וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליטה בכעסים: ג'ורדי קרויף לא בוחל באמצעים בדרך לפסגה

11.9.2016 / 15:00

אקורד הסיום במו"מ בין יצחקי לבית"ר ירושלים עורר זעם שגרתי נגד ג'ורדי קרויף. רק שאותו זעם משחק לידיו של מנג'ר מכבי תל אביב. חמי אוזן על התופעה שמנעה מבן חיים לצאת לגראנדה, לעומת המנג'ר הנערץ שכן איבד שחקן לאותה קבוצה ספרדית

צילום: יוסי ציפקיס. עריכה: אוהד פיטר

כשג'ורדי קרויף שמע על ההצעה של גראנדה לטל בן חיים הוא השתולל. כך לפחות מספרים אנשים שהיו בסוד המגעים. קרויף, כך מספרים, לא היסס אפילו להתקשר למנהלים בקבוצה הספרדית ולהרים את קולו. יש הטוענים שנאמר שם משהו על כך שבן חיים הוא שחקן תחת חוזה, טיעון שעלול להוציא את קצפם של מבקריו הישראלים של קרויף, אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא שטל בן חיים נשאר בסופו של דבר במכבי תל אביב והסגל לא ספג את המכה האנושה שאיימה עליו.

ומנגד, אותה גראנדה החתימה בסופו של דבר את עומר אצילי מבית"ר ירושלים. לפי היחס שאותו אצילי קיבל מבית"ר ירושלים הקיץ, לא היתה כל סיבה שיעזוב את המועדון. אלי טביב לא היה אמור לאבד את השחקן הכי טוב שלו, אחרי שהשקיע בו כל כך הרבה ואחרי שהציל לו את הקריירה. אלא שטביב עשה מספר טעויות בתחילת העימות עם אצילי שזיכו אותו בשורה התחתונה הזו. יש שיאמרו שזהו בדיוק צחוק הגורל – אדם שהתייחס לשחקנים בצורה מבישה בא על עונשו דווקא בסיפור שלא ממש מגיע לו. אבל זה לא חשוב כרגע. מה שחשוב כרגע הוא שבן חיים ישחק הערב במכבי תל אביב מול בית"ר ירושלים, ואצילי? אתם יודעים בדיוק איפה אצילי יהיה הערב.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב: שגיב יחזקאל מחוץ לסגל למשחק נגד בית"ר ירושלים
מיטש גולדהאר הוא רק התירוץ: כך התפוצצה העברת ברק יצחקי לבית"ר

אלי טביב, בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
צחוק הגורל. טביב/קובי אליהו

את השורה התחתונה הזו צריך לזכור בכל פעם שמישהו בכדורגל הישראלי מתרגז על ג'ורדי קרויף. ובשבוע שעבר, היו את כל הסיבות לכך. קרויף אמנם טען ששחרור ברק יצחקי לא עלה אצלו על הפרק, אבל החלוץ מספר דברים אחרים לגמרי וטוען שכל מי שהיה צריך במכבי תל אביב היה מעודכן בסיפור. לא ייתכן הרי שקרויף ידע שיצחקי נפגש עם בית"ר ביום האחרון להעברות ולא עצר זאת מיד, אם באמת שחרורו של החלוץ לא עמד על הפרק. מה, קרויף, שמעודכן בכל דבר שנכתב בתקשורת הישראלית, לא קרא במשך שבוע שלם על המגעים בין יצחקי לבית"ר? ברור שכן. אלא שקרויף חושב על שני דברים בלבד: על הקבוצה שלו ועל עצמו.

קרויף לא דופק חשבון לאיש ולא אכפת לו להתל כאן בכולם. הכדורגל הישראלי ממשיך לצפות לאיזה מנג'ר אירופי מנומס, מוסרי, אדיב – כאילו שהכדורגל הישראלי יכול לבוא בטענות למישהו, ואילו קרויף ממשיך לא לספור אף אחד. הוא לא בוחל באמצעים בדרך להצלחה. כפי שעושים בכל מקום בעולם. במהלך הקיץ אחד מראשי הקבוצות הבכירות בכדורגל הישראלי בא בטענות לתקשורת. "למה אתה לא כותבים על השיטות של ג'ורדי. על איך הוא פונה לכל שחקן אפשרי תחת חוזה, ולא עושים לו כלום".

מה שאותו בכיר לא אומר, שככה נהג כל מי ששלט בכדורגל הישראלי. בענף שבו הסוכנים הם המלכים וכולם מדברים עם כולם, קרויף לא המציא שום דבר חדש. הוא פשוט נהנה לראות את הישראלים מתעסקים באישיות שלו ופחות בפעולות שלו. הסחת הדעת הזו נוחה לו. עד לא מזמן הוא נהנה לשתף פעולה עם הרעיון שהוא אוטוטו עוזב את מכבי תל אביב, כי זה שירת את האינטרסים שלו. האינטרסים שלו כרגע כוללים גם את האינטרסים של מכבי תל אביב.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
קרויף לא דופק חשבון לאיש ולא אכפת לו להתל כאן בכולם/יוסי ציפקיס

הקבוצה היחידה כרגע שלא מתעסקת באישיות של קרויף היא הפועל באר שבע, ולא בכדי היא גם היחידה שניצחה אותו. כי אם מסתכלים בתוך הקנקן מוצאים מנג'ר עם לא מעט חסרונות. נכון, המנג'ר הזה הוא מנהל המערכת הטוב בליגה. הוא מצליח לגרום לכולם לציית לאני מאמין שלו ושל הקבוצה ולשמור על המערכת חזקה ואיתנה, גם אחרי שהכוכב הכי גדול שלה עוזב בקיץ. אותו, אגב, הוא כמעט השאיר במועדון, למרות שזה נראה בלתי אפשרי. אבל הפועל באר שבע היא היחידה שמבינה שאם מפסיקים להתייחס לרעשי הסרק מגלים מנג'ר שאפשר להכניע אותו.

שאר הקבוצות ממשיכות לבכות ולהתעסק בטפל, גם כדי לייצר לעצמן אליבי, ובעיקר להעלים עין מהעיקר. והעיקר הוא: טל בן חיים נשאר במכבי תל אביב ועומר אצילי לא יהיה הערב בבית"ר ירושלים, למרות שאת הבוס שלו בבית"ר מכנים מדי פעם מבקריו של קרויף - המנג'ר הטוב בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully