וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן של מאמן: הקשר המיוחד של ונטורה עם אימובילה עובד בנבחרת

10.10.2016 / 8:00

ג'אמפיירו ונטורה כבר שיקם פעמיים את הקריירה של צ'ירו אימובילה בטורינו אחרי תקופות קשות, וכעת השניים עוזרים זה לזה גם בנבחרת. הבלוג של יוכין מביא את סיפורו של החלוץ המיוחד עם הקריירה המשונה, שמחזיר בגדול למאמן היחיד שמבין אותו

צ'ירו אימובילה שחקן לאציו. AP
בנאפולי יכולים רק להתחרט. צ'ירו אימובילה/AP

לפני חודש, כאשר צ'ירו אימובילה הבקיע את השער השלישי לזכות איטליה לרשת ישראל בחיפה וחיסל את תקוות הקאמבק של אלישע לוי, התראיין אביו אנטוניו וסיפר שהחלוץ היה צפוי להגיע הקיץ לנאפולי. מאוריציו סארי אמר בעונה שעברה שאם גונסאלו היגואין יעזוב, הוא רוצה את צ'ירו כמחליפו. למרבה הצער, זה לא קרה. כמשפחה, היינו שמחים מאוד לראות אותו בנאפולי, כי כולנו אוהדים את הקבוצה. צ'ירו היה מאושר להגיע לשם, הוא תמיד שמר פינה חמה בליבו לפרטנופי, אבל למועדון היו שיקולים משלו. הוא מקצוען, ועכשיו הוא ייתן את הכל עבור לאציו".

קשה לומר שאוהדי נאפולי ייחסו חשיבות מיוחדת לדבריו אז. הרי יורשו של "הבוגד" הארגנטינאי שערק ליובנטוס, ארקדיוש מיליק, התאקלם במהירות שיא בדרום איטליה אחרי המעבר מאיאקס וקרע רשתות. המחשבה על אימובילה כלל לא היתה רלוונטית. ואולם, הכל השתנה ביומיים האחרונים. שלשום קרע הכוכב החדש את הרצועות בברכו במשחקה של פולין נגד דנמרק, והוא ייעדר חודשים ארוכים. כעת מחפשת נאפולי נואשות חלוץ חופשי. שמותיהם של עמנואל אדבאיור, דימיטאר ברבאטוב וקווין קוראני נזרקו לאוויר. ובינתיים, כבש אמש (ראשון) אימובילה צמד נהדר והוביל את הסקוואדרה אזורה למהפך קריטי במקדוניה. נשיא נאפולי אאורליו דה לאורנטיס היה מוכן לשלם המון לו ניתן היה להביא לקבוצה את הסקורר שנולד בפרבר הדרומי של העיר ואהד את הקבוצה מגיל אפס. אלא שזה כבר אבוד.

עוד בנושא

שער של אימובילה בדקה ה-91 נתן לאיטליה 2:3 במקדוניה
אימובילה אחרי הדרמה בסקופיה: "אסור להיות כל כך נאיביים"
אלישע לוי מגונן על ערן זהבי אחרי המתקפה על התקשורת

צ'ירו אימובילה עם מרקו וראטי במדי פסקארה ב-2012. GettyImages
קרעו את הליגה השנייה. אימובילה עם וראטי בפסקארה/GettyImages

מלך השערים בזכות ונטורה

הפריחה של אימובילה בנבחרת לא צריכה להפתיע איש לאור הקשר ההדוק שלו עם המאמן ג'אמפיירו ונטורה. למעשה, שני מאמנים בלבד הצליחו להפיק מהחלוץ בן ה-26 את המקסימום לאורך הקריירה המשונה שלו. הראשון היה זדנק זמאן, שקיבל לידיו ב-2011 בפסקארה צעיר אלמוני שהשתייך לסגל של יובנטוס, אך לא הרשים בלשון המעטה באף קבוצה אליה הושאל. "עם שם כזה, אין לו סיכוי אצלי", התלוצץ הצ'כי, וזו לא הפעם הראשונה בה שמע אימובילה בדיחות לא ממש מוצלחות מהסוג הזה. צחוק בצד, ההבנה ביניהם היה פנומנלית. עם מרקו וראטי בקישור ולורנצו אינסינייה באגף, קיבל החלוץ המרכזי אינספור אסיסטים נהדרים, וסיים את העונה ההיסטורית עם כמלך השערים בסרייה B עם 28 כדורים ברשת. פסקארה כולה שברה שיא עם 90 כיבושים, ונכנסה להיסטוריה כקבוצה הפוריה אי פעם בליגת המשנה.

מאז, רק ונטורה השכיל להבין כיצד לעבוד עם אימובילה, והציל אותו משקיעה פעמיים. עונת 2012/13 בגנואה היתה עלובה מבחינת החלוץ, שעבד עם שלושה מאמנים שונים, הוגדר כפלופ ואיבד במהרה את הבטחון העצמי. ונטורה הביא אותו לטורינו, שיקם אותו והנחה את הקבוצה לשחק למענו. שיתוף הפעולה עם אלסיו צ'רצ'י, עוד שחקן שמסוגל למצות את כישרונו רק עם ונטורה, היה קרוב לשלמות, והשערים לא הפסיקו לזרום. אימובילה סיים את 2013/14 כמלך השערים של הסרייה A, עם 22 כיבושים, לפני לוקה טוני, קרלוס טבס, אנטוניו די נטאלה והיגואין. בעוד כל היריבים ביצעו פנדלים עבור קבוצותיהם, אימובילה כלל לא ניגש לנקודה הלבנה, ולכן ההישג שלו היה מרשים עוד יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ג'אמפיירו ונטורה עם צ'ירו אימובילה. AP
שיקם אותו בטורינו. ונטורה עם אימובילה/AP

בסגל ליורו בזכות ונטורה

ונטורה עודד אז את צ'זארה פראנדלי לקחת את חניכיו למונדיאל בברזיל. "להגיע למאזן כזה בלי פנדלים זה דבר נהדר. תראו כיצד אימובילה משתף פעולה עם צ'רצ'י ומתיאו דרמיאן. הם ראויים להיות בנבחרת. אני לא רוצה לדחוף אף אחד בכוח, אבל צ'ירו לא רק מבקיע, אלא גם עובד קשה מאוד למען הקבוצה. הוא עושה הגנה ורודף אחרי כל כדור". ואכן, אימובילה, צ'רצ'י ודרמיאן נסעו לגביע העולם, אם כי רק האחרון עשה בו כותרות חיוביות והרוויח מעבר למנצ'סטר יונייטד בחלוף שנה. אימובילה עזב את טורינו מוקדם יותר, כאשר הוחתם בדורטמונד כמחליפו של רוברט לבנדובסקי, ובדיעבד התברר המהלך כשגיאה גדולה.

בינואר האחרון שוב בא ונטורה לעזרתו. העונה בבורוסיה היתה אומללה, וגם חצי שנה בהשאלה בסביליה לא פעלה לטובתו – האיטלקי ראה בעיקר את הספסל אצל אונאי אמרי. אז טורינו לקחה אותו לשיקום מחודש, וכולם הרוויחו. "אני מרגיש כאן חלק מהמשפחה, ומודה לנשיא על המאמץ שעשה כדי לבצע את העסקה. יש לי יחסים חזקים מאוד עם ונטורה שיודע להכין אותנו למשחקים בצורה מושלמת. המוטיבציה להעניק להם את המיטב גבוהה מאוד. אנטוניו קונטה אמר שרק מי שמשחק על בסיס שבועי יכול להיות בסגל ליורו 2016, ובאתי לטורינו גם כדי לקבל הזדמנות". אמר וקיים – אימובילה הבקיע חמישה שערים, החיוך חזר לפניו, והמאמן הלאומי לקח אותו לצרפת.

צ'ירו אימובילה שחקן דורטמונד. GettyImages
מהלך שהתברר כשגיאה גדולה. אימובילה בדורטמונד/GettyImages

ונטורה ניבא את השער בחיפה

אז אימובילה כבר נטל חלק בשני טורנירים גדולים, אבל החלק הזה היה שולי למדי. הוא לא היה בשל לגביע העולם, וגם ביורו קיבל דקות משחק מעטות בלבד. למעשה, ב-15 המשחקים בנבחרת בהדרכת פראנדלי וקונטה, הוא מצא את הרשת פעם אחת בלבד, וגם זה במשחק ידידות. שניהם העדיפו חלוצים אחרים על פניו. שניהם גם לא ממש ידעו כיצד להפעיל את הסקורר שנראה לעתים מוגבל וחד מימדי – חלוץ רחבה קלאסי מהזן הישן. לכן המינוי של ונטורה היה כה חלומי עבור אימובילה. אין מאמן בעולם שמבין אותו טוב יותר. אף מאמן בעולם לא סומך עליו בצורה כזו. "אני חייב לו כל כך הרבה, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית", אומר הכוכב.

אחרי המשחק בישראל, בבכורה הרשמית של המאמן החדש, הפתיע אימובילה כאשר גילה: "ונטורה אמר לי באימון הבוקר שאני נראה חד ואבקיע שער. הוא ניבא זאת". זו היתה תפנית לא צפויה בעלילה, כי הרי החלוץ כלל לא פתח בחיפה. ונטורה העדיף לשמור בהרכב את גרציאנו פלה ואדר, שעבדו היטב עבור קונטה ביורו, והשאיר את חניכו האהוב על הספסל. ואולם, דווקא אחרי ההרחקה של ג'ורג'ו קייליני, הימר הבוס המנוסה על אימובילה ובא על שכרו. האיטלקים לא היו רחוקים מלאבד ניצחון, אבל צ'ירו דאג לשמור על שלוש הנקודות הקריטיות במאבק הישיר מול ספרד על המקום הראשון בבית.

גם ביום חמישי, כאשר איטליה אירחה את הספרדים ביובנטוס סטדיום, נכנס אימובילה רק בדקה ה-60, אבל אז התרחש האירוע שפעל לטובתו. פלה, שהוחלף על ידו, זעם על ההחלטה וסירב ללחוץ את ידו של ונטורה. המאמן החליט להשעותו מהסגל ושלח אותו הישר לסין, בעוד כל יתר השחקנים נסעו למקדוניה. "רק מי שחולק את הערכים המשותפים ומתנהג בכבוד כלפי מאמנים, חברים לקבוצה ואוהדים יכול להיות חלק מהנבחרת", נאמר בהודעה מטעם ההתאחדות. באשר לאימובילה, אין ספק שהערכים האלה זורמים בדמו.

צ'ירו אימובילה, נבחרת איטליה, כובש מול נבחרת ישראל. GettyImages
ונטורה ידע מהבוקר. אימובילה חוגג בחיפה/GettyImages

צמד דרמטי למען ונטורה

די להיזכר במקרה שהתרחש בקדנציה הראשונה שלו בטורינו כדי להבין זאת. יום אחד, לא יישר דרמיאן קו ביציאה לנבדל והטעות עלתה לקבוצה באיבוד נקודות נגד לאציו. הפרשנים והאוהדים האשימו את המגן, ואימובילה יצא מיד להגנתו. "נמאס לשמוע שלא ניצחנו בגלל דרמיאן. אנחנו קבוצה, ואחראים לכל התוצאות כקבוצה. אם אתם רוצים לדבר על מתיאו, דברו על 30 המשחקים בהם לא שגה אפילו פעם אחת", צייץ החלוץ בטוויטר. בכלל, יהיה קשה למצוא שחקן שלא הסתדר איתו בחדר ההלבשה. גם בתקופות הקשות בגנואה, דורטמונד וסביליה, הוא התמקד בהשקעה באימונים ולא העביר ביקורת פומבית על איש.

לכן הוא גם לא כעס על ונטורה שהעדיף את פלה על פניו בשני המשחקים הראשונים. איך אפשר? הרי מדובר במורה הנערץ. אימובילה ידע שההזדמנויות שלו יגיעו, והיה מוכן לקחת אותן בשתי ידיים. הוא עשה זאת בחיפה, ואתמול תרומתו היתה גדולה אף יותר. הפסד למקדוניה היה מקטין למינימום את סיכויי האיטלקים להקדים את ספרד בקרב על הכרטיס הישיר לרוסיה. רבע שעה לסיום, הפיאסקו היה ממשי. ואז הישווה אימובילה בנגיעה אחת ממסירה של אנטוניו קנדרבה, והמתין עד לזמן פציעות כדי לנגוח את שער הניצחון מבישול נוסף של קשר אינטר. אחרי בצורת ארוכה בנבחרת, יש לו שלושה שערים בשלושה משחקים בהדרכתו של ונטורה. כמה שזה טבעי והגיוני.

בינתיים, יש תחושה שגם בלאציו הולך לו עם חלוץ העבר סימונה אינזאגי כמאמן. הנשרים החתימו את אימובילה מטורינו כמחליפו של מירוסלב קלוזה, והוא פתח עם ארבעה כיבושים בשבעה משחקים. מי יודע, אולי זו תהיה עונה מוצלחת מבחינתו בליגה גם ללא ונטורה. סארי ונאפולי יכולים רק להביט בקנאה.

ג'אמפיירו ונטורה מאמן נבחרת איטליה עם צ'ירו אימובילה. AP
מינוי חלומי עבורו. ונטורה עם אימובילה אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully