וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'אנס הגדול של שהר ומיכה: שביזות יום א', לקראת המשחק המרתק בטרנר

החלוץ והקשר מספקים מספרים בהפועל באר שבע ובמכבי תל אביב אבל לא מצליחים להשתחל לטופ הרוטציה. יוסיפון עם שביזות יום א', על השחקנים שהקרב בטרנר יכול להוציא מהדיכאון. כולל: הגוף שמכשיל את מליקסון, המחצית השנייה של הפועל ת"א והפסימיות לגבי עתידו של אלי כהן

מערכת וואלה!

בווידאו: משדר באולפן וואלה! NEWS לקראת המשחק בטרנר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נתחיל, כמובן, בטוב:

1. רנה מולנסטיין. פלט מסופסל? מנחם החליף עמדה? ההולנדי מוציא את המקסימום משחקניו. על ריצה לאליפות עדיין מוקדם לדבר, אבל על בינגו של קרלסן - אפשר גם אפשר.

2. יובל אבידור. הגול היה נהדר, הבישול היה דבש. כמה כיף לראות את אבידור, שידע יותר מדי תקופות שחונות, מחייך מאוזן לאוזן.

יאללה, מתחילים.

עוד בנושא

כל ההכנות, הכתבות והניתוחים לקראת באר שבע-מכבי תל אביב
מולנסטיין מתעקש אחרי ה-0:5: "לא תשמעו אותי מדבר על אליפות"
לוזון אחרי ה-1:1 מול כפר סבא: "המחצית השנייה היתה רעה מאוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוז מספר 1: אמיר כבירי

לפני המשחק אתמול מול הפועל "סטטוסים מצייצים" כפר סבא, דיברו על מומנטום של הפועל תל אביב. לא, חברים, ניצחונות על הפועל אשקלון והפועל חיפה זה לא מומנטום. זה כמו שחבר טוב שלך משוויץ שהפסיק לעשן. "יפה", החמאתי לו, ושאלתי בעניין: "כמה זמן כבר?". "ארבעה ימים!", השוויץ. סירבתי להחמיא על משך זמן ירוד שכזה וביקשתי ממנו שישוויץ רק כשישרוד חודשיים ללא ניקוטין. לפחות. על אותו משקל, ניצחונות על שני המועדונים הנ"ל לא נחשבים למומנטום.

כל כך הרבה ביקורת נשפכה לעבר הפועל תל אביב, עד שכבר קשה לחדש. אבל אתמול שמנו לב לתסמונת "המחצית השנייה הנוראית": רק פעמיים העונה סיימו האדומים את המחצית השנייה בניצחון. וכן, זה היה מול הפועל חיפה ואשקלון. בסך הכול, הפועל עם 50% במחציות ראשונות, והפרש שערים של 3:5. במחצית השנייה - 29.1% אומללים ו-9:3 פתטי בגולים.

נתוני המחצית השנייה של האדומים מעידים על הרבה דברים, ורובם רעים. כושר לא מספק שמוביל לעייפות (לשם כך גייסו עוזר לציבלין?), אינטליגנציית משחק לא קיימת (מנגה מפיץ לעתים בלגן חיובי, אבל אם בו תולים את הכרעת היריב, אפשר להמשיך לחכות) ומנטליות אפסית (אין מנהיג על הדשא). בשישה משחקים מתוך שמונה, רחמנא לצלן, האדומים לא כבשו במחצית השנייה, והתוצאה המצטברת של מחציות אלו עומדת על 9:0! וכך, גם אתמול, מול כפר סבא הרעה, הפועל הצליחה להרוס במחצית השנייה מול 10 שחקנים את מה שבנתה מול 11 במחצית הראשונה.

מרוץ החימוש של מכבי תל אביב, הפועל באר שבע וגם מכבי חיפה סחט את רוב הכישרונות ויצר ליגה עם יותר מדי קבוצות גרועות. ועדיין, בבליל הנוראיות הזה, הפועל תל אביב (9 נקודות, 37.5% הצלחה) שוחה באותה שלולית עם הפועל חיפה (9) וכפר סבא (8), והיא רחוקה רק משחק אחד מקבוצת הבורקס שהיא אשקלון (6). במחזור הבא הלו"ז ימשיך להאיר פנים לאמיר כבירי, כשהקבוצה היקרה-מדי שלו תצא לאשדוד המחרידה. לצערו, הלו"ז הוא הדבר היחיד שמאיר לו פנים בתקופה האחרונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוז מספר 2: אלי כהן

אולי זה לא רשמי, אבל אלי כהן פוטר מהפועל חיפה.

היכן שהוא, מכתב הפיטורים כבר החל לכתוב את עצמו. לצערי ולצערו נראה ששילוב המומנטום השלילי עם דרכי ניהול הכדורגל הישראלי בכלל וקבוצתו הפועל חיפה בפרט, לא יולידו גורל אחר. אולי הוא ישרוד את השבוע, כהן, אבל במשחקי הליגה הקרובים ינסה לזכות במשרתו בחזרה ולא לשמור עליה. הבעיה: הגורל זימן לו לו"ז ממנו יהיה לו מאוד קשה להיחלץ — דרבי חיפאי במחזור הבא, ואז בטרנר, ואז מכבי פתח תקוה, בקרית שמונה ומול מכבי תל אביב. כן, בחמשת המחזורים הקרובים יפגוש כהן את מקומות 1, 2, 3, 4 ו-8 ערב המחזור. סיכוייו קלושים עד אפסיים.

האחריות של הנהלת הפועל חיפה - יואב כץ הלא יציב ודורון אוסידון בעל רזומה הכדורגל הלא מחמיא - במקומה. בליגה כזו, אין סכנה מוחשית למועדון כמו הפועל חיפה. בגישה הלא הישגית של המועדון, אין סיבה אמיתית לכך שצריך לפטר את כהן. למאמן, כמו ליותר מדי מאמנים של קבוצות יותר מדי גרועות, אין התנאים להפוך את הפועל חיפה למשהו שהיא לא. אבל גם לו יש חלק בכך שזו הקבוצה הכי לא יציבה בליגת העל. שלושה ניצחונות, חמישה הפסדים, אפס תוצאות תיקו. מקום 4 בכיבוש שערים, מקום 2 בספיגה.

תראו את תוצאות משחקיה.

מחזור 1: הפסידה לאשקלון 3:2 - ניצחונה היחיד של אשקלון.
מחזור 2: ניצחה את בני יהודה 0:1.
מחזור 3: הפסידה לכפר סבא 2:1 - הפעם היחידה בה כפר סבא כבשה שני שערים העונה.
מחזור 4: ניצחה את אשדוד 1:3.
מחזור 5: ניצחה את בית"ר ירושלים 0:4 - ההפסד היחיד של בית"ר העונה.
מחזור 6: הפסידה לרעננה 2:0 - שער שדה ראשון לרעננה, ניצחון ראשון לרעננה.
מחזור 7: הפסידה להפועל תל אביב 2:0 - ניצחון חוץ בודד של האדומים העונה.
מחזור 8: הפסידה בסכנין 2:1.

כפי שראיתם, הפועל חיפה של כהן היא הדבר ההפוך מיציבות. בשבועות הקרובים, בלו"ז הרצחני שמצפה לו, המטרה שלו, באופן אירוני, תהיה לייצר חוסר יציבות.

ועכשיו, לקראת המשחק בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, הנה הדמויות שירצו ויוכלו לצאת מהשביזות בזכות הופעה טובה בטרנר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומרי בן הרוש

בסוף כל מחמאה על פועלו של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב יושב בן הרוש עם נרגילה. בישראל אין תור של מגנים שמאליים טובים יותר, ובן הרוש, כך אומרים, הוא גם אדם נחמד ושחקן שרוצה ללמוד. ועדיין, מגן שמאלי הוא לא - בטח בקבוצה כמו מכבי תל אביב. יכולותיו ההתקפיות לוקות, וראיית המשחק ההגנתית שלו (כמו למשל מול מכבי חיפה) בעייתית, בעיקר כחלק מהגנה שגם כך לא בשיאה. קרויף מעריך את בן הרוש, כך אמרו גורמים בצהוב, אבל יותר ממאמן אחד תחת ההולנדי חש ייאוש ממה שקורה במשבצת המגן השמאלי - אותה אייש בן הרוש ב-71 הרכבי ליגה במכבי. בהיעדר וואקמה יהיה להגנה הצהובה משחק קצת יותר פשוט. משחק נקי וטוב של בן הרוש אמנם לא ישכנע אותי שהוא מתאים לעמדת המגן השמאלי של שוטא, אבל יעזור מאוד למנייתו הצונחת.

בן שהר ודור מיכה

שהר ודור מיכה שונים בהרבה תחומים, אבל כרגע הם שטים באותה הסירה ומחזיקים באותה תווית. הם אלה שמספקים מספרים ובכל זאת לא מצליחים להפוך לבאנקר בהרכב של המאמן שלהם. שהר פתח רק במשחק אחד מתוך שמונה באירופה העונה. זה הספיק לו לשער אחד. בליגה הוא פתח בחמישה משחקים וכבש שלושה שערים. בעונה שעברה: 15 הופעות הרכב, 12 גולים.

בליגה, מיכה פתח רק בשלושה משחקים מתוך שבעה, וכרגיל, למרות שבמאזן הדקות הוא הרחק מאחור, הוא תמיד נמצא בצמרת מבשלי השערים (העונה יש לו כבר שלושה בליגה, בעונה שעברה 10). הוא צריך לעבוד על הפיזיות שלו ובעיקר על הבעיטה, אבל בטח שבגזרה המקומית - היכן שאינטליגנציית המשחק שלו מאפילה על 95% מהשחקנים - הוא צריך לשחק יותר ולתרום יותר.

שני השחקנים האלה, שגם בשיאם לא הצליחו להפוך לבאנקר, יקבלו הערב אחלה הזדמנות לשכתב במעט את גורלם לעונה הקרובה. שניהם מגיעים חדים יותר אחרי טסט מול קרית שמונה — שהר עם צמד בליגה במחזור האחרון, מיכה עם גול ומשחק טוב בגביע הטוטו באמצע השבוע. גם לולא הפציעה של טוני וואקמה את שהר היה צריך לקחת בחשבון, ועתה נראה הגיוני עוד יותר לשלבו. טל בן חיים2 כשיר, כך נראה, אבל בלי קשר למצבו - ההתקפה של מכבי משוועת ליצירתיות (במיוחד כשהמאמנים היריבים מבינים שסגירה חזקה על מדוניאנין סותמת את השטף הצהוב, ובכר הוא בהחלט מהמבינים). נראה שבהוצאת מיכה בחמישי, ארבלדזה אכן חושב בכיוון.

גם שהר וגם מיכה כנראה לא ישיגו סטטוס של חסיני רוטציה (טב"ח2 במכבי; אוגו/הובאן/וואקמה/ויטור בבאר שבע) בקבוצותיהם הנוכחיות, ועדיין, משחק טוב שלהם הערב - אם בכלל יקבלו את הצ'אנס - יעזור מאוד לעתידם הקרוב.

מאור מליקסון

בסוכנויות ההימורים הפועל באר שבע פייבוריטית, אבל העסק די קשוח - בטח בהיעדר וואקמה. לעומת זאת, הבאנקר הגדול של העונה הוא שמליקסון יחמיץ יותר מדי משחקים בגלל פציעה. כמה חבל, אבל הכדורגלן הכי מוכשר בליגת העל (וטופ-3 בשנינות) לא מצליח לשבור את הסטיגמה הרפואית שלו.

24, 24, 24, 13, 13, 16.

אלו מספרי הופעות ההרכב שלו בשש העונות האחרונות (באר שבע, ולנסיין, ויסלה), ונראה שגם כשהיכולת שלו מקפיצה אותו מעלה, הגוף שלו מושך אותו לאחור. הידיעה על כך שמליקסון יעבור ניתוח היא גם מחמאה להתעקשות של באר שבע על שלום-בית מול מאור בוזגלו, אבל הערב בטרנר מליקסון כנראה כן יפתח וזו אחלה הזדמנות למתנת פרידה שלו מאוהדיו וחבריו, עד לחזרה המיוחלת מהשיקום.

orenjos@walla.co.il

בן שהר מאמן הפועל באר שבע (שמאל) מול איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ההזדמנות שלו. בן שהר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully