וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוהב לאויב: המאבק המתמשך בין פפ גווארדיולה להנהלת ברצלונה

19.10.2016 / 13:15

רגע הבגידה, המתחים הפוליטיים, המחלה של טיטו וילאנובה, פרשיית הריגול והניסיונות של גווארדיולה לפתות את אנשי ברצלונה - ממסי, ניימאר וסוארס ועד רופא המועדון. מאחורי דברי החנופה הקבועים בין מאמן מנצ'סטר סיטי לאנשי מועדון נעוריו, מסתתר רצון עז לסגור חשבון

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: פפ גווארדיולה מדבר לקראת המשחק

זו כבר שגרה: "פפ גווארדיולה מחפש חיזוק מברצלונה". הוא לקח למועדון נעוריו את קלאודיו בראבו, ניצח בקרב על נוליטו ועל פי דיווחים באנגליה וספרד גם פנה לנציגים של כל חברי שלישיית MSN. הנשיא ז'וספ מריה ברתומאו נערך מבעוד מועד והצהיר כי "אנחנו לא מפחדים מאף אחד, גם לא מגווארדיולה", אבל מבחינת אנשי ברצלונה, פפ הגדיש את הסאה באמצע אוגוסט, כאשר ניסה לקחת להם... את הרופא!

כן, גווארדיולה פנה לד"ר ריקרד פרונה, ראש המערך הרפואי של ברצלונה, והציע לו להצטרף ל"ברצלונה החדשה" שהוא בונה במנצ'סטר סיטי יחד עם צ'יקי בגיריסטיין ופראן סוריאנו, שתי הצלעות הנוספות במשולש הבלאוגרנה שהיגר לאנגליה, וכל הצוות המלווה שלו. הרופא סירב בנימוס ובחר להישאר, אך המסר היה ברור. גווארדיולה אורב לברצלונה.

עוד בנושא:

21:45, ספורט 5: ברצלונה ופפ גווארדיולה מוכנים ל"משחק הגדול בעולם"
פפ גווארדיולה פוגש את ליאונל מסי: הציטוטים הגדולים של המאמן על השחקן
נוליטו מחמיא ללואיס אנריקה, קלאודיו בראבו מהלל את מסי

seperator

ההנהלה הפנימה מהר מאוד את המסר. סרג'יו בוסקטס, לו אמר גווארדיולה בקיץ כי עליו לעזוב ברגע שירגיש לא בנוח והוא מחכה לו, היה הראשון שקיבל חוזה חדש לפני כחודש. בשבוע שעבר הגיע תורו של חאבייר מסצ'ראנו, שהיה קרוב להשתכנע לחבור שוב לפפ באנגליה, ובסופו של דבר האריך חוזה במקביל לניימאר. מי שממתין עדיין לשדרוג חוזהו הוא לואיס סוארס, אותו מנסה פפ למשוך כבר כמה שנים ומצליח להפעיל את הלחץ באמצעות סוכנו של האורוגוואי, שהוא במקרה האח פרה גווארדיולה.

המהלכים המהירים הללו של ברצלונה הם תגובה ללחץ של פפ, זכר לסכסוך שפרץ בין ההנהלה למאמן לפני שעזב והגיע לשיאו בשנה בה ביקש לנוח בניו יורק. הערב (רביעי, 21:45, ספורט 5) המאמן המעוטר בתולדות ברצלונה חוזר לביקור שלישי בקאמפ נואו מאז הפרידה. ומאחורי כל דברי המתק והברכות, מסתתר רצון עז לסגור חשבון.

לואיס סוארס ברצלונה מול פפ גווארדיולה. AP
לקח את הכדור, לא את השחקן. פפ גווארדיולה מול לואיס סוארס/AP

מקור הסכסוך בין הצדדים מוכר וידוע. במועדון המשוסע פוליטית ורווי היצרים, גווארדיולה השתייך תמיד למחנה של יוהאן קרויף המנוח והיה מהאנשים הקרובים לנשיא לשעבר ז'ואן לאפורטה. לאחר שסנדרו רוסיי החליף את לאפורטה ב-2010, הוא טען לאי סדרים כספיים של קודמו בתפקיד ודאג לנשל את קרויף מתואר נשיא הכבוד של המועדון.

מבחינת גווארדיולה, זו הייתה הכרזת מלחמה. הוא לא אהב את המהלכים ובחר - בניגוד למאמנים קודמים אך בדומה למעשיו כשחקן - להתפלש בביצה הפוליטית. ב-25 בספטמבר 2011, לאחר הניצחון על אתלטיקו מדריד, הוא כבר הרשה לעצמו לצאת פומבית להגנתו של לאפורטה ואמר: "אני מאוד מחובר להנהלה הקודמת ואנשיה סובלים על לא עוול בכפם. אני לא מבין למה זה קורה. הם לקחו את המועדון במצב רגיש מאוד ועשו דברים יוצאים מן הכלל".

כמה חודשים לאחר מכן, באפריל 2012, גווארדיולה הפתיע רבים כאשר הרים ידיים והחליט לעזוב את המועדון בו שימש כמביא כדורים, כשחקן נוער, כקפטן וגם כמאמן מצליח שזכה בשלוש אליפויות, שני גביעים וכמובן שני גביעי אירופה. "ארבע שנים בברצלונה הן כמו נצח, אני מותש וחייב לנוח", הודה כשהכריז על יציאה לשנת שבתון. כולם זוכרים את ההתרגשות שעטפה את קאמפ נואו במשחק הפרידה של גווארדיולה נגד אספניול. אוהדים בכו, השחקנים הניפו אותו באוויר והמאמן הבטיח: "לעולם לא תאבדו אותי". אבל הנהלת ברצלונה, שחשה אז כי גווארדיולה מפקיר את המועדון בשם חברותו עם לאפורטה, גרמה לו לברוח לניו יורק וגם שם לא נתנה לו מנוח.

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה. MANU FERNANDEZ, AP
זיכרון רחוק. שחקני ברצלונה מניפים את פפ גווארדיולה בערב הפרידה/AP, MANU FERNANDEZ

בזמן ההפוגה שלו מכדורגל, גווארדיולה הקפיד לקרוא כל מילה על ברצלונה. הוא הרי השאיר תכניות מקצועיות ורצה לראות אותן מיושמות גם אצל עוזרו שקודם לתפקיד המאמן הראשי, טיטו וילאנובה. אבל שוב הפוליטיקה גברה על הכדורגל. גווארדיולה היה משוכנע שרבות מהידיעות נגדו, בעיקר בעיתונים "אל מונדו דפורטיבו" ו-"לה ונגארדיה" מודלפות מתוך המועדון. כך קרה למשל, כאשר קרא כיצד הכפיש את וילאנובה באוזני אביו של ניימאר כדי לשכנעו להעדיף את קבוצתו המיועדת באיירן מינכן על פני ברצלונה. "גווארדיולה אמר לאב שטיטו לא יידע להשתמש בצורה נכונה בניימאר לצד ליאונל מסי, ולכן עדיף לו לבחור בבאיירן", נכתב אז.

נושא וילאנובה היה הרגיש מכולם. ברגע שבברצלונה התפרסמו ידיעות לפיהן גווארדיולה לא טרח לבקר את חברו כאשר הגיע לטיפולים בניו יורק, הנתק בין הצדדים כבר הפך לעובדה מוגמרת. ביולי 2013, בזמן מחנה האימונים של באיירן מינכן, הגיעה התגובה הנזעמת. "אמרתי להם שאני אהיה 6,000 קילומטרים רחוק מהם וביקשתי שיניחו לי לנפשי, אבל הם לא עמדו במילה שלהם", פתח גווארדיולה את דבריו. "איחלתי להם את כל ההצלחה שבעולם כי הצלחה של ברצלונה היא הצלחה שלי. אני לא צריך להגיד כמה המועדון הזה חשוב לי. אבל בשנה האחרונה היו יותר מדי דברים שעברו כל גבול. לעולם לא אשכח שהם השתמשו במחלה של טיטו כדי לגרום לי נזק. הם שיקרו כשאמרו שלא ראיתי אותו. נפגשנו פעם אחת בניו יורק ולא התראינו שוב כי זה לא התאפשר, ולא מהכייון שלי. כל מה שרציתי זה שיפסיקו להשתמש בי ובחברים שלי כדי להכפיש את שמי".

הנהלת ברצלונה הכחישה כל קשר לידיעות הללו, אך המלחמה כבר הפכה גלויה וגלשה למחוזות מפתיעים. כך למשל ז'אומה רואורס, מנהל חברת התקשורת מדיה פרו ואחד מחבריו הקרובים של לאפורטה, טען כי רוסיי ואנשיו ריגלו אחרי החברה שלו וגם אחרי כל מי שעבד בברצלונה. כולל גווארדיולה. "פפ ידע, אני סיפרתי לו על זה ויש לי סיבה לחשוב שגם העזיבה שלו קשורה לכך", אמר רואורס. "רוסיי ריגל אחרי גווארדיולה לאורך כל תקופת העבודה המשותפת שלהם, לא אופתע אם הוא השתמש במידע שהשיג נגדו". ולאפורטה סיכם בראיון ל"מארקה" לפני כשנה: "רוסיי וברתומאו הפכו את החיים של גווארדיולה בברצלונה לבלתי אפשריים".

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה עם עוזרו טיטו וילאנובה. רויטרס
"הם שיקרו כשאמרו שלא ראיתי אותו". פפ גווארדיולה עם טיטו וילאנובה בימיהם המשותפים בברצלונה/רויטרס

בפעם הראשונה שגווארדיולה חזר לקאמפ נואו אחרי הפרידה, זה היה כמאמן באיירן מינכן שבא לעקוב אחרי היריבה הבאה במשחקה נגד... מנצ'סטר סיטי. הוא תועד במרומי היציע כשהוא מתפעל מהשחלה של ליאונל מסי בין רגליו של ג'יימס מילנר וצעיף מסתיר חלק מפניו. אולם, הוא לא ישב אז בתא הנשיאותי ולא קרוב לקברניטי המועדון, אלא במקומות של בני משפחתו. ב"אל מונדו" לעגו אז: "גווארדיולה בא לעשות סקאוטינג על יריבה, את זה הוא אף פעם לא עשה כמאמן ברצלונה". גם כשחזר לאחר מכן עם באיירן מינכן למפגש בחצי גמר ליגת האלופות, לא נרשמו מחוות יוצאות דופן. הערכה, כבוד, הודיה ו-0:3 מוחץ שהוכיח מעל לכל ספק שברצלונה הצליחה להתגבר עליו.

ועכשיו הם שוב נפגשים. "זה יהיה אמוציונלי, אין ספק", הודה המנהל הספורטיבי בגיריסטיין, לפני שהוסיף עקיצה קלה: "יש לנו הרבה חברים שם, רובם אנשי צוות לא מוכרים. אנחנו חולקים קשרים, חברים משותפים ופילוסופיה". מנצ'סטר סיטי למעשה נבנית על פי הפילוסופיה של ברצלונה, על ידי אנשי ברצלונה. המטרה היא ליצור למועדון בסיס מקבוצות הילדים, אבל הכול מתחיל מלמעלה. מגווארדיולה והקבוצה הבוגרת.

אז פפ הביא שוער מברצלונה (אחרי שניסה לפני כן לצרף את השוער השני מארק אנדרה טר סטגן), פנה לבוסקטס ומסצ'ראנו ועורר את זעמם של אנשי ברצלונה כאשר נפוצו ידיעות על ניסיונות לפתות את מסי וניימאר. המאמן, מצדו, טען שמקור הידיעות בברצלונה ומטרתן לפגוע בו. "פפ גאון, אני מעריץ אותו והוא עשה עבודה יפה בבאיירן, עכשיו בואו נראה אם יצליח לעשות במנצ'סטר את מה שעשה אצלנו", הקניט ברתומאו. "הרי הוא יצא מבית הספר שלנו". כולם המשיכו הלאה – כל אחד עם ברצלונה שלו - אבל המשקעים נותרו בעינם.

סנדרו רוסיי נשיא ברצלונה המתפטר (משמאל) עם מחליפו ז'וספ מריה ברתומיאו. GettyImages
יצאו למלחמת חורמה בגווארדיולה. ג'וספ מריה ברתומאו עם קודמו בתפקיד סנדרו רוסיי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully