וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפוס מחסה: האם חסה מסוגל לממש את הפוטנציאל בפריס סן ז'רמן?

13.9.2016 / 15:00

גיליון התנהגות מזעזע, חלומות על זכייה בכדור הזהב ואגו שלא נופל מאיברהימוביץ'. בעיר האורות חלמו על ניימאר והסתפקו בגרסה הדהויה של מוראטה. האם החלוץ שכשל "במשימה הקשה ביותר בעולם" מסוגל להתאושש ולגרום לריאל מדריד להתגעגע אליו?

רויטרס

בווידאו: אונאי אמרי מתכונן למשחק מול ארסנל בליגת האלופות

כבר יותר מעשור שבכדורגל הספרדי מתחזקים טענה ברורה לפיה: "המשימה הקשה ביותר בכדורגל העולמי היא לעבור מקאסטייה לקבוצת הבוגרים של ריאל מדריד. אין מכשול קשה יותר, לעיתים אפילו נראה שמדובר במשימה בלתי אפשרית".

לאורך השנים ה'קורבנות' היו רבים. בדיוק כמו שאר ענקיות היבשת וחרף מדיניות הגלקטיקוס דאגו הבלאנקוס לטפח את מחלקות הנוער. התפנית הגדולה הגיעה ב-2014 עם מינויו של זינדין זידאן למאמן קבוצת המילואים. האיש הקרוב ביותר לנשיא פלורנטינו פרס דרש את התפקיד בתקווה לטפח את הכישרונות הצעירים - הכול למען מטרה אחת - העמדה הראשית על הקווים בסנטיאגו ברנבאו. המשאלה של זיזו התגשמה מוקדם יותר ואף הסתיימה בצורה מעוררת השראה עם הזכייה ה-11 בליגת האלופות, אבל דווקא בקיץ בו זידאן קיבל את הרשות לבנות את הסגל כראות עיניו, הטענה הרווחת בכדורגל הספרדי קיבלה חותמת סופית, תשאלו את חסה רודריגס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חלוץ פריס סן ז'רמן חסה רודריגס. AP
משימה בלתי אפשרית? תשאלו את חסה/AP

לזכותה של ריאל קשה להגיד שהיא הייתה חסרת סבלנות כלפי הצעיר. אחרי שנים בהן היא חיפשה בנרות יורש ראוי לראול, חסה נחשב לבן המועדף וקיבל הזדמנויות רבות בתקווה לקבע את מעמדו בשחקן לגיטימי בסגל. אפילו אלברו מוראטה, ששב הקיץ למדריד, נדחק הצידה בתחילת דרכו עבור חסה. הבלנאקוס הבינו במהרה כי הצעיר שבא מהאיים הקנריים לא יוכל להשתוות לעולם למספר 7 האגדי, בדיוק כמו אחרים שניסו ונשכחו. שאר המאמנים שעבדו איתו אפילו היו מוכנים להסתפק בגרסה לבנה לפדרו, אך התקוות נמוגו.

עכשיו, כשהוא חלק מפרויקט החלומות של אונאי אמרי בפריס סן ז'רמן, התהייה המרכזית עולה: האם החלוץ שהצהיר לפני שנתיים "אני מאמין שאזכה בכדור הזהב לפחות פעם אחת בארבע השנים הקרובות", מסוגל להיכנס למלא לפחות חלק קטן מהחלל העצום שהותיר אחריו זלאטן איברהימוביץ'?

עוד בנושא:

שלישי באלופות: ארסנל מתארחת בפריס, ברצלונה מארחת את סלטיק
בין הצ'מפיונס ליג לצ'מפיונשיפ: האם ניר ביטון דורך במקום בסלטיק?
רונאלדו: "יש לנו קבוצה חזקה, אפשר לזכות שוב בליגת האלופות"

זלאטן איברהימוביץ' פריס סן ז'רמן. רויטרס
נעליים גדולות. זלאטן במדי פ.ס.ז'/רויטרס

העזיבה של הענק השבדי את עיר האורות בשילוב עם הגעתו של אמרי בישרה על עידן חדש עבור הפריסאים. במועדון חיזרו במהלך כל הקיץ אחרי ניימאר, אך במקביל התעקשו להעמיק את התחרות בסגל. בזמן שחסה פלרטט עם מספר קבוצות אנגליות, בדיוק כמו בשלושת הקיצים האחרונים, ההגעה לצרפת הייתה מפתיעה. במדריד בעיקר שמחו לוותר על הספרדי השחצן.

קשה לזכור שחקן שמיעט לשחק ומחזיק בגיליון התנהגות כל כך בעייתי. ב-2009 הוא ספג הרחקה מ-15 משחקים אחרי שתקף שופט, זה נמשך עם איומים לפיהם לא יגיע למשחק הקבוצה אם לא ילבש את החולצה 10 במשחק המילואים, וגם ז'וזה מוריניו, שקידם אותו לקבוצה הבוגרת, סומן כאשם במיעוט הדקות שלו. קרלו אנצ'לוטי, שידוע ביחסים הקרובים שלו עם שחקניו, גם נכנס לרשימה השחורה אחרי שגרם לחלוץ להתחמם מבלי לשחק מול אלצ'ה. תוסיפו לזה את העובדה שהוא קרא לבנו הצעיר חסה רודריגס, וקיבלתם גרסה ספרדית לאגו של זלאטן, מינוס היכולת והקבלות.

בשונה מדני קרבחאל ומוראטה שנמכרו עם סעיף חזרה לריאל, פרס האמין בחסה לאורך כל הדרך ולא היה מוכן לתת לו לעזוב, עבורו היה מדובר ביהלום שדורש ליטוש בייחוד אחרי שהפך לשחקן משמעותי בכל הנבחרות הצעירות של 'לה רוחה', ואפילו דחה את לה מאסיה עבור הבלאנקוס בגיל 12, אז עזב את בית הוריו. "אני מתאים להרכב של ריאל מדריד, לגבי זה אין לי אפילו צל של ספק", טען ב-2013: "כל מה שאני צריך זה אמון. היכולות שלי לא נופלות מאף אחד בחלק הקדמי". מאמנו לשעבר בקבוצות הצעירות, אלברטו טוריל, לא אהב את הגישה: "הגיע הזמן שחסה ייקח את עצמו בידיים. הוא רחוק מהיכולת והיציבות של כריסטיאנו רונאלדו וקארים בנזמה, מישהו צריך ללמד אותו לעבוד קשה ולשמור על הרגשות שלו".

שחקן ריאל מדריד אלברו מוראטה. רויטרס
עבורו זידאן נלחם. מוראטה/רויטרס

אם החיים תחת 'המיוחד' היו קשים, ההגעה של גארת' בייל ושינוי התפקוד של אנחל די מריה במהלך עונתו הראשונה של אנצ'לוטי הפכו את החלוץ לצופה מהצד, דבר שהוביל אותו לפתיחה בקריירה מוסיקלית שלא המריאה בדיוק כמו מדד שערי הזכות. ריאל השלימה את חלום הדסימה, חאמס רודריגס הגיע, וסוכנו של חסה חיפש את הדרך החוצה. מי שחלם להפוך לאליל הבא של הברנבאו ראה את המציאות מתפוצצת לו בפנים, כאשר גם מקום ברשימה המפוארת לצד דויד סילבה וחואן ואלרון, שגדלו גם הם באיים הקנריים, נראה מופרך.

ארסנל, צ'לסי וליברפול הוזכרו כמתעניינות בשנתיים האחרונות, אבל פציעות ודרישות גבוהות מצד פרס חסמו את היציאה. השיא הגיע בעונה האחרונה כאשר לוקאס ואסקס (שמאז נכלל בסגל ליורו) הצליח להשתלט על עמדת המחליף הראשון והפך למרוויח הגדול בעידן זידאן, חסה הבין את הרמז ודרש לעזוב. מארק סוצ'ון הסביר: "חסה הוא שחקן התקפה מוכשר, אבל מעולם הוא לא הצליח להצדיק מקום בהרכב של ריאל. אני בספק אם מישהו בברנבאו אפילו יתגעגע עליו".

קרלו אנצ'לוטי (מימין) לצד ז'וזה מוריניו 2010. GettyImages
חלק מרשימת הקורבנות. מוריניו ואנצ'לוטי/GettyImages

ההפתעה הגיעה מצד האלופה הצרפתית, שדווקא אחרי קיץ בו חיזרה אחרי גונסאלו היגואין, אלכסנדר לקאזט ומוראטה בתקווה להתאושש מהעזיבה של זלאטן - החליטה להמר על חסה הבעייתי ועוד שילמה עבורו 25 מיליון יורו עם חוזה לחמש שנים. אם אתם חושבים שמדובר בתסריט דומה לשל מוראטה, אתם טועים. בניגוד לחלוץ שתקע יתד בנבחרת ספרד גם בעידן ג'ולן לופטגי, בריאל אפילו לא העלו בדעתם להכניס לחוזה Buy back. פרס ויתר, ואמר שלום ולא להתראות בתקווה לנקות את האווירה בחדר ההלבשה. זידאן מצדו ניסה לשמור על אווירה נעימה ואמר אחרי שהעסקה הושלמה: "ריאל היא הבית של חסה, ותמיד תישאר הבית שלו. אני מאחל לו בהצלחה".

בהנהלת הקבוצה מעיר האורות התקשו לעכל את צירופו של חסה, כשמי שדחף למהלך היה אמרי. הוורסטיליות קסמה למאמן, שפנטז על חלק קדמי מרובע ודינמי עם די מריה, חאתם בן ארפה ואדינסון קבאני. בהצגתו אמר חסה: "זלאטן נהדר, אבל באתי לכאן כדי לקדם את הקריירה שלי. אני כאן כדי לעבוד. אעניק למאמן את האפשרות לבחור היכן עדיף לי לשחק, הוא יודע שאני מסוגל לעשות הרבה דברים. אשמח לשחק בכנף השמאלית, העמדה הזו הייתה תפוסה מדי בריאל, אני כאן כדי לשנות כיוון". אם תוסיפו לרשימה את לוקאס מורה, קיבלתם סגל עמוס בשחקני כנף - וחלוץ מרכזי בודד בדמות קבאני - כאשר חוסר האיזון בו זועק לשמיים.

חסה שחקן פריס סן ז'רמן עם בת זוגו אאורה רואיס. AP
מושכת יותר תשומת לב ממנו. אאורה רואיס/AP

הדיווחים ביום האחרון של מועד ההעברות לפיהן יוליאן דראקסלר על סף חתימה בפריס בוודאי לא הוסיפו למזג הרוח הבעייתי של הרכש הטרי, שכן ידוע שהעמדה בכנף השמאלית היא המועדפת על הגרמני. קשר אלופת העולם נשאר בוולפסבורג בסופו של דבר, אך בצרפת עדיין בטוחים כי הסגל של אמרי סובל מבעיות בחלק הקדמי ולראייה פתיחת העונה בליג 1. המאמן ניסה לא לכפות שינויים רבים והשאיר את היסודות של לורן בלאן, אולם משחק ההתקפה חורק ללא זלאטן והגעגועים מסמנים התנהלות כושלת בחלון ההעברות, אולי בעקבות המינוי של פטריק קלייברט לתפקיד המנהל המקצועי.

סן ז'רמן אמנם הרשיתה שלוש פעמים מול מץ במחזור הפתיחה, אך נראתה רע מול מונאקו (3:1) ורק בסוף השבוע האחרון האלופה חילצה 1:1 ביתי מול סנט אטיין, זו שעברה בקושי את בית"ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית. חסה בוודאי לא ירצה לזכור את הופעת הבכורה שלו בהרכב. הספרדי פתח בצוותא עם תומא מונייה וגז'גוז' קריכוביאק, אך היכולת הייתה פושרת עם ציון 5.97, הנמוך ביותר מבין שחקני האלופה. "הגישה שלו הייתה רעה, והתפקוד לא מתאים. חסה לא צריך לפתוח בחוד, זו לא העמדה בשבילו. מסתבר שלאמרי יש בעיה אם קבאני לא פותח כתשע היחיד", טענו הפרשנים. הסערה הגיעה בסיום כאשר התקשורת זיהתה את החלוץ משתולל על הקווים בדקה ה-58, מיד אחרי שהוחלף בדי מריה, ועל פי הדיווחים אותו הכעס תורגם לצרחות בחדר ההלבשה. זלאטן אמנם עזב, אבל כמות האגו בחדר ההלבשה נותרה ללא שינוי.

בראיון ל'מארקה' הסביר חסה את התקרית: "באתי כדי לקבל הזדמנות ממשית לשחק בהרכב. לא סתם עזבתי את ריאל, הרצון שלי הוא להראות את היכולות שלי וזה יקרה רק עם מקום בהרכב. אני כבר לא מתעסק בהשוואות לרונאלדו ואחרים, התשוקה שבי רק גוברת".

חלוץ פריס סן ז'רמן חסה רודריגס עם המאמן אונאי אמרי. AP
הבעיה החדשה בסגל. אמרי וחסה/AP

אם בלבו החלוץ האמין כי ההגעה לצרפת תשכיח את האופי הבעייתי ותגרום גם למבקרים להביט על היכולת שלו, נדמה כי המצב מחמיר. בצרפת עוקבים בעיקר אחרי בת זוגו של חסה, אאורה רואיס, ומבקרים את הסכום ההזוי ששולם עליו גם בסיומו של קיץ משוגע בו 100 מיליון יורו הושקעו עבור פול פוגבה. ומה קורה במדריד? גם אמברגו ההעברות שספגו הבלאנקוס מאופ"א לא גורם לאף אחד להתחרט על סיום היחסים איתו, בעיקר לאור העובדה שמרקו אסנסיו נכנס לוואקום, הלהיב בפתיחת העונה ואף זומן לסגל הנבחרת.

אחרי שאמרי זכה שלוש פעמים בליגה האירופית, נאסר אל חלאיפי היה מוכן להתיר את החוזה של בלאן (תמורת סכומי עתק) עבור קפיצת מדרגה בליגת האלופות. העונה רק התחילה וברור שהסגל מספיק איכותי כדי לזכות בליגה, אך הסקת המסקנות של אמרי עשויה להיות כואבת בכול הנוגע לחלוץ. אחרי שכשל "במשימה הקשה ביותר בכדורגל העולמי", מי שתמיד חסה בצלם של אחרים קיבל העונה הזדמנות לצאת מהצללים. ליגת האלופות, מפעל בו זכה פעמיים כשחקן זניח, היא הזדמנות מצוינת להתחיל ולראות את האור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully