וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסא איגייבור: "טב"ח יכול לאבד 20 פעם ולא לחטוף כמוני"

15.9.2016 / 10:00

"אני עושה מה שהמאמן אומר. לא מה שהאוהדים. למה הם נגדי. 5 מאמנים במכבי נתנו לי הרכב, מה הם לא מבינים. השנה הבקעתי בכל המסגרות, ואחרי כדור אחד שלא נתתי כמו שהם רוצים – מקללים אותי?" נוסא איגייבור שובר שתיקה ומוסכמות. ראיון לפנתיאון

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: מסע"ת שוטה ארבלדזה לקראת המשחק מול זניט הערב

הריהוט מינימליסטי בדירה השכורה של נוסא איגייבור בפארק צמרת בתל אביב. על הקירות הוא לא תלה דבר והתמונה היחידה בסלון מונחת על השטיח ליד הטלוויזיה. חבר שלח לו אותה ממוסגרת. תמונה שלו ממשחק נבחרת ניגריה בוומבלי קצת לפני המונדיאל בברזיל בו לא היה לבסוף בסגל.

איגייבור אוהב תמונות, מה שיוצר תמיהה מדוע הריאיון הזה הוא הראשון שלו מאז הגיע למכבי תל אביב. קבענו לדבר איתו עוד לפני שהחלה העונה כשהמוטיב העיקרי היה כמובן חוסר ההערכה של חלק מאוהדי מכבי תל אביב ליכולתו. ואז הגיע המשחק בתחילת השבוע מול בית"ר ירושלים והתלבש כמו כפפה ליד.

בתחילת המחצית השנייה החלו ניצני שריקות הבוז ביציעים אבל ככל שעברו הדקות, אי אפשר היה לפספס שכמעט כל פעולה של איגייבור זיכתה אותו בקולות לא מרוצים מהטריבונות. אחרי שכבש את השער המשווה לרשת של בוריס קליימן הוא יצא לסיבוב של השתקת הקהל. עם האצבע סימן ליושבי היציע התחתון באיצטדיון בנתניה לשתוק ועם הידיים הודה לאלה שיושבים למעלה שממשיכים לעודד אותו ללא תנאי.

עוד בנושא

לחלק הראשון של הראיון, בו גילה איגייבור: "דחיתי שתי הצעות הקיץ"
20:00, ספורט 1: מכבי תל אביב פותחת את שלב הבתים מול זניט
גיא צרפתי צפוי להתמנות למאמן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב
לא רק איגייבור, יעקובו ואניימה: חידון הזרים הניגרים בליגה הישראלית

נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא הצליח להתאפק. איגייבור משתיק את הקהל/ברני ארדוב

למחרת בבוקר נפגשנו. זה היה יום חופשי מאימונים ואיגייבור התעורר מוקדם בשביל הראיון. "לא הצלחתי להירדם", עידכן. "איך אפשר לישון כשמקבלים כזה גול ומפסידים שתי נקודות? התיישבתי לראות את המשחק, אבל הייתי כל כך עצבני שסגרתי את הטלוויזיה. יש כאלה שחושבים שאני אדיש, אבל אני מאוד עצבני אם אנחנו לא מנצחים".

היית מאוד עצבני כבר במשחק ולא בגלל התוצאה.

"בכל פעם שאנחנו משחקים מול בית"ר ירושלים, האוהדים שלנו מאוד עצבניים. כשאנחנו משחקים, אנחנו צריכים לשחק לפי מה שהמאמן מבקש ולא לפי מה שהאוהדים רוצים. אני עושה מה שהמאמן מבקש ממני ולא מה שהאוהדים מבקשים ובכל פעם שהאוהדים מצפים שאעשה משהו אחד ואני עושה משהו אחר, הם כועסים. אני לא כזה שחקן שכל מה שהוא שומע מהיציע, הוא עושה. אם טל בן חיים רץ באגף והכדור אצלי, הם צועקים לי למסור לו אבל אם אני אתן לצד השני לדור מיכה או לאלי דסה, הם יתחילו לצעוק ולהתעצבן.

אני זה שמשחק, לא הם. אני לא אתן את הכדור לטל אם יש מולו עשרה שחקנים. אני צריך לחכות לשחקנים האחרים שיצטרפו, כי זה מה שהמאמן מבקש. מה לעשות שהכדור אצלי הרבה במרכז המגרש ומה לעשות שאני לא לחיץ ולא עושה מה שצועקים לו לעשות מהיציע? האוהדים הם לא המאמן והם כועסים בגלל זה. אני לא מכבד את מי שצועק כך ומקלל ובשבילי הוא לא אוהד. לבוא למשחק ולחכות לשחקן שיעשה טעות כדי לקלל או לצעוק לעברו, זו לא אהדה. האוהדים האמיתיים הם אלה שיושבים למעלה, הפנאטיים, שמעודדים גם כשאני מפסיד כדור או לא מוסר טוב. אותם אני מעריך. אני לא מחשיב אוהד מי שמוחא לי כפיים שאני כובש".

מה עובר לך בראש במהלך המשחק כשמהיציעים נשמעות הקריאות האלה? הרי זו לא פעם ראשונה וזה לא המקרה הראשון בו הקהל נגד ההחלטות של המאמנים לתת לך קרדיט.

"זה בדיוק העניין. המאמנים של מכבי, אחד אחרי השני, מרוצים ממה שאני עושה. הם מבסוטים שאני ממלא את ההוראות שלהם, אז על מה בדיוק באים נגדי אותם אוהדים? חמישה מאמנים הגיעו למכבי בזמני. כולם העריכו אותי, כולם נתנו לי את חולצת ההרכב. מה, כולם לא מבינים כדורגל?".

אבל מי שבעדך הוא קודם כל ג'ורדי קרויף.

"כן, אבל מה אתה חושב שג'ורדי אומר למאמנים לשים אותי בהרכב? ג'ורדי לא מתערב להם ולא קובע לאף אחד דבר באשר להרכב. ג'ורדי היה שחקן. הוא יודע להעריך מה אני תורם לקבוצה על המגרש, אבל הוא לא אומר למאמנים את מי להרכיב".

דווקא מה שקרה השבוע לגביך היה תמוה, כי התחלת את העונה באירופה טוב מאוד וכבשת לא מעט שערים חשובים בקיץ. יש לך שישה כמו לטל בן חיים.

"לא ציפיתי להתנהגות הזו מהאוהדים במשחק מול בית"ר, בטח אחרי שהיו לי משחקים טובים ועשינו בדיוק את מה שהיינו צריכים לעשות באירופה ובליגה בארץ".

תיכננת איך אתה כובש גול ומשתיק אותם?

"ממש לא. כשעלינו למחצית השנייה אמר לי המאמן ללכת יותר קדימה. זה מה שהוא ביקש בניגוד להוראות של המחצית הראשונה שהיו לשחק יותר מאחור. האוהדים לא מבינים את זה. הם צריכים לראות מה המערך ולהבין למה אני לא הולך יותר קדימה. במחצית השנייה הוא אמר לי שאנחנו בפיגור וביקש ללכת קדימה וראיתם שהייתי הרבה ברחבה. אני לא יכול להגיד למאמן איך לשחק והאוהדים לא יכולים להגיד לי איך לשחק. יש סדר".

שחקן מכבי תל אביב נוסא איגייבור. ברני ארדוב
"אני זה שמשחק, לא הם. אני לא אתן את הכדור לטל אם יש מולו עשרה שחקנים". נוסא איגייבור/ברני ארדוב
"פגשתי את מוריניו כששיחקנו מול צ'לסי. הוא אמר לי: 'היית מדהים כששיחקת בבטיס ואני אימנתי את ריאל מדריד. כמעט הרגת אותנו באותו משחק. למה אתה לא משחק בליגות הבכירות באירופה?'

כשהגעת לישראל לשחק בהפועל תל אביב היית שחקן שונה. הרבה יותר התקפי וטכני.

"תן לי את אותן הוראות שקיבלתי בהפועל ותראה שאני אעשה את הדברים במכבי אפילו יותר טוב מאיך שעשיתי אותם בהפועל, כי אני שחקן יותר טוב היום. עברתי מהפועל תל אביב לבטיס ואחרי אימון אחד בא אלי המאמן ואמר לי: 'היי, נוסא, כאן אנחנו לא רצים עם הכדור. אנחנו נותנים לכדור לרוץ לבד'. אם הייתי ממשיך לשחק שם כמו בהפועל, הוא היה זורק אותי לספסל. אני ממלא הוראות של המאמן. זה הכל. בהפועל תל אביב לא הייתי בכלל עושה הגנה. באדיר וטועמה היו באים אלי במשחק ואומרים לי: 'נוסא קח את הכדור ולך קדימה'. כל השחקנים היו מבקשים ממני לעשות מה שאני רוצה ולא היה איכפת להם גם אם הייתי מפסיד 20 כדורים במשחק. במכבי אני צריך לעשות דברים אחרים. במכבי תל אביב לא באים אלי ואומרים לי: 'קח את הכדור ותעשה מה שאתה רוצה'. אהבתי תמיד לשחק חופשי ולעשות מה שאני רוצה, אבל במכבי יש סדר ומבקשים ממני להיות שחקן אחר. גם כשאומרים לי לך קדימה במכבי זה לא לך קדימה ותעשה מה שבא לך העיקר שתסדר לנו גול. בהפועל לא היתה לי בכלל עמדה קבועה".

מה אתה מעדיף?

"ברור שיותר כיף ויותר קל זה לשחק כמו שאתה רוצה ולא להיות מחוייב לצד הטקטי של המשחק. אבל אני היום במכבי תל אביב ועם כל זה שאני לא שמח על היחס של חלק מהאוהדים, אני מאוד אוהב להיות חלק ממכבי תל אביב ואני שמח שאני כאן".

אתה חש שמגיע לך יותר קרדיט מהאוהדים ומהתקשורת?

"כן. אני לא חלוץ, אבל הבקעתי בכל המסגרות מתחילת העונה שישה שערים ואחרי כדור אחד שלא נתתי כמו שהם רוצים, מקללים אותי? אני קשר אמצע מגרש עם משימות שהמאמן מטיל עליו. הם צריכים להבין את זה. יש אוהדים שכן מבינים וחשוב לי שהם יידעו שאותם אני מעריך. אלה שקופצים ומזיעים בימים חמים ואלה שנרטבים בגשם ולא מחפשים מטרייה. אתה יודע, כשחבר מתקשר לספר לי מה אמרו עלי בתקשורת אני סוגר לו את הטלפון ואומר לו שאני אמחק את המספר שלו אם הוא ימשיך להציק לי עם זה. למה אני צריך להקשיב לפרשן שיורד עלי כשאני יודע מה חושבים עלי החברים לקבוצה והמאמנים שאימנו אותי? פגשתי את מוריניו כששיחקנו מול צ'לסי. הוא אמר לי: 'היית מדהים כששיחקת בבטיס ואני אימנתי את ריאל מדריד. כמעט הרגת אותנו באותו משחק. למה אתה לא משחק בליגות הבכירות באירופה?' מוריניו אומר לי את זה, אז אני צריך להוריד את הראש כשעיתונאים או אוהדים מסוימים יוצאים נגדי?".

נראה שאתה מאוד פגוע למרות שבעבר אמרת שאתה לא מתייחס לזה.

"אני בחור חזק מאוד. שלא תטעה. בגלל זה אני לא מקשיב לצעקות. אני אגיד לך משהו. קח את טל בן חיים הקטן. הוא החבר הכי טוב שלי במכבי תל אביב והוא לטעמי אחד השחקנים הכי מוכשרים בכדורגל הישראלי. אבל אם טל ירוץ 20 פעם עם הכדור ויאבד אותו, הוא לא יקבל צעקות כמו שאני מקבל על טעות אחת שאני עושה. אותו דבר גם עם דור מיכה, שהוא חבר שלי ואני אוהב אותו. שחקנים מקבלים מהקהל הרבה יותר סבלנות ממני. איך אפשר לאזן את זה?".

האוהדים מאוד כעסו במשחק על טל בן חיים שרץ עם הכדור ולא מסר אותו.

"הם כעסו, אבל הם דיברו על זה אחרי המשחק כשהם נסעו הביתה או שהם שתו קפה יחד. הם לא צעקו לעברו כמו שצועקים לעברי. אני לא מחפש שיפגעו בשחקן אחר. אני רק רוצה שאנשים יהיו מאוזנים ויקבלו אותי. אני רוצה להבין למה זה כך? אני רוצה שהקהל יהיה הוגן".

איך השחקנים במכבי מתייחסים ליחס לו אתה זוכה מחלק מהאוהדים?

"שאל אותם. לך ותשאל אחד אחד משחקני מכבי תל אביב מה הם חושבים עלי ועל התרומה שלי. שאל את המאמנים שאימנו אותי במכבי. אני לא רוצה להגיד לך מה השחקנים אומרים לי, אבל אתה יכול להבין לבד. אני לא יכול להכריח את הקהל לתת לי מחמאות. אני לא יכול ללכת לדבר עם כל אוהד. ברור שגם אני רוצה מחמאות וברור שגם אני רוצה אהבה".

נוסא איגייבור, טל בן חיים, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא החבר הכי טוב שלי במכבי תל אביב והוא לטעמי אחד השחקנים הכי מוכשרים בכדורגל הישראלי". איגייבור עם בן חיים/ברני ארדוב
"יש כלפי אהדה מחלק מהאוהדים ואני כן חזק. אני לא אהיה עצוב בגלל שיש אוהדים שלא מבינים את המשחק שלי"

ולמרות זאת נשארת במכבי תל אביב הקיץ.

"ביום בו ארגיש שאני לא נהנה כאן, אני אקום ואלך. ביום בו העצב ישתלט עלי, אני לא אהיה כאן. יש לי אהבה מהשחקנים בקבוצה, יש לי הערכה מהמאמנים, יש כלפי אהדה מחלק מהאוהדים ואני כן חזק. אני לא אהיה עצוב בגלל שיש אוהדים שלא מבינים את המשחק שלי".

אתה היית מהשחקנים הבולטים במכבי תל אביב שלא אהב את העובדה שהתקשורת עשתה ממכבי תל אביב ערן זהבי ועוד עשרה שחקנים?

"ערן זהבי שחקן אדיר. אולי הסקורר הכי גדול ששיחקתי איתו, אבל גם אחרי שמסי יפרוש מברצלונה, עדיין תהיה שם קבוצה וגם כשרונאלדו נפצע, ריאל מדריד הצליחה לנצח. אתם בתקשורת מציירים את הדברים כפי שאתם רוצים. כשאתם קבעתם שמכבי תל אביב זה ערן זהבי ועוד עשרה שחקנים, אתם העלבתם את יתר השחקנים. כשאמרתם את זה, עשיתם מטל בן חיים כלום, מנוסא איגייבור אפס, מדור מיכה שום דבר. זה מעליב. תחשבו לפני. ערן הבקיע בעונה שעברה 35 שערים. כמה שערים בישלנו לו? אז אנחנו לא נספרים? מסי הוא הטוב בעולם. מישהו מעליב כך את שחקני ברצלונה. אבל שיהיה ברור, ערן הוא שחקן נפלא וברור שהוא חסר לנו. אפילו ערן ביקש מכם להפסיק עם זה".

שחקן מכבי תל אביב נוסא איגייבור. ברני ארדוב
"ערן הבקיע בעונה שעברה 35 שערים. כמה שערים בישלנו לו? אז אנחנו לא נספרים?". נוסא איגייבור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully