וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגן תוקף: סיפורו של מיהאי קורהוט, המגן החדש של הפועל באר שבע

30.8.2016 / 7:00

רצה להיות כמו ריבאלדו, כבש כמו טרזגה, שמר על כריסטיאנו רונאלדו. ההונגרי בעל רגל שמאל הקטלנית עבר מכשולים רבים בדרך להגשים את חלומותיו ומגיע לבירת הנגב על תקן שחקן נבחרת לגיטימי

צילום ועריכה: יותם רונן

בווידאו: התגובות מה-0:0 בין הפועל באר שבע להפועל תל אביב

מיהאי קורהוט יודע להמתין בסבלנות, להתמיד, להשקיע ולהשיג את מבוקשו. כילד, לקח לו זמן רב להוכיח שהוא ראוי להיות כדורגלן. אחרי שסיים את האקדמיה, הוא חיכה שנים ארוכות עד שהתברג בהרכב הראשון של דברצן. הפיכתו לכוכב בזירה המקומית לא הקלה על כניסתו לסגל הנבחרת, אבל גם את זה הוא קיבל בסופו של דבר, וייצג בגאווה את הונגריה ביורו 2016. כעת, בגיל 27, הוא מגשים חלום נוסף ויוצא לשחק מחוץ לליגה ההונגרית.

קשה לומר שהפועל באר שבע הייתה היעד המועדף מבחינתו. ליגת העל הישראלית היא לא בדיוק האטרקציה הגדולה ביותר מבחינת כדורגלנים במזרח אירופה. כשחקן צעיר, הצהיר קורהוט שהוא שואף לשחק בספרד או בגרמניה. אלא שזה לא הסתייע, והמגן מוכן להסתפק במה שיש. זה אפילו מזכיר קצת את בחירת המספר שלו בדברצן. "רציתי את מספר 11, אבל הוא היה תפוס. אז ביקשתי 88 לפי שנת הלידה שלי, וגם זה היה תפוס. אבא שלי נולד ב-1960, וביקשתי 60, אבל גם זה היה תפוס. אז לקחתי 69 לפי שנת הלידה של אמא. זה היה פנוי", הוא סיפר. בסופו הוא אהב מאוד את 69, וזה אפילו הפך חלק מהמותג שלו בקבוצה. למה שלא יאהב גם את באר שבע?

עוד בנושא

הפועל באר שבע: המגן ההונגרי מיהאי קורהוט חתם לארבע שנים
הפועל באר שבע: מוחמד גדיר ינותח ביום רביעי, ייעדר לפחות חודש וחצי

שחקן דברצן, מיהאי קורהוט (ימין) מול שחקן סטרומסגודסט אויבינג סטורפלור. AP
הסתפק ב-69 על הגב. קורהוט במדי דברצן/AP

שנה וחצי של אימונים ללא מדים

אז איזה מגן שמאלי מקבלת אלופת ישראל? אם תשאלו אנשי מקצוע בהונגריה לגבי התכונות החזקות של קורהוט, אתם עשויים לחשוב שמדובר בשחקן התקפה. "יש לו טכניקה טובה ובעיטה מצוינת ברגל שמאל", אומר מתיאש סלי מהעיתון נמזטי ספורט. "מדובר בשחקן עם כדרור טוב, עם רגל שמאל נהדרת, שמסכן את השער בבעיטות ממרחק ואחרי פריצות סולו. הוא חכם ותומך טוב בהתקפות", מסביר פרשן הטלוויזיה דיולה וידה. את היכולות ההגנתיות הם לא מזכירים ביוזמתם. זה לא אומר שקורהוט גרוע בשמירה על האגף, אך זו בוודאי לא נקודת החוזק הבולטת שלו. הוא גם לא מהיר במיוחד, בעוד נקודות התורפה המובהקות הן שליטה לקויה ברגל ימין ומשחק ראש בעייתי.

כל זה לא מפתיע, כי קורהוט החל את הקריירה כחלוץ וחלם לקרוע רשתות כמו אלילו הגדול, ריבאלדו. היתה רק בעיה אחת גדולה – מאמן הנוער של דברצן חשב שהילד לחלוטין לא מתאים ולא קיבל אותו לקבוצה. "אתה יכול לבוא לכאן אם בא לך, אבל לא תקבל מדים", הוא הסביר למיהאי הצעיר, בתקווה שהנער יתייאש במהירות. ואולם, קורהוט המשיך לבוא בלי מדים במשך שנה וחצי, נחוש להתגבר על הזלזול ולהוכיח את עצמו. דווקא כאשר היה קרוב להישבר, התחלפו המאמנים, והבוס החדש הבחין בפוטנציאל המבטיח שלו. כך הוא התקבל רשמית לאקדמיה, רק בגיל 14. "מאז אני יודע שאסור להרים ידיים", סיפר קורהוט לימים.

ריבאלדו שחקן ברצלונה בשנת 2000. GettyImages
חלם לקרוע רשתות כמוהו. ריבאלדו/GettyImages

שער בסגנון טרזגה

בשלב מסוים, בזכות השליטה המצוינת ברגלו השמאלית, הוחלט להסיט אותו לעמדת הקשר באגף. ואז נפצע המגן השמאלי, וקורהוט אולץ לשחק במקומו – ונשאר שם. הוא הסתגל במהירות לתפקיד החדש ולמד לאהוב אותו. על אף השבחים הרבים שקיבל באקדמיה, דרכו לקבוצה הראשונה של דברצן הייתה חסומה והוא התבזבז בקבוצות המילואים בליגות הנמוכות. בגיל 22, כאשר נדמה היה כי הזמן אוזל, דרש קורהוט לעבור בהשאלה על מנת להוכיח את עצמו, ונדד לקאפושבאר. זה היה הפתרון המושלם. 10 משחקים בלבד הספיקו לו על מנת להוכיח את כישוריו בליגה הבכירה, ועם שובו לדברצן בקיץ 2011, מקומו בהרכב היה מובטח. הסבלנות המרשימה השתלמה שוב.

עונת בכורה טובה יותר קשה לדמיין. 2011/12 היתה העונה הטובה בהיסטוריה של דברצן, שדרסה את הליגה בדרך לאליפות היסטורית ללא הפסד. קורהוט נכלל בנבחרת המצטיינים של העונה, חרש את האגף, והיה חתום על אחד הבישולים היפים של העונה. גם אחד השערים היפים ביותר היה שלו – הכיבוש הראשון בליגה הבכירה הושווה על ידי העיתונאים לשער המיתולוגי של דויד טרזגה בגמר יורו 2000, רק הבמה לא בדיוק הזכירה את אליפות אירופה. היריבה הייתה, באופן משעשע, דווקא קאפושבאר, זו שהעניקה לו את הצ'אנס המיוחל. אם תרצו, זו הייתה סגירת מעגל.

מיחאי קורהוט, נבחרת הונגריה. GettyImages
הגשים את החלום. קורהוט במדי הונגריה/GettyImages

"לא מוכן לראות את היורו בטלוויזיה"

הפעם גם היה לקורהוט מזל עם המאמן. אלמר קונדאש, שהדריך אותו בקבוצת המילואים, קודם בדיוק לפני שובו ב-2011, וההצלחה המסחררת בעונה הראשונה הבטיחה את הישארותו בטווח הארוך. חמש שנים בילה קונדאש על ספסל דברצן, ובמשך כל התקופה הזו טיפח את המגן השמאלי וסמך עליו בעיניים עצומות. הסגנון ההרפתקני של המאמן איפשר לו להצטרף להתקפות כמו שהוא אוהב, הוא צבר נסיון עשיר גם בהתמודדויות במפעלים האירופיים, וב-2014 זכה באליפות השניה בקריירה. אז, בקיץ 2014, הגיעה גם הופעת הבכורה בנבחרת הונגריה, וזה לא דבר של מה בכך עבור שחקן בן 25. לצערו של קורהוט, לא היתה לכך המשכיות, ושחקנים מנוסים יותר הועדפו על פניו.

המגן סירב לוותר גם הפעם. שנתיים לפני אליפות אירופה הצהיר קורהוט: "יש לי חלום. אני לא רוצה לראות את יורו 2016 בטלוויזיה". תגובת המראיין היתה צינית למדי: "אתה מתכנן חופשה בצרפת?", וזה לא נבע רק מספקות באשר ביכולתו של המגן להתברג בסגל, אלא בעיקר בגלל הסיכויים הנמוכים של הנבחרת להעפיל לטורניר. שנתיים חלפו, והמראיין יכול היה לאכול בתאבון את הכובע. הונגריה עלתה ליורו, קורהוט נכלל ברשימת ה-23 של המאמן הגרמני ברנד שטורק על אף שכמעט ולא שיחק במוקדמות, ובמשחק האחרון בשלב הבתים נשלח לדשא נגד פורטוגל. הקרב המשמעותי הראשון שלו במדים הלאומיים היה נגד כריסטיאנו רונאלדו, בגיל 27. לא רע עבור מי שהיה 13 שנה קודם לכן חלוץ לא רצוי באקדמיה.

האירוע המרגש הסתיים בתיקו 3:3 ובתחושה מעורבת מבחינת קורהוט. הפורטוגלים סימנו אותו כחוליה החלשה בעורף ההונגרי, וחלק גדול מהתקפותיהם עברו דרך האגף השמאלי שלו. המגן לא הצליח (נכון יותר, אפילו לא ניסה) למנוע את מסירת הרוחב של ז'ואאו מריו שהובילה לשעבר העקב של רונאלדו. מצד שני, הוא התמודד בכבוד עם רוב האתגרים, וקיבל ציונים גבוהים יחסית בעיתונים. זה לא הספיק כדי לשמור על המקום בהרכב מול בלגיה בשמינית הגמר, אבל ההיסטוריה נעשתה.

מיהאי קורהוט הפועל באר שבע. מגד גוזני
הסבלנות השתלמה לו. קורהוט בנתב"ג/מגד גוזני

תמיד היה אדום

עם שובו לדברצן, גילה קורהוט שנשיא המועדון גאבור סימה מאס במחאת האוהדים שהחרימו את משחקי הבית של הקבוצה בעונה שעברה והחליט למכור את השחקנים הבולטים. להערכת העיתונאים המקומיים, המאמן קונדאש אפילו קיבל הוראה לאפשר לקורהוט לבצע פנדלים על מנת להגדיל את החשיפה, אם כי קו מחשבה מסוג זה נראה ביזארי למדי. הזדמנות זו נפלה בחלקו כבר במחזור הראשון מול פאקש, קורהוט החמיץ מהנקודה הלבנה, דברצן איבדה ניצחון, וביציעים זעמו. בלוג האוהדים הפופולרי באינטרנט קרע את קורהוט לגזרים, ובא אליו בטענות גם על משחק הגנה נרפה.

שבוע לאחר מכן, עזב קונדאש, והיה ברור כי עידן מפואר הסתיים בדברצן. קורהוט היה בדרך החוצה, והוא סיים את דרכו במועדון האהוב בטעם חמצמץ, עם טענות קשות כלפי יכולתו. משחקו האחרון היה התבוסה 5:1 במגרשה של וידאוטון. אלא שתחושות מסוג זה יתפוגגו במהרה, ובדברצן יעדיפו לזכור את התקופה החיובית הארוכה. הכשלונות האחרונים גם לא פגמו במעמדו של קורהוט אצל שטורק, שזימן אותו לקראת פתיחת מוקדמות המונדיאל.

כעת מגיע המגן הנחוש, השאפתן והסבלני לבירת הנגב, שם יודעים להעריך תכונות אלה. העובדה כי החולצה שלבש לאורך כל הקריירה בדברצן היתה בצבע אדום גם לא יכולה להזיק. אופיר דוידזאדה היה מגן עם נטיות התקפיות מאוד, ובהיבט זה קורהוט יוכל להשתלב במקומו מצוין. לא מדובר בכוכב בקנה מידה אירופי, אך על פניו הבחירה בהחלט הגיונית וסבירה. ואם יצליח ההונגרי לשחזור בעיטות חופשיות כאלה, האושר בבאר שבע יהיה גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully