וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטר המום, אבל הכתובת הייתה על הקיר: מה הוביל להשפלה של בית"ר

25.9.2016 / 6:52

את שלישית הקישור המנצחת הוא פירק, לתגלית העונה דוד קלטינס הוא בעיקר מעיר על איבודים ושחקנים שנזרקים להרכב לא מסתדרים איתו. אופיר סער עם הסיפורים שיסבירו את הבעיות של רן בן שמעון בבית"ר ירושלים

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. ביום רביעי האחרון, בישיבת הנהלה וצוות מקצועי בהפועל חיפה, אמר אלי כהן: "הלוואי שבית"ר תעלה באותו ההרכב שעלתה נגד אשקלון. כשהיא רכה, אפשר לנצח אותה". כהן קיבל את מבוקשו והקבוצה מהבירה אכן שמרה על ה-11 שלה, כאשר רן בן שמעון שוב מפרק את שלישיית הקישור, שהייתה היתרון הכי גדול של הצהובים-שחורים בעונה שעברה, לטובת הרכב "התקפי", שבעצמו התפרק אתמול (שבת) על כר הדשא באצטדיון בחיפה והובס 4:0 משפיל.

בית"ר ירושלים נחלשה התקפית העונה, עם עזיבת עומר אצילי וניקיטה רוקאביציה והחולייה הכי חזקה שנותרה לה היא אותה שלישיית קישור. גם בעונה שעברה הקבוצה פתחה את העונה בצורה רעה, עד שדוד קלטינס נכנס להרכב נגד מכבי תל אביב והשלים את אותה שלישייה לוחמנית ואגרסיבית, שהקשתה על היריבות וחיפתה על ההגנה. לאחר המחזור הראשון העונה וצמד השערים שבית"ר ספגה בפתח תקוה, דיבר בן שמעון על כך שהקבוצה לא תוכל להגיע להישגים אם תהיה חשופה בהגנה. מאותו משחק והלאה, המאמן עבר למערך של שלושה בלמים ולא ברור מה גרם לו החל מהשבוע שעבר לעשות את השינוי להרכב הרפתקני, שינוי שכאמור, הסתיים אתמול בהתפרקות. כבר עכשיו די ברור שבמשחק הבא, מול הפועל כפר סבא, המערך יהיה שונה.

אלי טביב הגיב הבוקר למשחק: "צריך להיות פרופורציונאליים, משחקים כאלו קורים. זה לא נעים ואני מבין את אכזבת וכאב הקהל. נלמד ממה שקרה, נפיק את הלקחים, נסיק את המסקנות ונמשיך הלאה. אני משוכנע שכבר במשחק הקרוב מול הפועל כפר סבא נראה הרבה יותר טוב, אני סומך על רן בן שמעון והצוות שלו וכמובן על השחקנים שלנו".

עוד בנושא

בית"ר ירושלים חטפה 4:0 מהפועל חיפה
רן בן שמעון: "היינו מבישים, הגענו לא מוכנים ואני חלק מזה"
אלי כהן: "עשינו משחק גדול, זה ניצחון שהוא בונוס לביטחון שלנו"

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים. ברני ארדוב
נותרו רכים וחשופים מדי. שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים בסיום/ברני ארדוב

2. דוד קלטינס נבחר לתגלית העונה שעברה, אבל אם תשאלו אנשים במועדון, הם יגידו שהתחושה היא שבן שמעון לא מחזיק ממנו בקישור. המאמן מעיר לו המון באימונים על איבודי הכדור ומנסה אותו כבלם ומגן ימני, אך בתור קשר הוא כבר מזמן לא ברוטציה.

אולי זו הבעיה הכי גדולה של בית"ר ירושלים העונה. השחקן שעשה את ההתקדמות הבולטת ביותר אשתקד והיה חלק מרכזי בשינוי שעשתה הקבוצה, הופך לכלבויניק שעולה מהספסל. אין לבן שמעון או לבית"ר ירושלים את הפריבלגיה להשאיר את קלטינס על הספסל בפתיחה, בטח שלא כאשר הקישור רך כל כך.

רביעיית ההגנה מלאה בבעיות, כאשר אמש גם חסוס רואדה הצטרף ליכולת החלשה. המגנים התקפיים, אבל חסרים אורנטצייה הגנתית ובן שמעון יצטרך למצוא פתרונות כדי לחפות עליהם. גם בעונה שעברה ההגנה לא הייתה מבריקה, אבל הקישור עזר לה, מה שלא קרה אמש. אגב, כבר ביום שישי, כאשר בן שמעון תירגל את ה-11 שלו למשחק, העירו רואדה וקלאודמיר כי בהרכב כזה הקבוצה תהיה חשופה מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהראן לאלה הפועל חיפה מול חסוס רואדה בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם רואדה הצטרף לחולשה הכללית/ברני ארדוב

3. שבעה משחקי חוץ שיחקה בית"ר ירושלים העונה, בליגה ובאירופה. מאזן הניצחונות? אפס עגול. עשרה שערי חובה הקבוצה כבר ספגה בליגת העל, בחמישה משחקים בלבד, מקום אחרון לצד בני סכנין. יש לצהובים-שחורים רק שש נקודות מ-15 אפשריות וגם זה אחרי שבשני משחקים הם השיגו שוויון בשניות הסיום. נכון, בחלק מהמשחקים הקבוצה הציגה כדורגל איכותי, אולם ייתכן כי זה רק הסתיר את המציאות העגומה משהו.

למרות שכבשה כבר תשעה שערים, הרי שבית"ר ירושלים די מוגבלת גם בחלק הקדמי וחסרה לה יצירתיות ושחקן שיעשה תנועה לעומק, כפי שעשה רוקאביציה. הקבוצה תצטרך להתחזק בינואר, אולם עד אז, מה שיהיה לה למכור זו רק קבוצה שתילחם ותקשה על היריבות להגיע לשער שלה. בשביל להיות הישגית, בית"ר ירושלים תצטרך לשחק הרבה פחות יפה ממה שהיא ניסתה לשחק עד כה. בסיום המשחק אתמול, נראה שגם בן שמעון הפנים את המצב.

רן בן שמעון מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מבין שחייבים שינוי, בעיקר במשחקי החוץ. בן שמעון/ברני ארדוב

4. המאמן לא משתגע על אורי מגבו. זכותו. במרבית משחקי הליגה עד כה, מגבו נותר מחוץ לסגל וגם מהאימונים ניתן להבין שהוא לא אחד הפייבוריטים של רב"ש. ביום שישי, מרסל הייסטר הודיע כי לא יוכל לשחק ומגבו נזרק למערכה. המאמן עוד בחן אפשרות לפיה קלטינס ישחק כמגן ימני ועוז ראלי בשמאל, אולם לבסוף בחר במגבו.

האחריות על המשחק של מגבו אתמול היא שלו ואך ורק שלו, אבל כדאי לבן שמעון לחשוב פעמיים האם שחקן שחש שלא סופרים אותו, צריך להיכלל בהרכב לפתע. במחצית, מגבו כבר הוחלף והביטחון שלו היה נמוך מאוד אתמול. דברים דומים אפשר לומר גם על לידור כהן. האחריות ליכולת החלשה היא קודם כל על השחקנים, אך צריך לדעת לשמור את המחליפים עם מוטיבציה גבוהה ותחושה טובה, כדי שיעמדו לרשותך ברגע האמת ובזה, בן שמעון לא מצליח עד כה.

לוח התוצאות במשחק בין בית"ר ירושלים הפועל חיפה. ברני ארדוב
זה ממש לא היה בתכניות של הקבוצה מהבירה/ברני ארדוב

5. "מעתה, בית"ר תהיה פחות נפוחה ופחות חשופה", אמר המאמן בסיום. לפני שבועיים, לפני המשחק נגד מכבי תל אביב בנתניה, הקבוצה יצאה לבית מלון ואתמול, לקראת המשחק בחיפה, זה לא קרה, כנראה כחלק מהגישה הנפוחה לקראת המשחק.

לא, בית"ר ירושלים לא צריכה להחליף מאמן. בן שמעון מאמן טוב ואיכותי, שקצת הלך לאיבוד עם ההרכב וההתנהלות. אפשר היה לראות אתמול שהוא הבין את זה ויבצע שינויים משמעותיים בהקדם, אבל התבוסה מול הפועל חיפה באמת הייתה מכה קשה וגם המאמן מבין שהאוהדים לא יהיו סבלניים יותר ויחכו לו בפינה כבר אחרי 20 דקות לא טובות בשבוע הבא בטדי, אם אכן יהיו כאלה.

ואחרי כל הערב המסויט שלו, רגע לפני שבן שמעון מסיים את הראיון האחרון לערב זה, הוא נשאל לפתע: "אתה לא חושב שהמשחק נגד אשקלון בשבוע שעבר היה הבלחה? אתם משחקים לא טוב מתחילת העונה". המאמן תוהה לרגע האם להתעצבן, אך מעדיף לענות בקצרה ובציניות: "יכול להיות" וממשיך לשאלה הבאה.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
האוהדים כבר לא יהיו סבלניים בשבוע הבא/ברני ארדוב

6. השחקנים היו די בהלם בסיום. בחדר ההלבשה היה שקט יחסי ואיתי שכטר מילמל: "בכל מצב ובכל זמן, בית"ר ירושלים לא יכולה לקבל 4:0 מהפועל חיפה". אחרי שאוטובוס הקבוצה יצא, נשאר בן שמעון עם אלי טביב ועם משה דמאיו כחצי שעה נוספת בחדר ההלבשה, לשיחה. השניים חיזקו את המאמן ודיברו איתו על פתרונות להמשך. ז'והאן אודל סובל ממתיחה וצפוי להיעדר גם בשבוע הבא, בעוד מרסל הייסטר מאמין שיהיה כשיר במהלך השבוע, אך הדברים יתבררו סופית רק בהמשך. טל בנש עשוי לפתוח, כמו גם קלטינס וייתכן שינוי נוסף בחלק הקדמי. יהיה מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully