וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסא איגייבור: "דחיתי שתי הצעות הקיץ ובסכומים יפים"

14.9.2016 / 16:00

"ג'ון וטוני היו ההבדל בין באר שבע למכבי בעונה שעברה", "השנה אנחנו קבוצה יותר טובה", "כעסתי על בטיס. הייתי מגיע מהמועדונים ישר לאימון". אלו החלקים שלא נכנסו לראיון המרתק שיתפרסם מחר עם נוסא איגיבור. בונוס: למה האליפות ברחה דרומה

צילום: אבי כהן
"לא יכולתי לעזוב את מכבי תל אביב הקיץ. שחקן כדורגל צריך לעזוב או כשרע לו במקום מסוים או כשהוא כבר עייף מהקבוצה. אני לא מרגיש כך"

הפועל תל אביב ומכבי חיפה לא מאותתות על משהו חדש ודומה שצלחת האליפות גם בעונה הקרובה תלך להפועל באר שבע או למכבי תל אביב. נוסא איגייבור הוא אולי השחקן הכי חשוב של שוטה ארבלדזה על כר הדשא, אבל ביציעים של מכבי תל אביב הוא אחד השנויים במחלוקת. אפילו ששת שעריו מאז פתיחת העונה האירופית לא העניקו לו חסיון השבוע מול בית"ר ירושלים בליגה ובמחצית השנייה הוא שוב שמע שריקות בוז ורחשים בכל פעם שנגע בכדור מחלק מסוים בקהל הצהוב. לא בכל יום יושב שחקן זר ובעיקר אחד שמשחק במכבי תל אביב ושם את הכל על השולחן. מחר, בחלק המרכזי של הראיון, לקראת המשחק מול זניט סנט פטרסבורג(חמישי, 20:00) פותח איגייבור את הלב ומדבר לראשונה בפתיחות נדירה על מה שהוא חש ועל המטענים שהוא סוחב איתו כבר לא מעט זמן כלפי היחס שהוא מקבל מחלק מאוהדי מכבי תל אביב ומחלקים נרחבים בתקשורת שהעליבו, לדבריו, את שחקני סגנית האלופה.

למרות הכאב שהוא חש על חוסר הפרגון, מגלה נוסא איגייבור שהוא דחה שתי הצעות שקיבל הקיץ לעזוב את מכבי תל אביב. "היו שתי הצעות בחלון ההעברות", גילה. "אחת הגיעה שלושה שבועות לסיום החלון והשנייה ממש כמה ימים לפני שהוא נסגר. אפילו שיש לי רק חוזה לעונה אחת אחרונה, העדפתי להישאר ודחיתי את שתי ההצעות שהיו כבר על הנייר ובסכומים מאוד יפים. לא יכולתי לעזוב את מכבי תל אביב הקיץ. שחקן כדורגל צריך לעזוב או כשרע לו במקום מסוים או כשהוא כבר עייף מהקבוצה. אני לא מרגיש כך כלפי מכבי ולכן דחיתי את ההצעות. ביקשתי שימשיכו לעקוב אחריי כי אולי זה יקרה עוד שנה".

עוד בנושא

מכבי תל אביב: יגור פיליפנקה יחליף את איתן טיבי הפצוע מול זניט
המנהלת סירבה לאפשר לתל אביביות לארח את הדרבי בחיפה
לא רק יעקובו ואניימה: חידון הזרים הניגרים בליגה הישראלית

שחקן מכבי תל אביב נוסא איגייבור. ברני ארדוב
"הייתי נוסע מהמועדון ישר לאימון". נוסא איגייבור/ברני ארדוב
"אחרי שבטיס סירבה למכור אותי לפולהאם, הכל נהיה רע. אני הייתי מאוד מאוכזב מההתנהגות של בטיס והתחלתי לבלות. הייתי יוצא למסיבות, הייתי מבלה במועדונים. הייתי נוסע מהמועדון ישר לאימון"

ייתכן מאוד כי הסיבה בעטייה לא עזב נעוצה בחוויה הקשה שעבר כשהיה שחקן בטיס. איגייבור פתח את הפצע העמוק מבחינתו וסיפר את כל הסיפור. "כשעזבתי את הפועל לבטיס, הייתי הדבר הבא בכדורגל הניגרי", נזכר. "כשהייתי בבטיס היו לי הצעות מפולהאם ומאולימפיק ליון. אבל בטיס סירבה למכור אותי לפולהאם. בטיס מנעה ממני את החלום לשחק בליגה האנגלית. שאל בבטיס על המשחקים שהיו לנו בתחילת העונה מול מנצ'סטר יונייטד, אברטון ופולהאם. נגד יונייטד דייויד מויס היה המאמן שלהם והוא שאל את המאמנים שלי אחרי המשחק מי זה השחקן השחור הזה שכל כך הרשים אותי. גם נגד אברטון להם היה מאמן ספרדי הייתי מצוין. אבל הסיפור המרכזי היה פולהאם.

"כבשתי נגדם ומאמן פולהאם חיפש אותי אחרי המשחק. אני עמדתי ודיברתי עם חברי הגנאי ג'ון פנטסיל והמאמן בא אלי. הוא חיבק אותי ושאל אותי: 'אתה רוצה לשחק עבור פולהאם?' הייתי בהלם. אמרתי לו שאני רוצה לבוא. שבוע אחרי זה פולהאם שמה לבטיס 7 מיליון יורו על הכרטיס שלי ובטיס שקנתה אותי מהפועל תל אביב ב-900 אלף יורו, סירבה. הם ביקשו מפולהאם 12 מיליון יורו. הלכתי למנהל המקצועי וביקשתי ממנו לשחרר אותי לחלום הגדול שלי לשחק בליגה האנגלית והוא אמר לי: 'תירגע, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. אל תהיה לחוץ'. המשכתי ללחוץ כי פולהאם חיכתה אבל בטיס לא עשתה את העסקה כי היא רצתה 12 מיליון".

"אחרי שבטיס סירבה למכור אותי לפולהאם, הכל נהיה רע. אני הייתי מאוד מאוכזב מההתנהגות של בטיס והתחלתי לבלות. הייתי יוצא למסיבות, הייתי מבלה במועדונים. הייתי נוסע מהמועדון ישר לאימון. הייתי כל כך מתוסכל ממה שקרה שם, מזה שהם מנעו ממני להגשים את החלום שלי ושל כל המשפחה והחברים שלי בניגריה. הייתי יושב בבית בסביליה וכל הזמן כועס. בבטיס איימו עלי שיורידו אותי לקבוצה השנייה ואז הגיעה פציעה ארוכה בברך בעקבותיה נעדרתי לשלושה חודשים. גם ההופעה שלי במונדיאל נמנעה בגלל כל ההתרחשויות בבטיס. הייתי עצוב ומתוסכל. הם רצו שאמשיך איתם בליגה השנייה אחרי שהם ירדו אפילו שהאוהדים היו נגדי, אבל אני הייתי נחוש לעזוב. לא רציתי לשחק בליגה השנייה בספרד. הם ביקשו להשאיל אותי למלאגה, אבל אז הגיע ג'ורדי והעביר אותי למכבי תל אביב".

למה אתה לא מקבל יותר קרדיט בנבחרת ניגריה. גם בשבוע שעבר יצאת למשחק שם והמאמן לא נתן לך לשחק.

"יש הרבה דברים לומר על מה שקורה בנבחרת, אבל זה לא הזמן ולא המקום. יש יותר מדי דברים עליהם אני מדבר אבל בגדול בכל מקום יש פוליטיקה. גם בנבחרת ישראל יש פוליטיקה. אם תשאל, אותי אני לא מבין למה אלי דסה לא שיחק נגד איטליה ואלישע לוי בחר בבן ביטון למגן הימני. אבל לכל אחד יש דעה".

חשוב לך להיות בנבחרת?

"זו הרגשה נהדרת לייצג את המדינה שלך ועשיתי את זה בנבחרות עד גיל 20 ועד גיל 23 וגם בבוגרים, אבל היום אני כבר לא אצטער אם לא יקראו לי. אם יגידו לי לבוא ולשחק, אבוא בכיף והחברים שלי משם כל הזמן אומרים לי להיות סבלני, אבל באמת שאם לא יקראו לי, לא אתחרט. בכל מקרה, הדבר הכי גרוע זה לקרוא לך לנבחרת ולא לתת לך לשחק".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת ניגריה נוסא איגייבור מול שחקן נבחרת זמביה נייתן סינקאלה. רויטרס
"הדבר הכי גרוע זה לקרוא לך לנבחרת ולא לתת לך לשחק". איגייבור בנבחרת/רויטרס
"הפועל באר שבע לא טובה ממכבי תל אביב והיא גם לא היתה טובה ממכבי תל אביב בעונה שעברה"

בזמן שאיגייבור יתכונן היום למשחק מחר מול זניט סנט פטרסבורג בפתיחת הליגה האירופית, יעשו במילאנו את אותה ההכנה חבריו הקרובים ג'ון אוגו וטוני וואקמה. "הם היו ההבדל בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע בעונה שעברה", משוכנע איגייבור. "בזכות שניהם הפועל באר שבע זכתה באליפות ואנחנו לא. לא רק בגלל שהם חברים שלי, אני רואה כדורגל ואני יודע לזהות. הם אלה שעושים את ההבדל. ג'ון וטוני הם שחקני המפתח של באר שבע. הייתי שמח אם היה לי פרטנר ניגרי במכבי תל אביב כמו שלהם יש אחד את השני בבאר שבע. כל השחקנים במכבי הם כמו משפחה שלי, אבל זה היה יכול להיות כיף אם גם היה לי חבר מהמדינה שלי איתי בקבוצה".

לקראת המאבק על האליפות בעונה הקרובה לאיגייבור יש דעה נחרצת: "אני לא חושב שיש פער בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב. שתי הקבוצות חזקות מאוד כאן בארץ. הפועל באר שבע לא טובה ממכבי תל אביב והיא גם לא היתה טובה ממכבי תל אביב בעונה שעברה. אנחנו הפסדנו בעונה שעברה את האליפות כיוון שהתחלנו את העונה מאוד מוקדם במוקדמות ליגת האלופות ואחרי זה בשלב הבתים שהיה חוויה מאוד קשה אבל נסיון נהדר עבור כולנו. בסוף העונה כבר לא יכולנו לעמוד על הרגליים ובאר שבע לקחה את האליפות. אנחנו מנסים לתקן העונה הרבה דברים בהם היינו פחות טובים בעונה שעברה ואני מרגיש שמכבי תל אביב קבוצה טובה יותר העונה".

מחר יתפרסם החלק המרכזי של הראיון

נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"בסוף העונה כבר לא יכולנו לעמוד על הרגליים". נוסא איגייבור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully