וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן לנדסברג: "מכבי תל אביב לא נופלת מאף קבוצה באירופה"

הציפייה לקראת העונה החדשה ("מעט קבוצות יהיו יכולות לנצח אותנו"), הפציעה שחווה ("קיבלתי אזהרה מהגוף שלי") ומבט לעתיד ("אשמח להישאר במכבי"). רגע לפני שהוא פותח את עונתו החמישית והאחרונה בחוזהו, סילבן לנדסברג נפתח בראיון לוואלה! ספורט

one

בווידאו: הניצחון הדחוק של מכבי תל אביב על נהריה

לאחר ההחתמות הנוצצות שערכה מכבי תל אביב עם צירופם של סוני ווימס ואנדרו גאודלוק במהלך הקיץ, נדחק סילבן לנדסברג מאור הזרקורים. אולם עתה, ערב פתיחת העונה, עם הפציעות שחווה הקבוצה, הופך לנדסברג (26) להיות אחד השחקנים המשמעותיים והמנוסים על המגרש והשחקן לא חושש מאחריות.

"עברתי תהליך בגרות מסוים", אמר לנדסברג בראיון לוואלה! ספורט. "בגרות זה אומר זה להבין את המשחק, לעשות הגנה וגם התקפה, להיות שחקן שלם יותר, לא לחשוב רק על הפן ההתקפי, כך אתה מבין יותר את המשחק. אני מבין עכשיו למה אני זקוק כדי להיות שחקן מצוין מהדרג הגבוה ולכך אני שואף להגיע. יש לי מטרות גבוהות שאני מציב לעצמי ואני רוצה שבעוד כמה שנים אדע שהשגתי את היעדים שהצבתי לעצמי להיות שחקן שלם שמבין את המשחק והחשיבות זו אחת המטרות שלי בכל שנה אני מנסה להגיע לכך".

עוד בנושא:

אדלשטיין: "למילאנו סגל מאוד עמוק ומוכשר". היקמן: "משחק מיוחד"
קווינסי מילר: "היו לי הצעות מה-NBA, לא מתחרט שהגעתי למכבי ת"א"

סילבן לנדסברג מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
התגבר על הפציעה הקשה. לנדסברג/יוסי ציפקיס

לפני כשנה וחצי עבר לנדסברג ניתוח בכף רגלו, לאחריו נזקק לתהליך שיקום ארוך. לנדסברג מודה כי עבר תהליך מנטלי מאז אותה פציעה. "לאחר הפציעה והניתוח הראשון שעברתי, הרגשתי שקיבלתי מהגוף שלי אזהרה. הגוף שלי 'הזהיר' אותי, זה היה קשה, לא קל להיות פצוע במהלך העונה, ולכן שיניתי דברים לקראת העונה כי לא ידעתי כל כך איך להתמודד עם זה, לא ידעתי איך הגוף שלי יתמודד עם זה, לא הרגשתי עצמי. זה היה מעצבן".

"לא ידעתי איך לגשת לעונה, להרגיש נורא ולא טוב גופנית אחרי אימונים לא היה קל עבורי, אחר כך הבנתי שאני חייב להכין את עצמי יותר טוב. זה חלק מהשינוי שעברתי, להבין איך להיות מקצועני. מאז הפציעה אני משתדל לדאוג לגוף שלי. זה אומר, מה לאכול, איך לעבוד, איך לנוח".

שחקן הפועל ירושלים רפי מנקו לפני שחקן מכבי תל אביב גל מקל. אדריאן הרבשטיין
"היו המון שחקנים שלא שיחקו בתבוסה לירושלים". רפי מנקו קולע על גל מקל/אדריאן הרבשטיין

לאחר שהחתימה לא מעט שמות נוצצים, הקבוצה של ארז אדלשטיין ספגה תבוסה מול הפועל ירושלים במשחק גמר גביע ווינר מול הפועל ירושלים, מה שהעלה את מד הלחץ במועדון.

מה קרה במשחק מול ירושלים וההפסד בגביע ווינר? ירושלים פשוט הביסה אתכם.

"היו המון שחקנים שלא שיחקו, כמוני, דווין סמית' וגאודלוק. אני מרגיש שאם היינו על המגרש, יכולנו לסייע. אבל זה שלב מוקדם של העונה, אנחנו עדיין בתהליך של להכיר אחד את השני ועוד לא הצלחנו להתחבר. ברגע שנתחיל, נהיה קבוצה שיהיה קשה לשחק מולה. יש לנו את כל הכלים והיכולות כדי שתהיה לנו עונה מצוינת".

איבדתם 2 אליפויות ברצף, אתה מרגיש שמעריכים אתכם פחות או מזלזלים בכם?

"אני לא מרגיש כך. לדעתי מתמודדים מולנו באותה גישה ומעניקים לנו כבוד, גם במערכת מצפים שננצח ויש ציפיות גבוהות מאיתנו. זה לא ישתנה וזה דבר טוב להיות חלק ממכבי, תמיד יש אותן ציפיות, זה דוחף אותנו לשחק חזק ודוחף אותנו להתמודד חזק כל יום".

ספר על ארז אדלשטיין, הוא לא מתפשר בהגנה.

"זה עובד טוב עד עכשיו, אבל אנחנו בשלב מוקדם של העונה ונכנסים לתהליך ארוך. יש לארז את החוקים שלו בהגנה ובהתקפה ואלה עקרונות מעולים, ברגע שניישם אותם נצליח הרבה יותר".

"יש לנו קבוצה סופר מוכשרת, השחקנים פשוט מוכשרים, אנחנו יכולים להתמודד עם כל קבוצה באירופה, מהרמה הכי גבוהה. אנחנו לא נופלים מאף קבוצה, אבל המפתח הוא לבוא מוכנים. אם נשדר על אותו גל, מעט מאוד קבוצות יהיו יכולת לנצח אותנו".

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג. אבי כהן
עונתו החמישית והאחרונה בחוזה. לנדסברג/אבי כהן

זו עונתו החמישית של סילבן לנדסברג במכבי, בסיומה יסיים השחקן את חוזהו במכבי. ומדובר בעונת מבחן מאוד משמעותית עבורו. התחושה סביבו היא שהוא לא הצליח לממש את הפוטנציאל שלו.

החוזה שלך מסתיים בעונה הבאה. אתה רואה את עצמך ממשיך בקבוצה ומשחק כאן עוד כמה שנים?

"מכבי וישראל היו בית עבורי, הגעתי לכאן כשהייתי בן 20 , אני בן 26 וגדלתי כאן. זה שינה ועיצב אותי כאדם השנים שהייתי כאן. אשמח להישאר במכבי. זה בית עבורי"

אתם חושב שתשחק ביורובאסקט בעונה הבאה? כי בדרך כלל מעדיפים לצרף שחקנים גבוהים.

"זה יהיה כבוד עבורי לייצג את ישראל ולהתחרות עבורה במפעל הזה. אני אוהב לנצל הזדמנויות וישראל נתנה לי כל כך הרבה, כמו לשחק כדורסל מקצועני במכבי תל אביב וברמה הגבוהה ביותר. גם אני רוצה לתרום ולתת חזרה לישראל עד כמה שאני יכול".

אתה בן 26. איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים מעכשיו?

"אני לא אוהב להסתכל לעתיד יותר מדי, אני מעדיף להסתכל יום אחר יום. בכל מקרה אני רוצה להשתפר ואני מנסה לעשות את זה בכל יום שעובר".

ה-NBA זו עדיין מטרה מבחינתך?

"זו תמיד תהיה מטרה מבחינתי. אם אגיע לשם ואם לא. כל שחקן בכל רמה, שיגיד לך שזו לא מטרה או שאיפה שלו - ישקר. זה תמיד יושב בראש שלי, אבל אני שולט במה שאני יכול, וזה להשתפר בכל יום יותר ויותר".

הצלחת הקבוצה והגעה לפיינל פור, עם השמות שיש בקבוצה תוכל לתת לך ולשחקנים אחרים תשומת לב ולהגשים מטרות.

"אני לא דואג למי שרואה אותנו ומי לא רואה אותנו, אנחנו שמים את האגו בצד. יש לנו מטרה כקבוצה. יש לנו שחקנים מצוינים ואני פשוט שמח שהם חלק מהקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully