וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אני יודע שהפסדים לא מתקבלים בצורה חלקה במכבי תל אביב"

3.10.2016 / 20:35

מאמן דרושפאקה התרגש לקראת המפגש מול הצהובים: "שמח להיות כאן, בטוח שהקהל יקבל את פארקר באהבה". פארקר: "ההפסד בפראג עוד רודף אותי", אדלשטיין: "דרושפאקה היא קבוצה ללא חסרונות"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסיבת העיתונאים של אנתוני פארקר ודיוויד בלאט

אחרי ההפסד הצורם בגמר גביע ווינר להפועל ירושלים, מכבי תל אביב תקיים מחר (שלישי, 21:00) משחק הכנה אחרון מול דרושפאקה ודיוויד בלאט, שישוב להיכל ויפגוש את אנתוני פארקר. כוכב העבר של הצהובים יכנס להיכל התהילה של המועדון עוד לפני המפגש מול הטורקים. סמיח ארדן וארסין דאולי נותרו בטורקיה כאשר מחמט יאמור ומרקוס סלוטר הגיעו לתל אביב אבל לא יקבלו דקות, כך הסביר מאמן דרושפאקה לעיתונאים שהגיעו לעקוב מקרוב אחרי המפגש מול הצהובים.

עוד בנושא:

10 רגעי השיא שלי: אנתוני פארקר חושף את הסיפורים שלא סופרו מימי התהילה במכבי תל אביב
אנתוני פארקר נחת בישראל: "לכבוד הוא לי להיכנס להיכל התהילה"
אתר "יורוהופס" קבע: מאיק צירבס השחקן ה-81 בטיבו ביורוליג

דיוויד בלאט עם אנתוני פארקר שחקן מכבי תל אביב לשעבר. יוסי ציפקיס
שוב ביחד. בלאט ופארקר/יוסי ציפקיס

"אני חוזר אל הבית שלי וזה מיוחד", סיפר בלאט לתקשורת הטורקית: "זה אחד ההיכלים החשובים ביותר באירופה ואני שמח להמשיך את ההכנה שלנו לעונה כאן בתל אביב. אני בטוח שהקהל של מכבי תל אביב יחכה לנו ויהיה משחק מיוחד. עבדתי לאורך השנים במכבי, זה הבית שלי ואיתו הגעתי להישגים, אני לא אשכח את המועדון הזה לעולם והוא מאוד מיוחד עבורי. אנחנו עדיין משלימים את תקופת ההכנה שלנו. אני חושב שהקהל יגיע להיכל כדי לתת לאנתוני את הכבוד המגיע לו".

אנדר ארסלן הוסיף: "הייתה לנו תקופת הכנה טובה והמשחק מול מכבי תל אביב הוא מבחן אמיתי ליכולת שלנו. מדובר במשחק ההכנה האחרון שלנו ומול מכבי נקבל טעימה למה שמחכה לנו העונה ביורוליג. אני שמח לשחק בהיכל בתל אביב מול הקהל של מכבי תל אביב, אני בטוח שתהיה אווירה מטורפת".

"אני יודע שהטקס לכבוד פארקר יהפוך את המשחק הזה למיוחד, הוא אחד השחקנים הגדולים של מכבי תל אביב. הם איבדו תואר מול הפועל ירושלים ובטח ירצו להשכיח את ההפסד הזה, אנחנו חייבים לשמור על הסגנון שלנו בהתקפה ובהגנה. זה משחק חשוב עבורנו, הכרחי שנדע לחלק את הכדור בצורה טובה", סיכם הקפטן.

מאוחר יותר, התאמנו שחקני הקבוצה הטורקית בחדר הכושר שם שודר משחק הגמר של הצהובים מול הפועל ירושלים. פארקר עלה בסיום לאימון עם שחקני מכבי תל אביב והתחבק עם אנשי הקבוצה וניקולה וויצ'יץ', איתו הוא שומר על קשר, כמו גם דן שמיר שהגיע לבקר.

אנתוני פארקר שחקן מכבי תל אביב לשעבר. יוסי ציפקיס
מתרגש. פארקר/יוסי ציפקיס

מאוחר יותר, בלאט פתח את מסיבת העיתונאים: "אני מרגיש נהדר להיות בארץ בכלל ולהיות בהיכל בפרט. אני שמח במיוחד לבוא ולתת כבוד לאנתוני פארקר, שנכנס להיכל התהילה, ואני בטוח שהוא יתקבל פה כמו שהוא צריך להתקבל פה, באהבה. אין לי ספק בזה. זה משחק הכנה האחרון שלנו, זה טוב לשתי הקבוצות שיש מפגש כזה. אני מודה לראשי מכבי תל אביב שהזמינו אותנו, שמחתי לבוא לכאן. אני בטוח שיהיה כאן ערב כדורסל מצוין. לא הייתי במשחק האחרון שלהם ואני לא מעורה במה שקורה, אני מכיר את המערכת וממה שאני יודע הפסדים לא מתקבלים בצורה חלקה במכבי תל אביב".

"רצף הניצחונות שלנו, 0:10, לא מרשים אותי. אלו משחקי הכנה ואותם עושים כדי להגיע להכנה לליגה והיורוליג. יש לנו הזדמנות להשתפר, העובדה שאני מסוגל להיות כאן ולהשתתף בערב הזה עבור הזר הגדול ביותר ששיחק באירופה לטעמי, זה בונוס עבורי. הוא עזר לי בקריירה ואני שמח לקרוא לו חבר שלי", סיכם בלאט.

אנתוני פארקר שחקן מכבי תל אביב לשעבר עם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ'. יוסי ציפקיס
זכרונות מ-2004/יוסי ציפקיס

כוכב האירוע, פארקר סיפר: "קשה לתאר את ההרגשה לחזור לכאן. היו כאן הרבה שינויים מאז, אבל עדיין התקופה במכבי השפיעה עליי. תקופת ההכנה, המשחקים הגדולים - הכול חזר אליי ברגע שהגעתי לכאן. תמיד היה לי קשר מיוחד עם הקהל ואני מחכה למחר. הרבה שחקנים טוענים שהאוהדים שלהם הם האוהדים הטובים ביותר, אבל אוהדי מכבי תל אביב הם ללא ספק האוהדים הטובים בעולם. תמיד כשאני פוגש אוהד מכבי תל אביב בדרכים הם תמיד מזכירים לי את הסיפורים המיוחדים, זה יוצא דופן".

"הייתי חלק מקבוצה גדולה, וגם בתקופה שלנו היו סימני שאלה. אני חושב שרק במבט על העבר אפשר לראות מה אפשר להשיג, צריך לעודד את השחקנים שנמצאים בסגל הזה. אם היו אומרים לנו ב-2004 שיחשיבו אותנו לקבוצה גדולה, לא היינו הרגשנו ככה", הוסיף.

בנוגע לאפשרות כי ישמש בתפקיד במכבי תל אביב השיב פארקר: "עבורי חשוב להיות קרוב למשפחה שלי ובמכבי יודעים שהם יכולים לפנות אליי בכל רגע, אני שמח על הקשר שיש ביני לבין האנשים כאן. הגמר האחרון מול צסק"א מוסקבה עדיין רודף אותי, אני עדיין פוגש את השחקנים ששיחקתי מולם וזה עדיין מציק לי, אבל צריך לקחת את זה בפרספקטיבה טובה. אני שגריר גדול של הכדורסל הישראלי וישראל. בכל הזדמנות שיש לי אני מעודד אנשים להגיע לכאן, בין אם זה לשחק כאן או לבקר. הכדורסל הישראלי נמצא בצמיחה ורואים את זה", סיכם.

רגב פנאן מאמן הכושר של מכבי תל אביב עם המאמן ארז אדלשטיין. יוסי ציפקיס
מחמאות ליריבה. אדלשטיין/יוסי ציפקיס

אחרי פארקר, ארז אדלשטיין סיפר במסיבת העיתונאים:
"הרבה מדברים על השנים של פארקר, אני הייתי זה שסובל מהצד השני. לא הבנתי מה הוא עושה באירופה, אני חושב שהתואר היחיד שמכבי תל אביב איבדו איתו היה בפראג. הוא היה מייקל ג'ורדן של אירופה. הוא היה ג'נטלמן ובמשחק האחרון שלו הוא לחץ את הידיים של כולם בספסל של היריבה. שחתמתי במכבי תל אביב אז אני ביקשתי שיהיה משחק אימון אחד לפחות מול קבוצת יורוליג, שיהיה פה, כדי שהשחקנים יבינו מה זה להיות כאן וגם בשבילי - להוריד את ההתרגשות. אם החגיגה היא שפארקר ובלאט פה, זה מושלם. אני מציע לכל מי שעוד מתלבט - להגיע. הייתה התרגשות גדולה באימון לקראת משחק הבית הראשון שלנו בהיכל".

מאמן הצהובים הוסיף: "אף אחד לא אוהב להפסיד, אבל הסברתי לשחקנים שמי שלא יודע להפסיד - אז לא מגיע לו לנצח. אם היינו מפסידים אחרי משחק גדול שלנו, אז הייתי יכול לקבל את זה. הייתה לי אכזבה מהצורה ששיחקנו. כל אחד חושב מאזנים, אני טוען שבלי דרך אי אפשר לנצח. ניסינו להטמיע דרך במשחקים, ודווקא במשחק שהיינו בגרף התקדמות אז לא הצלחנו לפתח את המשחק שלנו. גם שחזרנו למשחק אז זה היה משהו חד מימדי ולא משליטה במשחק. התסכול היה ברבע השלישי. יכולת יצירת הנקודות שלנו הייתה מוגבלת במשחק האחרון".

על היריבה: "דרושפאקה בנתה קבוצה ללא חסרונות במטרה אחת - להגיע לפיינל פור. הם עשו עבודה בצורה יפה מאוד. היו לי הרבה שיחות עם דיוויד הקיץ, יש להם סגל טורקי מכובד והיה אפשר לראות את זה במשחקי האימון שלהם. הייתי שמח שיהיה לנו יותר משחקי אימון".

עדכון ראשון: 17:30

קולטון אייברסון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully