וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן הבהיר: "בניתי את עצמי ואת השם שלי בהפועל תל אביב"

"גיא יודע שהגעתי כסמכות המקצועית", "מדיניות הרכש היא רק שלי". "לא פנו אליי ממכבי", "לא אהיה כמו ג'ורדי". אולי גוטמן הוצג בהפועל תל אביב וסירב להתחייב שבעתיד לא יהפוך למאמן רגיל

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עידן חדש החל היום (שני) רשמית בהפועל תל אביב עם תחילת עבודתו של אלי גוטמן במועדון. המנג'ר החדש הגיע הבוקר לאימון הקבוצה ואף נכח בו שהוא מביט מהצד על שחקניו החדשים ועל המאמן גיא לוי. גוטמן, כפי שסוכם בינו לבין המאמן, לא התערב בינתיים במתרחש על הדשא ולא העביר הוראות טקטיות, אלא ישב על ספסל לצידי המגרש בשקט. הערב ערך גוטמן מסיבת עיתונאים בה הוצג בתפקידו החדש.

אלי גוטמן מנג'ר הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
פותח עידן חדש. גוטמן/יוסי ציפקיס

בפתח דבריו אמר גוטמן: "אני רוצה לשתף אתכם קצת ברגשות שלי. אני גאה, התרגשתי אתמול להגיע למתחם, מקום שעברתי בו ימים יפים מאוד. שהגעתי אליו בתחתית של התחתית וידענו עם צוות של עבודה ושחקנים להביא את המועדון הזה למקום הראוי לו. עזבתי לטובת נבחרת ישראל ונהניתי מכל רגע בארבע השנים שם. אני חוזר למקום הזה כי גם הראש וגם הלב החליטו שזה הדבר הנכון לעשות".

גוטמן המשיך ואמר: "לפני שלושה חודשים, בסיום הקמפיין בנבחרת, שוחחתי עם אמיר כבירי. היה לא פייר להפועל תל אביב ומבחינתי לקבל אז את ההצעה. הרגשתי מרוקן מנטלית, שאני רוצה למלא מצברים ואמרתי לאמיר כבירי שאני גם בוחן אפשרויות לאמן מעבר לים. היו מספר הצעות, אבל לא כאלה שאי אפשר לסרב להן ועל אותם תנאים הסכמתי, כי בזמנו נתתי לאמיר כבירי את המילה שלי, שאם וכאשר אני חוזר לאמן בליגת העל, זה יהיה בהפועל תל אביב.

"כשקיבלתי את התפקיד, אמרתי לגיא ולצוות סביבו שאני רוצה שגיא לוי יישאר המאמן. הפועל תל אביב זה מועדון שעבר זעזועים, שצריך יציבות. בקדנציה הקודמת הייתי במועדון שעם כל הכבוד לתקופה הטובה שהיינו, גם אז עברנו זעזועים. היום יש להפועל תל אביב בעלים שמשקיע זמן, כסף וחשיבה. לא צריך לזעזע את המערכת. גיא לוי מאמן טוב, שהוכיח את עצמו. כל השיחות שלי איתו היו טובות. שוחחנו היום אחרי האימון ואמרתי לשחקנים בצורה חדה. גיא יקבע את ההרכב, אבל בתיאום איתי. אין הצגה של איש אחד בכדורגל היום. יש כל כך הרבה עבודה, הסמכויות ברורות. גיא יודע שהגעתי כסמכות המקצועית בהפועל תל אביב. הוא קיבל את זה, הוא יוכל להפרות אותי ואני אותו וכל רצוננו הוא הצלחת הקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אלי גוטמן מנג'ר הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
"מדיניות הרכש היא רק אצלי". גוטמן/יוסי ציפקיס

המנג'ר הטרי אמר: "כשהייתי בנבחרת אמרתי שהתגעגעתי לעבודה היומיומית במועדון כדורגל. את כל האנשים שבנו את הפועל תל אביב הנוכחית אפשר להאשים רק בדבר אחד, באופטימיות שלהם. הם מאמינים שהשחקנים שהם הביאו יצעידו את המועדון קדימה והשחקנים יצטרכו להוכיח שלא סתם האמינו בהם".

על ההשוואות לג'ורדי קרויף אמר גוטמן: "ג'ורדי קרויף הוא מנהל ספורטיבי. זה תפקיד מאוד משמעותי בכדורגל המודרני. זה האיש שמתווך בין הבעלים למאמן. מבחינת מנג'ר, יש לי את הסמכות, וגיא יודע את זה, לגעת בצד המקצועי. ג'ורדי ואני ביחסים טובים, אבל אני לא יודע כמה הוא נוגע בצד המקצועי. אתמול המאמן החדש של מכבי תל אביב תיפקד בלי שידבר עם ג'ורדי קרויף? זו עבודת צוות. אני משאיר לגיא הרבה. להכין תכניות אימון, לשבת עם צוות הסקאוטינג, מאמני הכושר, יש הרבה עבודה. ביחד אנחנו מאשרים, יורדים לדשא ביחד. אני אהיה בדשא כשאחליט לשים את הטרנינג. אם אני אעשה את זה, נעשה את זה ביחד, לטובת המערכת, על נושא טקטי מסוים".

לגבי חלוקת הסמכויות עם גיא לוי, אמר גוטמן: "מדיניות הרכש היא רק אצלי. גיא אמר לי 'אלי, אני סומך עליך. תביא שחקנים. אנחנו יודעים איזה שחקנים אנחנו מחפשים'. אין טעם לספור את השחקנים שהבאתי לכדורגל הישראלי".

גוטמן הוסיף: "כשהגעתי להפועל תל אביב בפעם הקודמת היא הייתה במקום האחרון אם אני לא טועה, במצב פחות טוב ממה שעכשיו. היום נכנסתי והרגשתי מועדון. אז בנינו קבוצה חזקה. לצערי לא הצלחנו לבנות מועדון. אני מרגיש מועדון ועכשיו צריך לבנות קבוצה חזקה. בשלב זה של הקריירה, מעבר לטרנינג, הסטופר והמשרוקית, יש גם לנהל. זה מאוד מעניין אותי כרגע. זה מועדון חדש לגמרי, אמיר כבירי הגיע לכדורגל מאהבת ואהדת המועדון וכל האנשים שאיתו, אין להם הרבה ניסיון והם צריכים אותו.

"אף אחד לא פנה אליי ממכבי תל אביב ואני לא שלחתי אף מסר למכבי תל אביב ברגע שיוקאנוביץ' עזב. התחייבתי לאמיר כבירי, ידעתי שאני חייב לעמוד בהתחייבות הזו. ראיתי כמה הוא רוצה אותי ואי אפשר לאכזב בן אדם כשהוא רוצה אותך ככה. אני מבטיח שאם אני לא אוכל לשבת ביציע, אני אגיד שאני לא יכול. אבל בואו ננסה. אני מאמין שכן. הכי חשוב זה עבודת צוות. ביום שבת לא הייתה לי יד בניצחון. שגיב יחזקאל שיחק בצד ימין והיה יוצא מן הכלל. אבל תתארו שיש טיפ תוך כדי משחק וזה עוזר. אז גיא לוי לא יקבל את הטיפ הזה? בטח שהוא יקבל".

גיא לוי מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אם יהיה לי טיפ לתת לו, הוא לא יקבל אותו?". גיא לוי/ברני ארדוב

גוטמן המשיך ואמר: "יש למועדון מבט לטווח הרחוק. בטווח הקרוב יש לנו משחק גביע וזה מה שמעניין אותנו כרגע. ברגע שמתחילים לפטפט יותר מדי, זה בא לך כבומרנג. אני לוקח מהנבחרת את ההרגשה שהייתי גאה להיות מאמן נבחרת. לא הייתי מוותר על זה. זה חלום של כל מאמן, ברגע שהוא מתחיל".

בסיום דבריו אמר גוטמן: "הפייריות שלי כלפי גיא לוי היא בשיחות איתו. אנחנו פתוחים והוא סומך עליי ואני עליו. כל מערכת יחסים שמתחילה, ברגע שיש אמון בין שני אנשים, מבחינתי זה אומר הכול. אין מועדון בכדורגל הישראלי שיכול לקחת את הפועל תל אביב כברירת מחדל. בטח לא אני, שנבניתי מהמועדון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully