וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאי פלוסיו: ההצלחה המפתיעה של חלוץ הרכש לוסיו בהפועל באר שבע

20.10.2016 / 14:00

בברזיל חשבו שהוא בכלל בדרך לסכנין, השחקנים חשבו שהוא כבד וגמלוני, אבל לוסיו הפתיע את כולם והתגלה בדיוק כחלק החסר בפאזל של הפועל באר שבע. הבלוג של שלמה וייס על "סל המחזור" ועבודת הסקאוטינג שהובילו לבינגו השנתי של ברק בכר

צילום: בני בן סימון

בווידאו: מסיבת העיתונאים של הפועל באר שבע לקראת ספרטה פראג

רגע לפני סגירת חלון ההעברות בקיץ שעבר הוצע להפועל באר שבע חלוץ ברזילאי בשם לוסיו. בקבוצה המתחדשת שהייתה בצומת דרכים ואחרי חילופי מאמנים ופתיחת עונה מדשדשת בליגה ומאכזבת באירופה, לא דילגו על אף שם שהוצע ובדקו כל דבר בתקווה שהנה הבינגו קרב.

ראשי הצוות המקצועי שמעו את השם, בדקו עליו וראו ניצוצות, אך כאלה שלא הספיקו כדי לפתוח במשא ומתן לגביו. "הוא הוצע, אבל אחרי שצפינו בו וביררנו עליו הבנו שלמרות שיש שם משהו, הוא לא נמצא בתקופה טובה", הסביר גורם במועדון. "הוחלט אז שלא ללכת עליו".

בבאר שבע לא זרקו את השם לפח, אלא "שמו אותו בסל המחזור" והחלו לעקוב אחריו כדי לראות האם בעתיד יהיה משתלם להביאו. כמו שחקנים נוספים, לוסיו נבדק בחודשים הבאים כמעט בכל משחק בו הופיע, כשמפעם לפעם התצוגות היו מרשימות, או בשפת המקצוענים: מסקרנות הרבה יותר.

עוד בנושא:

20:00, ספורט1: הפועל באר שבע צפויה לעלות עם שלושה בלמים מול ספרטה פראג
יובל שבתאי מחוץ לסגל בגלל פציעה, אליניב ברדה ומוחמד גדיר יחזרו?
דיווח: גנואה וקליארי האיטלקיות רוצות להחתים את מאור בוזגלו בינואר

שחקן הפועל באר שבע, לוסיו. ברני ארדוב
עבודת הסקאוטינג השתלמה במקרה שלו. לוסיו/ברני ארדוב

בקיץ האחרון, כשהמערכת כבר עובדת כמו מכונה, עם אליפות ברזומה וקמפיין אירופי בפתח, התיישבו ברק בכר וצוותו ביחד עם ראשי המועדון והבעלים אלונה ברקת, ודנו בעמדות הדורשות חיזוק. בעוד שלכולם היה ברור שנחוץ בלם מוביל וגם תוספת לקישור, בכר התעקש שהוא צריך שחקן רכש גם בעמדת החלוץ. המאמן הבהיר מלכתחילה לראשי המועדון וגם לסקאוט שלו שהוא רוצה חלוץ רחבה קלאסי, חזק, מהיר ובעיקר גולר.

הרבה שמות נזרקו לאוויר, שחקנים כמו אלכס גייחו הספרדי-שוויצרי ואחרים נבדקו בקפדנות וירדו מהפרק, עד ששמו של הסופרסטאר הפורטוגלי הוגו אלמיידה עלה והדליק את המערכת כולה. הצוות המקצועי וההנהלה אמנם התלהבו, אך לא היו משוכנעים שזה השחקן שצריך לחתום. במקביל, כאמור, בצוות המקצועי שמעו ועקבו אחר החזרה לכושר טוב של אותו לוסיו שהוצע בשלהי הקיץ הקודם. בסופו של דבר, אחרי התלבטות לא קצרה, בכר החליט להעדיף את לוסיו על אלמיידה. וכשניתן האות, גם המשא ומתן התנהל במהירות הבזק ובסופו נחתמה העסקה הכי מפתיעה של האלופה לפחות בשנים האחרונות (ויסלח לנו יובל שבתאי).

הערב (חמישי, 20:00, ספורט1), אחרי שכבר פרע את השטרות הראשונים והסיר לא מעט ספקות מעליו עם שישה שערים בכל המסגרות, החלוץ הברזילאי יצטרך לעשות זאת שוב מול ספרטה פראג, במשחק הכי חשוב של הקבוצה בשלב הבתים של הליגה האירופית ואולי אחד החשובים בהיסטוריה של המועדון. שחקן הרכש היחיד שהגיע ללא כל ניסיון אירופי, יהיה זה שיכול לקדם את האלופה הישראלית לנקודת שיא חדשה במסע הקסם שלה.

הוגו אלמיידה במדי האנובר. GettyImages
לא התאים לתבנית. הוגו אלמיידה/GettyImages

עד כמה גדולה הייתה ההפתעה בהחתמה של לוסיו? אולי הסיפור הבא יוכל להמחיש. בתקשורת הברזילאית פרסמו שהחלוץ בדרך לישראל בתחילת חודש יולי האחרון, אך הקבוצה אליה קושר הייתה בכלל בני סכנין. גורמים המכירים את הכדורגל הברזילאי לא הרימו גבה וחשבו שהשחקן באמת בדרך לנסיכת המגזר, כשבסכנין הבהירו שאין להם מושג על מה מדובר. סוכנים היו משוכנעים שבברזיל עשו טעות קטנה ומדובר בבני יהודה, אך אף אחד אפילו לא חשב על האלופה. "הרזומה שלו כלל עונה אחת בליגה חלשה כמו תאילנד ובעיקר ליגה שנייה ושלישית בברזיל", מסביר סוכן המחובר מאוד לכדורגל הברזילאי. "אמנם מי שמכיר את הליגות בברזיל יודע שלשחק בליגה שנייה מספיק כדי להיות טוב בליגה הישראלית, אבל ברמה של השחקנים שהוזכרו לבאר שבע לא היה נראה שדווקא שחקן בן 28 שלא הצליח לפרוץ את מחסום ליגת המשנה בברזיל יהיה הבחירה הסופית שלהם לעמדת החלוץ".

בבאר שבע הבינו את מידת ההפתעה, אך הפור נפל על לוסיו מכמה סיבות. ראשית, האמונה שאחרי מעקב באמת ארוך ומספק, לוסיו יכול לככב ולהפתיע. שנית, ואולי לא פחות חשוב מבחינת בכר: מפלס האגו ההולך וגואה בחדר ההלבשה. במועדון שבן שהר, אליניב ברדה ומוחמד גדיר יצטרכו לשבת על הספסל, לא היו צריכים עוד עשן - או במקרה הזה מדורה של ממש - בדמות אלמיידה שיעשה פרצופים כשלא יהיה בהרכב. לוסיו התאים בדיוק לתבנית. אמנם שחקן זר, אך כזה שמבין שבאר שבע נתנה לו הזדמנות ולא חושב שהוא זה שנותן הזדמנות למועדון. חלוץ כזה שיוכל גם לשבת על הספסל מבלי לעורר מהומות.

כשהברזילאי הגיע לקבוצה, גם בקרב השחקנים הורמו כמה גבות. במבט ראשון לוסיו אמנם נראה פיזי מאוד, אך לא מעט שחקנים היו בטוחים שמדובר בשחקן כבד וגמלוני, בעיקר בגלל מראהו החיצוני. "אחרי כל השמות שרצו בתקשורת, ברגע שבא שם אלמוני אז כשהוא נחת זה נראה קצת תמוה", מודה שחקן בשורות האלופה. אלא שכבר באימונים הראשונים, בזמן שהפרשנים עוד צחקקו, השחקנים הבינו ששוב בבאר שבע פגעה בול. כבר באימונים הראשונים לוסיו השכיח את הרושם הראשוני ופשוט כבש כמעט בכל נגיעה במשחקונים. "זה היה מדהים, כל נגיעה - גול", מסביר אותו שחקן. "הבנת מהר מאוד שיש פה חלוץ רחבה מצוין".

בקרב האוהדים והפרשנים עוד היה ספק, בעיקר אחרי משחק אלוף האלופים, אבל בכר והשחקנים כבר ידעו והאסימון נפל לכולם דווקא בתבוסה הכי כואבת של הקבוצה העונה - 5:2 נגד סלטיק במשחק בגלזגו. לפתע, במהלך אחד, החלוץ שנראה תחילה כבד ומעט מגושם, הציג יציאה מצוינת מהמקום וטכניקה לא רעה בכלל בדרך לשער נהדר. כזה שגרם גם לאוהדים להתלהב.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
הפתיע את כולם כשרצה לחזק את ההתקפה וכשהחתים דווקא את לוסיו. ברק בכר/יוסי ציפקיס

מאז אותו משחק לוסיו מפציץ - על הדשא וגם בחדר ההלבשה. הוא אמנם מחובר באופן טבעי בעיקר לבלם הפורטוגלי מיגל ויטור שדובר אותה שפה, אך חביב על כל השחקנים. הברזילאי מקפיד לפני כל אימון לשבת בחדר ההלבשה עם אוזניות ענקיות ולשמוע מוזיקה בשפה הפורטוגזית. "תמיד תראה אותו עם אוזניות באימונים", אומר אחד מחבריו לקבוצה. "יכול להיות שזה מפקס אותו, בכל מקרה הוא תמיד שמח. הוא רוצה לכבוש תמיד, אבל אתה רואה שהוא גם רוצה שכל הקבוצה תצליח. דוגמא אחת לזה התרחשה רק ביום שבת האחרון, במשחק ההשלמה מול מכבי פתח תקוה. לוסיו כבש את הראשון בשער של חלוץ קלאסי וכמה דקות לאחר מכן נשרקה בעיטת עונשין מ-11 מטרים, כשלפי רשימות בועטי הפנדלים שנקבעו מראש בקבוצה, הוא זה שהיה צריך לבעוט הפעם. בעוד חלוצים אחרים היו מסתכלים רק על הטבלה האישית שלהם, הברזילאי שכבר כבש שער נתן את הכבוד לאנתוני וואקמה שבישל לו לפני כן, וגם רץ לחגוג איתו בריקודים לטיניים.

וכך, רגע לפני המשחק הגורלי מול ספרטה פראג, לוסיו כבר משתייך לרשימת שחקני הרכש המוצלחים של הפועל באר שבע. הוא אמנם לא סופרסטאר, אבל התגלה מהר מאוד כחלוץ רחבה קלאסי, ספק שערים, ובעיקר שחקן שמעניק לאלופה דומיננטיות מול הגנות יריבות בליגה ועוצמה פיזית שעומדת ברמה הנדרשת באירופה.

"אני אישית לא הכי אוהב שחקנים מסוגו", מודה חלוץ העבר אלי אוחנה. "יש לו אמנם טכניקה לא רעה, אבל הוא מתבסס בעיקר על הפיזיות ועל חוש הרחבה שלו. באירופה אני חושב שהוא יכול להתמודד פיזית מול כל יריב ובסוף מתברר שהוא שחקן טוב. הגדולה של באר שבע בהחתמה שלו, וזה גם דבר לא פשוט, שהביאו שחקן שכל השאר משלימים אותו והוא משלים אותם. אני לא בטוח שבקבוצה אחרת הוא היה מצליח, ככה אבל בבאר שבע המגוונת כל כך הוא בדיוק הפיסה המשלימה בפאזל. עד עכשיו זה מצליח לא רע".

לוסיו חלוץ הפועל באר שבע. GettyImages
הרגע בו האסימון נפל. לוסיו לאחר השער בגלזגו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully