וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון שוב משתיק את הקהל: חזרה לתקופה הקשה במכבי חיפה

23.10.2016 / 13:00

האוהדים שנזרקו מביתו, ההקנטות לבנו, הטלפון שחטף לקינן. ההבטחה משחר, הכעס על ההנהלה והעצה מזהבי. יוסי בניון מצליח להימנע מהטעויות שהציקו לו במכבי חיפה ולא לתת נשק למבקריו. אבל העבר והסיפורים החדשים שנחשפים כאן, ימשיכו לרדוף אותו מול האקסית. הבלוג של טוכמן

עריכה: מתן חדד

בווידאו: חגיגות הגביע הסוערות של מכבי חיפה

זה היה סוף שבוע לוהט במכבי תל אביב. ביום חמישי בלילה הפסידה הקבוצה לזניט סנט פטרסבורג עם הרבה כעס ועצבים ולמחרת פתחו ג'ורדי קרויף ושוטה ארבלדזה פה גדול על השחקנים. במוצאי השבת עלו השחקנים לאימון וכעבור כמה דקות גם האוהדים נכנסו לתמונה. באופן יוצא דופן קפצו קרוב לעשרים מהם מעבר לחומות המאובטחות בדרך כלל והגיעו עד לגדר סביב המגרש כדי להשמיע מול השחקנים מה שהם חושבים עליהם. קרויף לא חשב פעמיים וניגש לדבר איתם. הוא ביקש להרגיע, דיבר בהיגיון, ניסה להסביר את מה שהוא עצמו לא הבין יום קודם כשהשתולל על השחקנים. ואז ביקשו האוהדים לדבר עם שני שחקנים. קרויף נעתר ושלח את גל אלברמן ויוסי בניון.

במכבי מספרים שבניון לא רצה ללכת בהתחלה. "הוא היה אפילו קצת נבוך מזה", סיפרו השבוע בקרית שלום. "הוא ניסה להתחמק. להבין למה דווקא הוא צריך לדבר כי באימון היו כל השחקנים הוותיקים של מכבי, אבל ג'ורדי התעקש. כנראה שהמעורבות העצומה שלו מול הקהל במכבי חיפה, הייתה כל הזמן בראש שלו שהוא לא רצה להתחיל עם זה שוב במכבי תל אביב. הרי יוסי כל הזמן מספר ששום דבר טוב לא צמח לו מזה בחיפה".

עוד בנושא

למרות הבקשות של המועדון: אוהדי מכבי חיפה הפיצו שיר נוסף נגד בניון
יוסי בניון מתחיל להיות מוטרד מדקות המשחק שלו במכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב יוסי בניון, גל אלברמן. מכבי תל אביב, אתר רשמי
המבוגרים האחראים? בניון עם אלברמן/אתר רשמי, מכבי תל אביב

ארבעה חודשים עברו מאז יצא לפועל אחד המעברים הכי גדולים בתולדות הכדורגל הישראלי וספק אם יוסי בניון האמין שזה יעבור לו כל כך חלק. בינתיים לפחות. "בתכנית העבודה שלו, יוסי לקח בחשבון שעד חודש אוקטובר, עוד יהיו אוהדים של מכבי תל אביב שיקללו אותו", מספר מקורב אליו. "הוא ממש עשה ספירת ימים ואמר שהוא מאמין שאחרי מאה ימים, יתחילו לקבל אותו במכבי תל אביב. הוא לא יכול היה לשער לרגע שכבר במשחק הבית השני במוקדמות הליגה האירופית, הוא ישמע איך האוהדים הכניסו אותו לרשימת השירים שהם עושים לכל שחקן ויקראו לו מהיציע".

היו לבניון כל הסיבות לחשוש מהמעבר. הוא הרי היה סמל של היריבה השנואה, הייתה לו התקרית ההיא עם אוהד צהוב בבלומפילד ובכל זאת גם הוא ידע שהוא לא עבר בשיא ושלבטח יהיו אלפים שיגידו: "מה מכבי תל אביב הייתה צריכה את הזקן הזה?".

אבל בניון הרוויח את קריאות העידוד כבר ביולי, במשחק הגומלין מול קאיראט. שבוע קודם הוא כבש שער שוויון דרמטי בקזחסטן שבדיעבד הפך לשער הכי חשוב של מכבי תל אביב עד כה. במשחק הגומלין שבוע לאחר מכן ניצחה מכבי תל אביב את הקזחים רק 1:2. כך שאם בניון לא היה כובש את שער השוויון שבוע קודם באלמאטי, מכבי תל אביב לא הייתה עוברת לשלב הבא ולא מעפילה בסופו של דבר לליגה האירופית.

שחקני מכבי חיפה יוסי בניון, מארק ואליינטה. יוסי ציפקיס
"הוא אפילו לא הכיר אותו". בניון עם ואליינטה/יוסי ציפקיס
"יוסי התבקש להרים טלפון לואליינטה ולדבר איתו על מנת שהוא ישתכנע לבוא לישראל. כמה חודשים אחרי זה, כשחלק מהאוהדים החלו להתהפך עליו, התחילו להפיץ שיוסי הוא הסוכן שלו, כשלמעשה הוא בכלל לא ידע מי זה"

אבל הרבה לפני ההתאקלמות המוצלחת בקרית שלום, בניון בנה לעצמו תסריט ברור לסיום הקריירה. אחרי אנגליה הייתה ארצות הברית על הפרק. הליגה האמריקאית קרצה לו והוא הכין את אשתו ואת הילדים לכך. בסופו של דבר הוא החליט להמר על מכבי חיפה וחתם לשנתיים בסיומן העריך כי יישאר לעוד עונה או שתיים כשחקן פעיל או שיחזיק בתפקיד מקצועי במועדון עם העדפה לניהול מקצועי, עמדה שיעקב שחר לא שש למלא באותה תקופה והיא למעשה השאיפה הגדולה שלו ליום שאחרי תליית הנעליים. יש כאלה בסביבתו של בניון שטוענים כי שחר אפילו חתום על הסכם מול בניון לפיו הוא יהפוך למנהל המקצועי.

אחד הסיפורים שיסללו בקלות את הדרך להפיכתו בעיני חלק משונאיו ביציעים לסוכן שחקנים בחדר ההלבשה, היה בקיץ שעבר. "יום אחד יוסי מקבל טלפון ממישהו מאוד בכיר במכבי חיפה שביקש ממנו להתערב בנוגע לבלם מארק ואליינטה", טען השבוע גורם המקורב לבניון. "יוסי התבקש להרים טלפון לואליינטה ולדבר איתו על מנת שהוא ישתכנע לבוא לישראל. נאמר לו שואליינטה מכיר אותו היטב, כי בעצם מי לא מכיר את יוסי בניון, וששיחה ממנו, אולי אפילו בשפה הספרדית, תועיל מאוד לקידום העסקה. יוסי נעתר וקיים את השיחה הזו ובשורה התחתונה ואליינטה הגיע. כמה חודשים אחרי זה, כשחלק מהאוהדים החלו להתהפך עליו, התחילו להפיץ שיוסי הוא הסוכן של ואליינטה ושהוא הביא אותו למכבי חיפה, כשהאמת היחידה היא שביום בו יוסי קיבל את הטלפון מהבכיר בחיפה שביקש ממנו לסייע, הוא בכלל לא ידע מי זה ואליינטה ומעולם לא דיבר איתו מילה".

בניון יכול היה להכחיש עד לונדון. מי שלא אוהב אותו כבר סימן אותו כבעל אינטרסים בחדר ההלבשה הירוק ואת החיבורים לא היה קשה לעשות. גיסו זיו שטרנברג הוא סוכן שחקנים והחבר הטוב דודו אוואט מנסה לפלס לעצמו דרך כבר מזמן כדי להיות סוכן מוביל.

קשר מכבי תל אביב יוסי בניון עם הכדור. ברני ארדוב
השתנה לחלוטין. בניון/ברני ארדוב
חברו הקרוב של בניון, שוקי נגר: "היום שום עיתונאי לא יכול להתקשר ליוסי. ביום בו הוא יקבל טלפון מעיתונאי ויבין שהמספר שלו דלף, אני אישית אלך להחליף לו את המספר"

כשנדבק בך משהו, קשה מאוד לנקות אותו בעיקר בכדורגל וזו אולי הסיבה שבניון כל כך מתרחק מתקשורת ומאוהדים במכבי תל אביב. ביחס למה שעבר במכבי חיפה, מדובר ממש בחיים חדשים. כתבים המסקרים את מכבי חיפה לא מאמינים שאין קשר בין בניון לתקשורת המכסה את מכבי תל אביב. למעט לחיצות יד או איזושהי תגובה אחרי משחקים, בניון בורח מהכתבים במרכז. "אין לשום עיתונאי היום את הטלפון של יוסי. באחריות", קובע חברו הקרוב שוקי נגר. "שום עיתונאי לא יכול להתקשר ליוסי והנה אני אומר לך שביום בו יוסי יקבל טלפון מעיתונאי ויבין שהמספר שלו דלף, אני אישית אלך להחליף לו את המספר. זה משהו חדש בטח ביחס למה שהיה במכבי חיפה וזה הכי נכון ובריא בשבילו".

הקשר עם התקשורת בחיפה נסב לא פעם על דברים שנכתבו עליו והכעיסו אותו. בניון לא היה בוחל בלהרים טלפון לכתבים שעבדו מולו ולבקש מהם לומר לעורכים שלהם או לפרשנים במערכות שלהם, שהם טועים לגביו ועושים לו עוול. "לקרבה הזו יש מחיר", אומרים בסביבתו של בניון. "מצד אחד יוסי יכול להשפיע על כתבים, אבל מצד שני הוא גם הופך להיות שבוי שלהם. זו מערכת יחסים לא בריאה והוא הבין את זה. עובדה שכאשר הוא עבר למכבי תל אביב, הוא ביקש להתנתק. היה אפילו קטע שאברם גרנט היה צריך את יוסי בשביל משהו והיה קשה לו להשיג את המספר".

על השנאה של ג'ורדי קרויף לתקשורת, בניון שמע עוד כשהיה במכבי חיפה ולבטח בשיחות שניהל עם ערן זהבי כבר בחודש פברואר שעבר. קפטן מכבי תל אביב ביקש ממנו כבר אז להצטרף. "אתה תחזור ליהנות מכדורגל", הבטיח אז זהבי לבניון. "אתה לא תבין איזה שינוי אתה תעבור. גם אני לא חשבתי שבמכבי תל אביב יכולים לגונן עליך כך ולשמור עליך מאוהדים ומעיתונאים. רק כשתהיה אצלנו, תראה כמה זה שונה ממקומות אחרים".

ערן זהבי מכבי תל אביב מול יוסי בניון מכבי חיפה. ברני ארדוב
מכבי תל אביב מצליחה לגונן. זהבי ובניון/ברני ארדוב
בניון לא שכח את הניסיון לזרוק אותו רגע לפני סגירת חלון ההעברות ובו במקום הוא החליט שמה שלא יהיה, הוא לא יישאר מעבר לאותה עונה. "יוסי בכלל היה בטוח שהוא ישחק בבית"ר ירושלים", אמרו בסביבתו

חודש פברואר היה אמור להיות נקודת מפנה מבחינת בניון. השיחות עם זהבי התגברו, אבל הבן של יעקב שחר כבר היה קרוב לשכנע את בניון להמשיך במכבי חיפה לעונה שלישית. זה היה אחרי שחמישה חודשים קודם, בתחילת חודש ספטמבר, בניון כבר אמר לראשי מכבי חיפה שזו תהיה העונה האחרונה שלו בקבוצה, לא משנה מה יהיה.

כשבניון חתם במכבי חיפה לשנתיים בשכר של כחצי מיליון דולר נטו לעונה, הוא הסכים לקבל על עצמו התניה לפיה במידה שהדברים לא יסתדרו וחיפה תרצה להיפרד, הוא יקום ויילך. אחרי העונה הראשונה, הגיע רוני לוי וההתחלה הייתה רעה מאוד. אחרי ההפסד הביתי לבני יהודה, נקרא בניון לשיחה עם ראשי המועדון במהלכה נאמר לו כי צריך לפרק את החבילה. בניון ביקש הסברים. אמר שאם לוי יגיד לו בפנים שהוא לא מתנהג בסדר ושהוא עושה בעיות, הוא יקום ויילך. לוי לא אמר מעולם את הדברים לבניון מול ראשי הקבוצה והנושא התמסמס די מהר.

אלא שבניון לא שכח את הניסיון לזרוק אותו רגע לפני סגירת חלון ההעברות ובו במקום הוא החליט שמה שלא יהיה, הוא לא יישאר מעבר לאותה עונה. חמישה חודשים שמר על נתק מראשי המועדון ואז בחודש פברואר ניהל שיחה עם בנו של שחר בסיומה הוכנה הקרקע לחוזה חדש. אלא שבניון היה משוכנע כי בתוך יומיים יאריך את חוזהו, ראה איך שוב המועדון נעלם לחודש וחצי מסיבה לא ברורה. בחודש אפריל, חודש לפני סיום העונה, כשנאמר לו שהוא ימשיך, הוא כבר הודיע סופית שהחליט לעזוב. "יוסי בכלל היה בטוח שהוא ישחק בבית"ר ירושלים", אמרו השבוע בסביבתו. "בטח לא מכבי תל אביב".

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
בניון לא שכח את הניסיון לזרוק אותו. שחר/אדריאן הרבשטיין
שורשי הסכסוך נעוצים בפגישה שהוא שקיים עם חלק מראשי האוהדים. "אמרו לו שייתנו לו גב, אבל הוא חייב לשבת על הגדר בסיפור של טואטחה. יוסי לא הסכים וביקש מהאוהדים לעזוב את הדירה שלו. זה נתן פתח לעימות"

הצלקות בחיפה היו מכל הכיוונים. שורשי הסכסוך מול חלק מהאוהדים נעוץ לדברי מקורב לבניון בפגישה שהוא ניהל בביתו בתל אביב עם חלק מראשי האוהדים ונחשפת כאן לראשונה. "הגיעו אליו הביתה לדירה שהיתה לו בקומה 33 בפארק צמרת אוהדים הכי חזקים שיכולים להיות", מספר גורם המכיר את הפרטים. "אמרו לו שייתנו לו גב ויילכו איתו אבל הוא חייב לשבת על הגדר בסיפור של טאלב טואטחה. ממש רצו לסגור עם יוסי הסכם בעל פה שתכליתו שטואטחה לא יהיה במכבי חיפה ושיוסי יזכה להגנה. יוסי לא הסכים וביקש מהאוהדים לעזוב את הדירה שלו. פשוט לעזוב את המקום. זה פתח פתח לעימות הגדול שפרץ מאוחר יותר בינו לבין חלק מהם".

אותו מקורב חושף כאן סיפור נוסף שמעולם לא פורסם: "היה מקרה נוסף שקשור לדקל קינן ואפשר לבדוק את זה. דקל קיבל איומים לטלפון מאוהדים ויוסי לקח את המכשיר ודיבר איתם בצורה מאוד תקיפה. הוא היה מאוד ברור ולא עשה להם חשבון. זה כמובן קומם עליו אותם. תגידו שזה האופי המרוקאי שמוליך אותו והפתיל הקצר, אבל הוא לא יכול לסבול שאוהדים מנסים לפגוע בחבר שלו. רק דבר אחד ציער אותו. שהוא הרגיש שהוא רב עם האוהדים בשביל השחקנים בזמן שהמועדון לא נתן לו את הגב שהוא ציפה לקבל. בסופו של דבר יוסי בניון לא במכבי חיפה בגלל ההנהלה ולא בגלל האוהדים. אם הצמרת הניהולית הייתה נותנת לו גב, הוא לא היה רואה ממטר את אלה שקיללו אותו".

דקל קינן, יוסי בניון, מכבי חיפה. ניב אהרונסון
תגובה חריפה. בניון וקינן/ניב אהרונסון

בניון נשבע השבוע לשחקן במכבי תל אביב שאין לו כבר שום עניין אישי מול מכבי חיפה. "על מה הוא צריך להראות? הרי מכבי חיפה רצתה שהוא יישאר", אמר שחקן במכבי תל אביב ששמע את בניון מדבר על התקופה שלו שם. "יוסי נהנה מכל רגע היום, כי שוטה ארבלדזה מכבד אותו ונותן לו יחס מחוץ למגרש. אני חושב שהדבר הכי נכון שקרה ליוסי זו הייתה ההכרה במקום שלו. אם הוא היה בא למכבי תל אביב וחושב שהוא צריך לפתוח בכל משחק, אז הייתה בעיה".

ערב המשחק מול מכבי חיפה בניון לא יכול לדעת אם יפתח וכמה ישחק. במשחק האחרון באלקמאר ישב על הספסל ונראה מאושר בסיום בעיקר בגלל שער הניצחון של חברו לחדר אייל גולסה. אבל בניון בניגוד לעדן בן בסט ולברק יצחקי שמושכים במכבי תל אביב כבר שנים, לא ישאר בינואר אם לא ישחק. לפי הערכות גורמים שונים היקף הנכסים שלו אחרי הקריירה העשירה שעשה מסתכם בסכום של 100 מיליון שקל לפחות ולכן אם לא יקבל דקות, הוא יבקש לעזוב בחלון ההעברות הקרוב רק כדי לשחק וליהנות.

מאמן מכבי תל אביב, שוטה ארבלדזה. ברני ארדוב
נותן לו יחס מכובד. ארבלדזה/ברני ארדוב
בניון לא שכח שהבן שלו בן ה-9 שמשחק כדורגל בא הביתה מבית הספר וסיפר לו שהילדים הקניטו אותו על רקע מה שהוא תורם למכבי חיפה. "זה משהו שהציק אז ליוסי והוא לא שוכח"

הרוחות הרעות מכיוון אוהדי חיפה כבר נושבות ושירים מחוברים עליו ורצים ברשת. בנסיעה האחרונה להולנד, הוא סיפר למספר שחקנים כי המעבר דרומה היה מאוד קשה לו. "יוסי אמר לנו שזו הייתה ההחלטה הכי קשה שקיבל בקריירה, אבל גם ההחלטה הכי נכונה שקיבל. הוא לא ישן טוב חודש שלם לפני זה. הוא אפילו גילה שבלילה שלפני גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, הוא לא עצם עין ופחד שהוא לא יחזיק מעמד כי היה עייף מאוד עקב מחסור בשעות שינה".

המסלול היומי שלו כולל פיזור הילדים בבתי הספר ברמת השרון שם קנה באחרונה בית פרטי וכבר הספיק לארח את כל הקבוצה ליום כיף. משם הוא ממשיך בנסיעה לאימון הבוקר בקרית שלום. בינתיים הכל דבש, בטח ביחס לאותה פעם שהוא לא שוכח כשהבן שלו בן ה-9 שמשחק כדורגל בא הביתה מבית הספר וסיפר לו שהילדים הקניטו אותו על רקע מה שהוא תורם למכבי חיפה. "זה משהו שהציק אז ליוסי והוא לא שוכח. כשילד בא ואומר שילדים קראו בשמות לאבא, זה כמו סכין בלב", אומרים בסביבתו של בניון. "אבל מאז שיוסי במכבי תל אביב, זה לא קרה אפילו פעם אחת".

ממכבי חיפה נמסר בתגובה לדברים: "הקבוצה נמצאת בתהליך, מונה צוות מקצועי חדש, סגל השחקנים כמעט חדש, יש רוח אחרת, כולנו יחד: המועדון, הקהל, הקבוצה. כולם מרוכזים רק בדבר אחד, וזה ההצלחה של הקבוצה, אנחנו לא עוסקים בעבר. חג שמח לכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully