וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובקה: "החברות במדינות הבלקן תוסיף לישראל כוח ותעלה את הרמה"

19.9.2016 / 15:18

הקופץ במוט האגדי, המשמש כסגן נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית, הגיע לכינוס מדינות הבלקן הנערך בארץ יחד עם הנשיא סבסטיאן קו שאמר: "הכול מתחיל במתקנים ובמאמנים, זו תמצית ההצלחה"

סרגיי בובקה קופץ במוט. מגד גוזני
סרגיי בובקה ודוברומיר קראמארינוב/מגד גוזני

הג'ודו הביא לישראל הישגים בריו, אבל האתלטיקה והשחייה הצליחו הרבה פחות. ביממה האחרונה מארחת ישראל את כינוס מדינות הבלקן אליהן הצטרפה ישראל ממש לפני שנה. למרות המרחק מאזור הבלקן האירופאי, ישראל היא חלק מ-17 מדינות הבלקן באתלטיקה ובכינוס הנוכחי נקבע לוח הזמנים לתחרויות בשנת 2017. מי שכיבדו בנוכחות את הכינוס בו השתתפו 34 נציגים מ-17 המדינות החברות באיגוד היו נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית הלורד סבסטיאן קו וסגנו חבר הוועד האולימפי העולמי סרגיי בובקה. שתי אגדות העבר קיימו בצהריים (שני) מסיבת עיתונאים בכפר המכבייה בה השתתפו גם יושב ראש התאחדות האתלטיקה הישראלית רפי פלד ונשיא התאחדות מדינות הבלקן שמשמש גם כנשיא התאחדות האתלטיקה הבולגרית דוברומיר קראמארינוב.

הלורד קו, רץ ה-800 וה-1500 בעברו, נשאל על היכולת של ישראל להרים את עצמה באתלטיקה ואמר: "הכל מתחיל במתקנים ובמאמנים. זו תמצית ההצלחה של הכל. תתקדמו ותתפתחו שם ותקבלו תוצאות תוך כמה שנים. אל תזלזלו בגמרים אולימפיים ואל תצפו למדליות באולימפיאדה כי זה דבר מאוד קשה. להיות בגמר אולימפי עבור ישראל זה הישג גדול". קופץ המוט בובקה שכיבד את ישראל גם בטקס הי"א שנערך בכפר האולימפי בריו, הוסיף: "העובדה שאתם עכשיו חברים במדינות הבלקן ותתחרו לצד מדינות כמו קרואטיה וסרביה תוסיף לכם הרבה כוח ותעלה את הרמה. אתם גם מארחים ביוני 2017 את אליפות אירופה דרג ב' בישראל וזה לא דבר של מה בכך".

סרגיי בובקה קופץ במוט. מגד גוזני
בובקה, קו, פלד וקראמארינוב/מגד גוזני

יושב הראש הישראלי רפי פלד אמר באותו עניין: "מצפים שהאתלטיקה הישראלית תתרומם, בזמן שבבתי הספר אין אפילו מגרשי חול לקפיצות לרוחק כפי שהיה כשאני הייתי אתלט צעיר. רוצים להפקיע את מתקן האימונים שליד האיצטדיון בהדר יוסף לטובת ולודרום לאופניים. הייתכן דבר כזה? איך נוכל לקדם את האתלטיקה כשכל פעם לוקחים לנו מתקנים במקום לבנות מתקנים?".

על הנפילה הצפויה לאתלטיקה העולמית אחרי הפרישה בעוד שנה של יוסיין בולט, אמר קו: "אני חובב איגרוף. כאשר פרש מוחמד עלי אני זוכר שאמרו שלא יהיה לו מחליף ושהאיגרוף העולמי לא יהיה כפי שהיה. ואז בא שוגר ריי ליאונרד ובאו אחרים והאיגרוף חי וקיים ועדיין אחד הענפים הפופולאריים בעולם. יחד עם זה ברור שייקח זמן עד שנמצא את האיש שיחליף את יוסיין בולט ויהפוך לכוכב של האתלטיקה". בובקה הוסיף: "אני זוכר שאחרי שקרל לואיס פרש, שאלו את אותן שאלות אבל אז הגיעו אצנים אחרים. זה ייקח לא מעט שנים, אבל בסוף יימצאו האתלטים החדשים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סרגיי בובקה קופץ במוט. מגד גוזני
"העשייה הנוהלת עוזרת להדחיק את הגעגוע לקפיצה". בובקה/מגד גוזני

קו סיפר שמבחינתו ההישג הגדול ביותר באתלטיקה בריו היה: "ריצת ה-400 מטר של ואן ניקרק מדרום אפריקה, עם שבירת שיא העולם של מייקל ג'ונסון".

באשר לגעגועים שלהם לימי הזוהר, אמר קו: "אני עדיין רץ להנאתי כמעט מדי יום ושומר על כושר. אם אני מתגעגע, אני פותח את היומן מפעם ורואה איזה לו"ז עמוס היה לי וכמה הייתי עובד קשה ואז פחות מתגעגע". בובקה הוסיף: "היכולת שלנו להישאר בתחום האתלטיקה ולחיות את החיים מהצד הניהולי, היא זו שגורמת לי להדחיק את הגעגוע לקפיצה במוט כי בכל זאת אני כאן ועושה דברים עבור האתלטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully