וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומה הסינית: למה להפועל תל אביב עדיין אסור לחגוג את העסקה הגדולה?

הסינים אמנם הגיעו לישראל ונפגשו עם ראשי המועדון, אך יעבירו את הסכום רק כאשר יושג אישור הבנייה לאצטדיון החדש. וגם: הקרדיט לאלטמן, רייכרט ויחזקאל מתחיל להיגמר, איפה עומדים אנטל, זגורי וביטון והביקורת שסופג אלי גוטמן. הבלוג של עמית גולדשטיין על הקיץ האדום

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: בן אילן
"ביטון וזגורי? זה מצב של מי ימצמץ ראשון. חשוב להם לשחק, ולכן הם צריכים למצוא קבוצה אחרת"

לפני קצת פחות משלושה שבועות נחת בארץ חלוץ נבחרת אנגולה, דולי מנגה בן ה-23. החלוץ הגיע כדי להיבחן במכבי פתח תקוה ולחתום על חוזה בקבוצה. אלא שלהפתעת המלאבסים, למבחנים הגיע שחקן "שמן ובלי כושר", כך על פי הגדרתם. אחרי מספר ימי התרשמות קצרים במכבי פתח תקוה, בקבוצה החליטו כי הם אינם מעוניינים בשחקן והוא שוחרר. החלוץ הוצע למספר קבוצות וביניהן הפועל תל אביב, שהחליטה לתת לו הזדמנות. אל מנגה עוד נחזור בהמשך.

עם החזרה ממחנה האימונים בפולין, הבין המאמן אלי גוטמן כי בקבוצה ישנן מספר בעיות, ביניהן בעיות בהגנה ובעיית מחץ בחלק הקדמי. אחרי שהבין כי עומר דמארי כבר לא יגיע, ניסה גוטמן לצרף חלוץ נוסף לסגל. אלא שאז הוצע למועדון דאמיר שובשיץ', והמאמן, שידע כי לשחקן שכזה לא מסרבים, החליט לצרפו לסגל.

בעקבות צירופו של שובשיץ', התקציב של הפועל תל אביב לרכש קטן כמובן, ואז הוצע לקבוצה מנגה. החלוץ נבחן במשך יותר משבוע, במהלכו עלו לא מעט סימני שאלה, אך למרות זאת האנגולי זכה לחוזה וחתם בקבוצה. להלן הסיבות: גוטמן מאמין בפוטנציאל של השחקן לאחר שזה ייכנס לכושר. "הוא יכול להפתיע כמו שעשה מהראן לאלה בזמנו", אמרו במועדון. הסיבה השנייה: עלותו של מנגה מוערכת בכ-20 אלף דולר, מה גם שלאדומים אופציה לסיים את ההתקשרות כבר בינואר הקרוב.

אז למה סיפורו של מנגה כל כך חשוב? זה פשוט. סיפורו של החלוץ האנגולי מסמל יותר מכל את סיפורה של הפועל תל אביב הקיץ; מציאות שנעה בין חלומות ורודים על הצמרת הגבוהה לבין בעיות כלכליות גדולות. בעוד שבהפועל תל אביב רוצים שגוטמן ייקח אותם קדימה, ויחזיר את המועדון לימיו הגדולים, הבעיות הכלכליות - תוצר של התנהלות כספית גרועה - מאיימות לפגוע קשות בהתנהלות.

אז איך באמת נראה הקיץ של הפועל תל אביב מאחורי הקלעים? כל מה שרציתם לדעת, כולל: למה עוד מוקדם לחגוג את העסקה עם הסינים?

עוד בנושא:

הפועל תל אביב - הפועל באר שבע: גוטמן מתכנן שינויים, הרכב חסר לבכר
הפועל תל אביב תשתף פעולה עם חברת הבנייה הסינית CMEC
הפועל תל אביב: גוטמן רוצה חיזוק לחוד

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב (שמאל) אליאל פרץ שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עכשיו או לעולם לא? אלטמן/ברני ארדוב

"אם שגיב יחזקאל, עומרי אלטמן ובן רייכרט לא יעשו קפיצת מדרגה העונה, בעונה הבאה הם כנראה כבר לא יהיו פה", טוען גורם בכיר בהפועל תל אביב. יש פה שחקנים שלא מבינים עדיין שהם צריכים להוכיח שהמקום שלהם פה, וזה לא מספיק רק להיות שייך לסגל".

כדי להבין מדוע נאמר המשפט בתזמון זה, צריך לחזור קצת אחורה. באפריל האחרון, קצת לפני שהפועל תל אביב הבטיחה את הישארותה בליגה, גוטמן הבין כמה הבור הכלכלי גדול. אם הוא עוד חשב על שדרוג משמעותי בסגל בקיץ, מהר מאוד הוא התבדה, כשהבין שהמציאות הכלכלית פשוט לא מאפשרת לו לבצע רכש נוצץ כזה או אחר. בניגוד לשנים עברו, במהלכן עברו יותר מ-100 שחקנים חדשים, הפעם לא ייעשה שינוי רציני בסגל, והוא החליט להתבסס בעיקר על שחקנים מהעונה שעברה עם חיזוקים נקודתיים.

המטרה הייתה, כמובן, לבנות שלד שירוץ כמה שנים יחדיו ויוריד מעט את הלחץ הכלכלי שנוצר בעקבות ההחתמות בעונה שעברה. גוטמן נאלץ להתמודד עם בעיות אלו לאורך כל הקיץ. שחקנים שהיו מועמדים לחיזוק, אך עלותם הייתה גבוהה, ירדו מהפרק באופן מיידי. המאמן החליט לבסס את משחקה של קבוצתו על לחץ במרכז השדה ועל שליטה בכדור, ולשם כך החליט לחזק את הקישור בצורה משמעותית.

בחלק ההתקפי אמורה הקבוצה להתבסס על ארון שוינפלד, עומרי אלטמן, שגיב יחזקאל, בן רייכרט (כן, אפילו הוא) וחן עזרא, שאמור להוסיף למשחק הטכני, כשאם משווים אותם לעונת הדאבל, הם אלו שאמורים למלא את מקומם של איתי שכטר, גילי ורמוט, ערן זהבי וביברס נאתכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן. ברני ארדוב
לא נקי מביקורת. גוטמן/ברני ארדוב
העסקה עם הסינים? אולי כדאי להחזיר את השמפניות למקרר. על פי גורמים בקבוצה, הסינים הסכימו להעביר את הכספים רק כאשר יושג אישור בנייה לאצטדיון החדש. המשמעות: במועדון לא יודעים מתי, ואם בכלל, יועבר הכסף

אלא שהפועל תל אביב לא מצליחה להיות אפקטיבית בחלק הקדמי, והביקורות כלפי גוטמן לא איחרו להגיע. חלק מהשחקנים טענו כי בדומה לעונה שעברה, ישנו עומס במרכז המגרש וכי תפקודם של חלק מהשחקנים בקישור דומה האחד לשני. בנוסף נטען כי אין מספיק שחקני התקפה בסגל. "שובשיץ', ניקוליץ', גרובוסוב, ידין, לקס, רייכרט - כולם משחקים בערך באותה משבצת", אמר אחד השחקנים. "אף אחד מהם לא יודע או לא עושה תנועה לעומק. עד שלא יהיה מחץ מהקו השני שלנו, נראה קבוצה שיודעת להניע כדור, אבל בלי תכלס".

למרות כל התירוצים על בעיות כלכליות, הפועל תל אביב הצליחה להעמיד בסופו של דבר סגל שחקנים, ששכרו עומד על 18 מיליון שקלים. ואילו לגוטמן ישנן אופציות התקפיות נוספות פרט לאלו שנכתבו למעלה. בסגל שלו נמצאים גם ליביו אנטל, קלאודיו בומבה, דודו ביטון וישראל זגורי. ארבעה שחקני התקפה. אלא שהמאמן כלל לא מעוניין בהם. אנטל יעזוב בימים הקרובים לעונת השאלה נוספת בפאנדורי הרומנית שתשלם כשליש משכרו, ועם ביטון וזגורי המאבק רק מתחיל. נראה כי להפועל תל אביב, הם כבר לא יחזרו. "זה מצב של מי ימצמץ ראשון", אמר גורם במועדון. "חשוב להם לשחק, ולכן הם צריכים למצוא קבוצה אחרת". בנוגע לבומבה, בהפועל תל אביב התאיישו מהנסיונות לחפש לו קבוצה, והוא צפוי להישאר בסגל.

אך לא רק הם ספגו ביקורות, כי אם גם על גוטמן עצמו. "יכול להיות שהשיטה של אלי לא מתאימה לשחקנים שנמצאים פה", אמר אחד השחקנים. "נכון שאנחנו עומדים הרבה יותר טוב על המגרש, אבל אין לנו את הכישרון שהיה בקבוצת הדאבל. אי אפשר לצפות מהשחקנים לעשות דברים שהם לא ממש יודעים". נראה כי העונה הזו הינה עונת מבחן הן למאמן והן לקבוצה. גוטמן, בסופו של יום, חושק בתפקיד המנג'ר המקובל באנגליה, אך ספק אם יגיע לשם אם ייכשל מקצועית. בשבועות הקרובים נראה האם "האני מאמין" שלו - החזקת כדור ושליטה במרכז המגרש - יביאו לאדומים הצלחה ומקום בצמרת הטבלה. אם לא, גוטמן - המבוגר מבין מאמני הליגה - יצטרך להמציא את עצמו ואת הפועל תל אביב מחדש.

לואו רן סמנכ"ל תוכנית 3 של חברת CMEC, וואנג הונג סגנית נשיא בחברת CMEC, אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב, גבריאל וונג שותף בכיר. הפועל תל אביב, אתר רשמי
לא כדאי לחגוג כל כך מהר. כבירי והסינים/אתר רשמי, הפועל תל אביב

ולסיום, הסינים. בהפועל תל אביב התגנדרו לרגל ביקורם של נציגי החברה הסינית, CMEC, בארץ הקודש. במועדון ניסו לעשות הכול כדי להראות לסינים כי מדובר בהשקעה טובה וכי הקבוצה תוכל לגדול למימדים חדשים בעזרתם. המנכ"ל ניר ענבר היה זה שאיתר את החברה והיה עמה בקשר לאורך מספר שבועות עד שהמושכות עברו לבעלים אמיר כבירי, שליווה את נציגי החברה בארץ לאורך השבוע, כשהשיא הגיע בארוחה משותפת וחגיגית לכבודם במרכז פרס לשלום. עד כאן הכול באור חיובי.

אלא שבהפועל תל אביב לא הוציאו את ההודעה על החתימה על מזכר הבנות לשווא. כאן יש לצנן מעט את ההתלהבות ואולי אף כדאי להחזיר את השמפניות למקרר. על פי גורמים בקבוצה, הסינים הסכימו להעביר את הכספים רק כאשר יושג אישור בנייה לאצטדיון החדש שאמור להיבנות בבת ים. המשמעות: במועדון לא יודעים מתי, ואם בכלל, יועבר הכסף.

חשוב לציין כי גם אם החברה הסינית אכן תעביר כעשרה מיליון שקלים כפי שהבטיחה, מדובר עדיין בסכום שלא יוכל לכסות את החור בקופת המועדון. כלומר, גם אחרי השקעה כזו, כבירי ייאלץ להכניס שוב את היד לכיס, כך על פי ההערכות, ולהזרים סכום הקרוב ל-20 מיליון שקלים כדי לעזור למועדון לצאת מהחובות הכבדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully