וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותן פייט למסי, רונאלדו וסוארס: המפציץ האלמוני מדרום אמריקה

מיגל בורחה, חלוץ אלופת הליברטדורס אתלטיקו נסיונאל, כבש ב-2016 לא פחות מ-39 שערים והוא מאיים על שלושת הגדולים במרוץ לתואר הכובש המצטיין של השנה. רק הזימון לנבחרת קולומביה חסר

מיגל בורחה שחקן אתלטיקו נסיונאל. AP
איזה כושר שיא. בורחה/AP

בלילה שבין חמישי לשישי, מיגל בורחה, חלוץ אתלטיקו נסיונאל הקולומביאנית, שיחגוג בינואר הקרוב את יום הולדתו ה-24, כבש שלושער נהדר בתוך 19 דקות במחצית השנייה והחזיר את קבוצתו מפיגור ביתי מול קוריטיבה הברזילאית לניצחון 1:3 במשחק הגומלין של רבע גמר גביע הסודאמריקנה.

לא רע עד כאן, אבל גם לא מידע מהסוג שיעניין במיוחד את חובבי הכדורגל באירופה. אפילו אם נוסיף לכך את העובדה שאותו בורחה, חלוץ די אלמוני, מצא את הרשת גם ב-1:1 מול קוריטיבה בחוץ במשחק הראשון ובחודש יולי האחרון, היה זה שכבש צמד במשחק הראשון של חצי הגמר וצמד במשחק הגומלין של חצי הגמר בגביע הליברטדורס נגד סאו פאולו, ואז גם את שער הניצחון בגמר מול אינדפנדיינטה דל ואלה מאקוודור, כדי לתת לנסיונאל את תואר הליברטדורס היוקרתי, לראשונה מאז 1989.

כאמור, כל ההישגים הללו יפים, אבל כמו שאומרים, רחוק מהעין, רחוק מהלב ובכל זאת, השם מיגל בורחה מתגלגל על לשונם של לא מעט אנשים בכדורגל האירופי בימים אלה. הסיבה: הסקורר הצעיר והסנסציוני נותן פייט אמיתי לשחקנים הטובים בעולם, ליאונל מסי, כריסטיאנו רונאלדו ולואיס סוארס, במאבק על תואר הכובש המצטיין לשנת 2016.

עוד בנושא:

כשפבליטו קנה את זה: איך פבלו אסקובר סידר לנסיונאל את הליברטדורס

שחקני אתלטיקו נסיונאל הקולומביאנית חוגגים. AP
בנסיונאל נהנים מכל רגע/AP

אם בעבר עסקנו כאן בישראל בהשוואות בין כמות הכיבושים של ערן זהבי לבין אלה של הסופרסטארים הכי גדולים שיש, הרי שכעת בורחה נכנס למשוואה דומה. נסיונאל חולמת על דאבל ענק של ליברטדורס וסודאמריקנה בק-טו-בק (היא גם מובילה את הטבלה בקולומביה, שלושה מחזורים לסיום) והיא חולמת בזכות בורחה, שכבש עד היום לא פחות מ-39 שערים בשנת 2016, כאשר נותרו לו עוד חודשיים לשפר את מאזנו.

בורחה מצא את הרשת 22 פעמים במדי קבוצתו הקודמת, קורטולואה והוסיף עוד 17 שערים מאז הצטרף במהלך השנה הקלנדרית הנוכחית לנסיונאל. את מסי, שכבש ב-2016 לא פחות מ-49 שערים, הוא כבר כנראה יתקשה לתפוס, אבל סוארס (43 שערים השנה) ורונאלדו (41) בהחלט בהישג יד (ורגל, או ראש) והוא כרגע בשוויון עם זלאטן איברהימוביץ', שמצא גם הוא את הרשת 39 פעמים מאז ה-1 בינואר ועד כה.

למרות הכושר המופלא, בורחה טרם זכה לזימון מחוסה פקרמן לסגל נבחרת קולומביה, העמוסה בחלוצים מובחרים. הבחור הצעיר, שאפילו השתייך לתקופה קצרה לליבורנו האיטלקית, זכה בקופה לנבחרות צעירות עם קולומביה ב-2013, בטורניר בו כבש שלושער מול בוליביה. הוא ממתין לצ'אנס שלו בסבלנות והודה: "אם אקבל את הזימון, החלום הכי גדול שלי יתגשם". עד אז, אתלטיקו נסיונאל תמשיך ליהנות ממנו ובאירופה ימשיכו להשקיף, עד שתבוא כנראה קבוצה בכירה יותר ותחטוף אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully