וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה של עומר אצילי: לסגור בחו"ל עד סוף החודש

14.8.2016 / 18:05

למרות ההתעניינות והכסף הגדול של מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע, לקשר בן ה-23 יש דרכון אירופי והוא מכוון כרגע אך ורק אל מעבר לים. בעלים של קבוצה בליגת העל: "החלטה הזויה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

כל עוד לא תתקבל החלטה דרמטית של בית המשפט המחוזי בנוגע לדרישת בית"ר ירושלים לביטול פסק הבורר, ההחלטה של עו"ד חנוך קינן היא בדיוק ההחלטה אליה כיוונו סוכניו ונציגיו של עומר אצילי. מתחילת הדרך דיבר עו"ד רועי רוזן על סעיף שחרור בסכום של עד מיליון יורו - כזה שיאפשר לשחקן להשתחרר ולעשות את המעבר לחו"ל.

חשוב לציין, אצילי בן 23 ומחזיק בדרכון אירופי (רומני). האפשרות להשתחרר כעת תמורת 750 אלף יורו בלבד היא אולי חד פעמית. אם היה חותם בקבוצה ישראלית אחרת, הסעיף היה מתבטל מיד או במקרה הטוב הוא היה נדרש לחתום על סעיף בסכום הרבה יותר גבוה.

נציגי השחקן ידעו דבר אחד: רק הבכירות בישראל ישלמו סכום של שני מיליון יורו, לא בחו"ל. אצילי הוא היום הדבר הכי טוב בכדורגל הישראלי לאחר עזיבת ערן זהבי, אך עדיין ללא הופעות בנבחרת או במסגרות האירופיות נגד קבוצות בכירות, ועדיין לא נמצא במשבצת בה באירופה יסכימו לשלם עליו סכומים גבוהים.

עוד בנושא:

הבורר קבע: סעיף השחרור של עומר אצילי הוא 750 אלף יורו
עומר אצילי למכבי חיפה: מכוון לחו"ל אך כל האופציות פתוחות

שחקן בית"ר ירושלים עומר אצילי. ברני ארדוב
גם הדרכון הרומני מסייע. עומר אצילי/ברני ארדוב

עד לסוף החודש הקרוב חלון ההעברות בליגות הגדולות באירופה עדיין פתוח, ולשם יכוונו השחקן ונציגיו. אצילי חולם על ספרד ואולי זה יתגשם בקרוב. יחד עם זאת, אם לא ימצא קבוצה בחו"ל עד לתום מועד ההעברות בסוף החודש, יישאר לו שבוע נוסף עד ה-7 בספטמבר לחתום בקבוצה אחרת בליגת העל.

ביום רביעי אצילי צפוי לפתוח בהרכב בית"ר מול סנט אטיין בטדי. זה אמור להיות משחק הפרידה שלו מהאצטדיון. אין משחק יותר מתאים להיפרד מאשר כך, מול קרוב ל-30 אלף איש בטדי. למרות מה שנאמר ונכתב, אצילי אוהב את בית"ר ומעדיף אותה בארץ על פני כל קבוצה אחרת. הוא היה מוכן להישאר בה גם בהרבה פחות כסף ממה שיוכל לקבל במכבי תל אביב או מכבי חיפה, אך רצה את סעיף השחרור לחו"ל.

כעת, כשסעיף השחרור בידיו ואירופה במרחק נגיעה, עם כל הכבוד והאהבה לבית"ר, הסיכויים שהצעה כלשהי תגרום לו להישאר נראים קלושים. הסרט הזה יכול להסתיים בצורה מושלמת מבחינת אצילי אם יוביל לסנסציה ויעלה את בית"ר לליגה האירופית. על הדרך, עוד משחק או שניים טובים נגד קבוצה מוערכת כמו סנט אטיין, גם יקדמו את האפשרות שלו למצוא קבוצה וחוזה טובים יותר מעבר לים.

ובית"ר? לירושלמים יש עדיין מקום לזר שישי. אם עד עתה היו משוכנעים במועדון כי לא ייקבע תג מחיר ואצילי יישאר, כעת יצטרכו במועדון להבין שצריך להכניס את היד לכיס ולהשקיע לא מעט כסף בקשר זר יצירתי שיוכל למלא לפחות חלק מהחלל שמותיר אצילי. ההחלטה היום לא נתנה שקט לשחקני בית"ר ואנשי המועדון, שיצטרכו לאפס את כולם כמה שיותר מהר כדי למנוע השפעה שלילית בטדי ביום רביעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלי טביב, בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
יצטרך למצוא גם פתרון מקצועי. אלי טביב/קובי אליהו

אם בבית"ר עוד היה מי שמבין את ההיסוס של הבורר לגבי עדותו של סלובודן דראפיץ', במועדון היו בהלם מכך שהבורר חנוך קינן ביטל את עדותו של רופא הקבוצה ד"ר אורי פרנקל, רופא עם מקצועיות ואמינות של מעל ל-30 שנה. רופא הקבוצה עצמו לא האמין היום לדברים שנכתבו והתקשה להאמין כי הבורר השתמש כלפי במילים המשדרות חוסר אמינות.

מעבר לכך, הסכום אליו כיוון הבורר הפתיע הרבה מראשי הקבוצות בישראל. כמעט כל אנשי הכדורגל בארץ היו משוכנעים שלא ייקבע תג מחיר, ואם כן, חשבו כי יהיה זה תג מחיר גבוה. ראשי קבוצות חוששים כי התקדים הנוכחי יאפשר בעתיד לכל שחקן שירצה לעזוב מועדון לפנות לבוררות ולהשתחרר מקבוצתו.

בעלים של אחת הקבוצות אמר היום לוואלה! ספורט: "הבורר קיבל החלטה הזויה. מה שהוא החליט כאן עוד ישפיע על כל הכדורגל. כתוצאה מההחלטה הזאת, החל מעכשיו, כל שחקן שיקבל הצעה מפתה יותר ממקום אחר או ירצה ללכת פשוט יפנה לבוררות, אין משמעות יותר לחוזים".

מבית"ר ירושלים נמסר בתגובה להחלטת הבורר: "קיבלנו הבוקר את פסק הבורר, הנהלת המועדון והיועצים המשפטיים לומדים את תוכן פסק הבוררות ואנו שוקלים את צעדינו הבאים. על פניו, מקריאה ראשונית של פסק הבורר, מדובר בפסק שגוי בבסיסו יש בו הטלת דופי חסרת בסיס באנשי המועדון ובמיוחד באנשי הצוות הרפואי שבראשו רופאים בכירים, אשר הצהירו והעידו כי השבתתו של השחקן הייתה על רקע רפואי מובהק. הטלת הדופי נעשתה ללא הנמקה והמועדון רואה זאת בחומרה. פסיקה זאת מהווה תקדים חמור ויוצרת אנרכיה בכל הקשור בחוזים בין מועדונים לשחקנים בכדורגל הישראלי".

בבית"ר ביקשו גם להבהיר: "בכל הנוגע לארץ יש מעבר לסעיף השחרור גם עלות מעביד ודמי השבחה שיידרשו עבור השחקן, כך שהסכום עולה על יותר מ-1.5 מיליון יורו. שוב, זאת החלטה הזויה ונפנה לכל הערכאות המתאימות בעניין".

באימון הערב של הקבוצה רוססו מספר כתובות גראפיטי ברחבי בית וגן של "אצילי תישאר" כאשר הקהל מתכוון במשחק נגד סנט אטיין לתמוך בשחקן ולקרוא בשמו בדקה השביעית, כמספר חולצתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully