וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "רוצה לעשות צעד קדימה, בסין או במקום אחר"

2.9.2016 / 0:00

רגע לפני איטליה ("אפשר לעשות דברים יפים, לא נבוא להתבטל"), הקפטן החדש התייחס למצב הנבחרת ("יש לנו מרקם טוב"), החיים בסין ("הרמה גבוהה, לא רואה פה מושבה ישראלית כל כך מהר") ואצילי ("עשה מהלך מצוין")

ניב אהרונסון

בווידאו: ערן זהבי פותח קמפיין

אחרי קיץ עמוס שכלל מעבר מתוקשר לליגה הסינית ובפעם הראשונה עם סרט הקפטן על היד, ערן זהבי יפתח ביום שני (21:45, ערוץ 1) קמפיין נוסף עם נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה.

עם מאמן חדש על הקווים וללא ציפיות מבית שכולל את נבחרות ספרד, איטליה ואלבניה - זהבי מדבר על ההתרגשות מהתפקיד הקפטן, הקמפיין שבפתח, החיים בסין, המטרות הבאות רגע לפני המפגש מול האזורי באצטדיון בחיפה.

עוד בנושא:

עומר אצילי, טל בן חיים וערן זהבי תורגלו בהתקפת נבחרת ישראל לקראת איטליה
אופיר דוידזאדה בראיון: "אנחנו לא פראיירים. לא באים ליהנות, אלא לעלות"

ערן זהבי. ניב אהרונסון
נרגש לקראת פתיחת הקמפיין. זהבי/ניב אהרונסון
"כיף לי לפגוש את איטליה, הוכחתי שאני יכול לשחק ברמות האלה"

"תמיד לפני כל קמפיין יש התרגשות וזה כיף להתחיל דרך חדשה במיוחד מול נבחרת מצוינת כמו איטליה", אמר הכוכב הישראלי. "אנחנו נבחרת צעירה עם שחקנים חדשים ויש הרבה שינויים. הנבחרת היא אותה נבחרת, אנחנו שמחים להתחיל את הקמפיין מול נבחרת עם מסורת והיא הפייבוריטית במשחק הזה. אני חושב שיש לנו מה למכור, ננסה לתת לקהל שלנו נבחרת אמיצה יותר, ואנחנו מסוגלים לעשות דברים יפים. לא נבוא להתבטל או להרים ידיים. מבחינתי דברים יפים זה תוצאות טובות. אני לא רוצה להראות מסכן או מתבטל ולהפסיד 2:0 כדי לומר שהפסדנו הפסד מינימילי. אני רוצה לראות תשוקה ושהקהל יראה שלא הפסדנו בקלות".

זהבי, כאמור, הוא הקפטן החדש, אך גם על הקווים יש דמות חדשה - אלישע לוי. "הלוואי ואביא את המספרים שלי ממכבי תל אביב לנבחרת. בואו נשים את הדברים על השולחן - אנחנו לא פייבוריטים בכול משחק. לא הייתי צריך ללכת לאלישע לוי, הוא יודע מה המטרה ואיך אפשר לעזור לי", אמר זהבי על שיתוף הפעולה עם המאמן הלאומית. "אם זה יקרה או לא, זה לא תלוי רק בי אלא בכול הקבוצה. אמרתי את זה גם במכבי תל אביב - השחקנים עוזרים לי להביא את היכולת שלי. זה לא צריך לבוא בלחץ, משחקי נבחרת הם שונים מליגה. גם במכבי תל אביב לא כבשתי בכול משחק. אני שמח על הציפיות ומקווה לעמוד בהן".

ערן זהבי נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
לראשונה כקפטן. זהבי/ניב אהרונסון
"סדר היום שלי בסין הוא בדיוק כמו במכבי תל אביב"

עבור זהבי, לענוד את הסרט ביום שני יהווה הגשמת חלום של ממש. "זה כבוד גדול בשבילי להיות קפטן נבחרת ישראל, זה משהו שאתה חולם עליו. התפקיד שלי כקפטן במשחק הוא לא רק במשחק אלא לאורך השבוע. אני לא מרגיש משהו מיוחד או לסחוב את הנבחרת לבד. אני רוצה לעזור לכול שחקן ברגע נתון במשחק או מחוץ למגרש. לא תראו אותי עושה דברים מיוחדים. יש לנו מרקם טוב מאוד, אני מקווה שנצליח להראות כדורגל טוב. יש רצון לחבר אלינו את הקהל, שזה משהו שחשוב לנו, ואני מקווה שנעמוד בזה. לא דיברתי עם עופר עיני בנוגע לנושא המענקים, אני בטוח שניפגש וזה לא משהו שקשה לסכם אותו. אני מאמין שיגיע הרגע שנצטרך לדבר על מענקים ויהיה סיכוי אמיתי אז אני בטוח שיהיו שמחים לתת לנו מענקים. אני מוכן לוותר על המענק שלי, בטוח שכולם יהיו שמחים לוותר עליו כדי לעלות".

זהבי, ששיחק בעבר בפאלרמו, מודה שהמשחק ביום שני יהיה מיוחד עוד יותר משאר המשחקים שמחכים לו במוקדמות המונדיאל. "זה כיף לשחק מול מדינה ששיחקת בה. הוכחתי לעצמי שאני יכול לשחק ברמות האלה, אני מתמודד עם שחקנים כאלה בכול שבוע. אין משהו מיוחד מול האיטלקים, אבל זו סגירת מעגל להיות עם סרט הקפטן על היד מולם דווקא אחרי שלא הלך לי בתקופה שלי בפאלרמו. נצטרך להיות חכמים מולם, אין שחקן אחד שנצטרך להיות מוטרדים ממנו אלא לשים לב לכולם".

כוכב גוואנגז'ו R&F רואה באצטדיון בחיפה יתרון גדול: "זה תמיד מרגש וזה תמיד יהיה יתרון בשבילנו. אני חושב שהקהל של הנבחרת צריך לבוא ולעודד את הנבחרת בכול מצב. יש נבחרת אחת וזו אנחנו. גם במדינות אחרות יש נבחרות שלא מצליחות לעלות בכול פעם למונדיאל או ליורו ועדיין תומכים. לא קרה כלום אם לא עולים. התפקיד שלהם זה לעודד, והתפקיד שלנו זה לתת הכול במגרש. אני מקווה שהחיבור בינינו יהיה טוב. אתמול באימון הקהל הגיע והוכיח שהוא אוהב ורוצה את הנבחרת. מתחילים קמפיין חדש, בואו נהנה".

ערן זהבי. ניב אהרונסון
"עברתי בגלל האתגר המקצועי והכלכלי". זהבי/ניב אהרונסון
"הסינים מבזבזים כסף וקונים שמות גדולים. באתי לסין כדי לפתוח את הדלת"

מאז עזב את מכבי תל אביב כבש בסערה זהבי את הליגה הסינית - ונמאס לו מהביקורות. "אם זו ליגה למקומות עבודה אני לא מבין למה שחקנים כמו אלכס טישיירה וגרציאנו פלה מגיעים לשם, ומפרקים את הליגה עם 30 גולים", אמר. הליגה הסינית היא טובה ממה שאנשים חושבים. ברור שיש לי אתגר כלכלי ומקצועי, זה בסדר לחשוב שהליגה הזו חלשה. מבחינתי הרמה שם גבוהה ויש שם כדורגל טוב. ראיתי שם אתגר, גם כלכלי אני לא אכחיש את זה, אבל גם אתגר מקצועי. אני בגוואנגז'ו R&F אבל אני רוצה לעשות את הצעד לעבר מקום יותר גבוה. זה הטבעי שלי, ברגע שאני מגיע למקום אני תמיד שואף גבוה. בסין יש קבוצות גדולות ברמה יותר גבוהה מהקבוצה שלי, ללכת אליהן תהיה אופציה מצוינת עבורי. אני שמח במקום שאני נמצא, רק הגעתי, אבל אני לא אכחיש שאני רוצה לעשות צעד קדימה בליגה הסינית או במקום אחר. זו השאיפה שלי, אני לא יודע מה יקרה בעתיד".

לשאלה האם בעקבותיו תיפתח מושבה ישראלית בסין השיב: "אני לא רואה את זה קורה כל כך מהר. יש להם המון כסף לבזבז והם קונים שמות גדולים כדי למשוך קהל למגרשים. יש ישראלים שיכולים לשחק בליגה הסינית, אבל הם צריכים לעשות קפיצה משמעותית כדי להגיע. הם יקחו את השחקן הכי טוב בישראל, אך חשוב ששחקנים יעשו לעצמם שם באירופה. הלוואי ושחקנים ישראלים יגיעו, שנסעתי אמרתי שאני רוצה לפתוח את הדלת עבור אחרים, שיביאו כבוד למדינה שלנו. כולם לא הבינו מה יש לי לעשות בסין, אבל כשאתה מגיע לשם אתה מגיע לשם אתה מבין שהכול אחרת. סדר היום שלי שם הוא בדיוק כמו שהיה במכבי תל אביב".

גרציאנו פלה נוחת בסין. GettyImages
"בסין קונים שמות גדולים". פלה/GettyImages
"המאבק יהיה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע, מכבי התחזקה. ברור שאני איתם"

ומה לגבי מחסור במנוחה? זהבי מסרב לשמוע על כך: "הייתה לי קצת מנוחה. אני רגיל למנוחה של שבועיים בכול עונה. אני לא אוהב יותר מדי מנוחה, אני שמח לחזור מהר לעניינים. אני מרגיש בכושר טוב".

אשר למאבק האליפות בליגת העל, אמר כוכב מכבי תל אביב לשעבר: "קשה לי לראות את המשחקים בגלל השעות. ממה שיצא לי לראות זה שוב יהיה מול מכבי תל אביב להפועל באר שבע. מכבי תל אביב עשתה חיזוק משמעותי והיא יכולה לזכות באליפות, ברור שאני איתם. תהיה ליגה מעניינת. אולי מכבי חיפה, שהתאוששה, ובית"ר ירושלים יכולות להצטרף למאבק".

ביום שני צפוי לפתוח זהבי בחלק ההתקפי ביחד עם עומר אצילי. "אני חושב שהוא עשה מהלך מצוין", אמר זהבי. "עומר נמצא בגיל המתאים והוא עשה התקדמות. הוא לא יצא לחו"ל ככוכב הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי, אבל אין ממנו ציפיות לפרק את הליגה הספרדית. הוא מוכשר ובעל פוטנציאל, ממועדון כמו גרנאדה הוא יכול להתקדם ולצמוח".

ערן זהבי. ניב אהרונסון
"זו סגירת מעגל להיות עם סרט הקפטן על היד מולם דווקא אחרי שלא הלך לי בתקופה שלי בפאלרמו". זהבי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully