וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "דסה קיבל שני צהובים מטופשים שעלו לנו ביוקר"

16.9.2016 / 7:52

במועדון ביקרו את המגן שהורחק בהפסד לזניט: "בשביל מה לעשות עבירה כזו גסה במרכז השדה?". על ההתפרקות: "היינו ממש מרוסקים". וגם: מדוע השחקנים לא הכירו את החוק החדש?

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. שני מיילים הגיעו למשרדי מכבי תל אביב במרוצת חודש יולי. אחד ממנהלת הליגות כאן בארץ. השני מאופ"א. בראשון הובא לידיעת מכבי תל אביב מטעם המנהלת כי יש לתאם מול איגוד השופטים הגעה של שופט בכיר שיסביר לשחקנים את השינויים שהוכנסו לחוקה בתחילת חודש יוני האחרון. במייל השני שהגיע מאופ"א היה קובץ רב עמודים ובו השינויים עצמם. מפגש מול שופט כאן בארץ לא התקיים בסופו של דבר ואת החוקים החדשים שהגיעו מאופ"א, לא העבירו לשחקנים.

אחד השינויים התייחס למה שקרה אמש באיצטדיון בנתניה. למרות שהדברים היו כתובים בקובץ מאופ"א ועל אף שכבר היתה צריכה להתקיים הרצאה של איגוד השופטים מול השחקנים בקרית שלום, שחקני מכבי תל אביב לא קיבלו שום אינפורמציה באשר לחידושי חוקת השיפוט וכשהשופט הסלובקי איוואן קרוז'לייאק הרחיק את אלי דסה ופסק על בעיטה בלתי ישירה בתוך הרחבה לזניט, כולם ראו שחור בעיניים ואף אחד לא הבין על מה מדובר. מי שרוצה להבין כיצד מכבי תל אביב התפרקה מאותו רגע, כדאי שיקרא את הדברים הבאים: "שים אותך לרגע במצב שלנו", ניסה אמש לתאר אחד משחקני הקבוצה. "הובלנו כבר 0:3. צימקו לנו את התוצאה ואז במהלך אחד מרחיקים את אלי בצהוב שני ונותנים לזניט כדור בתוך הרחבה שהוא הרבה יותר מפנדל. כולנו עומדים מסביב לשופט ומבקשים לדעת למה הוא נותן להם כדור מחמישה מטר וכל מה שהוא אומר לנו זה: 'חוק חדש, חוק חדש'. אף אחד לא מבין, אף אחד לא מצליח לקלוט מה קורה כאן. עוד לא סיימת להתווכח עם השופט, הכדור כבר בפנים והתוצאה 2:3 ואתה הכי מתוסכל בעולם.

"מי שחשב שלא תהיה התפרקות אחרי זה, אין לו מושג מה עבר על השחקנים בתוך המגרש. היינו מרוסקים. אם המשחק היה נמשך עוד עשר דקות וזניט היו צריכים שערים, הם היו גומרים גם עם תוצאה של 3:7. דיבורים על מקצוענות הם נהדרים ועל אופי ועל נאיביות אבל כששחקן כדורגל לא מבין למה פסקו נגדו כדור שהוביל לשער, זה מרסק". אז אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש ואת מה שכואב כולם בסוף זוכרים. בפעם הבאה ששחקן יהיה במצבו של אלי דסה עדיף לו שישכב ולא יתקרב לרחבה שלו כי ברגע שהכדור נוגע בך, השופט ישרוק לעבירה ואם תהיה בתוך הרחבה שלך זה כדור בלתי ישיר, בדיוק מה שקרה למכבי תל אביב.

שחקן מכבי תל אביב אלי דסה. ברני ארדוב
ההרחקה שלו שיבשה את המשחק. אלי דסה/ברני ארדוב

2. אלי דסה היה שותף מלא להצגה הנהדרת של מכבי תל אביב עד הדקה ה-76. זה היה משחק הקאמבק שלו. עם היציאה לפגרה בסוף חודש מאי, הוא ניגש לעשות ניתוח. נעזר בקביים כדי ללכת ולא נהנה מהחופשה שאמורה לנקות את הראש של הכדורגלן. לקח לו זמן לחזור לעצמו, הרבה מאוד זמן. במוקדמות הליגה האירופית איבד את מקומו לדור פרץ כמגן הימני ובנבחרת מול איטליה העדיף אלישע לוי את בן ביטון. גם אם לא ידע את החוקים החדשים וגם אם שגה בטעות כשנגע בכדור ברחבה, מה שהוביל לבעיטה הבלתי ישירה של זניט, דסה ספג ביקורת בעיקר בגלל שני הצהובים המיותרים שספג בהפרש כה קצר. "הצהוב הראשון היה על בזבוז זמן", אמר גורם במכבי תל אביב. "זה היה צהוב כל כך מיותר כי מי צריך לבזבז זמן כשאתה ביתרון של 0:3 והכל רגוע? אבל אז לא עוברות שתי דקות ולעשות עבירה כזו גסה במרכז השדה? למה היה צריך את זה? אלה שני צהובים ממש מטופשים שעלו לקבוצה ביוקר". דסה יצטרך למצוא לעצמו משחק אחר כדי להרגיש שחזר להיות המגן הימני הטוב בארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מירצ'ה לוצ'סקו. GettyImages
ראה כמעט הכול. עד שהגיע לנתניה. לוצ'סקו/GettyImages

3. מאמן זניט מירצ'ה לוצ'סקו ראה כמעט הכל בכדורגל. כמעט. יש מאחוריו המון שנים בתחום אבל גם הוא הודה אמש שלא חווה עדיין משחק כזה. אחרי שסיים את מסיבת העיתונאים ולפני שנעלם במסדרונות של האיצטדיון בנתניה, הוא קלט את האריס מדוניאנין ולקח אותו הצידה לשיחה קצרה. זו היתה שיחה מאוד ידידותית. לבטח כזו שהחמיאה לבוסני של מכבי תל אביב שנמצא בכושר מצוין. אולי אפילו קבעו השניים להיות בקשר בעתיד. גם בנבחרת שלו מדוניאנין נתן גול בשבוע שעבר ואמש כבר היה בטוח איך יקרינו את השערים שלו, כולל הראשון שיוסי בניון טוען שהוא שלו, בכל רחבי אירופה. בסוף זה נגמר בהפסד הצורב ומדוניאנין שלא לקח עדיין אליפות עם מכבי תל אביב, ממשיך לטעום כאן טעמן של אכזבות. "עם כל זה שלא הבנו מה קרה על הדשא, עדיין היינו צריכים להיות מפוקסים 96 דקות", לקח מדוניאנין אחריות. "זה קרה לנו גם נגד בית"ר ירושלים וזה לא טוב. זה לא מתאים לנו. אנחנו חייבים להיות להבא הרבה יותר חכמים, אפילו שאני לא מסכים עם מה שהשופט עשה לנו. זו היתה בדיחה לשים את הכדור חמישה מטר מהשער ולתת להם גול. יכול להיות שזה החוק החדש, אבל אני חושב שהשופט טעה בשיקול הדעת שלו".

שחקני מכבי תל אביב יוסי בניון, גל אלברמן. ברני ארדוב
גם הוא לא הכיר את החוק החדש. בניון/ברני ארדוב

4. יוסי בניון לא יודע להיות צבוע וכשהוא לא משותף, הוא לא יכול להראות שהוא מרוצה. מול בית"ר ירושלים בתחילת השבוע בניון לא קיבל דקה מהספסל. אתמול הוא פתח ועשה עבודה טובה. "כשהוחלפתי לקראת הסוף, היינו עדיין ביתרון ולא האמנתי שנרד מופסדים מהמשחק הזה", שבר שתיקה די ארוכה מול התקשורת. "עברתי הרבה מאוד בכדורגל בארץ ובאירופה ולא ראיתי דבר כזה. יש שחקנים בקבוצה שאמרו לי שהם הכירו את החוק החדש הזה ויש כאלה שאמרו שלא הכירו. אני לא הכרתי ואני גם בטוח ששום שחקן לא נתקל במקרה כזה עד עכשיו. אבל חוק זה חוק ולצערנו דסה היה מעורב במהלך הבא וספגנו בעיטה לא ישירה מתוך הרחבה וזה נגמר. איבדנו ביטחון, איבדנו ריכוז אבל אנחנו גם צריכים להיות גאים שעמדנו יפה מול קבוצת צ'מפיונס ליג". בניון טען כי השער הראשון היה שלו, אבל הוסיף כי זה פחות משמעותי ברגע שהקבוצה הפסידה.

מאמן מכבי תל אביב שוטה ארבלדזה. ברני ארדוב
יזכור את ההפסד הזה עוד הרבה מאוד זמן. ארבלדזה/ברני ארדוב

5. "אצטרך לקחת חמישה כדורי שינה", נקב שוטה ארבלדזה בדרך בה יוכל להירדם הלילה. אין דבר שמאמן גיאורגי יותר שמח עליו מניצחון על קבוצת פאר רוסית. זה כבוד, זו הילה, זוכרים לך את זה. ארבלדזה ראה כבר את הניצחון ביד. החגיגות שלו בשער השלישי היו הכי מוחצנות מאז הגיע למכבי תל אביב. אבל בסוף הערב הוא ירד מפסיד ואיש לא יזכיר אותו הבוקר במוסקבה. התיק עוד לא נופל עליו, אומרים במכבי תל אביב, אבל החילופים המאוחרים שביצע והעובדה שלא ידע לעצור את המפולת גם אם הוא נמצא רק על הספסל, הם משהו שהולך כרגע בגנותו. כעת יש למכבי תל אביב שני משחקי ליגה תוך פחות משבוע. ביום ראשון מול רעננה וביום רביעי, משחק בעיתוי קצת מוזר, מול בני סכנין. "אם שוטה יוביל אותנו לשני ניצחונות ליגה, זה יהיה סימן שיש לו שליטה טובה על הקבוצה", אמר אמש אחד השחקנים. "להרים את כולם אחרי מפח הנפש הזה לא יהיה קל וזה התפקיד שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully