וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור בוזגלו, הגרסה המושלמת: בלוג הליגה האירופית

16.9.2016 / 9:05

מחלץ, עובד, מבין שבבאר שבע הנוכחית צריך להזיע יותר. בלוג הליגה האירופית על השינוי הכי גדול השנה באלופה, מאור בוזגלו. וגם: הבנייה הבעייתית של מכבי תל אביב וההבדל בין גולסה לויטור

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. בסיום העונה שעברה, לאחר משחק האליפות של הפועל באר שבע באצטדיון טרנר, בשעת לילה מאוחרת ובדרך לחגיגות נשאל ברק בכר על האפשרות לעלות לליגת האלופות. "יהיה קשה", השיב, "האמת, תן לי את שלב הבתים של הליגה האירופית ואני אומר תודה, זה הכי מתאים להתפתחות שלנו בשלב הזה". אז אחרי שהדמעות מה-כמעט הגדול נגד סלטיק יבשו, בכר והשחקנים שלו החלו אתמול את המסע בשלב הבתים של הליגה האירופית. הם עשו זאת כשהם שומרים על היציבות שאיפיינה אותם נגד אולימפיאקוס ובמשחק הבית נגד סלטיק – והוכיחו – הפועל באר שבע היא פשוט קבוצה אירופית חזקה. כזו שמצד אחד קשה לשחק נגדה ומצד שני מביאה המון חוצפה, תעוזה וכמות אדירה של כישרון ויכולת.

עוד בנושא:

0:2 ענק להפועל באר שבע על אינטר בסן סירו
הפועל באר שבע באופוריה: "משחק שייזכר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי"
"אינטר, את לא מתביישת?", באיטליה קוטלים אחרי ההפסד

שחקני הפועל באר שבע חוגגים בסן סירו. GettyImages
הסתכלו על אינטר בגובה העיניים. שחקני באר שבע/GettyImages

2. לא הופתעתי מהניצחון של באר שבע. גם בכר לא. הוא התרגש בסיום, אך גם בימים שקדמו להתמודדות העביר את התחושות האופטימיות לשחקנים. הרבה מהם שמעו מהמאמן והצוות ש"אינטר לא סופרים אותנו ואפשר לעשות כאן ניצחון". בכר הריח את הזלזול של אינטר, ידע שהראש שלה במשחק נגד יובנטוס ביום ראשון והריח דם. המאמן הישראלי ניצל זאת בכל פרמטר. בתחילת המשחק אינטר נראתה מופתעת מרמת האינטנסיביות והפיזיות של באר שבע, ניסתה להתאושש ולהגיב, אך עם הגישה המנטאלית איתה היא הגיעה, זה היה מאוחר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. GettyImages
הריח דם ויצא להתקפה. בכר/GettyImages

3. מאור בוזגלו. היו הרבה כוכבים בערב הגדול של באר שבע, אך היוצא מן הכלל היה מאור בוזגלו. יוצא מן הכלל כי בוזגלו עשה הקיץ את השינוי המשמעותי בקריירה שלו. שנייה לפני שהוא מסיים את דרכו בבאר שבע הוא הבין שהוא נמצא במקום הטוב ביותר עבורו וכי אם ירצה לשפר את מעמדו המקצועי, הוא יהיה חייב לשפר אלמנטים במשחק שלו. בוזגלו הבין שלהסתמך על כישרון בלבד - כפי שעשה בשנתיים הראשונות בדרום - כבר לא יספיק בקבוצה הגדולה שנבנית בבאר שבע. מאז אולימפיאקוס, הוא מגיע בגישה אחרת למשחק: עובד יותר, נותן יותר בהגנה, קרבות מגע, חילוצים, משחק עם הגב, מראה שהוא שחקן טקטי ופיזי. ברגע שהוא עושה את זה, ברק בכר ישכב על הגדר בשבילו ויבלע הכל. כשבוזי מחבר עבודה קשה לכישרון גם לבכר אין מילים. ואגב, אין כמו הופעה גדולה בסן סירו בשנת חוזה עבור הילד. אבא יעקב כבר החל לעשות את החישובים.

מאור בוזגלו, הפועל באר שבע, ליד אנדראה ראנוקיה, אינטר. רויטרס
שחקן הרבה יותר שלם. בוזגלו/רויטרס

4. אופיר דוידזאדה כבר התקדם לגנט, אך עם הצגות כמו אתמול בסן סירו, ברק בכר עוד ישבור את הראש איך לשמור על הסגל כבר בינואר. צריך תמיד לזכור שעתודה של ישראלים איכותיים אין ומנגד צמד זרים כמו אוגו ווואקמה כמעט ולא ניתן למצוא. מצד אחד בבאר שבע שמחים, מצד שני הם גם יודעים שבקצב הזה ההצעות יזרמו ויהיה קשה לשמור על כל הכוכבים.

חלוץ הפועל באר שבע טוני וואקמה מול מגן אינטר דנילו ד'אמברוסיו. רויטרס
עם הצגות כאלו לבאר שבע לא יהיה קל לשמור על הכוכבים. וואקמה/רויטרס

5. כשמסתכלים על 70 הדקות הראשונות של מכבי תל אביב נגד זניט סנט פטרסבורג, אי אפשר שלא להתפעל. אותה קבוצה שכמה ימים לפני כן הציגה יכולת ירודה נגד בית"ר ירושלים, עשתה הכל נגד האימפריה הרוסית. החזרה של גל אלברמן להרכב ליכדה את כל הקבוצה, השחקנים היו קרובים אחד לשני ולחצו כמו בימים הטובים של הצהובים. אחרי העלייה ל-0:3 הייתה תחושה שאנחנו חוזים באחד המשחקים הגדולים של קבוצה ישראלית באירופה ואנחנו בדרך לרשום משחק שייכנס לפנתיאון. הוא אכן הגיע לשם, רק לא מהכניסה הנכונה.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב מרוסקת, ביקורת על אלי דסה שהורחק
מכבי תל אביב כבר הוליכה 0:3, אבל הפסידה 4:3 לזניט

שחקני מכבי תל אביב גל אלברמן, יוסי בניון עם וידאר קיארטנסון. ברני ארדוב
הצגה של 70 דקות. מכבי תל אביב/ברני ארדוב

6. אפשר לדבר על אלי דסה או שחקנים אחרים בהגנת מכבי תל אביב, אך ההתרסקות החלה כאשר היא "הורידה רגל מהגז". במצב של 0:3 הלחץ פסק, השחקנים בחלק הקדמי נעו באיטיות, נגמרה ההתלהבות וחזרה ההפקרות. בפיגור 3:2, כשהידרדרות הייתה ברורה, לא היה שם שחקן שייקח מנהיגות, ילכד את החברים שלו ויידע לשבור את המומנטום של היריבה. מכבי הובלה כצאן לטבח ומזל שתוספת הזמן נגמרה כי גם החמישי והשישי היו בדרך.

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. ברני ארדוב
לא רק דסה אשם/ברני ארדוב

7. הצוות המקצועי במכבי תל אביב ינתח את המשחק ויסיק מסקנות. אחת מהן כנראה תהיה ש-70 הדקות הראשונות נגד זניט הן היוצא מן הכלל ולא הכלל. אם בתקציב של 140 מיליון שקל גל אלברמן הוא עדיין היחיד שמחזיק את הקישור ולא צורפו בלם ומגן שישדרגו את החולייה האחורית – מישהו בקרית שלום נרדם בשמירה. מה שיש היום, לא יספיק גם במאבק האליפות נגד הפועל באר שבע. גם אם הצהובים היו משלימים את ההצגה עם ניצחון גדול, זו הייתה הצגה חד פעמית שמסתירה את הליקויים הגדולים בסגל.

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
השאיר חוליית הגנה רעועה. קרויף/ברני ארדוב

השאלות והתשובות

1. טל בן חיים - איך יגיב לביקורות שהופנו אליו מכל כיוון בעקבות המהלכים האנוכיים בסיום המשחק נגד בית"ר ירושלים?

תשובה: שם הכל מאחור. בן חיים עלה נחוש, הוביל, דחף את הקבוצה, בישל את השער השני לקיארטנסון, לא נתן לאירועי המשחק עם בית"ר ירושלים והביקורת להשפיע עליו. מנגד, הוא לא הוכיח מנהיגות כשהיה צריך והתעסק בעיקר עם השופט ברגעים הקשים.

2. הגנת מכבי תל אביב- נכון, זה לעוס, אבל חייבים. אחרי שראינו אותם סובלים מול ההתקפה הדי בינונית של בית"ר ירושלים, לשחקני ההגנה הצהובה מצפה התמודדות עם התקפה מהירה ואגרסיבית הרבה יותר. שער נקי כנראה לא נראה, אם האם יהיה שינוי והאם הקישור וההתקפה יעזרו?

תשובה: כדורגל משחקים 90 דקות. ובמבחן התוצאה הגנת מכבי, ההגנה הקבוצתית של מכבי ויכולת החיפוי כשלו שוב. קשה להאמין שיש למכבי פתרונות בסגל הנוכחי.

3. דודו גורש - האם הוא מתאים לרמות הללו? בניגוד לשחקנים צעירים, לשוער הוותיק אין את הפריבילגיה של תהליך התחשלות ולכן הקמפיין הנוכחי מהווה עבורו מבחן ללא מועד ב'. אם לא יהיה מספיק טוב, הפועל באר שבע תחפש פתרונות אחרים בעונה הבאה, אכזרי ככל שזה יהיה.

תשובה: זה אולי נשמע מוזר, אבל לאורך מרבית דקות המשחק בסן סירו, החברים של גורש דאגו שלא תהיה לו כמעט עבודה. במבחנים הבודדים הוא עמד בקלות ובשורה התחתונה: שרד את סן סירו בהצלחה.

4. מיהאי קורהוט - העמדה העיקרית שברק בכר התלבט בנוגע אליה הייתה עמדת המגן השמאלי. בכר התלבט אם ללכת על המגן עם הניסיון האירופי או לבחור במגן סולידי שכבר מתואם עם הגנת הקבוצה.

תשובה: בכר לקח הכל בחשבון ובחר בקורהוט בעיקר בגלל ששיחק עם שלושה בלמים. הוא ידע שגם ההונגרי וגם בן ביטון יזכו לחיפוי מחבריהם ומקורהוט קיבל משחק טוב, אחראי ויציב.

5. מיגל ויטור - הפועל באר שבע עדיין לא ספגה שער כשהוא על המגרש, המשחקים הגדולים שלה הסתיימו עם התלהבות מהופעות מרשימות שלו. האם המאמן של בלם הרכש הפורטוגלי ישרוד גם את אן סירו?

תשובה: אפילו קינח בשער. באר שבע לקחה מפאוק סלוניקי את מיגל ויטור, מכבי תל אביב לקחה מפאוק סלוניקי את אייל גולסה. זה כל ההבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully