וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מגבה את קולין קפרניק: "אכפת לו מסוגיות אמיתיות וחשובות"

נשיא ארה"ב דיבר על שחקן ה-NFL שכרע ברך במהלך ההמנון האמריקאי כמחאה על האלימות המשטרתית: "מעדיף אנשים מעורבים על כאלה שיושבים בצד". הפופולריות של הקוורטרבק מרקיעה שחקים

רויטרס

בווידאו: ברק אובמה מדבר על קולין קפרניק

מחאת ההמנון בספורט האמריקאי ממשיכה להישאר על סדר היום, והיום (שני) התייחס אליה לא אשר מהנשיא ברק אובמה.לפני מספר ימים הקוורטרבק של סן פרנסיסקו, קולין קפרניק, משך תשומת לב רבה בשתי תקריות בהן ישב וכרע ברך במהלך ההמנון האמריקאי כמחאה כנגד האלימות המשטרתית והבעיות בחברה האמריקאית. כעת מתברר שאובמה מצדד בשחקן ה-NFL.

"הוא ניצל את זכותו החוקתית", אמר הנשיא. "אני לא מפקפק בכנות שלו. אני חושב שאכפת לו מסוגיות אמיתיות וחשובות שצריך לדבר עליהן. לכל הפחות הוא גרם ליותר שיחות על נושאים שחובה לדבר עליהם. כבר שמעתם אותי מדבר בעבר על הצורך שלנו באזרחות אקטיבית. הייתי מעדיף שאנשים צעירים יהיו מעורבים בוויכוחים ושינסו להבין את דרכם דרך ההליך הדמוקרטי על אנשים שיושבים בצד ולא משתתפים. יכול להיות שבשלב מסוים חלק מהמבקרים שלו יתחילו להבין שהוא צדק בכל הנוגע לצדק ושוויון, וככה נתקדם הלאה".

אגב, בארצות הברית מפרסמים הערב שהגופיה של קפרניק הפכה להיות הנמכרת ביותר מבין כל שחקני הפורטי ניינרס. "יותר ביגוד שלו נמכר בשבוע האחרון באתר המועדון מאשר בשמונת החודשים האחרונים במשותף", צייץ העיתונאי דארן רובל.

שחקנית כדורגל אמריקאית מייגן רפינו כורעת ברך במהלך ההמנון. טוויטר, צילום מסך
"זה המעט שאני יכולה לעשות". רפינו כורעת ברך/צילום מסך, טוויטר

אמש (ראשון) נהגה באופן דומה גם שחקנית הכדורגל הלבנה מייגן רפינו, גם היא מסן פרנסיסקו, לפני משחק בליגת ה-NWSL.

"זו מחווה לקפרניק", אמרה בסיום המשחק, "אני נגעלת מהדרך בה התנהגו אליו. זה גזעני, 'שב במקום שלך איש שחור', זה לא הרגיש לי בסדר. אנחנו צריכים לשוחח בצורה יותר מציאותית על ענייני הגזע והצורה בה מתייחסים לאנשים בעלי צבע. אנחנו לא אומרים שאנחנו לא אחת מהמדינות הנהדרות בעולם, אבל עלינו להסכים שהיא לא מושלמת, יש דברים שבורים". רפינו ציינה כי היא מתכננת להמשיך במחאה. "זה המעט שאני יכולה לעשות", אמרה.

רפינו בת ה-31, שזכתה עם נבחרת ארצות הברית בגביע העולם ובמדליית זהב אולימפית, היא האדם הלבן הראשון להצטרף למחאת ההמנון, יצאה מהארון בשנת 2012 ומאז נאבקת רבות למען זכויות הלהט"ב. "למען האמת, כלסבית יצא לי לעמוד עם היד על הלב במהלך נגינת ההמנון ולהרגיש שזכויותיי לא מוגנות, כך שאני יכולה לגמרי להזדהות עם התחושה", ציינה.

עוד בנושא

ממשיך במחאה: קפרניק כרע ברך בזמן ההמנון, חברו לקבוצה הצטרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully