וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פראלימפיים: מורן סמואל זכתה במדליית ארד בסירת יחיד ל-1,000 מטר

הישג נהדר לחותרת, שקבעה זמן של 05:17.46 דקות, סיימה שלישית וזכתה במדליה ראשונה עבור המשלחת הישראלית: "צבט לי בלב שאני לא ראשונה, אבל כיף לסיים עם מדליה. רה"מ בירך: "את גיבורה"

רויטרס

הישג ענק לחותרת מורן סמואל במשחקים הפראלימפיים בריו. החותרת זכתה במדליית ארד עם זמן של 05:17.46 דקות במקצה הגמר לסירת יחיד במשחקים הפראלימפיים בריו. סמואל זכתה בעבר בארבע מדליות ארד וארבע מדליות כסף, וזו המדליה התשיעית שלה בהיסטוריה וראשונה עבור המשלחת הישראלית בריו.

החותרת הפראלימפית מורן סמואל עם מדליית הארד. רויטרס
"מדליה אולימפית זה מאוד מתוק". סמואל/רויטרס

אתמול (שבת) העפילה סמואל, שזכתה אשתקד באליפות העולם, לגמר דרך מקצה ההזדמנות השנייה, לאחר שסיימה ראשונה עם זמן של 05:22.96 דקות. בגמר התחרתה מול יריבותיה החזקות והוותיקות רייצ'ל מוריס הבריטית, שזכתה במדליית הזהב, ובירגיט סקרסטין הנורווגית שסיימה רביעית. וונג לילי הסינית זכתה במדליית הכסף.

עוד בנושא

פראלימפיים: מורן סמואל העפילה לגמר חתירה בסירת יחיד ל-1,000 מטר
הוועד הפראלימפי יחקור מדוע אלג'יריה לא הופיעה למשחק מול ישראל
הרמת משקולות: האיגוד קיבל הוראה להשעות את ולנטין גנסין

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
החותרת הפראלימפית מורן סמואל עם בנה ארד לאחר זכייתה במדליית ארד, ריו 2016. רויטרס
מורן סמואל על הפודיום עם בנה ארד ומדליית הארד/רויטרס

סמואל אמרה בסיום: "החיוך שלי מריר כמו שוקולד. מדליה באולימפיאדה זה מאוד מתוק. רציתי להשמיע את ההמנון בשביל כולכם בבית ובשביל עצמי, אבל השארתי את כל מה שיכולתי להשאיר על המים והיו טובות ממני כאן. צבט לי בלב שאני לא ראשונה, אבל אני שמחה שיכולתי לזכות במדליה. כיף לסיים עם מדליה. יש לי בבית את ארד, עכשיו יש לי גם מדליית ארד. פתחתי מאוד לא טוב, לצערי אני סוחבת פציעה, אבל אלו לא תירוצים. היד שלי מאוד התעייפה, בעיקר בחלק האחרון של המקצה. לא רציתי שזה יקרה, רציתי שיהיה מושלם עד הסוף, אבל סיימתי על הפודיום וזה אושר גדול".

החותרת הישראלית מורן סמואל (מימין) לצד רייצ'ל מוריס, המשחקים הפראלימפיים, ריו 2016. רויטרס
מדליה ראשונה. מורן סמואל מביטה על המנצחת הבריטית/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לברך: "עשית הישג בלתי רגיל. אנחנו גאים בך בצורה שקשה לתאר. את וחבריך הם הרוח הישראלית במיטבה. את ממש גיבורה, זו גאווה גדולה, מזל טוב".

"ברכות, יקרה שלי", אמר נשיא המדינה למורן בהתרגשות, "אני רוצה לומר לך, אלופה, שכשיש יכולת, אין דבר העומד בפני הרצון. ידעתי שבגמר את תשיגי את כל אלה שהשיגו אותך". הנשיא המשיך ואמר: "אני רוצה לומר לך שהבאת לנו כבוד גדול. אנו גאים בך ויחד עם הבן שלך ובת זוגך, כולנו שמחים לחזק את ידייך כפי שחיזקת את ליבנו, יקרה". סמואל הודתה לנשיא ואמרה: "תודה רבה, אני כבר מחכה לחזור לארץ". "תיהני יום אחד מהיותך אלופה אולימפית", אמר ריבלין, "מהיותך מחזיקת מדליית ארד. כל השלושה הם אלופים, הם זוכים בזר המשחקים האולימפיים".

החותרת הפראלימפית מורן סמואל עם בנה ארד לאחר זכייתה במדליית ארד, ריו 2016. רויטרס
מורן סמואל עם בנה/רויטרס

* הלילה (1:50) יעביר הערוץ הראשון בשידור ישיר את משחה הגמר ב-100 מטר של השחיינית ענבל פיזרו, בתקווה למדליה אולימפית שנייה לישראל. במשחה המוקדם הגיעה פיזרו רביעית בזמן של 1:57:28 דקות.

* איציק ממיסטבלוב סיים במקום החמישי ב-200 מטר חופשי בזמן: 5:20:43 דקות ועלה לגמר. איאד שלבי שהתחרה באותו בית אך במקצה נפרד, סיים את המשחה במקום השלישי עם זמן של 5:24:07 דקות. ובכך הבטיח אף הוא את העפלתו למשחה הגמר שישודר ב-2:26 לפנות בוקר בערוץ הראשון.

* יוליה גורדיצוק סיימה במקום ה-19 במקצה ל-200 מטר חופשי, בזמן של 2:57:22 דקות.

* צמד החותרים ראובן מגנאג'י ויוליה צ'רנוי סיימו את המקצה שלהם (גמר ב') במקום השלישי, כלומר, במקום התשיעי הסופי בתחרות.

החותרת הפראלימפית מורן סמואל עם מדליית ארד, ריו 2016. רויטרס
מורן סמואל עם המדליה/רויטרס
החותרת הפראלימפית מורן סמואל (מימין) עם מדליית ארד, ריו 2016. רויטרס
עם שותפותיה לפודיום. סמואל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully