וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "שנים חיכינו לרגע הזה, שהקהל יתאהב במאמן שבחרנו"

30.10.2016 / 8:01

הרגע של שחר הגיע כשמולנסטיין חזר מחדר ההלבשה. השחקנים מנתחים מדוע ההולנדי החליף שיטה ומאמינים: אם ננצח את הדרבי, תגיע ההצהרה. גורם על ורמוט: "ראית אותו שמח ככה בתל אביב?"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. רנה מולנסטיין הניף את הידיים לכיוון האוהדים וירד בריצה לחדר ההלבשה. ואז, כמה שניות אחרי, זה קרה - האוהדים קראו בשמו וביקשו שיחזור. רפי אוסמו עשה ספרינט אחרי המאמן ("כמעט קרע שריר", אמר בציניות אחד מאנשי חיפה), חזר למגרש וביקש מהקהל להתאזר בסבלנות. אחרי דקה, מולנסטיין חזר משם בריצה והשתחווה. החגיגה החלה. האוהדים המשיכו לקרוא בשמו כל העת. "אני אוהב סיפורי אהבה עם אוהדים. אמרתי להם שהם תמיד יהיו בעדיפות ראשונה עבורי. אם אין לך אוהדים שתומכים בכם ברגעים הקשים, אתה בבעיה. ברגעים רעים הם אלה שמוציאים אתכם מהמצב וברגעים טובים הם דוחפים אותך למעלה", הסביר מולנסטיין בסיום.

"זה לא קרה בתקופת סטנוייביץ', גם לא לאף אחד מהמאמנים הישראלים שאימנו את הקבוצה בשנים האחרונות. שנים חיכינו לרגע הזה שהקהל יתאהב במאמן שבחרנו", אמרו בחיפה. "הסתכלנו על מה שקרה שם בהשתאות מסוימת. היו הרבה לבטים לגבי המועמד שיחליף את רוני לוי". שבוע לפני הדרבי, גם שחר חזר לחייך. בסביבתו סיפרו שהקבוצה שלו חזרה לשמוח ולהציג כדורגל מהנה. "ואני עדיין אומר לך שלא מדברים אצלנו, גם בחדרי חדרים, על אליפות", ניסה להסביר לי בכיר במועדון אמש. וכשבמועדון אין מי שיצהיר על זה (מולנסטיין: "לא תשמע אותי מדבר על זה"), הגיע יובל נעים. "אם הם ימשיכו ככה, הם יאיימו על מכבי תל אביב והפועל באר שבע. לשחק באצטדיון הזה, זה המשחק הכי קשה בליגה", קבע מאמן אשקלון. שמעת, יענקל'ה?


עוד בנושא

מכבי חיפה הביסה 0:5 את אשקלון ועלתה למקום השלישי
רנה מולנסטיין התעקש: "לא תשמעו אותי מדבר על אליפות"
שביזות יום א': השחקנים שהמשחק בטרנר יכול להוציא מהדיכאון

רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רצה לפרק. רנה מולנסטיין/אדריאן הרבשטיין

2. עוד לפני המשחק אמש, כך מספרים במכבי חיפה, מולנסטיין רצה "לפרק" את הפועל אשקלון. "לא היה צריך לומר הרבה. ראינו את התרגול שלו והבנו", הסביר אחד השחקנים בסיום. "ההתחלה של האימון הייתה מעין הצהרת כוונות. הוא ביקש מהמגנים לעלות למעלה, בחלקים גדולים מהאימון הבנו שהשיטה תשתנה. כשהקבוצה תוקפת שיחקנו עם 3:5:2, מתי נתקלת בזה לאחרונה? לפרקים, שיחקנו גם עם ששה קשרים, זה היה מדהים", אמר אחד השחקנים.

בשבוע שעבר דיווחנו לכם כי המאמן שוחח עם השחקנים על אפשרות שיצטרכו לשחק עם מערך של שלושה שחקנים מאחור בעתיד. כבר אז הוא שקל להסב את איסמעיל ריאן לעמדת המגן הימני. "כנראה שהוא חשב על המשחק מול אשקלון עוד לפני המשחק מול מכבי תל אביב. זאת הייתה שיטה חדשה אבל מתוחכמת", שיער אחד השחקנים. מולנסטיין הצטנע: "אני בסך הכל חושב על מכבי חיפה. ככה התכוננו נגד מכבי תל אביב וכך נגד אשקלון. ציירתי לשחקנים תמונה, למה הם צריכים לצפות, ואז נתתי להם אופציות ופתרונות. בסופו של דבר זה תלי בהם. ריאן? כולם חושבים שהוא שיחק כמגן ימני אבל הוא לא שיחק אפילו שתי דקות כמגן. היתרון שלו הוא שמדובר בשחקן מאוד ורסטילי. הוא השתפר בעמדה ההגנתית. אני יודע מה היכולות שלו והוא עדיין צעיר ולומד כל משחק". ואז ריאן הגיב. "העמדה הזאת היא לא דבר מוזר עבורי. המאמן דיבר איתי על זה כל השבוע. הגעתי מוכן למשחק. אנחנו עובדים מאוד קשה באימונים ואשחק היכן שיגיד לי. אם אני מוכן להיות המגן הבא? כן, אמשיך לעבוד על הסגירות ונחכה לשמוע מה המאמן מחליט", הסביר בסיום והגיע מוכן היטב לשאלה הבאה: "עכשיו אני רק חושב על הדרבי בשבוע הבא, לא על אליפות". בדרבי, גארי קגלמאכר יחזור כנראה לעמדה הטבעית שלו.

לקראת הסיום, כשהקבוצה שלו מובילה ביתרון של ארבעה שערים, מולנסטיין הניף את הידיים וסימן להם לעלות. "הוא רוצה שנלמד לשחק בשלוש שיטות, שהקבוצה תהיה ורסטילית מספיק כדי לשגע את היריבות שלה", ניסה שחקן אחר לנתח והוסיף: "אתמול, בשיטה הזאת, ידענו שברגע שנבקיע את הראשון הקונצרט יתחיל". הקונצרט עם מולנסטיין אכן התחיל מוקדם, עוד במחצית הראשונה, אבל השיא הגיע בכלל בדקה ה-57, לקול תשואות הקהל. הם שרו, והוא ניצח על המקהלה עם הידיים. והמנצח, בדרך כלל, לוקח הכל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי חיפה חוגגים עם גילי ורמוט (שני מימין). יוסי ציפקיס
יותר שמח מבתל אביב. גילי ורמוט/יוסי ציפקיס

3. אל תחפשו מתי הובקע השער האחרון של סאן מנחם בליגת העל, כי זה לא קרה מעולם. האחרון בקריירה היה במרץ 2015, שער ניצחון גדול בדקה ה-91, במדי רמת השרון מול מכבי יבנה. אתמול, מספר ימים אחרי שרץ יותר מכל שחקן אחר על המגרש מול מכבי תל אביב, מנחם עלה למגרש כמחליף ופתח את הסכר. אצל מולנסטיין, רגע אחד אתה קשר שמאלי שעושה הגנה, ורגע אחרי מגן שמאלי שעושה התקפה.

"הסיפור של המשחק היה כל אחד מהכובשים שלנו. סאן הצטיין, עטר מוכיח שיש לנו חלוץ נהדר שאפשר לסמוך עליו, פלט חזר לחייך, וורמוט? אתה ראית אותו שמח ככה במכבי או בהפועל תל אביב?", אמרו על השחקן שעד לא מזמן היה בדרך לבית"ר ירושלים ועשה פרסה. עטר כבר לא יוזכר כנראה כמועמד למכבי תל אביב בינואר. "היה חשוב לנו אחרי הסיפור איתם ששניהם יחזרו לשמוח במכבי חיפה. היום תשאל כל אחד מהם והוא יגיד לך כמה טוב לו להיות כאן". עטר לא מתראיין בינתיים, הוא רוצה לדבר על המגרש. בסיום המשחק, הוא וורמוט ניגשו להודות לקהל ואלה חיממו את הגרון לקראת הדרבי. במועדון מבינים שיואב כץ יקצה להם כמות גדולה של כרטיסים והאוהדים מתכננים תפאורה מושלמת וביקור באחד האימונים השבוע. "מה יקרה כאן אם ננצח את הדרבי?", תהה אחד השחקנים. "כולם יגידו שאם ננצח את כפר סבא אחרי הפגרה, אנחנו מועמדים לאליפות". גם זה משהו.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully