וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור רוצ'סטי בראיון: "תכננתי להישאר המון שנים במכבי תל אביב"

7.9.2016 / 21:00

מה השתבש, הביקורות בתקשורת, התחרות עם מקל ופארמר, הטיפים לשחקנים החדשים: על אף העונה המאכזבת והשחרור, רוצ'סטי ממש לא כועס על מכבי תל אביב. ומה לגבי האפשרות שיגיע להפועל ירושלים? "הם לא על הרדאר שלי". ראיון פרידה בלעדי עם הרכז שכבר מתגעגע

one

בווידאו: משחק השיא של טיילור רוצ'סטי בישראל

רק לפני יומיים חתם טיילור רוצ'סטי על חוזהו בלוקומוטיב קובאן, והוא כבר נמצא כעת עם חבריו החדשים במחנה אימון בסלובניה - הרחק מהאולם בהדר יוסף, שבו תציג מחר (חמישי) מכבי תל אביב את הסגל החדש לאוהדיה.

בפתח עונתו השמינית באירופה, יוצא רוצ'סטי בן ה-31 לתחנה העשירית שלו, מאז נחת בגוטינגן בקיץ 2009. רק לפני שנה הוא נחת בתל אביב כמלך הסלים המכהן של היורוליג, כשבאמתחתו תעודת זהות ישראלית, והכריז שהוא מקווה "להיות דייויד בלו החדש", אבל זה לא קרה, והוא אפילו לא השלים את חוזהו במועדון.

כעת, בראיון בלעדי לוואלה! ספורט, מנסה הגארד להסביר מה השתבש, ואיך מכל נתוני הפתיחה המבטיחים הוא הפך לחלק מהעונה הכושלת בתולדות מכבי, שהסתיימה בכך שהצהובים הבהירו לו שאינם רוצים בו לעונה הבאה גם אם ייאלצו לשלם את שכרו.

עוד בנושא:

דיווח בטורקיה: מכבי תל אביב וקרשיאקה הגיעו לסיכום על העברתו של קולטון אייברסון
טיילור רוצ'סטי חתם לעונה בקובאן: "הגישות שלי ושל המועדון זהות"
הגרלת ליגת העל: הדרבי התל אביב ייערך כבר במחזור הרביעי

טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
זמן להגיד שלום. רוצ'סטי/יוסי ציפקיס
"אני דווקא לוקח איתי את הדברים הטובים, את הזיכרונות עם השחקנים והחברים שלי במועדון, את החיים בתל אביב. למרות שהקבוצה לא השיגה את מה שכולם ציפו ממנה, היה לי כיף"

היה לך חוזה חתום במכבי תל אביב לעונה הקרובה. מדוע הדברים לא הסתדרו? אתה משלם את המחיר על הכישלון בעונה שעברה? זה בגלל שזהות המאמן השתנתה?

"זה משהו שצריך לשאול את מכבי, הרעיון להיפרד היה יותר שלה. הם החליטו על מבנה לעונה הזו, והם חשבו איך הם רוצים שהקבוצה תיראה ותעבוד. הם בנו קבוצה שאמורה לתפקד בצורה מסוימת, ולא ראו אותי כחלק מזה, אז התחלנו לדבר על הדרך שבה ניפרד".

אבל השחרור שלך הגיע רק השבוע, שלושה חודשים אחרי סיום העונה, כשהקיץ כבר ממש בקיצו וסגלי הקבוצות המובילות באירופה כבר סגורים.

"אני מבין שזה ביזנס, יש המון החלטות ושיקולים לכל צד, ולכן אין לי סיבה להיות מתוסכל. אלה אותם אנשים שנתנו לי הזדמנות לשחק במכבי, אז אני מודה להם, אני לא יכול לכעוס עליהם או להיות מתוסכל מהדרך שבה עסקים עובדים. ככה זה. באופן אישי, אהבתי את תל אביב ואת ישראל, את האוהדים, את כל הארגון. היה לי נהדר בישראל. תכננתי להישאר המון שנים בישראל ובמכבי. זו קבוצה שתמיד יהיה אכפת לי ממנה, אני קשור אליה. ההחלטה להיפרד לא הפתיעה אותי, והייתי צריך להמשיך ולהתכונן לעונה הקרובה".

מה הלקח הכי גדול שלך מהעונה האחרונה? אולי לבדוק מראש אילו שחקנים חותמים בקבוצה?

"אני מבין מה את אומרת, אבל אני חושב שאפשר ללמוד הרבה מהניסיון בשנה הזאת. אני דווקא לוקח איתי את הדברים הטובים, את הזיכרונות עם השחקנים והחברים שלי במועדון, את החיים בתל אביב. למרות שהקבוצה לא השיגה את מה שכולם ציפו ממנה, היה לי כיף".

מלווה אותך תחושת החמצה? יכול להיות שבסגל שנבנה לעונה הקרובה היית מתאים יותר, כשלצידך היו משחקים שמות כמו אנדרו גאודלוק וסוני ווימס?

"אין מה להשיב על שאלות של 'מה אם'. אני מאחל למכבי שלא תצטרף להתמודד כל השנה עם שאלות של 'מה אם', ושפשוט תהיה מכבי. עקבתי אחרי השינויים במכבי והייתי נרגש לפגוש אותם ולהיות חלק מזה. אני מאחל להם בהצלחה כי המועדון הזה חשוב לי. נראה איך דברים יתחברו על המגרש. אני שמח להיות חלק מההיסטוריה של מכבי וחלק ממנה, לא משנה מה יגידו על העונה הזאת. אני שמח ששיחקתי בקבוצה נהדרת כזאת".

הפיכתך לאזרח ישראלי לוותה בביקורת רבה. אתה מרגיש שעשו לך עוול? שלא באמת קיבלו אותך כישראלי?

"אני לא קורא מה שאנשים אומרים ולא יודע מה הם חושבים עליי. אם אני הולך לעשות תהליך זה בגלל שרציתי. הרגשתי חלק מהעיר והתרבות, נטמעתי היטב. זו תרבות נהדרת. אני והארוסה שלי השתתפנו בחגים היהודיים, נהנינו מאוד, ישבנו בארוחות שבת, אז ממש לא מדאיג אותי מה אמרו או לא אמרו עליי".

שחקן מכבי תל אביב, טיילר רוצ'סטי. ברני ארדוב
"אני שמח להיות חלק מההיסטוריה של מכבי וחלק ממנה, לא משנה מה יגידו על העונה הזאת". רוצ'סטי/ברני ארדוב
"לא הגעתי למכבי כדי להשיג ולהציג סטטיסטיקה אישית נפלאה, אלא כדי לנצח ולהגיע עם הקבוצה להישגים. הבעיה היחידה היא שלא ניצחנו ולכן זה לא היה מוצלח"

רוצ'סטי היה אמור להרכיב ביחד עם ג'ורדן פארמר ציוות קטלני במיוחד בקו האחורי של מכבי תל אביב, אבל הצמד "ג'ורדן טיילור" היה רחוק מלענות על הציפיות. בדיעבד הודו במועדון שהצוות המקצועי בראשות המאמן גיא גודס הזהיר כי השניים דומים מדי במאפיינים שלהם וכי לא יוכלו לשתף פעולה. עד מהרה שוחרר פארמר והוחלף בגל מקל, אבל גם זה לא עזר.

רוצ'סטי דווקא היה הקלע הבולט של מכבי ביורוליג, עם 14 נקודות למשחק, אבל בשורה התחתונה יישאר מזוהה עם ההדחה ההיסטורית של הקבוצה מהשלב הראשון. במשחק המכריע של היורוקאפ, בבית מול האקסית ניז'ני נובגורוד, הוא נתקע על חמש נקודות ב-22 אחוזים מהשדה, והקבוצה הפסידה. ובחצי גמר הפלייאוף הישראלי מול מכבי ראשון לציון אמנם קלע 20, אבל שוב לא הצליח לגרום לחברים שלצידו להיראות טוב יותר, והקבוצה שוב הפסידה.

בניז'ני היית בעל הבית, וגם כשמקל הצטרף היית עדיין הכינור הראשון בהתקפה, אבל במכבי היית צריך לחלוק את הדומיננטיות עם עוד רכז משמעותי.

"צריך להבין שקבוצה בוחרת שחקנים כדי להצליח כקבוצה, ולא חושבת מה יהיה הכי טוב עבור טיילור רוצ'סטי או עבור כל אחד אחר. אני לא מסתכל על העונה שעברה וחושב 'הם היו צריכים להביא שחקן אחר, המאמן היה צריך לעשות ככה וככה'. זה לא התפקיד שלי להחליט או לקבוע אם דברים היו נכונים, את זה אחרים יגידו. לא הגעתי למכבי כדי להשיג ולהציג סטטיסטיקה אישית נפלאה, אלא כדי לנצח ולהגיע עם הקבוצה להישגים. הבעיה היחידה היא שלא ניצחנו ולכן זה לא היה מוצלח".

ג'ורדן פארמר שחקן דומיננטי, כך גם גל מקל. האם השילוב המקצועי איתם פגע בך? האם פארמר או מקל השפיעו עליך מקצועית לרעה?

"לא תאהבי את התשובה. שניהם חברים טובים שלי ונהניתי לשחק עם שניהם. בסופו של דבר זה לא משנה מה טוב עבור שחקן אחד אלא עבור כל הקבוצה והצלחת קבוצה. לא הצלחנו לתרגם את מה שהיה לניצחונות".

בשיא המשבר מכבי החליטה להחליף את גודס בז'אן טבק. לשינוי הזה הייתה משמעות?

"אני לא יודע מה קרה. כולם נלחמו חזק, כולם רצו להצליח, נפגשנו מחוץ לשעות המשחקים והאימונים, ומשום מה זה לא תורגם לכדורסל".

מה הרגע הכי קשה שחווית העונה?

"אולי אני משוגע, אבל אני מנסה לא לחשוב על הדברים השליליים. אין שום דבר שאני יכול לחשוב עליו שהוא הרגע הכי קשה עבורי. כמובן שאני אוהב לנצח, אז אולי בכל פעם שהפסדנו, בזמן שידעתי שיכולנו לנצח, זה היה קשה במיוחד".

שחקני מכבי תל אביב גל מקל, טיילור רוצ'סטי. ברני ארדוב
"פארמר ומקל חברים טובים שלי ונהניתי לשחק עם שניהם". רוצ'סטי ומקל/ברני ארדוב
"הדבר הכי טוב עבור כולם, האוהדים, התקשורת, השחקנים, זה לא לחשוב על העונה שעברה אלא לעלות לפרקט ולהתחרות ולנסות להשיג כמה שיותר תארים"

למקרה שתהיתם, רוצ'סטי לא מריר. הוא לא מחפש לבקר את קבוצתו לשעבר – ממש לא. "אין מה לחפש אשמים. אני נרגש לשחק במקום חדש, לא צריך לדבר מה יכול היה להיות. המון דברים גם היו נהדרים במכבי, כולם עשו הכי טוב כדי להצליח, חבל עבור מכבי והארגון שדברים לא עבדו. הדבר הכי טוב עבור כולם, האוהדים, התקשורת, השחקנים, זה לא לחשוב על העונה שעברה אלא לעלות לפרקט ולהתחרות ולנסות להשיג כמה שיותר תארים".

מן הסתם שמעת גם את הביקורות, אתה חושב שהיו קשוחים איתך יותר מדי בתקשורת?

"התקשורת צריכה לבצע את התפקיד שלה, וכך גם השחקנים, אז אני לא מתייחס לביקורת זו או אחרת".

מה לגבי הקבוצה שמכבי בנתה השנה? אתה מכיר את הלחץ, מהניסיון שלך בעונה שעברה, מה היית מייעץ לווימס, גאודלוק והשחקנים החדשים?

"הייתי אומר להם תיהנו. מכל דקה שאתה משחקים ועושים את זה. חייבים שתהיה תשוקה למשחק וזה מה שהם צריכים לעשות, כי המון היו רוצים להיות בנעליים שלנו".

הרגע הכי גדול שלך במכבי?

"הניסיון הכללי. העיר, האוהדים, המדינה, להיות בירושלים, כל מה שישראל יכולה היתה להציע. ושזכינו בגביע והיתה לנו הזדמנות לחגוג עם האוהדים שלנו".

מכבי תחת זכוכית מגדלת בישראל, "הקבוצה של המדינה". איך זה נראה מהצד שלך כשחקן? זה שונה מאשר בקבוצה אחרות שהיית בהן? ואיזה מסר היית רוצה להעביר לאוהדי מכבי?

"כל המדינה מעורבת ויש בסיס אוהדים ענק, זה בהחלט ייחודי וחוויה מדהימה. אני שמח שיכולתי לקחת חלק בזה. לאוהדים בישראל אני פשוט לרוצה להגיד תודה. אני מעריך כל רגע שהייתי איתם".

שחקן מכבי תל אביב טיילור רוצ'סטי. ברני ארדוב
"לאוהדים בישראל אני פשוט לרוצה להגיד תודה. אני מעריך כל רגע שהייתי איתם". רוצ'סטי/ברני ארדוב
"גם עכשיו אני חושב שזה יהיה מאוד קשה עבורי לשחק בקבוצה אחרת בישראל שהיא לא מכבי, כי אני אוהב את מכבי"

בלוקומוטיב בונים על רוצ'סטי אחר - לא זה שהיה במכבי תל אביב, אלא זה שכבר כיכב לפני שנתיים ברוסיה והצעיד את ניז'ני נובגורוד לרבע גמר היורוליג, תוך שהוא קולע 18.9 נקודות למשחק בבמה המרכזית של אירופה.

קובאן מגיעה לעונה הזו בסיטואציה לא פשוטה. אחרי ההצלחה המטאורית שלה אשתקד, שהסתיימה במקום השלישי בפיינל פור של היורוליג, היא שילמה את מחיר התהילה. צמצום המפעל מ-24 ל-16 קבוצות דחק אותה ליורוקאפ, וכוכבי העונה החלומית התפזרו לכל עבר: ויקטור קלאבר והמאמן יורגוס ברצוקאס עברו לברצלונה, כריס סינגלטון חתם בפנאתינייקוס, דונטיי דרייפר ואנתוני רנדולף ישחקו בריאל מדריד ומלקולם דילייני פרש כנפיו לאטלנטה הוקס מה-NBA.

על רוצ'סטי תוטל המשימה להוביל ביחד עם מארדי קולינס את הקו האחורי "לוקו" החדשה, שתאומן בידי יווני אחר - פוטיס קאציקאריס. הוא ישתף פעולה במועדון הרוסי עם מי שהיה יריבו מהפועל ירושלים בתחילת העונה שעברה, מאט ג'נינג.

זה לא סוד שבתחילת הקיץ היית במגעים עם אולימפיאקוס. למה מצאת את עצמך בקובאן, ולמה רק עכשיו?

"יש סיבות רבות לכך שהצטרפתי לקובאן. רוסיה זה מקום ששיחקתי בו בעבר וחוויתי כאן הצלחה, לוקמוטיב זה מועדון טוב וארגון מצוין, זו קבוצה ששקלתי גם בעבר להצטרף אליה. כולם ראו לאילו הישגים היא הגיעה בעונה שעברה. יש לקבוצה מסורת נהדרת ואני נרגש להתחיל את הפרק החדש שלי כאן".

בעוד שנה תהפוך לשחקן חופשי, ועדיין יהיה בידיך דרכון ישראלי. יכול להיות שעוד נראה אותך שוב בישראל, דווקא בהפועל ירושלים?

"לא שוחחתי עם אף אחד בירושלים והם גם לא היו על הרדאר שלי. הייתי שחקן של מכבי ולאורך כל העונה הרגשתי שאני חוזר לעונה נוספת במכבי, כך שלא הייתה סיבה שאחשוב על שום קבוצה אחרת. גם עכשיו אני חושב שזה יהיה מאוד קשה עבורי לשחק בקבוצה אחרת בישראל שהיא לא מכבי, כי אני אוהב את מכבי. כמובן שאי אפשר לדעת ולחזות מה יקרה בעתיד. ברגע זה אני עדיין אוהד של מכבי".

טיילר רוצ'סטי שחקני מכבי תל אביב. מגד גוזני
נתראה בעתיד? טיילור רוצ'סטי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully