וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבוד של ג'ורדי: "ניצחון בדרבי, והמהלך שלו יתגלה כמוצלח"

19.9.2016 / 6:50

מכבי תל אביב שחררה לחץ אחרי טראומת זניט: המהלך של ג'ורדי עשה את שלו ("הפסד מול רעננה היה מוציא אותו רע"), בן חיים הוא המודל ("מדבר במגרש"), אנגלידיס עזב והקבוצה עדיין בלי מנכ"ל ("צריך דמות ניהולית חזקה"). טוכמן על הניצחון מול רעננה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. יונדאי לבנה קומפקטית עם גג פנורמי חנתה מטרים ספורים מהכניסה המרכזית לאצטדיון בנתניה. ג'ק אנגלידיס חטוב, מינוס עשרה קילוגרם לפחות, קפץ מתוכה החוצה ומיהר להיכנס למגרש. היה כבר חושך בחוץ אבל שני פרצופים מוכרים ביקשו ללחוץ את ידו. "תאמין לי, אתה חסר פה", הפטיר לעברו אחד מהם בעברית. אנגלידיס, בחור מאוד חכם וחריף, הבין כנראה כל מילה. הוא נחת בשבוע שעבר לקראת המשחק של מכבי תל אביב מול זניט, אבל כבר היום יעזוב. בקיץ הבטיח שלא יחזור להיות מנכ"ל המועדון, אבל החיים ממשיכים לזמן לו מפגשים מחודשים עם חברו מיטש גולדהאר והוא היום נציגו של הקנדי במועדון. על רקע ההתפרקות מול הרוסים ביום חמישי בערב, בואכה האסיפה של ג'ורדי קרויף למחרת והלחץ הגדול שנחת על הקבוצה, היה מי שהזכיר כי למכבי תל אביב אין עדיין מנכ"ל. "אפשר לצחוק על זה, אבל ברור שחסרה עוד דמות ניהולית בכירה אחרי שמרטין ביין עזב", אמרו במועדון. הימים האלה שאנגלידיס היה כאן הכניסו רבים במערכת לדריכות לקראת האפשרות שהוא יישאר.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הביסה 0:3 את הפועל רעננה, צמד לבן חיים
ארבלדזה לא שוכח את זניט: "קרה לנו אסון, אבל זה חלק מהתהליך שלנו כקבוצה"

בסיום המשחק בלובי המוביל לחדרי ההלבשה נפרד אנגלידיס מהמנהל המקצועי של מחלקת הנוער פטריק וואן ליוון. "אני עוזב כבר בבוקר", עדכן. לשאלה אם הוא יישאר לעשות סדר, השיב כי הוא לא חוזר בו ממה שכבר אמר וכי הוא ממריא מאחר שהוא לא יהיה מנכ"ל הקבוצה. מכבי תל אביב ממשיכה לחפש בעל בית ניהולי כשגולדהאר ממשיך להיות כה רחוק. "זה יקרה בקרוב", העריכו גורמים בקבוצה אמש. "אבל במכבי כמו במכבי, אף אחד לא עומד עם שעון עצר לבעל הבית. מה שבטוח צריך עוד דמות ניהולית חזקה כי מה שעשה את מכבי תל אביב החזקה זה הניהול יותר מהכל".

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם טל בן חיים. יוסי ציפקיס
במשימה הראשונה ג'ורדי הצליח. מכבי נושמת לרווחה/יוסי ציפקיס

2. הכבוד של ג'ורדי קרויף היה אתמול על הדשא בנתניה. ספק אם העריך כי דבריו החריפים מול השחקנים יודלפו, אבל גם אם חשב שכבר יהיה מי שיוציא החוצה, קרוב לוודאי שלא לקח בחשבון שהוא מכניס את עצמו למקום בו יש לו הרבה מה להפסיד. "אני לא רוצה לחשוב איך ג'ורדי היה מרגיש, אם היינו מפסידים את המשחק הזה", היטיב לתאר אמש אחד משחקני הקבוצה. "אחרי הדברים שהוא אמר, אחרי האסיפה הזו, אם היינו באים למשחק הזה מול רעננה ומפסידים, הוא היה יוצא הכי רע. כאילו לא ספרנו את הדברים שהוא אמר לנו בכלל".

קרויף אמר פעם אחרי המשחק מול אסטרס טריפוליס היוונית, שבו נאלץ לעמוד על הקווים במקום אוסקר גרסיה שעזב, כי לא יהיה לעולם מאמן. גם כמנהל מקצועי הוא תלוי בהצלחת השחקנים, אבל כמאמן הוא הראשון שנפגע כשהשחקנים לא פוגעים במגרש. הדבר האחרון שקרויף רצה ביום שישי היה להיות חשוף לפגיעה והיא הייתה מגיעה בגדול אם מכבי תל אביב לא הייתה מנצחת אמש את רעננה החלשה. "בסופו של דבר ג'ורדי עשה את המהלך שלו כדי לזעזע וכדי שלא נגיע למשחקי הליגה אחרי זניט מרוסקים מנטלית", אמרו במכבי. "במשחק הראשון מבין השלושה היא הצליח. עכשיו נשאר לקחת את הנקודות גם מול בני סכנין ובדרבי ואז יהיה אפשר לומר שהמהלך שלו היה מוצלח".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חלוץ מכבי תל אביב טל בן חיים. יוסי ציפקיס
המודל של פטריק ואן ליוון. טב"ח, סקורר/יוסי ציפקיס

3. שתי סטטיסטיקות מאוד מעניינות אחרי המשחק אמש. גם לפני שנה פגשה מכבי תל אביב את הפועל רעננה במחזור הרביעי. אז זה היה אחרי ההפסד לצ'לסי בסטמפורד ברידג' 0:4. מכבי חזרה לארץ והפסידה בבית בבלומפילד גם לרעננה 2:1. אולי גם מכך שההיסטוריה תחזור על עצמה חשש קרויף. הנתון השני: ערן זהבי היה לפני שנה אחרי המחזור הרביעי עם שלושה שערים בלבד. לטל בן חיים יש כבר שישה. כמות כפולה באותו מספר של משחקי ליגה. בן חיים ממשיך לשתוק מול התקשורת ובמכבי דווקא מבסוטים. "אם זה גורם לו לדבר עוד יותר טוב במגרש, שישתוק כמה שהוא רוצה עד סוף העונה", אמרו בקבוצה.

בן חיים הוא המודל של פטריק ואן ליוון. ההולנדי שהשתלט על הנוער מדבר עליו בלי סוף ונותן אותו כדוגמה. "פטריק רוצה שכל קבוצות הילדים והנוער ישחקו דרך שחקני הכנף", עדכן אתמול אחד מאנשי המחלקה הצעירה. "הוא דורש שהכדורים יילכו כל הזמן לכנפיים בדיוק כמו שקורה היום עם טל בן חיים".

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. יוסי ציפקיס
נדמה היה שמצב הרוח שלו עלה פלאים. ארבלדזה לא עוזב/יוסי ציפקיס

4. שוטה ארבלדזה וג'ורדי קרויף עזבו יחד את האצטדיון שעה אחרי המשחק. גם אמש זה היה נראה שהם ממשיכים לשחק את השוטר הטוב והשוטר הרע כשקרויף מגן העל של השחקנים לבש לראשונה את מדי השוטר הקשוח והלא סימפטי. ארבלדזה פרגן אתמול לשחקנים שידעו להרים את עצמם אחרי זניט ובכלל נדמה היה שמצב הרוח שלו עלה פלאים. כשהשיר 'החיים שלנו תותים' בקע מאחד המכשירים הסלולאריים של הכתבים, הוא פרץ בצחוק גדול וכשהוסבר לו מה פשר מילות השיר, הוא הוסיף: "החיים שלנו באמת תותים עם הרבה סוכר וגלידה". החיים של ארבלדזה אולי מתוקים כי הביקוש לשירותיו נמשך. רק ביום ששי פורסם ברוסיה כי נשיא קרסנודאר פנה אליו וביקש שיבוא. "אני לא אגיב לשמועות האלה", אמר הגיאורגי. "אני כאן כדי לזכות בתארים עם מכבי תל אביב". כשנאמר לו שגם פטר בוס וסלבישה יוקאנוביץ', דיברו כמוהו ובסוף חתכו אחרי כמה חודשים, הוא השיב: "אני מוכן שתביאו את התנ"ך אם אתם לא מאמינים לי, או שאסע ישירות לירושלים למקומות הקדושים. וגם אם אתם רוצים שאלך לפוליגרף על הדברים שאמרתי, אני מוכן".

אבי ריקן היה צריך לצאת לתקשורת אחרי המשחק אבל הוא סיים את המשחק פצוע והצטרף אל נוסא איגייבור ועמרי בן הרוש שהיו מחוץ לסגל בגלל פציעות. מי שיצא לדבר היה אייל גולסה שעדכן (כתגובה לשאלה בהומור) כי קרויף לא עשה שום אסיפה הפעם. "להגיד שאהבתי שהדברים יצאו החוצה? ממש לא", אמר ארבלדזה. "הייתי מעדיף לדעת שאין לי בקבוצה, אנשים שמספרים מה קורה אצלנו בחדר ההלבשה".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם טל בן חיים. יוסי ציפקיס
הדרבי זה הדבר האמיתי. הצהובים/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully