וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היריבות האפשריות של הפועל באר שבע: זלצבורג, סלטיק ולגיה ורשה

אלופת ישראל רחוקה כעת רק שני משחקים משלב הבתים של ליגת האלופות. ניר ביטון ומונס דאבור עשויים להגיע ארצה, גם ויקטוריה פלזן ואפואל ניקוסיה ברשימה. ומה יהיה הרווח הכספי?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
שחקני הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הבטיחו חורף חם. שחקני הפועל באר שבע/ברני ארדוב

הפועל באר שבע עשתה הערב (רביעי) היסטוריה עם העפלה ראשונה בתולדות המועדון לשלב פלייאוף במפעל אירופי, והבטיחה את מקומה בשלב הבתים של הליגה האירופית, גם אם תודח בפלייאוף של ליגת האלופות. בהגרלה ביום שישי תדע האלופה הישראלית מי תהיה היריבה שלה בשלב הבא, כשהמשחק הראשון ייערך ב-16-17 באוגוסט והגומלין בחלוף שבוע.

באר שבע הדיחה את אולימפיאקוס, הקבוצה הבכירה ביותר במסלול האלופות במוקדמות, אך למרות זאת לא תהיה מדורגת בשלב הפלייאוף. לפיכך, היריבה שלה תהיה אחת מבין החמש: ויקטוריה פלזן הצ'כית שהודחה בידי מכבי תל אביב בעונה שעברה, אפואל ניקוסיה הקפריסאית, רד בול זלצבורג האוסטרית של מונס דאבור ואוסקר גרסיה, סלטיק הסקוטית של ניר ביטון ולגיה ורשה הפולנית.

ההשתתפות בפלייאוף כבר מזכה את הפועל באר שבע בשני מיליון יורו נוספים שיצטרפו ל-700 אלף שקיבלה עד כה, כשעלייה לשלב הבתים תבטיח לאלופת ישראל בונוס של 12 מיליון יורו (עוד לפני 500 אלף יורו על כל נקודה בבתים). הדחה בפלייאוף תעניק לבאר שבע פרס ניחומים של שלושה מיליון יורו, לקראת כניסתה לליגה האירופית. המשמעות: מעל חמישה מיליון יורו כבר מובטחים לאלונה ברקת כמענקים מאופ"א, והיד עוד נטויה.

עוד בנושא:

שיר צדק כבש, הפועל באר שבע עשתה היסטוריה עם 0:1 על אולימפיאקוס
דוידזאדה יעבור לגנט אחרי הפלייאוף, בכר מאושר: "זה לא רק שעברנו, אלא איך"
אלבום למזכרת: התמונות המרגשות מהערב ההיסטורי של הפועל באר שבע

אוסקר גרסיה מאמן רד בול זלצבורג. GettyImages
יחזור לביקור בישראל? אוסקר גרסיה/GettyImages

היריבות האפשריות בפלייאוף

ויקטוריה פלזן

אלפות צ'כיה, שהודחה בשנה שעברה בסיבוב המוקדמות השלישי על ידי מכבי תל אביב, עברה את השלב הנוכחי בזכות שער חוץ דרמטי של מיכאל קרמנצ'יק, שקבע 1:1 בארבייג'אן מול קרבאח. את פלזן מאמן רומן פיברניק ששיחק בעבר בבני יהודה, ובשורותיה משחקים כמה משחקני נבחרת צ'כיה, ביניהם פרנטישק ראיטורל, דניאל קולארז' ואחרים.

רד בול זלצבורג

שליטת הליגה האוסטרית, אליה הצטרף לאחרונה חלוץ הנבחרת מונס דאבור, כבר פינתה את הדרך בשלב זה לאלופת ישראליות. פעם אחת הייתה זו מכבי חיפה שחגגה על חשבונה ושנה לאחר מכן הפועל תל אביב עברה אותה בדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות. אוסקר גרסיה, מאמן מכבי תל אביב לשעבר, מכוון לצ'מפיונס ליג ומסתמך בעיקר על בן ארצו, הקפטן ג'ונתן סוריאנו.

סלטיק

ניר ביטון צפוי לחזור מפציעה לשלב הפלייאוף, אליו הגיעה אלופת סקוטלנד ממש בשיניים. פנדלים של לי גריפית'ס ומוסא דמבלה (בתוספת הזמן) סידרו 1:2 דרמטי בבית על אסטנה, אחרי שבסיבוב המוקדמות השני סלטיק הובכה עם הפסד בגיברלטר ללינקולן, לפני שתיקנה בגומלין. את הקבוצה מאמן החל מהקיץ ברנדן רוג'רס, לשעבר מאמן ליברפול, שהביא עמו את קולו טורה ומקווה לשמור על ביטון וסטפן יוהאנסן. הכוכב הוא גריפית'ס הסקורר (31 שערי ליגה בעונה שעברה).

אפואל ניקוסיה

אלופת קפריסין הייתה בשלב הבתים לפני שנתיים ומקווה לחזור לשם, אחרי שחלפה על פני רוזנבורג בצורה דרמטית, עם 0:3 בגומלין הביתי שבו כל השערים הובקעו בתוספת הזמן. את אפואל מאמן תומאס כריסטיאנסן הספרדי-דני שהוזכר בעבר כמועמד למכבי תל אביב, ובקבוצה מככב הארגנטינאי תומאס דה וינסנטי. בשער ניצב ההולנדי בוי ואטרמן.

לגיה ורשה

אלופת פולין, אותה מאמן האלבני בסניק האסי שהגיע מאנדרלכט, לא הייתה מעולם בשלב הבתים של ליגת האלופות. היא עברה את טרנצ'ין הסלובקית בזכות 0:1 בסיכום שני המשחקים, כשאת השער המכריע במשחק החוץ כבש חלוץ נבחרת הונגריה, המתזארח הסרבי נמניה ניקוליץ', שהפציץ 28 שערי ליגה בעונה שעברה. בקבוצה נמצאים גם הצרפתים תיבו מולאן וסטיבן לאנז'יל, הפיני קספר המלאיינן, הבוסני סטויאן וראנייש והפולנים הבינלאומיים מיכאל פזדאן ותומאש יודלובייץ.

ניר ביטון שחקן סלטיק. GettyImages
נפצע מול ברצלונה, יחזור בפלייאוף? ניר ביטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully