וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואף אחד לא מהמר על מכבי תל אביב: שאלון לקראת פתיחת עונת היורוליג

13.10.2015 / 14:45

"יש אנשים ב-NBA שישמחו לראות את בלאט נכשל באירופה", "לא רואה סקורר טוב יותר מגאודלוק בכל הקבוצות", "המפעל איבד מרכיב ייחודי בשיטה החדשה". לכבוד חזרת היורוליג ערכנו משאל עיתונאים מכל היבשת, ובסיומו הימורים על אלופת אירופה הבאה. אל תחפשו שם את מכבי ת"א, כן?

ברני ארדוב

בווידאו: משחק מקדים

אריס ברקאס, עורך אתר 'יורוהופס'

על בלאט: "הוא כבר היה על הבמה הכי חשובה בכדורסל העולמי, ועכשיו ההישגים שלו ייבחנו מקרוב בארצות הברית. יש לא מעט אנשים ב-NBA שישמחו לראות אותו נכשל גם באירופה. אם תחתיו דרושפאקה תתווסף למועדון העלית של היבשת, תהיה לפחות קבוצה אחת שתיפגע מזה"

איזו קבוצה עשתה את המהלכים הכי מרשימים הקיץ?

"מתבקש לומר שפנאתינייקוס, למרות שאיבדה את דימיטריס דיאמנטידיס. בפעם הראשונה מאז שאוברדוביץ' עזב, פאו הצליחה לשים יד על שחקנים שהצטיינו בעונות קודמות והיו המטרה של הרבה קבוצות בכירות בקיץ. ג'יימס סינגלטון ומייק ג'יימס היו הפנטזיה של רוב הקבוצות העשירות ביורוליג, והם הגיעו לפנאתינייקוס. יש באוויר תחושה של משהו חדש שנבנה שם".

מי יהיה השחקן הכי טוב/משפיע בליגה העונה?

"התשובה המובנת מאליה תהיה ננדו דה קולו או מילוש תאודוסיץ', אבל אפתיע ואומר שגם סרחיו יוי קרוב מאוד אליהם. אחרי שדיאמנטידיס פרש וכשספאנוליס נראה רחוק מהשיא, הבמה כל כולה של דור הגארדים הצעיר יותר שעד עכשיו חסה בצילם".

מבין כל הקאמבקים שעשו שחקנים או מאמנים ליורוליג הקיץ - דיוויד בלאט (דרושפאקה), אנדראה ברניאני (באסקוניה), אנדרו גאודלוק וסוני ווימס (מכבי תל אביב) - איזה הכי משמעותי?

"החזרה של בלאט. הוא כבר היה על הבמה הכי חשובה בכדורסל העולמי, ועכשיו ההישגים שלו ייבחנו מקרוב בארצות הברית. יש לא מעט אנשים ב-NBA שישמחו לראות אותו נכשל גם באירופה. מוטלת עליו משימה קשה למדי, והיא לבנות כמעט מאפס קבוצה שבשום אופן לא נחשבת למעצמה אירופית, ושנכשלה בשנים האחרונות למרות שהשקיעה המון כסף. כולנו יודעים מה הערך של בלאט באירופה, וכולנו זוכרים שבפעם הקודמת שאימן ביורוליג הוא לקח סגל בינוני עד הסוף. אם תחתיו דרושפאקה תתווסף למועדון העלית של היבשת, תהיה לפחות קבוצה אחת שתיפגע מזה. זו יכולה להיות כל קבוצה שנמצאת עכשיו בטווח הביניים - אנדולו אפס, אולימפיאקוס, אולי אפילו מכבי תל אביב".

מה התקרה של מכבי תל אביב לאור ההתחזקות של יתר הקבוצות?

"היא בהחלט מועמדת רצינית להתברג בין שמונה הגדולות, אבל לפני כן היא חייבת למצוא היררכיה ברורה, כי נראה שיש לא מעט בעיות סביב עמדת הרכז. חוץ מזה שכבר עכשיו הם סובלים מלא מעט פציעות שישפיעו בדרך. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון - מכבי מגיעה לעונה עם חיסרון מסוים בעמדת המאמן. לא כל כך מדברים על זה, אבל עם כל הרכש המרשים שהיא עשתה הקיץ, בחזית הכי חשובה - עמדת המאמן - היא נכשלה ולא הצליחה להביא אף אחד מרשימה די ארוכה של מאמנים שרצתה. גם זה עלול להיות גורם שלילי".

עוד בנושא:
21:00, ערוץ 5: מכבי תל אביב פותחת עונה ביורוליג מול מילאנו
לנדסברג בראיון: "מכבי תל אביב לא נופלת מאף קבוצה באירופה"
היורוליג יצאה לדרך כבר אמש: ריאל מדריד הביסה את אולימפיאקוס

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. אדריאן הרבשטיין
בקושי ברירת מחדל? אדלשטיין/אדריאן הרבשטיין

ארילדאס בודראיטיס, אתר RealGM ועיתון קרפשיניס, ליטא

על מכבי תל אביב: "אוהב את התלכיד שהיא יצרה - יש לה קבוצה אתלטית ומהירה. מצד שני, היא לקחה הרבה הימורים ואני מתקשה להבין איך כל כך הרבה שחקנים שרוצים להנהיג ולככב יכולים להתאים זה לצד זה"

השיטה החדשה - טובה או רעה לכדורסל האירופי?

"אני מוכרח להודות שבהתחלה היו לי ספקות בנוגע לשיטה, אבל ככל שעובר הזמן אני משתכנע שמדובר בהחלטה טובה. אם בוחנים את המהלך הזה מבחינה כלכלית נראה שכבר בשנים הקרובות היורוליג תהפוך למוצר נחשק, דבר שהיה בלתי אפשרי להגיד עליה בשנים קודמות".

איזו קבוצה עשתה את המהלכים הכי מרשימים הקיץ?

"הופתעתי מאוד מההחתמות של באסקוניה בקיץ (בראשן אנדראה ברניאני ושיין לארקין, י.א), במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא איבדה את הספונסר המרכזי שלה והיו הרבה חששות בנוגע לעמידות הכלכלית שלה. אהבתי גם את המהלכים של דרושפאקה. עדיין אין לה את כל מה שצריך כדי להפוך לקבוצה מנצחת, אבל היא עשתה צעדים נכונים בדרך לשם".

מבין כל הקאמבקים שעשו שחקנים או מאמנים ליורוליג הקיץ, איזה הכי משמעותי?

"אחלק את התשובה לשניים: בלאט הוא בהחלט איש המפתח. הוא הפך את דרושפאקה למועמדת אוטומטית לפיינל פור. אבל בסופו של דבר הוא לא זה שעולה על הפרקט, ואם מדברים על שחקנים אז חייבים להתייחס לאנדרו גאודלוק. בשנים ששיחק באירופה הוא הוכיח שמדובר בסקורר כמעט בלתי ניתן לעצירה ברמות האלה. נכון לעכשיו אני לא רואה סקורר טוב ממנו בליגה, בעיקר כשנבארו, ספאנוליס וג'ייסי קארול בירידה. במובן הזה אני שמח שגם קית' לנגפורד חוזר ליורוליג אחרי הפסקה קצרה. לא נותרו באירופה הרבה סקוררים כמוהו וכמו גאודלוק".

מה התקרה של מכבי תל אביב לאור ההתחזקות של יתר הקבוצות?

"מצד אחד אני אוהב את התלכיד שמכבי יצרה - יש לה קבוצה אתלטית ומהירה עם גאודלוק, ווימס וראד. מצד שני, היא לקחה הרבה הימורים ואני מתקשה להבין איך כל כך הרבה שחקנים שרוצים להנהיג ולככב יכולים להתאים זה לצד זה".

מילוש תאודוסיץ' שחקן צסק"א מוסקבה. GettyImages
זה עוד יגדל. תאודוסיץ'/GettyImages

סבאש בירדאל, "הורייט", טורקיה

על השיטה החדשה: "היא טובה לאוהדים, אבל לא בהכרח לשחקנים. הליגה עלולה להיות הרבה פחות אינטנסיבית מבעבר. לא כל משחק יהיה על החיים ועל המוות, שזה פחות או יותר מה שייחד את היורוליג עד עכשיו"

השיטה החדשה - טובה או רעה לכדורסל האירופי?

"טובה לאוהדים, אבל לא בהכרח לקבוצות ולשחקנים. הקבוצות העשירות יותר בנו סגלים עמוקים מאוד, בזמן שהקבוצות היותר חלשות לא הצליחו להדביק את הפער במובן הזה והן ייאלצו להשתרך מאחור. החשש שלי הוא שבגלל פערי הרמות הקבוצות הקטנות יאבדו עניין ביורוליג די מהר ויעברו להתרכז במאבקים בליגות המקומיות. הליגה עלולה להיות הרבה פחות אינטנסיבית מבעבר. לא כל משחק יהיה על החיים ועל המוות, שזה פחות או יותר מה שייחד את היורוליג עד עכשיו".

איזו קבוצה עשתה את המהלכים הכי מרשימים הקיץ?

"פנרבחצ'ה. להשאיר את וסלי, בוגדנוביץ', יודו ודאטומה למרות כל ההצעות שהם קיבלו מה-NBA זה דבר גדול יותר מכל החתמה שאפשר לעשות, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שמאגר הכישרונות שנשארים באירופה דליל יותר מאי פעם".

מי יהיה השחקן הכי טוב/משפיע בליגה העונה?

"ננדו דה קולו. אני מופתע מאוד שהוא עדיין משחק באירופה אחרי היכולת שהוא הראה בעונה שעברה. הוא רמה מעל היורוליג. גם קבוצות הגנה מעולות באירופה לא היו מסוגלות להתמודד איתו, ואין שום סיבה שהן יוכלו לעשות את זה העונה".

מבין כל הקאמבקים שעשו שחקנים או מאמנים ליורוליג הקיץ, איזה הכי משמעותי?

"בלאט. מבין כל השמות שחזרו הוא היחיד שזכה ביורוליג, וברור שהוא יגיע לעונה עם דחף עמוק להוכיח משהו".

שחקן פנרבחצ'ה אולקר, יאן וסלי. GettyImages
כמה כישרונות כאלה נשארים באירופה? וסלי/GettyImages

ג'וזפה ניגרו, "גאזטה דלו ספורט", איטליה

על מכבי תל אביב: "יש סיכוי גבוה שתגיע לפיינל פור. ארז אדלשטיין מאמן מצוין, גם אם לא מוכר. הסגל כישרוני מאוד. ובמבנה הנוכחי יש לקבוצות עם אולמות ביתיים כמו מכבי יתרון"

השיטה החדשה - טובה או רעה לכדורסל האירופי?

"לטעמי היורוליג איבדה את המרכיב הכי ייחודי שלה - ה-Devotion (דבקות במטרה, בתרגום חופשי, י.א). פעם כל משחק היה מלחמה, אם רצית להגיע רחוק לא יכולת להרשות לעצמך להפסיד פה ושם, ועכשיו זה כן מתאפשר. אני מבין את ההיגיון הכלכלי שעומד מאחורי המהלך, אבל חושב שהחסרונות עולים על היתרונות. החדשות הטובות הן שלפחות הוכח שהארגון מסוגל להוציא לפועל את התוכניות שלו, אחרי שנים שנראה היה שכל הרעיונות שהועלו בעבר יירדו לטמיון".

מי יהיה השחקן הכי טוב/משפיע בליגה העונה?

"ננדו דה קולו. לא צריך להרחיב, רק לראות משחק אחד שלם שלו מהשנה האחרונה".

מבין כל הקאמבקים שעשו שחקנים או מאמנים ליורוליג הקיץ, איזה הכי משמעותי?

"בלאט. הוא אגדת יורוליג והוא חזר לעשות את מה שהוא הכי טוב - לאמן שחקנים שמוכנים ללמוד. דרושפאקה נותנת לו סמכויות נרחבות כדי להוציא לפועל את כל מה שהוא יודע על כדורסל אירופי. והוא יודע הרבה".

מה התקרה של מכבי תל אביב לאור ההתחזקות של יתר הקבוצות?

"יש סיכוי גבוה שתגיע לפיינל פור. ארז אדלשטיין מאמן מצוין, גם אם לא מוכר. הסגל כישרוני מאוד. ובמבנה הנוכחי יש לקבוצות עם אולמות ביתיים כמו מכבי יתרון".

דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. ברני ארדוב
כל הכלים כדי להצליח. בלאט/ברני ארדוב

טימור רוסטאמוב, "ספורט אקספרס", רוסיה

על צסק"א: "הסגל שלה קרוב לשלמות עכשיו. כל הכוכבים נשארו, וגם הבעיות בקו הקדמי נפתרו לפחות על הנייר עם הצירוף של ג'יימס אוגוסטין. הסגל כל כך עמוק עד שנראה שגם פציעות בלתי מתוכננות של הכוכבים לא ישפיעו לרעה עד כדי כך"

השיטה החדשה - טובה או רעה ליורוליג?

"תלוי איך מסתכלים על זה. בשיטה הישנה מועדונים בקנה מידה בינוני עם קצת שאיפות היו יכולים להשתתף במפעל ולהמשיך את תהליך הצמיחה שלהם. עכשיו היורוליג היא מועדון סגור, ומי שנמצא מחוץ למעגל הזה נפגע. בסופו של דבר השיטה החדשה הופכת את היורוליג לליגה ששמה את הכסף בראש סדר העדיפויות. כדי להיכנס אליה, אתה חייב למצוא ספונסר חזק ולהעמיד תקציב עתק. זו משימה קשה מאוד עבור רוב המועדונים באירופה, ולא בטוח שזו דרישה שאפשר יהיה לעמוד בה לאורך זמן. בטווח הקצר בטוח ששינוי השיטה ייטיב עם הצופים. נכון לעכשיו כל הקבוצות שמשתתפות בליגה מותחות את עצמן כמעט לקצה גבול היכולת מבחינה כלכלית. כל 16 הקבוצות בנו סגלים עמוקים וטובים, כולן מסוגלות לנצח זו את זו. הקבוצות החזקות הכניסו את היד לכיס, אבל התחרותיות לא נפגעה".

איזו קבוצה עשתה את המהלכים הכי מרשימים הקיץ?

הרבה קבוצות עשו החתמות יפות, אבל בעיניי דרושפאקה ופנאתינייקוס בנו את הסגל בצורה הכי מאוזנת. מובן שקבוצות כמו מכבי, גלאטסראיי, מילאנו ובאסקוניה התחזקו מאוד, אבל במקרה שלהן כמות הכישרון עלולה לבוא על חשבון החיבור הקבוצתי. מבין הקבוצות שעשו מעט מהלכים הקיץ, הייתי אומר שצסק"א פעלה הכי נכון. הסגל שלה קרוב לשלמות עכשיו. כל הכוכבים נשארו, וגם הבעיות בקו הקדמי נפתרו לפחות על הנייר עם הצירוף של ג'יימס אוגוסטין. קייל היינס סוף סוף יוכל לקבל דקות בעמדה 4, ומתישהו במהלך העונה גם ג'ואל פרילנד ייכנס לרוטציה. הסגל כל כך עמוק עד שנראה שגם פציעות בלתי מתוכננות של הכוכבים לא ישפיעו לרעה עד כדי כך".

מי יהיה השחקן הכי טוב/משפיע בליגה העונה?

"קשה לבחור שחקן אחד, כי רמת הכישרון עולה ולכל קבוצה גדולה יש כרגע לפחות כוכב אחד גדול. תאודוסיץ', דה קולו, ספאנוליס, בוגדנוביץ' - כל אלה פחות או יותר באותה רמה. במונחים של NBA2K כולם שווין ציון 99".


מה התקרה של מכבי תל אביב לאור ההתחזקות של יתר הקבוצות?

"בהתבסס על שמות בלבד, מכבי ללא ספק שווה מקום ברבע הגמר. מצד שני יש שם כל כך הרבה עבודה לעשות כדי לייצר חיבור, שלפתע מקום בפלייאוף כבר לא נראה ברור מאליו. למכבי יש עוד בעיה: השיטה החדשה מחייבת את הקבוצות לבחור מה יותר חשוב להן - היורוליג או הליגה המקומית. אני משוכנע שיש קבוצות שיתמקדו ביורוליג וייתנו לעתים קרובות מנוחה לשחקני מפתח ביתר המסגרות. במובן הזה אני לא בטוח שמכבי התכוננה כראוי, בטח לא בעונה שבה החזרת האליפות בישראל היא מטרה כל כך חשובה. ההערכה שלי היא שבסופו של דבר היא תגיע לפלייאוף, אבל תתרסק שם. כדי שתגיע לפיינל פור צריך לקרות משהו באמת יוצא דופן".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. אדריאן הרבשטיין
אתה מוכן לוויתורים כואבים? שמעון מזרחי/אדריאן הרבשטיין

הימורים מהירים

עולות לפיינל פור

ניגרו: פנרבחצ'ה, צסק"א, ברצלונה, גלאטסראיי.

בירדאל: פנרבחצ'ה, צסק"א, ריאל, ברצלונה.

רוסטאמוב: פנרבחצ'ה, צסק"א, ריאל, פנאתינייקוס.

ברקאס: פנרבחצ'ה, צסק"א, ריאל, דרושפאקה.

בודראיטיס: פנרבחצ'ה, צסק"א, ריאל, דרושפאקה.

אלופה

ניגרו: פנרבחצ'ה.

בירדאל: פנרבחצ'ה.

רוסטאמוב: צסק"א.

ברקאס: צסק"א.

בודראיטיס: פנרבחצ'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully