וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזמן שדורון שזירי זכה במדליה פראלימפית, הכותרות בארץ היו על כדורגל"

13.9.2016 / 8:09

הקלע הוותיק דורון שזירי, קטוע רגל מלבנון, חגג זכייה במדליה פראלימפית שמינית בקריירה ("אחת המדליות היותר קשות"), ומאמנו סטריק מבקר: "איך זה לא בכותרת הראשית?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסע ארוך, זה לצד זה. שזירי וסטריק חוגגים עוד הישג/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר 21 שנים הם יחד, דורון שזירי וגיא סטריק. אתמול (שני) בריו זו היתה המדליה השמינית של הקלע הפראלימפי שזירי, כשסטריק לצדו מאמן אותו וגאה על עוד הישג. אחרי הזכייה הם יצאו לחגוג במסעדה. "לא מתרגלים לזכייה במדליות אולימפיות ופראלימפיות", סיפר שזירי. "וזו אחת המדליות היותר קשות כי חוקי התחרות השתנו מאז לונדון ונקודות המוקדמות לא נספרות".

עוד בנושא

המשחקים הפראלימפיים: מדליית ארד לדורון שזירי בירי שלושה מצבים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על ההישג: "ריגשת את עם ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע מרגש. החיבוק אחרי המדליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא התגייס לעורב גולני באמצע שנות ה-80 ורצה להיות צלף. בכיתה ט' כבר היה רשום לגדנ"ע קליעה, אבל רק אחרי שסיים את השיקום עקב הפציעה הקשה שהוא עבר, הוא חזר להתעניין בקליעה, מה שהוביל בסופו של דבר לקריירה פראלימפית מזהירה. הפציעה הקשה בצבא אירעה ב-1987 כשעלה על מוקש ליד מוצב הבופור בלבנון. רגלו נקטעה מתחת לברך והוא החל במסע הארוך שאחד משיאיו היה אתמול באולימפיאדה בריו.

"שעתיים אחרי הזכייה עוד מצאתי את עצמי מחזיר הודעות לכל מי שבירך. זה כיף וחבל שזה קורה רק פעם בארבע שנים כי התחריתי כבר במדינות בהן שידרו אותנו בשידור ישיר גם בתחרויות מקומיות". סטריק מאמן אותו כבר שנים לצד היותו קלע אולימפי בעצמו. בארבע אולימפיאדות ייצג סטריק את ישראל, אבל לא הצליח לזכות במדליה. אבל הקריירה שלו היתה עשירה עם זכיות באליפויות עולם ואירופה ועם קביעת שיא עולם. "אני גאה להיות שותף כמאמן לכל כך הרבה מדליות של דורון. היינו רוצים יותר חשיפה. הבנתי שבזמן שהוא זכה במדליה כאן בריו, כותרות הספורט הראשיות בארץ היו עדיין על משחק הכדורגל של הפועל תל אביב. יכול להיות דבר כזה שמדליה פראלימפית לא תהיה כותרת ראשית?".

שזירי לא סיים את ריו. מחכה לו גם התחרות בשכיבה אבל שם לדבריו יש יותר קלעים והסיכוי למדליה נוספת לא כל כך גבוה. בכל מקרה אולימפיאדת טוקיו 2020 באה בחשבון מבחינתו כל עוד הגוף יעמוד בזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הקלע הישראלי דורון שזירי. GettyImages
שזירי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully