על פיטוריו של ארז אדלשטיין ממכבי תל אביב, הם ידעו מה מחכה בתקשורת בימים הקרובים. הם זכרו מה קרה להם בקיץ 2014, כשהחליטו לא להאריך את חוזהו של המאמן אחרי שלוש שנים ועמדו "בפני כיתת יורים במרכז העיר", כדברי אחד מהגורמים במועדון - כשהיורים הם אנשי התקשורת. אלא שאז, במקום להשיב מלחמה, הם בחרו בדרך מוזרה של להסביר ולשתוק.

"למי שמפטר בזמן חוזה אולי יש סיבות כאלה ואחרות לשפוך דמו של מישהו", אומר ידידיה רפפורט, חבר הנהלת האדומים, שיחסיו הלא טובים עם אדלשטיין ידועים. "למה אנחנו היינו צריכים את זה? הוא סיים חוזה ונגמר הסיפור, לא צריך להיכנס לקשקושים מה היה. אדלשטיין שמע מאיתנו ביקורות כל יום וכל היום, אבל השארנו את זה בפנים, בתוך המועדון. למה זה צריך להיות בתקשורת? גם לאברהמי אומרים בחדר סגור וממשיכים הלאה. לא צריך לשתף את כל העולם. במצב נורמלי ותקין, שבו אנשים היו יכולים להכיל את הדברים בצורה מכובדת יותר, היינו נפרדים ונשארים ביחסים טובים שהיו יכולים להוביל למשהו. קרה מה שקרה, והצבא הקטן של אדון אדלשטיין יצא נגדנו בצורה חסרת תקדים, וזהו".

זאת לא הייתה הפעם היחידה שהתקשורת ביקרה חריפות את הנהלת הפועל תל אביב. לפני שנה, בעקבות פיטוריו של עודד קטש והחלפתו בעוזרו, שרון אברהמי, הביקורות חתכו את האדומים. רמי כהן לא זכה לחסד גם כשבחר לא לפטר את המאמן, למרות מחצית שנייה נוראית של העונה. ובקיץ, אחרי שאברהמי גרר את הפועל ירושלים לחמישה משחקים בפלייאוף וקיבל חוזה לעונה נוספת, היו מי שכינו את הנהלת הפועל "משוגעים".

"בקיץ ישבנו עם רמי הדר ושרון אברהמי, ידענו שההחלטה תיפול על אחד מהם", מספר היו"ר כהן, "היו מספיק תקופות בשנה שעברה שלא שיחקנו כדורסל טוב, ותמיד יש התלבטויות, וזה בסדר. ישבנו רק עם שניהם. החלטנו להשאיר את שרון כי מגיע לו בשם ההמשכיות, וכי ככל שהעונה הלכה והתקדמה הוא השתפר. זאת החלטה נכונה". אז מה עושים אחרת בהפועל תל אביב שלא כולם מצליחים להבין, ואיך אברהמי, שפתח עונה בצורה טובה, קיבל את הקרדיט?

עוד בנושא

21:00, ספורט 5: הפועל תל אביב - מכבי תל אביב
הוא חוזר: דרווין קיצ'ן על סף סיכום בעירוני נהריה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן הפועל תל אביב שרון אברהמי. אדריאן הרבשטיין
באמת מאמן טוב וראוי לליגת העל? שרון אברהמי/אדריאן הרבשטיין

"אחרי אדלשטיין וקטש, החלטנו לשנות קונספט"

רמי כהן: "לא היה פשוט להביא את אברהמי לליגה הארצית. אבל החלטנו לשנות קונספט, לשרון הגיע צ'אנס ואני מחזיק ממנו. ידענו שיש לו עוד מה ללמוד ולעשות התאמות, האמנו בו"

32 משחקי ליגה, משחק גביע אחד וחמישה משחקי פלייאוף מדריך שרון אברהמי את הפועל תל אביב, המאזן - 18 ניצחונות ו-20 הפסדים - לא גרוע מדי, אבל גם לא מה שבדרייב אין חולמים עליו. והייתה גם נקודת שבירה. במחזור ה-23, עם פתיחת הסיבוב השלישי, הובסה הפועל בהרצליה ב-21 הפרש. מיד לאחר המשחק נדמה היה שאברהמי יפוטר. "אם היה פותח את העונה, סביר להניח שהוא כבר לא היה כאן", אמר אז בכיר בהנהלת הפועל, "אבל לפטר שני מאמנים בעונה אחת זה יותר מדי. תיגמר העונה והוא ילך הביתה".

הכל השתנה כשטרה סימונס שלף את קלף נייט רובינסון, האדומים רצו לסיום את העונה בצורה סבירה, והמאמן הצליח לתפקד בסיטואציה לא קלה והוביל את הקבוצה מרחק התקפה אחת מפיינל פור.

"מהיום שהפועל אוסישקין הוקמה, הלכנו על מאמנים בכירים", מסביר כהן, "זה לא רק אדלשטיין וקטש, כי עוד קודם, לא היה פשוט להביא את אברהמי לליגה הארצית. אבל החלטנו לשנות קונספט, לשרון הגיע צ'אנס ואני מחזיק ממנו. ידענו שיש לו עוד מה ללמוד ולעשות התאמות, האמנו בו, ובסופו של דבר צריך סבלנות, בטח כשאתה מביא מאמנים מהליגה השנייה. החלטנו לתת לו את הזמן, וזאת הייתה החלטה טובה. זה לא המקרה הראשון שנותנים צ'אנס למאמן מהלאומית וזה מצליח".

אז האם אברהמי באמת מאמן טוב וראוי לליגת העל? בליגת המשנה הוא היה אחד המאמנים הטובים, וגם הצליח מאוד בנבחרת הקדטים והנוער, כשהוא מסומן כ"מאמן של שחקנים". "אפשר לדבר עם שרון בגובה העיניים, ועדיין נותנים לו כבוד", אומר שחקן שעבד תחתיו. "נוח לנו וטוב לנו שהוא המאמן שלנו".

מנגד, לא מעט פעמים הוא נראה קצת אבוד על הקווים, והקבוצה שלו לא תמיד מוכנה למשחקים. "אני לא יודע אם יש עוד קבוצות בליגה שהוא היה שורד בהן אחרי מה שקרה בעונה שעברה", אומר אחד מיושבי הראש בליגת העל. אולי בגלל זה הנחיתו מעליו את אפי בירנבוים, כדי שיוכל להדריך ולקדם אותו.

וכאן נכנסת לתמונה הנהלת האדומים המושמצת כל כך. אז נכון שהיא מעורבת בבניית הסגל, אבל נתנה למאמן לא מעט ביטוי בהפועל תל אביב של העונה הזו. "אני לא חושב שאנחנו מתערבים פחות ממה שאנחנו צריכים, אולי התערבנו פחות מדי בשנים קודמות", אומר כהן. "אנחנו לגמרי מתערבים במידה, הבאת איש מקצוע ואתה צריך לתת לו לעבוד. יש לנו עכשיו מנהל מקצועי ואנחנו מנהלים איתו הרבה שיחות. אם אתה עושה את העבודה במקום אנשי המקצוע, אז פשוט תחליף אותם. אנחנו מעורבים מאוד בכל מה שקורה, אבל לא מתערבים ולא מפריעים.

"אם היית קם בבוקר והיית קורא בעיתון שלא מרוצים ממך, מה זה היה עושה לך? בן אדם צריך להרגיש טוב במקום שהוא נמצא בו. בהפועל תל אביב יש לחץ בילט-אין כי יש קהל ותקשורת ומסורת, ויש רצון להגיע כמה שיותר רחוק ולקחת את המועדון הכי גבוה שאפשר. את מה שיש לי להגיד, אני אומר בחדר סגור".

מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
מעט מאוד יצא החוצה. ארז אדלשטיין בהפועל תל אביב/ברני ארדוב

"אצלנו הכל מקצועי. מי שרוצה לבקר, שייהנה"

בדרך הזאת בחרה הפועל תל אביב גם עם אדלשטיין, מה שלא כל כך קרה כמה קילומטרים דרומית לדרייב אין. וכאמור, גם בתקופה ההיא היו ביקורות, וגם אז מעט מאוד מהן יצאו מחוץ לגבולות המועדון. בעונה הטובה של האדומים בליגת העל תחת הג'ינג'י, עם קרלון בראון ורביב לימונד כקו אחורי מהטובים שנראו בגזרתנו, דרשו בהנהלת הקבוצה מהמאמן לזרז את תהליך החתמת הזרים לאחר שהגיע לאמצע חודש ספטמבר עם בראון כזר יחיד. אלדשטיין, שהיה מאוד דומיננטי במועדון, גם בחוגי בית והרצאות מחד, ועל פי השמועות גם בנושאים לוגיסטיים שונים מאידך, טען שבסכום שנותר לו הוא לא יוכל להביא שלושה זרים טובים.

בקבוצה הסבירו לו כי יוכל להיפרד מאחד הישראלים או לשחק עם שלושה זרים. בסופו של דבר הונחתו כאן וינסנט קאנסיל וג'וש אוונס כשני זרים זולים, וג'סטין הארפר כהחתמה גדולה. אוונס רשם עונה מצוינת, אך היה מועמד לחיתוך בהתחלה, ואילו סביב קאנסיל הייתה עננת אכזבה לאורך כל העונה, עד שלבסוף הגיע זר במקומו, סמוך לסיום העונה.

הסיפור הזה, כמו עוד סיפורים אחרים שאנשי הקבוצה מתעקשים עד היום לא להוציא החוצה, נשאר בתוך כותלי המועדון. רבים הופתעו כשהתקבלה ההחלטה לא להאריך את חוזהו של המאמן, והביקורת על ההנהלה חגגה, כמעט כמו בפיטוריו של אדלשטיין השבוע. "אנחנו קיבלנו החלטה בתום שלוש שנים, לא שלושה חודשים, לא שאנחנו מפטרים - אלא שאנחנו לא מאריכים את החוזה, ובזה נגמר הסיפור", מספר רפפורט. "הוא עבד אצלנו עד תום החוזה. נוצרה הרגשה שהפועל תל אביב שינתה את שמה להפועל אדלשטיין תל אביב, וזה לא כך. זאת הפועל תל אביב, היא גדולה מכל דבר אחר. הגענו למצב בשלוש השנים האלה שאין בלתו, ובלעדיו אין הפועל תל אביב. אבל זה לא נכון, זו לא הייתה ההרגשה הנכונה תוך כדי העבודה, וזו לא הייתה ההרגשה אחרי שהוא עזב".

רמי כהן מנסה להסביר את הסיפור מהצד שלו: "אי אפשר רק לבכות. אני לא חושב שמחפשים אותנו בכוח. יש עניין של קשרים ויש את העניינים שמניעים את הסיפור הזה. אלה דעות קדומות. בנושא הקשרים אני משתדל לישון טוב בלילה עם מה שאנחנו עושים. היינו סופר בסדר לאורך כל הזמן עם כל העובדים בדרך, כולל עם הצוות המקצועי. ההחלטה לא להציע חוזה חדש הייתה לגיטימית, והעליהום שהיה מונע מכיוון ברור לא היה ענייני. סימנתי לעצמי את מה שאני צריך לסמן והמשכתי הלאה. אנחנו מתנהלים בשיא המקצוענות, ואם לא היינו עושים את זה, לא היינו הופכים מכלום לקבוצה סופר לגיטימית בליגת העל, לא היינו הופכים מכלום לאחת ממחלקות הנוער הטובות בארץ. לא תראה אצלנו התנהלות שכונתית או קבלת החלטות לא הגיונית. אנחנו עובדים ענייני ומקצועי, ומי שמבקר את זה, שייהנה".

מאמן מכבי תל אביב רמי הדר. ברני ארדוב
התלבטו בינו לבין אברהמי. רמי הדר/ברני ארדוב

"אז מה אם מאמנים בכירים יושבים בבית?"

הערב יעמוד אברהמי לדרבי רביעי על הקווים, כשבקדנציה שלו היו ניצחון ענק ביד אליהו, ושני הפסדים נוספים, כולל התפרקות והפסד ב-30 הפרש. פתיחת העונה הנוכחית שלו הייתה די טובה, בהתחשב בפציעה של לימונד שקצת העיבה על התוכניות. למרות זאת, ולמרות הכתבה על מועדון שנותן למאמנים שלו לעבוד, יכול להיות שתבוסה בדרבי הזה, תתחיל סוג של כדור שלג, כשלא מעט מאמנים יושבים בחוץ ומחכים לאמן את הפועל תל אביב.

"אז מה אם יושבים מאמנים בחוץ?", מסכם רפפורט, "מאיפה זה מקיש לנושא של המאמן שלנו? אנחנו החתמנו מאמן כדי לסיים איתו את העונה. זאת הכוונה שלנו. אי אפשר לדעת מה יקרה במהלך העונה. ספורט זה לא דבר שאתה יכול להגיד מה יקרה מחר. הכל יכול לקרות, אבל הכוונה ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully