וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב לא צנוע: סיפורו של אנתוני מודסט, הסקורר הכי לוהט באירופה

31.10.2016 / 13:30

אנתוני מודסט כבש את כל השערים של קלן באוקטובר, אחראי ל-75 אחוזים משערי הקבוצה העונה, ומוביל את טבלת הכיבושים בחמש הליגות הבכירות. והוא בכלל נוהג בסמארט. הכירו את הסנסציה

אימג'בנק GettyImages

בתחילת הקיץ היה נדמה שאנתוני מודסט הולך לעשות הרבה מאוד כסף בליגה הסינית. ההצעה של בייג'ינג גואן היתה חלומית, וסעיף השחרור בחוזהו של החלוץ הצרפתי בקלן עמד על 7.5 מיליון יורו בלבד. בשלב מסוים אף נפוצו בתקשורת הגרמנית דיווחים לפיהם ביקש מודסט להפעיל את הסעיף. ואם לא סין, הרי שגם ווסטהאם היתה חזק בתמונה בנסיון לחזק את החוד. ואולם, קלן סירבה לוותר. המנהל הספורטיבי יורג שמאטקה ניהל שיחות ארוכות עם הכוכב והצליח לשכנע אותו. הסקורר חתם על חוזה חדש עד 2021 תוך שיפור שכרו לכ-3 מיליון יורו, בעוד סעיף השחרור בוטל לחלוטין. "זו היתה החלטה טובה הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית כי משפחתי מרגישה טוב בגרמניה", הסביר מודסט.

קשה לדמיין בחירה מוצלחת יותר. ערן זהבי, אשר כן קיבל הצעה שאי אפשר לסרב לה, מתגאה ב-11 שערים ב-15 משחקים בסין, אבל 11 שערים בתשעה משחקים בבונדסליגה מהווים הישג גדול פי כמה. אחרי שלושער לרשת המבורג בניצחון 0:3 אתמול, הצרפתי לא רק פתח פער מול רוברט לבנדובסקי ופייר-אמריק אובמיאנג בראש דירוג מלך השערים בגרמניה, אלא צועד בפסגה לפני כולם בכל חמש הליגות הגדולות באירופה. תרומתו לפתיחת העונה המרהיבה של קלן קריטית בלשון המעטה. שבעה שערים כבשו התיישים בליגה בחודש אוקטובר, ועל כולם חתום מודסט. בסך הכל, הוא הבקיע 11 מ-16 השערים, ויש לו אפילו בישול אחד. השורה התחתונה – אחריות ישירה על 75 אחוזים מהתפוקה הקבוצתית.

עוד בנושא

פשוט לוהט: שלושער לאנתוני מודסט ב-0:3 של קלן על המבורג
באיירן גברה 1:3 על אוגסבורג, 0:0 חלק בין דורטמונד לשאלקה

דידייה דרוגבה שחקן צ'לסי. AP
בעקבות החלוץ המושלם. דידייה דרוגבה/AP

המודל לחיקוי – דרוגבה

במצב כזה, שום דבר לא יכול להוריד את הביטחון העצמי. אתמול בעט מודסט פנדל לעמוד במחצית הראשונה, אבל המשיך עם שלישיה אחרי ההפסקה. מרקוס גיסדול, המאמן שהוזעק להציל את המבורג האומללה לפני חודש ולא ראה בינתיים אפילו שער זכות אחד, בוודאי לא הופתע. הרי הוא זה שהביא את מודסט לבונדסליגה כמאמן הופנהיים בקיץ 2013 ונהנה עד הגג מביצועיו. גם אז, לפני שלוש שנים, התחיל החלוץ בסערה והבקיע שישה שערים עד סוף ספטמבר, תוך שהוא מוכתר לצרפתי עם הפתיחה הפוריה ביותר לקריירה בגרמניה, לפני ז'אן-פייר פאפן ופרנק ריברי. היתה זו הופנהיים סופר-התקפית ואטרקטיבית, והשילוב של מודסט עם רוברטו פירמינו וקווין פולאנד יצר חוליית חוד אימתנית. 72 שערי זכות היו לחבורה של גיסדול, אבל גם 70 שערי חובה – ומקום במרכז הטבלה.

הפריחה של מודסט בהופנהיים לא היתה צפויה מבחינת אוהד גרמני ממוצע, כי מעטים שמעו עליו קודם לכן במהלך קריירה הפכפכה. החלוץ החליף לא מעט קבוצות, וברובן לא הותיר חותם מיוחד. כך, למשל, הימרה עליו בלקבורן כמושיע בינואר 2012 כאשר הסתבכה בתחתית והביאה אותו בהשאלה. התוצאה – אפס שערים, כרטיס אדום אחד, מקום קבוע על הספסל ושותפות לקבוצה לירדה ליגה. זה היה השפל, שהשכיח עונה סבירה עם 10 שערים בבורדו, וזה גם היה עיתוי הפגישה עם האליל הגדול, דידייה דרוגבה.

"דרוגבה הוא המודל לחיקוי, החלוץ המושלם", אמר מודסט עוד בתחילת הקריירה, כאשר הביע תקווה לראות אותו פנים מול פנים, בזכות העובדה שהם עובדים עם אותו סוכן. זה אכן קרה, ואנתוני מודה לחלוץ מחוף השנהב עד היום על העזרה. הוא יצא לעונת השאלה בבאסטיה, הפציץ 15 שערים, וקיבל הזדמנות בחירה. בבורדו לא היו מעוניינים בשירותיו, אבל סנט אטיין חשקה בו מאוד, וכך גם הופנהיים אשר עקבה אחריו במשך תקופה ממושכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנתוני מודסט עם פירימינו במדי הופנהיים. GettyImages
חוליית חוד אימתנית. מודסט עם פירימינו/GettyImages

אמר 15? הבקיע 15

"העדפתי הרפתקה במדינה חדשה", הסביר מודסט. הוא זכר גם את ההצלחה המסחררת של דמבה בה במועדון שידוע כידידותי לצרפתים, וגם קרוב יחסית לגבול. עם זאת, לקח מודסט את משימת ההתאקלמות ברצינות, והחל מיד – בניגוד לזרים רבים – בלימודי גרמנית. הוא הרי מנסה להשתלב באופן אופטימלי בכל מקום ומעדיף לראות את היתרונות. אפילו את התקופה הקטסטרופלית בבלקבורן הוא מציין לטובה בדיעבד, כי עכשיו הוא מדבר אנגלית שוטפת.

אחרי החודשיים המופלאים בהופנהיים, קצב ההבקעות ירד באופן משמעותי, אבל קלן הופתעה מאוד מהקלות בה נוהל המשא ומתן להחתמתו של מודסט בקיץ 2015. כפי שהעיד שמאטקה בעצמו, זו לא היתה עסקה מורכבת. תמורת 4.5 מיליון יורו בלבד קיבלו במועדון חלוץ מרכזי מוכח שמכיר את הבונדסליגה לעומק, והצרפתי נתפס כמחליף ראוי מאוד לאנתוני אוג'ה הניגרי, שבחר לערוק לברמן והכעיס מאוד את האוהדים. בפועל, התברר כי אוג'ה, חברו הקרוב של נוסא איגייבור, נשכח במהרה. באופן אירוני למדי, הניגרי ברח הקיץ גם מברמן, ודווקא הוא עלה על המטוס לסין. מנגד, מודסט עמד בדיוק ביעדים שהציב לעצמו.

לקראת עונת 2015/16, הכריז הצרפתי: "המטרה היא לכבוש 15 שערים ולסיים בחלק העליון של הטבלה". אמר וקיים – הוא הבקיע 15 פעמים בדיוק, וקלן סיימה תשיעית. הקיץ, אחרי שלא התפתה לעזוב, הרף הועלה: "אני רוצה לכבוש יותר מאשר בעונה שעברה, וגם לסיים גבוה יותר". אלא שאפילו מודסט עצמו לא העלה בדעתו שקלן תרוץ בזכותו בצמרת הגבוהה, עם הפסד אחד בלבד בתשעה מחזורים, והוא עצמו יבקיע העונה יותר מאנטואן גריזמן וקרים בנזמה ביחד.

אנתוני מודסט שחקן פ.צ. קלן. רויטרס
אחוז ניצול מצבים בלתי נתפס. אנתוני מודסט/רויטרס

גם מכונה, גם בדרן

גם המאמן פטר שטוגר נשמע קצת המום. "ידעתי שאנתוני יגיע להזדמנויות רבות כי זו התכונה החזקה שלו, אבל לא חשבתי שאחוז הניצול יהיה כה גבוה", אומר האוסטרי שהגיע לתיישים עוד ב-2013, העלה אותם לבונדסליגה וכעת מבסס את המועדון מחדש ככוח משמעותי שאסור לזלזל בו. השיטה של שטוגר בנויה על הגנה מאורגנת בראשות השוער המקומי טימו הורן ויציאה מהירה להתקפות. למהירותו ונחישותו של מודסט יש חשיבות עליונה במערך זה. הוא חזק מאוד פיזית, בעל נוכחות עצומה ברחבה ומשחק ראש משובחת, אבל יש לו גם נגיעה ראשונה נהדרת, אשר מאפשרת לו לתרגם כמעט כל מסירה למצב בעיטה.

"אפשר לתת לו את הכדור לרגל, אפשר לזרוק לעברו כדורים ארוכים, ואפשר למצוא אותו במסירת עומק לשטח מת. אנתוני תמיד יהיה שם. הוא פשוט מכונה", אומר הבלם דומיניק היינץ. עם זאת, מבחינת התרומה לאווירה בחדר ההלבשה מודסט ממש לא מכונה – הוא מוסיף המון חוש הומור וקלילות לסגל גרמני ברובו. הוא ממציא חגיגות שערים מקוריות (הגרסה האחרונה היא משקפיים קטנים בהשראת אשתו), מספר בדיחות ללא סוף ומבדר את כולם באוטובוס. לא קל לשלב משמעת טקטית עם אופי שובב, אבל זהו מודסט. הוא גם צנוע, כיאה לשמו, ואוהב לעשות את הנסיעות הקצרות באחד הרכבים הקטנים בתבל, סמארט. הצלחת הקבוצה חשובה הרבה יותר מהתהילה האישית, והוא מקפיד להזכיר זאת בכל הזדמנות.

מאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן. רויטרס
צריך לחשוב על מודסט ברצינות. דידייה דשאן/רויטרס

יש סיכוי לטלפון מדשאן?

מודסט מסביר את אופיו בשורשיו. הוריו הגיעו לצרפת מהאיים האנטיליים, ובכך הוא דומה לתיירי הנרי. היתה לו אפשרות לייצג את נבחרת מרטיניק, אבל באופן טבעי הוא חלם תמיד ללבוש את החולצה הכחולה של צרפת. הוא אמנם כיכב בזמנו במדי הנבחרת הצעירה, אבל בתחילת הקריירה יכולתו כלל לא איפשרה לחשוב בכיוון. אחרי המעבר לגרמניה, זו כבר היתה מטרה לגיטימית מבחינתו. אחרי המעבר לקלן, הוא דיבר בגלוי על השאיפה לפלס את דרכו לסגל ביורו 2016. המאזן אשתקד לא ממש הספיק לכך, ובצדק, אבל בכושרו הנוכחי דידייה דשאן כבר צריך לחשוב ברצינות על הסקורר החם ביותר ביבשת.

בגיל 28, מודסט פורח וסוחף אחרי את כל התיישים. מבט על הסטטיסטיקה מאז הגיע לגרמניה מלמד שהוא מוצא את הרשת בכל 146 דקות בממוצע, וזה יותר טוב אפילו בהשוואה לתומאס מולר. אין במה להתבייש, אבל באוקטובר הבקיע הצרפתי שער בכל 51 דקות בליגה, ובנוסף הכניע את האקסית הופנהיים בגביע. חבל מבחינתו שהחודש המטורף הזה נגמר, וכעת נותר לראות אם הוא מסוגל להמשיך כך גם בנובמבר ומעבר לכך. אם התשובה חיובית, הרי שקלן יכולה לשאוף להעפיל אפילו לליגת האלופות, אך עדיין מוקדם להיסחף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully