וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: פוי הדיח את נדאל, דג'וקוביץ' וקרבר ברבע הגמר

הצרפתי (24) גבר בתום קרב אדיר שנמשך למעלה מארבע שעות על הספרדי 1:6, 6:2, 4:6, 6:3, 6:7 (6) ויפגוש את בן ארצו מונפיס. נולה ניצח את אדמונד בשלוש מערכות, המדורגת 2 לא התקשתה מול קביטובה

רויטרס

החל שלב שמינית הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה, ובמהלך הלילה (בין ראשון לשני) נערכו ארבעה משחקים אצל הגברים וארבעה אצל הנשים.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. רויטרס
הדחה נוספת. נדאל/רויטרס
טניסאי צרפתי לוקא פוי. רויטרס
הניצחון הגדול בחייו. פוי/רויטרס

גברים:

הדרמה הגדולה של הלילה הגיעה מכיוונו של המדורג 4, הספרדי רפאל נדאל, שמתאושש מהפציעה וחלם על זכייה שלישית בטורניר, אך נכנע בתום קרב אדיר שארך ארבע שעות ו-11 דקות מול הצרפתי לוקא פוי (24), שניצח 1:6, 6:2, 4:6, 6:3, 6:7 (6). אחרי ארבעה מערכות שכללו שינויי מומנטום רבים השיג כל אחד מהם שבירה אחת במערכה החמישית והגיעו לשובר שוויון. פוי, שהפסיד ללא מאבק במפגש היחיד עד כה עם הספרדי, על החימר במונטה קרלו בשנה שעברה, היה מרוכז יותר ועלה לרבע הגמר, שם יפגוש את בן ארצו גאל מונפיס.

המדורג 1 נובאק דג'וקוביץ' בקושי נאלץ לעבוד עד כה, לאחר ששני היריבים האחרונים שלו פרשו, והעובדה שהגיע רענן לשמינית הגמר, עזרה לו לגבור די בקלות על קייל אדמונד הבריטי 2:6, 1:6, 4:6. אדמונד, המדורג 84 בעולם, קיווה לנצל חלודה של הסרבי ולנסות להפתיע, אך הצליח להשיג שבירה ראשונה רק במערכה השלישית, עשה 36 טעויות בלתי מחוייבות (לעומת 25 של נולה) ונכנע תוך כשעתיים.

נולה יפגוש ברבע הגמר את ג'ו ווילפריד צונגה הצרפתי (9) שגבר 3:6, 4:6, 7:6 (7), 2:6 על ג'ק סוק האמריקאי (26). סוק נהנה מאהדת הקהל והתאושש במערכה השלישית, אבל לא מצא תשובה לעוצמות של צונגה, שהעפיל לרבע הגמר בארה"ב בפעם השנייה ברציפות ויקווה להגיע לראשונה לחצי הגמר, אחרי שהודח אשתקד בידי מארין צ'יליץ'.

מונפיס (12), שחזר את הישג השיא שלו באליפות ארצות הברית עם עלייה שלישית אי פעם לרבע הגמר. הצרפתי הוותיק, שנמצא לאחרונה בכושר נהדר, הצליח לעלות שוב לשמונת הגדולים עם 3:6, 2:6, 3:6 מול מרכוס בגדאטיס הקפריסאי (44) ושיפר את מאזן הראש בראש שלו מולו ל-1:3.

עוד באותו נושא

רפאל נדאל ממשיך שנה מאכזבת: "אני צריך משהו אחר, משהו נוסף"

לכתבה המלאה
טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
הפעם שיחק - וניצח. דג'וקוביץ'/רויטרס
ג'ו ווילפריד צונגה טניסאי צרפתי. רויטרס
דאבל צרפתי. ג'ו ווילפריד צונגה/רויטרס
טניסאית גרמנייה אנג'ליק קרבר. רויטרס
המסע נמשך. קרבר/רויטרס

נשים:

קרוליין ווזניאקי העפילה לרבע הגמר אחרי ניצחון מרשים על מדיסון קיז, 3:6, 4:6, ועצרה את האמריקאית המדורגת 8, שנהנתה מתמיכת הקהל אבל לא הצליחה להתגבר על היכולת המצוינת של הדנית, ולא הצליחה להשלים עוד קאמבק בטורניר. ווזניאקי, בעבר המדורגת הראשונה בעולם, הפינאליסטית בארה"ב ב-2009 וב-2014, הגיעה הפעם לטורניר כשהיא לא מדורגת (רק 74 בעולם) אחרי שנעדרה במשך חודשיים בגלל פציעה בקרסול, אבל הפעם השלימה את הניצחון תוך 78 דקות מרשימות. "זה מטורף", אמרה ווזניאקי בסיום לקהל, "אחרי שנה כל כך קשה, להגיע פה לרבע הגמר, זה מדהים. אני יודעת שהתמודדתי מול אמריקאית, כך שאני מודה מקרב הלב לתמיכה ממכם". זו הפעם הראשונה שהיא מנצחת ארבעה משחקים מאז מארס 2015.

ברבע היא תשחק מול אנסטסיה סבסטובה (48 בעולם), הלטבית שממשיכה להיות הפתעת הטורניר, 4:6, 5:7, שניצחה את ג'ו קונטה הבריטית, המדורגת 14 בעולם. סבטסובה בת ה-26, שכבר פרשה מטניס מקצועני וחזרה, ניצחה כבר בדרך את גארבינייה מוגורוסה, אלופת הרולאן גארוס.

לאנג'ליק קרבר הגרמנייה (2), הספיקו שעה וחצי על מנת לגבור על פטרה קביטובה מצ'כיה (14) 3:6, 5:7. היא פתחה את המשחק חדה יותר, השיגה שלוש שבירות כבר במערכה הראשונה וסגרה אותה תוך חצי שעה. השנייה כבר הייתה צמודה יותר, אך קרבר שברה בדיוק ברגע הנכון, היישר לניצחון במערכה ובמשחק ותתמודד ברבע הגמר מול האיטלקייה רוברטה וינצ'י (7). שנה אחרי שהגיעה עד לגמר בניו יורק, נראית וינצ'י נהדר גם השנה בטורניר. האיטלקייה, המדורגת שמינית בעולם, נראתה טוב וניצחה 6:7 (5), 2:6 את לסיה טסורנקו האוקראינית, המדורגת 99 בעולם. קרבר, שפספסה הזדמנות להעפיל למקום הראשון בעולם רגע לפני הטורניר, עדיין מאמינה ביכולתה לזכות בגרנד סלאם שני העונה ובכלל, בקריירה.

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. AP
אוהבת את ניו יורק. ווזניאקי/AP
אנסטסיה סבסטובה טניסאית לטבית. רויטרס
איזה הישג מפתיע. סבסטובה/רויטרס
קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. GettyImages
ממשיכה הלאה. ווזניאקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully