וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שלא רצה להיות שם: "גוטמן היה מתוסכל וכבוי"

האדומים מעכלים את המהלך של גוטמן, שהפך בן לילה למנהל ספורטיבי והביא את גיא לוזון כמאמן: "אף אחד לא ציפה לזה, כמה ימים לפני הדרבי. משהו לא עבד". באדיר לא יהיה עוזר המאמן, וגם: כך ג'ורדי קרויף הוא פתאום כן המודל של גוטמן

יוסי ציפקיס

בווידאו: גיא לוזון מדבר באולפן וואלה! NEWS אחרי שלא מונה למאמן נבחרת ישראל

1. תחילה, קצת נתונים יבשים על המהלך המפתיע של הפועל תל אביב אמש (שלישי), עם מינויו של גיא לוזון כמאמן תחת אלי גוטמן: לוזון יהיה המאמן השישי שיעמוד על הקווים, מאז שאמיר כבירי הפך להיות האיש החזק במועדון. את אלי כהן, אותו כבירי קיבל בירושה, החליף ססאר מנדיונדו. ואליד באדיר תפס את מקומו של הספרדי במהרה וכאשר לזה פג הקסם, גיא לוי נטל את המושכות, אך מהר מאוד פינה את מקומו לגוטמן, שגם הוא הצליח להחזיק בתפקיד כחצי שנה בלבד.

לוזון, שיעמוד על הקווים כבר בדרבי ביום ראשון, אמור להרוויח כ-480 אלף ש"ח נטו עד תום העונה. כל שכרו של המאמן יקוצץ משכרו של גוטמן. כלומר, מבחינת עלויות, המהלך לא הגדיל את תקציב האדומים כלל. בתום העונה, הצדדים אמורים לשבת ולהחליט אם הם מעוניינים להמשיך את ההתקשרות. במידה שכן, לוזון יחתום על חוזה לשנתיים נוספות לכל הפחות. באדיר לא יהיה עוזר המאמן שלו, כאשר לוזון יביא עוזר חדש.

מהיום, אל תקראו לגוטמן מנהל מקצועי או מנג'ר. הוא הכריז על עצמו אתמול כמנהל הספורטיבי של הפועל תל אביב. הסמכויות ברורות מאוד: לגוטמן לא יהיה קשר לצורת האימון או להעברת האימונים, בחירת הרכבים והניהול השותף של הקבוצה. כל אלה בידיים של לוזון, שאמור להתייעץ עם גוטמן באופן קבוע.

מה גוטמן כן יעשה? הוא יתווה דרך, יהיה אחראי לבחירת השחקנים ולמשאים ומתנים עמם, יקבל אחריות כספית גדולה יותר, יהיה אחראי על בחירת צוות האימון ויעזור בניהול היומיומי של המועדון, כולל במחלקת הנוער. המטרה הראשונית שלו היא שמקרים של תביעות מצד שחקנים לא יחזרו על עצמם. מעבר לכך, הוא ינסה לצמצם את עלויות הרכש של המועדון. למעשה, גוטמן הפך להיות, כפי שהגדירו זאת במועדון: "ג'ורדי קרויף של הפועל". וזאת שמונה חודשים אחרי שגוטמן הכריז שאין לו כוונה ללכת בעקבותיו של קרויף.

עוד בנושא:

לוזון מונה למאמן הפועל תל אביב, גוטמן יהפוך למנהל ספורטיבי

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הגדרות התפקיד השתנו בבת אחת. גוטמן/ברני ארדוב

2. את המהלך שקרה אתמול אף אחד בהפועל תל אביב לא צפה, חוץ מגוטמן עצמו. אם האדומים יגידו או יספרו כי המהלך נרקם בשבועות או בחודשים האחרונים, אמת לא תהיה בדברם. כבר ביום שני במועדון הרגישו כי משהו עובר על המאמן והשחקנים סיפרו כי הוא נראה כבוי והסתגר בתוך עצמו. אז גם התקבלה החלטה הסופית אצל גוטמן למנות מאמן אחר לקבוצה.

לפני יומיים, הקשר הראשון בינו לבין לוזון נוצר והשניים קבעו להיפגש אתמול. גוטמן עדכן את כבירי על המהלך רק אתמול בבוקר וזה נתן אור ירוק לביצוע. לוזון, כך נטען בהפועל תל אביב, הוחמא מאוד מהעובדה כי גוטמן בחר בו כאיש שיעבוד תחתיו: "מבחינתי, כשאיש מקצוע כמו גוטמן בוחר בי, אין ההערכה מקצועית גדולה יותר למה שעשיתי ועברתי", אמר המאמן אמש בשיחות שניהל.

seperator

3. "הרגשתי שזה הדבר הכי נכון עבור הפועל בשלב הזה", אמר גוטמן למקרוביו, כאשר ניסה להסביר את התזמון והעובדה שוויתר על משרת המאמן. כנראה שהוא לא סתם אמר זאת. בשבועות האחרונים, עם או בלי קשר לתוצאות, משהו לא עבד בין גוטמן לשחקניו. המסרים והאופן בו רצה לראות את הקבוצה משחקת לא ממש חלחלו.

יש כאלה שאמרו כי השחקנים קצת חוששים קצת ממנו ומתוסכלים מהטקטיקה הבלתי נגמרת, אחרים הגדירו זאת כ"קצר בתקשורת" והיו מי שכבר מזמן קבעו כי גוטמן לא הגיע עם אותו רעב שאפיין אותו בקדנציה הקודמת. אפשר להגיד כי בכל אחת מהאמירות יש טיפה מן האמת, אבל בשורה התחתונה, גוטמן לא יעמוד על הקווים בהפועל תל אביב כי הוא הרגיש שהוא לא מצליח להשפיע על השחקנים שלו. יתרה מכך, מאז שהגיע המאמן כדמות על במועדון, הוא שידר לאורך כל התקופה כי זה לא מה שחלם לעשות. הוא שב למועדון כי חשב שהוא יכול להצעיד אותו לתארים, להתעסק בקצפת ולא במלחמות הישרדות מקצועיות וכלכליות ושפת הגוף שלו לאורך כל התקופה שידרה את התחושות הללו.

"המהלך הזה מפתיע ולא מפתיע", אמר אחד השחקנים, "ראו לאורך כל התקופה האחרונה שאלי לא ממש רוצה להיות פה. הוא ניסה הכול ולא הצליח לשנות. הוא תירגל דברים והם לא קרו במגרש. הוא ביקש דברים מסוימים וקרה בדיוק להיפך. הייתה פה תחושה שמשהו לא עובד והוא מאוד מתוסכל וכבוי, אבל לעשות כזה מהלך, כמה ימים לפני הדרבי, זה משהו שאף אחד לא ציפה לו. כן צריך להעיר פה את העסק, אבל אף אחד לא חשב שהוא יביא מאמן אחר כל כך מהר".

גיא לוזון מאמן צ'רלטון. GettyImages
יתייעץ עם גוטמן. לוזון/GettyImages

4. "אני לא הולך לשום מקום. האחריות על הקבוצה היא שלי", אמר גוטמן אתמול בשיחות עם אנשי המועדון וניסה להסביר את מהות המהלך שביצע. בהפועל תל אביב טוענים כי הסיכום הראשוני בין כבירי לגוטמן היה למעשה על הפיכת המאמן הלאומי לשעבר לדמות המקצועית החזקה במועדון, סוג של מנג'ר. אלא שלטענת גוטמן, הדברים לא הסתדרו עם גיא לוי והוא הרגיש כי אם הוא לא יירד לקווים, הקבוצה לא תישאר בליגה.

בקיץ, על פי אנשי המועדון, גוטמן רצה להביא מאמן שיעבוד את תחתיו, אלא שהמצב הכלכלי לא איפשר זאת. אז הוא המתין. עד אתמול. גוטמן הרגיש שהקריירה שלו הולכת לאחור ולא קדימה, כמו שציפה ולכן החליט על שינוי. מעמדת המנג'ר/מאמן, הוא יהפוך למנהל הספורטיבי. מבחינתו, הוא רואה בתפקיד שכזה התקדמות. כבר בשלבים הראשונים הוא מתכוון לצאת להשתלמויות בנושא וללמוד את העבודה במועדונים הגדולים באירופה.

הוא אומנם יהיה נוכח במתחם האימונים ולוזון כבר הבטיח להתייעץ איתו בכל החלטה מהותית שייקח, אך הכוונה של גוטמן היא לנהל בפועל את הקבוצה בכל הקשור לפן המקצועי, עם סמכויות כלכליות נוספות. "כשכל יום צצה תביעה חדשה, כששחקנים קיבלו חוזים הזויים ושלא משלמים להם שכר בזמן, כל אחד מבין שההתנהלות פה בעייתית", אמר גורם במועדון, "יש פה אינסוף עבודה והמטרה של גוטמן היא להפוך את הפועל למקום הרבה יותר מסודר בטוח הארוך. רק בעוד כמה חודשים יהיה אפשר לשפוט אם המהלך הזה עשה טוב או רע לקבוצה".

seperator

5. בימים בהם הפועל תל אביב מחויבת על ידי פיפ"א לשלם באופן מיידי על התביעות של אבדג'י ודוס סנטוס, שהגיעו למועדון בעונת 2007/08, זה אך טבעי שגיא לוזון נקרא לפרוע את החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully