וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן דיירקשן: רובין ואן פרסי מנסה להחזיר את הקריירה אל המסלול

21.10.2016 / 16:00

הנוכחות של אדבוקט החזירה לו את החיוך, המחווה של פרגי ויונייטד החזירה לו את הביטחון. הבלוג של יוכין על ההרפתקה הטורקית של רובין ואן פרסי, שמקווה לנצל את סבב המפגשים עם האקסיות כדי להחיות את הקריירה

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: רובין ואן פרסי ודיק אדבוקט מריצים קטעים

חוש ההומור של רובין ואן פרסי תמיד היה נהדר. שלשום, אחרי שסיים את חלקו במסיבת העיתונאים של פנרבחצ'ה לקראת המפגש מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, עבר החלוץ ההולנדי לשורות העיתונאים והקשיב למאמנו דיק אדבוקט. "אתה רוצה לשאול משהו?", חייך הדובר. "אני פותח בהרכב מחר?", תהה מיד ואן פרסי, וכל החדר התפוצץ מצחוק. "אגיד לך מחר", השיב אדבוקט, אבל גם הוא התבדח. היה ברור שהאקס יהיה על הדשא מול קבוצתו לשעבר, אותה עזב לפני קצת יותר משנה בטונים צורמים למדי, אחרי שיחסיו עם לואי ואן חאל עלו על שרטון.

עוד בנושא:
רובין ואן פרסי כבש באולד טראפורד, אך פנר הובסה 4:1 בידי יונייטד
מוריניו תוקף: "לפני יומיים פוגבה היה הכי גרוע, היום הוא פנומנלי"

רובין ואן פרסי, פנרבחצ'ה. GettyImages
עם אדבוקט אין לו בעיות. ואן פרסי/GettyImages

כמעט שיחק עם ארבלדזה לפני 14 שנה

עם אדבוקט אין לו בעיות כאלה. רואים שההרמוניה בין השניים פורחת, והם נהנים לעבוד ביחד באיחור אופנתי של 14 שנים. בתחילת 2002, כאשר ואן פרסי היה נער סורר בן 18 בפיינורד, התנהלותו הפרובלמטית גרמה למועדון לרצות להעיף אותו לכל הרוחות. אדבוקט, שאימן את ריינג'רס, זיהה את הפוטנציאל ורצה להביא את הכישרון הצעיר לגלזגו. ואן פרסי היה נרגש מהאפשרות.

"ממש רציתי לברוח מפיינורד. כאשר שמעתי שריינג'רס הביעה עניין, ישבתי ליד הטלפון ורק חיכיתי שיצלצל. אדבוקט הסביר לי שהוא צריך למכור שחקן מסוים כדי שיוכל להגיש הצעה עבורי. כך העסק נגרר, ובסופו של דבר לא יצא מזה כלום", סיפר לימים החלוץ כאשר כיכב בארסנל. אדבוקט, שעבד כמנהל הספורטיבי של הסקוטים, מעולם לא חשף את זהות השחקן שהרס את הכל, אבל סביר להניח שזה לא היה שוטה ארבלדזה, אשר זכה להערכה עצומה בריינג'רס. אם הכל היה מסתדר, הם היו יכולים לשחק ביחד, ומאמן מכבי תל אביב לעתיד היה מחנך את ההולנדי. במקום זאת, קיבל ואן פרסי את השיעורים מדניס ברגקאמפ.

בקיץ 2002 החליף אדבוקט את ואן חאל כמאמן הולנד, אבל התקופה הסוערת של ואן פרסי בפיינורד גרמה לכך שהוא זומן לראשונה לסגל הכתום רק אחרי המעבר ללונדון ב-2004, ובאותו זמן כבר עבד המאמן במנשנגלדבאך. אז הם לא קיבלו הזדמנות להכיר לעומק, אך תמיד העריכו זה את זה מרחוק, וזה כלל לא מפתיע שוואן פרסי המליץ בחום לראשי פנרבחצ'ה להחתים את הבוס בן ה-69 באוגוסט כמחליפו של ויטור פריירה. אחד השיקולים המרכזיים במהלך היה לרצות את חלוץ, כי העונה עם הפורטוגלי הייתה עכורה באופן קיצוני.

דיק אדבוקט מאמן נבחרת רוסיה. Alex Livesey, GettyImages
פתר לואן פרסי את הבעיות. אדבוקט/GettyImages, Alex Livesey

פריירה פוטר, העזיבה נמנעה

ההחתמה של ואן פרסי בקיץ שעבר גרמה לאופוריה מוחלטת בקרב אוהדי פנרבחצ'ה, ואלפים נהרו לשדה התעופה כדי לקבל את פניו לראשונה. ההולנדי נדהם מההמולה – הוא אמנם היה כוכב על בפרמיירליג, אך מעולם לא חווה תופעה מסוג זה. הסגידה כלפיו חצתה את גבולות ההיגיון הבריא, וזו כנראה הסיבה לכך שפריירה השתמש דווקא בו כדי להוכיח מי הבוס. מאמנים מסוימים נוטים ליצור סכסוכים עם הכוכבים הגדולים ביותר במטרה לחזק את מעמדם. בדרך כלל, הם משיגים בדיוק את ההיפך, וזה היה מקרה מובהק לכך.

לרוע מזלו של ואן פרסי, פנרבחצ'ה רכשה חלוץ מרכזי נוסף חודש אחד לפניו, כאשר עדיין לא חלמה על האפשרות להביא לאיסטנבול כוכב ברמתו. פרננדאו הברזילאי, שקרע רשתות בבורסאספור, הוא שחקן הרבה פחות אלגנטי, אבל בעל נוכחות עצומה ברחבה. פריירה העדיף אותו לא פעם בהרכב בתחילת עונת 2015/16, וכבר בספטמבר לא היסס ואן פרסי לספר לעיתונאים על חוסר שביעות רצונו מהמצב. הסאגה העגומה הזו נמשכה עד אביב, והייתה אחת הסיבות המרכזיות לכך שהקבוצה נכנעה לבשיקטאש של מריו גומז במאבק האליפות. "פרננדאו שחקן טוב, אבל אי אפשר לקנות פרארי ולנהוג בטויוטה", תמצת עיתונאי טורקי. 22 השערים של ואן פרסי בכל המסגרות גרמו לתהות לאיזה מאזן היה מגיע לו היה משחק בקביעות.

פריירה שרד כי פנרבחצ'ה לא הצליחה להגיע איתו לסיכום על הפסקת החוזה, ולכן בקיץ נפוצו שמועות רבות על עזיבתו של ואן פרסי. באופן אירוני במיוחד, ריינג'רס ששבה לליגה הסקוטית הבכירה הוזכרה כמועמדת מרכזית לזכות בשירותיו. זו יכולה הייתה להיות סגירת מעגל מעניינת, אבל משפחתו של החלוץ מרגישה טוב בטורקיה, והוא התלבט אם לשנות אווירה. הבעיה נפתרה כאשר סגנית אלופת טורקיה הפסידה למונאקו במוקדמות ליגת האלופות, וזו הייתה סיבה מספיק טובה להיפטר מפריירה אחת ולתמיד. אדבוקט, שנדמה היה כי פרש לגמלאות אחרי שעזב את סנדרלנד, הוזעק לאיסטנבול, וכך הובטחה הישארותו של ואן פרסי לשביעות רצון כל הצדדים. "מקווה שרובין ואני נוכל לגרום זה לזה אושר", הצהיר המאמן ההולנדי עם הגעתו.

מנגד, צצו צרות חדשות. הקדנציה של אדבוקט החלה ברגל שמאל, עם נקודה אחת בשלושה המחזורים הראשונים בליגה, בעוד ואן פרסי שסבל מפציעה במהלך הקיץ והחמיץ חלק ניכר ממחנה האימונים לא היה כשיר לשחק דקות ארוכות. עד אתמול הוא פתח בשני משחקים בלבד בכל המסגרות, ועל אף כל ניסיונותיו לא הצליח להיות במיטבו גם לקראת המפגש הביתי מול האקסית המיתולוגית מכולן, פיינורד, לפני שלושה שבועות. הוא שיחק אז רק 13 דקות, והטורקים ניצחו 0:1.

פרננדאו שחקן פנרבחצ'ה (משמאל) חונק את ויאצ'סלב שבצ'וק שחקן שחטאר דונייצק. GettyImages
"אי אפשר לקנות פרארי ולנהוג בטויוטה". פרננדאו מוציא עצבים/GettyImages

עדיין מדבר אנגלית עם ילדיו

אתמול, כאשר הגיעה פנרבחצ'ה לאולד טראפורד, ההולנדי כבר היה בריא, וההתרגשות ניכרה עליו היטב. "אני גאה ב-11 השנים שביליתי בפרמיירליג. ילדיי נולדו באנגליה, ואנחנו עדיין מדברים איתם אנגלית בדרך כלל. הגעתי לכאן כנער, ואישיותי עוצבה באנגליה", הוא הצהיר במסיבת העיתונאים, ולא התחמק מהשאלות על סיום הקדנציה המאכזב במדי השדים האדומים. "כאשר חתמתי בקבוצה, חשבתי שאלכס פרגוסון ימשיך עוד כמה שנים", אמר ואן פרסי, שהתאכזב מאוד מפרישתו של המנג'ר, אשר שיחק בצעירותו כחלוץ. בריינג'רס, כמובן. הוא עדיין מאמין שהישארותו של פרגי הייתה מאפשרת לו להמשיך ולפרוח באולד טראפורד, ואולי הוא צודק. אלא שזה כבר לא רלוונטי, וזה עשוי היה להיות ביקורו האחרון על אדמת הממלכה כשחקן פעיל.

"אני צריך למצוא את האיזון בין הנאה ונוסטלגיה לביצוע העבודה", הכריז ואן פרסי, ובטורקיה קיוו שיעזור לשחזר את ההישג מלפני 20 שנה בדיוק. בשלהי אוקטובר 1996 הגיעה פנרבחצ'ה לאולד טראפורד וניצחה 0:1 משער של אלביר בוליץ' במסגרת שלב הבתים בליגת האלופות. למה שההולנדי לא ילך בדרכו של הבוסני? ובכן, הוא אכן כבש, אבל התוצאה הייתה שונה בתכלית. כאשר הסיט ואן פרסי לרשת כדור רוחב של עמנואל אמניקה בדקה ה-87, השדים האדומים היו ביתרון 0:4, והמשחק הוכרע מזמן. לכן לא הייתה לקהל האוהדים כל בעיה להריע לאלילם לשעבר, וגם פרגוסון צולם מוחא כפיים ביציע הכבוד. זה היה רגע מרגש באמת. כמו שהיה נהוג עד לא מכבר, ואן פרסי כבש ומנצ'סטר יונייטד ניצחה.

השער הזה עשוי לסייע לוואן פרסי לצאת לדרך חדשה. בגיל 33, עדיין מוקדם להספיד אותו. אם ישמור על כשירות, הוא בהחלט מסוגל לעשות לא מעט כותרות חיוביות. לראשונה מאז פרגוסון, הוא נמצא ביחסים מעולים עם מאמנו, ומצב רוחו מרומם. בעוד שבועיים הוא מארח את יונייטד בביתו החדש, ובדצמבר מקווה להיות על הדשא גם ברוטרדם. זה יכול להיות סתיו מצוין מבחינת ואן פרסי, ולאוהדי פנרבחצ'ה יש למה לצפות.

רובין ואן פרסי, פנרבחצ'ה, עם ויין רוני, מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
הגול שיוציא אותו לדרך חדשה? ואן פרסי עם רוני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully